Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:58:12
Citaat van: Iceman2012 op 19 maart 2013 - 22:10:25
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 22:05:28
De Engelsen gebruiken al jaren een co-commentator op locatie, dus dat kan prima. Dat staat overigens los van de enorme kosten die moeten worden gemaakt om twee man en materieel naar 19 commentaarboxen te verslepen.
die kosten zijn er nu ook al, Olav reist nu toch ook met materieel en minimaal één technische man rond??
Die kosten zijn (een stuk) lager dan je hele circus meenemen en een box betalen. Ergens moet je de grens trekken. Sport1 maakt ongetwijfeld ook kosten-batenanalyses, dus die zullen de overweging echt wel hebben gemaakt (en dus hun conclusies hebben getrokken). Die lui maken enorme kosten met voetbalrechten van zes competities, NBA basketbal, gigantisch veel tennis en nu ook Formule 1.
precies, hopelijk doen ze dat nu ook. van Dam gaat hun zeker F1 abonnee's kosten. Met ruim 500.000 abonnee's hebben ze trouwens ook enorm veel inkomsten!!!

Jehoentelaar

Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 23:05:00
Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.
dat is ook aan sport 1 om dat af te wegen. Ik denk dat de kritiek gewoon oprecht is en ik vind dat Sport 1 die op zn minst heel serieus moet nemen, of het nou abonnee's gaat kosten of niet.

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 23:05:00
Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.

Dat kan wel zo zijn [of lijken] dat het enorm opgeblazen wordt maar het feit blijft dat Sport 1 stevig geinvesteerd heeft en de negatieve|teleurstellende reakties op de fora en media nu niet echt uitnodigen tot het nemen van een abonnement. Lijkt mij dat Sport 1 iets moet ondernemen om het imago op te poetsen zodat er meer nieuwe abonnementen komen. En moeten ze ook nog voorkomen dat de aspirantleden [proef] weer niet direct vertrekken.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

jende

ziggo bood de eerste race gratis aan , dus afgelopen race via sport1 gekeken.
Commentaar is naar mijn mening echt achteruit gegaan ze missen belangrijke tactische punten te benoemen.

Te veel bla verhaaltjes die niets met de race te maken hebben en waar ik me enorm aan stoor is het door de team radio's heen lullen , als een team radio komt gewoon je mond dichthouden en daarna verder met je verhaal...

SDG

Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 23:05:00
Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.

Juist, je mag nooit uit het oog verliezen dat lang niet iedereen die naar de F1 kijkt daar zo intensief mee bezig is als de mensen hier op dit forum. Er zullen wellicht bijvoorbeeld een hoop mensen zijn die anders de Formule 1 links laten liggen maar nu enkel kijken omdat er weer eens een Nederlander meedoet. En die zijn wellicht tevreden met wat ze aan commentaar voorgeschoteld krijgen, omdat dit voor hen niet het breekpunt is.

Iceman2012

Citaat van: SDG op 20 maart 2013 - 10:47:11
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 23:05:00
Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.

Juist, je mag nooit uit het oog verliezen dat lang niet iedereen die naar de F1 kijkt daar zo intensief mee bezig is als de mensen hier op dit forum. Er zullen wellicht bijvoorbeeld een hoop mensen zijn die anders de Formule 1 links laten liggen maar nu enkel kijken omdat er weer eens een Nederlander meedoet. En die zijn wellicht tevreden met wat ze aan commentaar voorgeschoteld krijgen, omdat dit voor hen niet het breekpunt is.
nou, misschien kijk jij niet verder dan alleen dit forum, maar je hoort en leest de onvrede overal. Mensen die een abonnement nemen zullen gewoon kritisch zijn. Sport 1 geeft zelf ook al aan enorm veel reactie's en klachten te hebben gehad, die komen echt niet alleen van dit forum. En die mensen die een Sport 1 abonnement nemen omdat er een NL'er helemaal achteraan rijdt, dat zullen er vast niet veel zijn. Kan ik mij niet voorstellen iig.

Sphinx

Toen Albers en Doornbos achterin meeknetterden nam de belangstelling onder Nederlandse kijkers toch aardig toe, zelfde toen Jos eerst in het midden en later achteraan meeknetterde. En die belangstelling is gewoon tanende geweest toen er een tijd geen NL'er meereed, vandaar ook dat RTL niet bereid was er nog langer geld in de pompen. Wisten zij veel dat Giedo nog een stoeltje kreeg (of misschien kon het RTL niets meer schelen)

Moet eerlijk toegeven dat de discussie over van Dam me op dit moment niet zo interesseert; ik kijk geen Sport1, volg het al jaren via RTL Duitsland of soms een stream. Zowel het Duitse als het Engelse commentaar is wat patriottisch getint, maar het is iig enthousiast. En als ik de commentaren hier lees ontbreekt het Van Dam daar schijnbaar aan; enthousiasme.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Iceman2012

Citaat van: Sphinx op 20 maart 2013 - 15:29:41
Toen Albers en Doornbos achterin meeknetterden nam de belangstelling onder Nederlandse kijkers toch aardig toe, zelfde toen Jos eerst in het midden en later achteraan meeknetterde. En die belangstelling is gewoon tanende geweest toen er een tijd geen NL'er meereed, vandaar ook dat RTL niet bereid was er nog langer geld in de pompen. Wisten zij veel dat Giedo nog een stoeltje kreeg (of misschien kon het RTL niets meer schelen)

Moet eerlijk toegeven dat de discussie over van Dam me op dit moment niet zo interesseert; ik kijk geen Sport1, volg het al jaren via RTL Duitsland of soms een stream. Zowel het Duitse als het Engelse commentaar is wat patriottisch getint, maar het is iig enthousiast. En als ik de commentaren hier lees ontbreekt het Van Dam daar schijnbaar aan; enthousiasme.
ok, maar mensen die het wel of niet F1 kijken van een NL'er  af laten hangen gaan echt geen 15 euro per maand betalen hoor.

Jehoentelaar

Misschien dat jij dat niet zou doen, maar jouw mening daarover houdt geen verband met de mening van duizenden andere fans. Dat is een wezenlijk verschil. Bovendien pakte Sport1 het slim aan door die eerste paar maanden voor een derde van de prijs de deur uit te doen, zodat meer mensen de stap durven te zetten om over te schakelen. Dan is er nu veel kritiek op Sport1, maar ze hebben nog even om de boel te verbeteren. Als halverwege het jaar blijkt dat het aantal F1-kijkers via Sport1 inderdaad fors is afgenomen, dan pas kunnen we de conclusie trekken die jij nu al trekt.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:08:23
Misschien dat jij dat niet zou doen, maar jouw mening daarover houdt geen verband met de mening van duizenden andere fans. Dat is een wezenlijk verschil. Bovendien pakte Sport1 het slim aan door die eerste paar maanden voor een derde van de prijs de deur uit te doen, zodat meer mensen de stap durven te zetten om over te schakelen. Dan is er nu veel kritiek op Sport1, maar ze hebben nog even om de boel te verbeteren. Als halverwege het jaar blijkt dat het aantal F1-kijkers via Sport1 inderdaad fors is afgenomen, dan pas kunnen we de conclusie trekken die jij nu al trekt.
of ik dat zou doen, daar gaat het helemaal niet om. Ik kijk nl altijd F1, of er nou wel of geen NL'ers meedoen.
Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat mensen die vorig jaar niet keken nu ineens 15 euro per maand gaan betalen omdat vd Garde meedoet (maar nooit in beeld komt). Dr zullen er misschien een paar zijn, maar geen grote groep. Kan gewoon niet.

Ja en dan is het al te laat voor sport 1. Feit is dat veel proefabonnee's al binnen 2 maanden moeten beslissen of ze doorwillen. Zoals je hier op t forum hebt kunnen lezen zijn er heel veel twijfelaars.
Maar goed, ik heb helemaal geen conclusie's getrokken, ik zeg alleen dat Sport 1 er wel verstandig aan doet om de klachten echt serieus te nemen.

Citaat van: Iceman2012 op 19 maart 2013 - 23:13:08
dat is ook aan sport 1 om dat af te wegen. Ik denk dat de kritiek gewoon oprecht is en ik vind dat Sport 1 die op zn minst heel serieus moet nemen, of het nou abonnee's gaat kosten of niet.

Arthur

Citaat van: SDG op 20 maart 2013 - 10:47:11
Citaat van: Jehoentelaar op 19 maart 2013 - 23:05:00
Ik vind dat helemaal niet zo zeker. We hebben hier een verzameling die-hard F1-fans, en zelfs daarvan zegt de meerderheid dat het niet nodig is om Van Dam meteen weg te halen. Van de enkele tienduizenden kijkers die de F1-uitzendingen waarschijnlijk trekken (laten we het alleen over de races zelf hebben) geloof ik niet dat meer dan de helft zo enorm klaagt. En al zouden ze het doen, hoeft dat ook niet meteen een reden te zijn om gelijk überhaupt van het Nederlands commentaar af te willen. Zat mensen die het Engels en Duits niet genoeg machtig zijn en/of genoegen nemen met wat Van Dam vertelt. Wat mij betreft wordt de zaak enorm opgeblazen.

Juist, je mag nooit uit het oog verliezen dat lang niet iedereen die naar de F1 kijkt daar zo intensief mee bezig is als de mensen hier op dit forum. Er zullen wellicht bijvoorbeeld een hoop mensen zijn die anders de Formule 1 links laten liggen maar nu enkel kijken omdat er weer eens een Nederlander meedoet. En die zijn wellicht tevreden met wat ze aan commentaar voorgeschoteld krijgen, omdat dit voor hen niet het breekpunt is.

En die mensen nemen [denk ik] niet zomaar een abonnement om F1 te kunnen zien. Dus blijft over.... 8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Arthur

Citaat van: Jehoentelaar op 20 maart 2013 - 17:08:23
Misschien dat jij dat niet zou doen, maar jouw mening daarover houdt geen verband met de mening van duizenden andere fans. Dat is een wezenlijk verschil. Bovendien pakte Sport1 het slim aan door die eerste paar maanden voor een derde van de prijs de deur uit te doen, zodat meer mensen de stap durven te zetten om over te schakelen. Dan is er nu veel kritiek op Sport1, maar ze hebben nog even om de boel te verbeteren. Als halverwege het jaar blijkt dat het aantal F1-kijkers via Sport1 inderdaad fors is afgenomen, dan pas kunnen we de conclusie trekken die jij nu al trekt.

Die aanbieding loopt al ergens november en geldt ook voor Film 1 of in een combi met Sport 1. Dus of dat specifiek met het oog op de F1 is opgezet?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Als dat speciaal voor F1 was opgezet dan had de actieperiode waarschijnlijk pas vlak voor de start van het seizoen ingegaan, tenminste .... dat lijkt mij logischer, terwijl deze nu juist al (vrijwel) voorbij is. ::)

Jehoentelaar

Het hoofddoel van de actie kan zijn om F1-kijkers te trekken. Dat er aansluitend ook iets dergelijks wordt gedaan met Film1 is prima, dan kunnen ze daar ook proberen extra mensen mee binnen te halen. Maar feit blijft dat de reclamecampagne primair focust op de Formule 1. De actieperiode valt samen met het begin van het seizoen, dus dat doen ze prima.