Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

NielsD

Wat betreft de 6 kanalen. Ik denk niet dat alle zes kanalen in gebruik worden genomen door de Formule 1. Want dan vallen alle andere sporten weg en dat is bij Europese Grand Prix's echt niet te doen ivm wedstrijdtijden.

Ik denk dat ze het op de Engelse manier gaan doen. Zoals dit:



Je houdt daarmee 1 zender bezet en switcht via een uitklapbaar menu naar een ander beeld.

Over de voorbeschouwingen. Aha, 15 minuten voorbeschouwing. Nee, dat geloof ik dus sowieso al niet. Er komen gekke dingen en grappige items heeft Mol gezegd in een radiointerview bij Veronica. Om dit in de VT's te stoppen lijkt mij onlogisch, omdat Nederland dan massaal aan het werk is, ik denk 1,5 uur voorbeschouwing, race en dan 45 minuten na beschouwing.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Iceman2012

Citaat van: NielsD op 04 maart 2013 - 23:32:44
Wat betreft de 6 kanalen. Ik denk niet dat alle zes kanalen in gebruik worden genomen door de Formule 1. Want dan vallen alle andere sporten weg en dat is bij Europese Grand Prix's echt niet te doen ivm wedstrijdtijden.

Ik denk dat ze het op de Engelse manier gaan doen. Zoals dit:



Je houdt daarmee 1 zender bezet en switcht via een uitklapbaar menu naar een ander beeld.

onderstaande komt van de sport 1 site; dus het engelse model gaat niet gebeuren.

Citaat
De race zelf wordt, zonder reclameonderbrekingen, in HD uitgezonden op het kanaal Sport1 Select. Indien er ruimte is op de Extra kanalen van Sport1 is hier de on board camera feed te zien, zodat je de race kunt beleven door de ogen van bijvoorbeeld Vettel. Ook het highlightkanaal waarop de hoogtepunten nogmaals kunnen worden bekeken is dan via de Extra kanalen van Sport1 te volgen.

gloudiesaurus

Ben benieuwd of we ook Formule 1 in HD zien als het bijvoorbeeld Barcelona - Real Madrid is...
Ben bang dat het voetbal dan toch voorrang krijgt.

En 15 minuten voorbeschouwing van Mol klikt niet logisch, wellicht voor het hoofdkanaal omdat ze anders met de programmering in de knoei komen.

Geen commentaar op locatie is iig. wel een nadeel.

En de BBC of Sky werken met een ploeg met 40/ 50 man op locatie, daar zal Sport1 nooit aan kunnen tippen. Maar dat is ook logisch, de Nederlandse markt is nu eenmaal veel kleiner dan de Engelse. En te klein voor dat werk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: Iceman2012 op 05 maart 2013 - 00:56:31

onderstaande komt van de sport 1 site; dus het engelse model gaat niet gebeuren.

Citaat
De race zelf wordt, zonder reclameonderbrekingen, in HD uitgezonden op het kanaal Sport1 Select. Indien er ruimte is op de Extra kanalen van Sport1 is hier de on board camera feed te zien, zodat je de race kunt beleven door de ogen van bijvoorbeeld Vettel. Ook het highlightkanaal waarop de hoogtepunten nogmaals kunnen worden bekeken is dan via de Extra kanalen van Sport1 te volgen.

Oké, dat wist ik niet. Bij onboards maakt het niet uit of het een HD kanaal is of niet, die worden toch altijd uitgezonden in SD, maar de highlights kanaal bijv. die moet wel in HD zijn.

Ach, ze zullen vast wel een oplossing hebben bedacht.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Over het algemeen valt het met die buitenlandse wedstrijden op zondagmiddag wel redelijk mee. De Engelsen spelen veel op zondag, maar in de andere landen waar Sport1 de rechten van heeft is zaterdagavond het grote voetbalmoment van het weekend. Er wordt natuurlijk wel ook op zondagen gevoetbal in Spanje en Italië, maar de grote wedstrijden zijn vaak op de zaterdagavond (of zondagavond als het wedstrijdschema anders niet goed uitkomt).

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 05 maart 2013 - 15:06:34
Over het algemeen valt het met die buitenlandse wedstrijden op zondagmiddag wel redelijk mee. De Engelsen spelen veel op zondag, maar in de andere landen waar Sport1 de rechten van heeft is zaterdagavond het grote voetbalmoment van het weekend. Er wordt natuurlijk wel ook op zondagen gevoetbal in Spanje en Italië, maar de grote wedstrijden zijn vaak op de zaterdagavond (of zondagavond als het wedstrijdschema anders niet goed uitkomt).
Idd, ik denk dat F1 wat betreft het hoofdkanaal wel goed zit, maar dr zijn zondagmiddag toch vooral veel wedstrijdeni in Italië en in andere landen is er dan vaak ook nog wel een beperkt programma, dus voor die extra kanalen is er iig genoeg concurrentie. Dus t is ff afwachten waar Sport 1 (of de kijker) de voorkeur aangeeft. Sport 1 heeft sowieso één vast voetbalkanaal en 2 extra kanalen, dus die moeten ze dan maar opsplitsen in één voor F1 en één voor voetbal

Citaat van: NielsD op 05 maart 2013 - 07:29:38

Oké, dat wist ik niet. Bij onboards maakt het niet uit of het een HD kanaal is of niet, die worden toch altijd uitgezonden in SD, maar de highlights kanaal bijv. die moet wel in HD zijn.

Ach, ze zullen vast wel een oplossing hebben bedacht.
het highlight kanaal zal denk ik niet in HD zijn, maar de hightlights zullen ook vast geregeld langskomen op HD select kanaal

Edwin90

Sport1 heeft aan ons bevestigd dat er Engels commentaar beschikbaar wordt. Voor mij een ENORM pluspunt!

http://www.gppits.net/nieuws/sport1_laat_meer_details_los/

Super Seb

Citaat van: Edwin90 op 06 maart 2013 - 18:53:34
Sport1 heeft aan ons bevestigd dat er Engels commentaar beschikbaar wordt. Voor mij een ENORM pluspunt!

http://www.gppits.net/nieuws/sport1_laat_meer_details_los/

Zolang het idd van de boys van Sky komt  ;)
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 06 maart 2013 - 18:53:34
Sport1 heeft aan ons bevestigd dat er Engels commentaar beschikbaar wordt. Voor mij een ENORM pluspunt!

http://www.gppits.net/nieuws/sport1_laat_meer_details_los/

Hoezo is dat 'n pluspunt? Ben je van huis uit Engelstalig ofzo?

Super Seb

Zou trouwens ook lekker zijn als Sport1Go gratis bij het abonnement van UPC komt. Beetje jammer dat je daarvoor weer extra moet betalen zoals zoveel dingen.....
"Keep calm and ignore Multi-21....."

Edwin90

Citaat van: Kootje op 06 maart 2013 - 19:23:05
Citaat van: Edwin90 op 06 maart 2013 - 18:53:34
Sport1 heeft aan ons bevestigd dat er Engels commentaar beschikbaar wordt. Voor mij een ENORM pluspunt!

http://www.gppits.net/nieuws/sport1_laat_meer_details_los/

Hoezo is dat 'n pluspunt? Ben je van huis uit Engelstalig ofzo?

Nee, maar heb niet veel vertrouwen in Van Dam en ik begrijp redelijk goed de Engelse taal. Plus dat Sky met pit-reporters werkt komt er daar veel meer inside info binnen.

Kootje

Oke, maar wie zegt dat 't Engelse commentaar van Sky komt dan?

P@trick

Gister sport1 besteld. De 3 maanden proef actie.
Ik laat hem na 12 mrt ingaan, dan is ie na de GP van canada afgelopen. Ik zeg ( bijna) direct weer op.

Voor die 5,- per maand mis ik iig niet de openings GP in Australië.

Daarna zie we wel weer

NielsD

Kun je de datum aangeven? Welke provider zit je?

En ook ik ben blij met het Engelse commentaar. Dat is veel leuker om naar te luisteren.

EDIT:

Voor de duidelijkheid. Die extra kanalen zitten toch sowieso bij het TV abbo in?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

P@trick

Citaat van: NielsD op 06 maart 2013 - 22:57:26
Kun je de datum aangeven? Welke provider zit je?

En ook ik ben blij met het Engelse commentaar. Dat is veel leuker om naar te luisteren.

EDIT:

Voor de duidelijkheid. Die extra kanalen zitten toch sowieso bij het TV abbo in?

Ik zit bij delta digitale tv (Zeeland )
En we hebben alle 6 de kanalen. Incl HD