Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35


Fabian


Iceman2012

Citaat van: SDG op 24 februari 2013 - 12:54:40
Citaat van: Jeroen op 24 februari 2013 - 12:48:52
Citaat van: SDG op 23 februari 2013 - 22:08:59
Citaat van: Jeroen op 23 februari 2013 - 21:55:47
Zo noem ik hem ook hoor. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Kubica

CitaatRobert Kubica (IPA: 'rɔbɛrt ku'biʦa)

De juiste uitspraak van zijn naam is dus 'Koebitsa'.
Dat zal vast. Maar ik noem hem Koebika. Namen worden nou eenmaal verschillend uitgesproken in verschillende landen. In Duitsland zeggen ze Schumacher anders dan in Engeland. Dan zullen ze het in Duitsland vast goed hebben, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die zich stoort aan de uitspraak van de BBC. Maar als Mol Koebika zegt, dan irriteert dat?

Ik stelde de vraag aan Gerard. Het was hij die het niet voor Van Dam heeft omdat hij Tomczyk 'Tomziek' noemt.
Helemaal mee eens, een commentator afschrijven omdat Tomczyk schijnbaar verkeerd uitspreekt slaat nergens op. Dan kun je alle commentatoren wel afschrijven.

Sabai

Citaat van: Iceman2012 op 24 februari 2013 - 14:30:34
Citaat van: SDG op 24 februari 2013 - 12:54:40
Citaat van: Jeroen op 24 februari 2013 - 12:48:52
Citaat van: SDG op 23 februari 2013 - 22:08:59
Citaat van: Jeroen op 23 februari 2013 - 21:55:47
Zo noem ik hem ook hoor. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Kubica

CitaatRobert Kubica (IPA: 'rɔbɛrt ku'biʦa)

De juiste uitspraak van zijn naam is dus 'Koebitsa'.
Dat zal vast. Maar ik noem hem Koebika. Namen worden nou eenmaal verschillend uitgesproken in verschillende landen. In Duitsland zeggen ze Schumacher anders dan in Engeland. Dan zullen ze het in Duitsland vast goed hebben, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die zich stoort aan de uitspraak van de BBC. Maar als Mol Koebika zegt, dan irriteert dat?

Ik stelde de vraag aan Gerard. Het was hij die het niet voor Van Dam heeft omdat hij Tomczyk 'Tomziek' noemt.
Helemaal mee eens, een commentator afschrijven omdat Tomczyk schijnbaar verkeerd uitspreekt slaat nergens op. Dan kun je alle commentatoren wel afschrijven.

Ik heb de laatste DTM race afgelopen jaar bekeken en vond wel dat hij een spannende race saai praatte met weinig boeiende informatie. Dat belooft wat  ;) :)

Iceman2012

Citaat van: Sabai op 24 februari 2013 - 14:35:50
Citaat van: Iceman2012 op 24 februari 2013 - 14:30:34
Citaat van: SDG op 24 februari 2013 - 12:54:40
Citaat van: Jeroen op 24 februari 2013 - 12:48:52
Citaat van: SDG op 23 februari 2013 - 22:08:59
Citaat van: Jeroen op 23 februari 2013 - 21:55:47
Zo noem ik hem ook hoor. ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Kubica

CitaatRobert Kubica (IPA: 'rɔbɛrt ku'biʦa)

De juiste uitspraak van zijn naam is dus 'Koebitsa'.
Dat zal vast. Maar ik noem hem Koebika. Namen worden nou eenmaal verschillend uitgesproken in verschillende landen. In Duitsland zeggen ze Schumacher anders dan in Engeland. Dan zullen ze het in Duitsland vast goed hebben, maar ik heb nog nooit iemand gehoord die zich stoort aan de uitspraak van de BBC. Maar als Mol Koebika zegt, dan irriteert dat?

Ik stelde de vraag aan Gerard. Het was hij die het niet voor Van Dam heeft omdat hij Tomczyk 'Tomziek' noemt.
Helemaal mee eens, een commentator afschrijven omdat Tomczyk schijnbaar verkeerd uitspreekt slaat nergens op. Dan kun je alle commentatoren wel afschrijven.

Ik heb de laatste DTM race afgelopen jaar bekeken en vond wel dat hij een spannende race saai praatte met weinig boeiende informatie. Dat belooft wat  ;) :)
ok, da's wat anders. Ik ken die hele gast niet, dus ik weet niet of ie goed is of niet, maar namen verkeerd uitspreken doet iedereen wel eens.

NielsD

Voor de mensen die Ronald van Dam niet kennen, dit is hij bij Canal+.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

T.Nuvolari

Is dat allemaal niet een beetje zoals zeggen "Ze vergissen zich teveel en dat doen ze op de BBC niet." Ik ben ook een BBC kijker, maar dat laatste is absolute onzin. Toch zie je dat op verschillende fora in België en Nederland terugkomen. Ik heb altijd schrik gehad van het commentaar bij ons op "VT4", nu "Vier", toch uiteindelijk een keer afgestemd en als ik eerlijk moet zijn was dat bijlange zo slecht nog niet.
Murray Walker wordt de keizer onder de F1-commentatoren genoemd, terwijl de man excelleerde in fouten tijdens zijn verslaggeving. Aan fouten stoor ik mij niet zo, zeker niet als ze die een paar seconden later rechtzetten, saaie commentaar of een minutenlange stilte daarentegen...

rafael25

Citaat van: NielsD op 24 februari 2013 - 21:47:59
Voor de mensen die Ronald van Dam niet kennen, dit is hij bij Canal+.


Ik hoorde twee stemmen...wie is andere gast dan??

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Op zich is Van Dam niet zo slecht, maar qua fouten maakt hij er net zo veel als Mol, met als verschil tussen de twee dat Van Dam wat mij betreft een stuk saaier overkomt.

Ik zou voor Nelson Valkenburg zijn gegaan, bekend van MotorsTV en vaak te horen op CPZ. Wellicht af en toe wat monotoon, maar kan er ook een hoop enthousiasme in gooien en maakt vrijwel geen foutjes.

Iceman2012

Ach ja, als er ook een engelstalige audio-stream is, dan is er weinig aan de hand. Hopen dat ze dan voor Sky gaan idd

Kootje

Citaat van: M@rc op 25 februari 2013 - 11:01:37
Is dat allemaal niet een beetje zoals zeggen "Ze vergissen zich teveel en dat doen ze op de BBC niet." Ik ben ook een BBC kijker, maar dat laatste is absolute onzin. Toch zie je dat op verschillende fora in België en Nederland terugkomen.

Precies. Dat was dan ook altijd m'n weerwoord wanneer men weer eens op Mol liep af te geven. Dat je hem geen goede of leuke commentator vindt, prima. Maar kom dan niet met dat soort onzin aan zetten. Oké, ik geef toe, hij maakte de laatste paar jaar wel steeds vaker fouten. Maar om dan net te doen alsof de BBC zo perfect was, ging mij altijd wat ver.


CitaatIk heb altijd schrik gehad van het commentaar bij ons op "VT4", nu "Vier", toch uiteindelijk een keer afgestemd en als ik eerlijk moet zijn was dat bijlange zo slecht nog niet.

Gelukkig maar.


CitaatMurray Walker wordt de keizer onder de F1-commentatoren genoemd, terwijl de man excelleerde in fouten tijdens zijn verslaggeving.

Die man was er zelfs geliefd om. Er zijn zelfs 'n paar boeken verschenen die volstaan met z'n fouten.


CitaatAan fouten stoor ik mij niet zo, zeker niet als ze die een paar seconden later rechtzetten, saaie commentaar of een minutenlange stilte daarentegen...

Dat heb ik dus ook. Sterker nog, vaak lig ik in 'n deuk als Mol z'n naam weer eens eer aan doet omdat hij niet door heeft dat coureur A in beeld is ipv B, of omdat hij even gemist heeft dat er 'n inhaalmanouvre plaats heeft gevonden. En ja .... dat gebeurt 'm tegenwoordig steeds vaker, maar op saai commentaar heb ik 'm nog nooit kunnen betrappen. Zelfs die urenlange pauze in Canada 2 jaar geleden lulde hij zo vol. Ik ga 'm iig missen.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 25 februari 2013 - 15:28:08
Op zich is Van Dam niet zo slecht, maar qua fouten maakt hij er net zo veel als Mol, met als verschil tussen de twee dat Van Dam wat mij betreft een stuk saaier overkomt.


Dat dus. Het is nog niet zo erg als bij de Belgen destijds, maar het is soms net alsof je naar een belastingopgave zit te kijken.

Dat is dus de reden waarom ik (als een van de weinigen geloof ik) nooit zoveel moeite heb met Mol. Oké, hij maakt foutjes, maar hij heeft het enthousiasme van een ware fan. Dat waardeer ik in hem. Hij is net als wij: een F1-freak. Vind ik mooi.

Iceman2012

Citaat van: Jeroen op 25 februari 2013 - 19:15:33
Citaat van: Jehoentelaar op 25 februari 2013 - 15:28:08
Op zich is Van Dam niet zo slecht, maar qua fouten maakt hij er net zo veel als Mol, met als verschil tussen de twee dat Van Dam wat mij betreft een stuk saaier overkomt.


Dat dus. Het is nog niet zo erg als bij de Belgen destijds, maar het is soms net alsof je naar een belastingopgave zit te kijken.

Dat is dus de reden waarom ik (als een van de weinigen geloof ik) nooit zoveel moeite heb met Mol. Oké, hij maakt foutjes, maar hij heeft het enthousiasme van een ware fan. Dat waardeer ik in hem. Hij is net als wij: een F1-freak. Vind ik mooi.
op zich mee eens, ik keek ook altijd wel naar RTL 7, ook al was er ook BBC. Die foutjes en dingen gewoon totaal missen heeft ie misschien altijd wel beetje gehad, maar k vond het de laatste jaren af en toe toch wel storend en dr zijn wel races geweest dat ik uiteindelijk toch maar BBC ben gaan kijken. Zal ook te maken hebben met het feit dat ie niet meer op locatie zat. Verder liet in mijn ogen ook zn persoonlijke voorkeur af en toe wat teveel doorschemeren.

Franky R.

Het punt met Olav is gewoon...dat we weten hoe goed hij in de jaren negentig was. Onbewust, IMHO tenminste, ga je de uitzendingen van de laatste jaren met die tijd vergelijken.


En van reclame-onderbrekingen wordt niemand blij. Ik ben eigenlijk eerder afgehaakt vanwege de reclameblokken dan van Olav.


En die foutjes had hij idd. eerder al, ja...Zo kan ik het mij nog herinneren dat hij brulde dat Schumacher op Suzuka in 2000 'stuk ging', bleek dat deze Irvine voorbij liet...


Ach...