Ook Nederland moet er aan geloven, Formule 1 achter de decoder..

Gestart door maartenf1, 28 september 2012 - 12:19:36

« vorige - volgende »

Formule 1 op Sport1 ik:

Neem een abonnement
20 (51.3%)
Kijk op RTL Duitsland
8 (20.5%)
Stop met F1 kijken
1 (2.6%)
Zoek een stream op internet
10 (25.6%)

Totaal aantal stemmen: 35

SDG

Citaat van: M@rc op 28 september 2012 - 12:53:52
Hetzelfde zie je in het V-K. BBC bereikt met zijn samenvatting van de Italiaanse GP om en bij de 3,5miljoen kijkers, SkyTV met de Live race 650duizend kijkers. Nu gaan er daar ook stemmen op dat vanaf volgens seizoen de F1 volledig achter de decoder gaat. Wat gaat er over blijven van die bij elkaar getelde 4,2miljoen kijkers? Als je weet dat ten tijde dat enkel de BBC F1 bracht er tegen de 5miljoen mensen zaten te kijken. +/- 1miljoen heeft al afgehaakt en 3,5 miljoen is tevreden met een samenvatting.

Voor de F1 en hun sponsors is dit dramatisch. Wat zal Ecclestone bereikt hebben met de beslissing om dit toe te laten, de F1 wordt een sport waar niemand nog in geïntresseerd zal zijn, buiten de die hards natuurlijk. Kijkers weg, sponsors weg, grote fabrikanten weg, welkom terug dubieuze figuren?

Sky is sowieso al voer voor diehards. Die zijn al op antenne anderhalf uur voor de start van een race en gaan na de finish vaak nog anderhalf uur door met interviews en nabeschouwingen. En dan hebben we het nog niet gehad over de kwalificaties, alle vrije trainingen, de persconferenties met zowel rijders als teambazen, hun wekelijkse F1-show... Ik bedoel maar, wie is er buiten de echte freaks geïnteresseerd om dat allemaal te bekijken, laat staan dat veel mensen überhaupt de tijd hebben om zolang voor de tv te zitten? Want er is uiteraard nog meer in het leven dan uitsluitend Formule 1...

SDG

Interessante reactie van op formule1.nl:

CitaatKookaburra  | 28-09-2012 | 13:01Sport zou in Nederland meer gepromoot moeten worden. De regering kan daar best wel een handje in helpen. Hier in Australie heeft de regering bepaald dat alle grote sport evenementen moeten worden uitgezonden door de Free to Air zenders. Formule1 en MotoGP zijn hier dus veilig. Superbikes is niet groot genoeg en wordt daarom jammer genoeg uitgezonden door Fox Sports. Het principe hier is "iedereen heeft recht om top sport op tv te zien, zonder daar voor te hoeven betalen" (hier bestaat kijk-en luistergeld niet). Jammer dat het in Nederland blijkbaar geen recht is om top sport te zien zonder extra hoeven te betalen.

Gerard

Citaat van: M@rc op 28 september 2012 - 12:53:52
Hetzelfde zie je in het V-K. BBC bereikt met zijn samenvatting van de Italiaanse GP om en bij de 3,5miljoen kijkers, SkyTV met de Live race 650duizend kijkers. Nu gaan er daar ook stemmen op dat vanaf volgens seizoen de F1 volledig achter de decoder gaat. Wat gaat er over blijven van die bij elkaar getelde 4,2miljoen kijkers? Als je weet dat ten tijde dat enkel de BBC F1 bracht er tegen de 5miljoen mensen zaten te kijken. +/- 1miljoen heeft al afgehaakt en 3,5 miljoen is tevreden met een samenvatting.

Voor de F1 en hun sponsors is dit dramatisch. Wat zal Ecclestone bereikt hebben met de beslissing om dit toe te laten, de F1 wordt een sport waar niemand nog in geïntresseerd zal zijn, buiten de die hards natuurlijk. Kijkers weg, sponsors weg, grote fabrikanten weg, welkom terug dubieuze figuren?

Kun je nagaan...
Ik moet zeggen dat ik ook liever kijk naar de uitgebreide samenvatting op BBC dan Live op RTL7..
Mja, Jake humprey gaat ook al weg bij BBCF1, zou dat een voorteken zijn? Ik mag toch hopen van niet

Najah, als het echt niet anders kan, moet ik dan de uitzending van Sky maar downloaden....

SDG

Citaat van: Gerard op 28 september 2012 - 14:17:11
Citaat van: M@rc op 28 september 2012 - 12:53:52
Hetzelfde zie je in het V-K. BBC bereikt met zijn samenvatting van de Italiaanse GP om en bij de 3,5miljoen kijkers, SkyTV met de Live race 650duizend kijkers. Nu gaan er daar ook stemmen op dat vanaf volgens seizoen de F1 volledig achter de decoder gaat. Wat gaat er over blijven van die bij elkaar getelde 4,2miljoen kijkers? Als je weet dat ten tijde dat enkel de BBC F1 bracht er tegen de 5miljoen mensen zaten te kijken. +/- 1miljoen heeft al afgehaakt en 3,5 miljoen is tevreden met een samenvatting.

Voor de F1 en hun sponsors is dit dramatisch. Wat zal Ecclestone bereikt hebben met de beslissing om dit toe te laten, de F1 wordt een sport waar niemand nog in geïntresseerd zal zijn, buiten de die hards natuurlijk. Kijkers weg, sponsors weg, grote fabrikanten weg, welkom terug dubieuze figuren?

Kun je nagaan...
Ik moet zeggen dat ik ook liever kijk naar de uitgebreide samenvatting op BBC dan Live op RTL7..
Mja, Jake humprey gaat ook al weg bij BBCF1, zou dat een voorteken zijn? Ik mag toch hopen van niet

Najah, als het echt niet anders kan, moet ik dan de uitzending van Sky maar downloaden....

Humphrey is ook enkel maar de 'host' van het programma, die de pre- en post-race commentaar verzorgt. De eigenlijke verslaggeving is nog steeds in handen van Ben Edwards en David Coulthard, samen met pitreporter Lee McKenzie. En zolang er over hen geen nieuws is, beschouw ik dat als goed nieuws...

Edwin90

Goed nieuws! Vaak wordt het programma daar veel beter van. Voorbeschouwingen voor de gemiddelde kijker op sesamstraatniveau zit ik als die hard niet op te wachten. En Sport 1 heeft ook al MotoGP dus dat past mijn prima :-)

Ik ga per Februari even een abbo Sport 1 aanschaffen  :)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 28 september 2012 - 12:33:57
Hopen dan maar dat Sport 1 goed is. Zit verrassend genoeg gewoon in mijn pakket.


Jij bent dan zo'n mazzelpik, he! Tenminste, ik ga ervan uit dat je niet extra hoeft te betalen... :P

Franky R.

Citaat van: SDG op 28 september 2012 - 13:01:38
Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 12:59:28
In een ander topic hebben we het over de commerciele kant van F1 ook al eens gehad...
Maar ik sluit mij hier bij aan. Ik begrijp er werkelijk niets van om een wereldwijde sport, die commercieel aantrekkelijk is omdat het via medium nummer 1, de televisie, super bereikbaar is voor de hele wereld zijn unique selling point steeds verder te ontnemen.
Misschien heeft Bernie nu toch echt last van ouderdomskwalen...

'Het zal mijn tijd nog wel duren', denkt hij misschien?


Bernie lult maar wat vanuit zijn bejaarde reet...Zie ook mijn artikel; [size=78%]http://www.gppits.net/magazine/free-to-air/[/size]

rafael25

en RTL7 wil een sportzender worden.. moeten ze vooral F1 en MotoGP van de hand doen... ze verliezen zo veel kijkers..en waar gaat Olav naartoe???

Sabai

het zal waarschijnlijk hetzelfde als met het voetbal achter de decoder een flop worden. Ik ga er echt geen extra abonnement voor nemen. Ik kan vast wel ergens een live stream op het internet vinden. En anders jammer maar helaas.

Fabian

Dit is balen. Nu moet ik Sport 1 aan gaan schaffen. F1 zal veel kijkers verliezen in Nederland denk ik...

Figge

Tsja net ff snel gekeken op ziggo.nl
Sport 1 gaat mij dan €15 per maand kosten. Daarvoor krijg ik dan 6 sportzenders. Waarvan 1 algemeen, 1 met tennis en maar liefst 4 zenders!!! met voetbal. Ik heb helemaal niets met competitievoetbal. Daarbij moet ik dan een recorder gaan aanschaffen omdat ik het analoge signaal niet kan opnemen. (Ik kijk de race meestal in de avond omdat onze kleine, zonder opzet, er voor zorgt dat je niet ff rustig kunt kijken)
€ 180 jaarlijks en € 150 eenmalig. Das behoorlijk aan de prijs om 40 uur per jaar een GP te kijken...


Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 17:01:41
€ 180 jaarlijks en € 150 eenmalig. Das behoorlijk aan de prijs om 40 uur per jaar een GP te kijken...
Hier word ik niet vrolijk van!

Sabai

Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 17:01:41
Tsja net ff snel gekeken op ziggo.nl
Sport 1 gaat mij dan €15 per maand kosten. Daarvoor krijg ik dan 6 sportzenders. Waarvan 1 algemeen, 1 met tennis en maar liefst 4 zenders!!! met voetbal. Ik heb helemaal niets met competitievoetbal. Daarbij moet ik dan een recorder gaan aanschaffen omdat ik het analoge signaal niet kan opnemen. (Ik kijk de race meestal in de avond omdat onze kleine, zonder opzet, er voor zorgt dat je niet ff rustig kunt kijken)
€ 180 jaarlijks en € 150 eenmalig. Das behoorlijk aan de prijs om 40 uur per jaar een GP te kijken...

Te duur voor de meeste mensen waarschijnlijk. Ik vraag me alleen af waarom moet het toch achter de decoder? Zijn die rechten om uitzenden zo belachelijk duur?

robbert

ik had het in het verleden al gezegd. F1 zal nog volledig verdwijnen achter de decoder. Benieuwd hoe lang het duurt eer België volgt, als Nederland het niet meer kan betalen

Figge

Ik meen ooit wel eens gelezen te hebben dat RTL in de dagen van Jos Verstappen een kleine 7 miljoen aan de FOM moest betalen.
En daarbij betaalde ze dan ook nog de hele productie en lieten Olav enz. de hele wereld over reizen.
De laaste jaren is het ongeveer de helft. Plus een uitgekleed programma.
Ik weet niet hoeveel extra abonnementen sport 1 denkt te verkopen, maar mochten ze van 100.000 nieuwe klanten uitgaan... x €180 per jaar dan heb je het over een extra omzet van 18 miljoen euro... Dan kunnen ze zich vast wel veroorloven richting de FOM...