Grosjean geschorst

Gestart door Gerard, 02 september 2012 - 18:24:00

« vorige - volgende »

schorsing terecht?

ja
10 (55.6%)
nee
8 (44.4%)

Totaal aantal stemmen: 15

Enzo

Ik vind de schorsing wel terecht, het is ook niet de eerste keer dat Romain's ruimtelijk inzicht het laat afweten.
Die jongen moet even pas op de plaats maken en zijn zonde overdenken...

Kootje

Citaat van: Sabai op 03 september 2012 - 16:41:54
Ik dacht gister nog dat hij de binnenkant van de sauber wou kiezen ....

Dat wou hij volgens mij ook.
Hij was zo gefocust op de Sauber van PĂ©rez en het gaatje aan de binnenzijde van La Source, dat hij Lewis over het hoofd zag of wellicht dacht deze al voorbij te zijn. (wat ik me iig kan voorstellen gezien diens slechte start)
En tuurlijk ..... zoiets mag eigenlijk niet gebeuren, maar het is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. (en echt niet alleen met Romain)
Normaliter wordt zoiets nooit bestraft, dus ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de straf puur het gevolg is van het bijna onthoofden van Fernando.
MAW: Als hij niet op de wagen van Alonso geland was, was er ook geen straf geweest.


Wizard

Citaat van: rafael25 op 03 september 2012 - 16:19:32
Kobayashi, Hamilton, Alonso en Vettel aan boord begint


Deze had ik al gezien. Er komt gewoon een horde aan F1-zooi over hem heen gevlogen.

Enzo

Deze foto is na de crash op Spa in 2009, was Grosjean daar ook niet de oorzaak van?


Video:

Figge

Ik ben van mening dat een race schorsing overdreven is.
Waar blijft dan de schorsing voor onbehoorlijk gedrag van Pastor. Hij maakt zijn acties nog opzettelijk ook.
Daar is in het geval van de startcrash Grojean geen sprake van...
Ja, een penalty zou terecht zijn. Als laatste starten oid. Maar een schorsing gaat mij te ver.
Omdat iedereen meteen in de emotie schiet, moet je als wedstrijdleiding de situatie nog wel nuchter blijven beschouwen...

Folkert

Wat ik me nu afvroeg is: wanneer word een race nou op nieuw gestart?
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: Folkert op 03 september 2012 - 22:19:35
Wat ik me nu afvroeg is: wanneer word een race nou op nieuw gestart?

Sinds een jaar of 2 a 3 helemaal niet meer...
Meteen SC en rondjes tuffen...
Tenzij de baan dermate geblokkeerd is natuurlijk dat het niet meer kan.
Of dat de weersomstandigheden te gevaarlijk zijn...

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 03 september 2012 - 22:24:27
Citaat van: Folkert op 03 september 2012 - 22:19:35
Wat ik me nu afvroeg is: wanneer word een race nou op nieuw gestart?

Sinds een jaar of 2 a 3 helemaal niet meer...
Meteen SC en rondjes tuffen...
Tenzij de baan dermate geblokkeerd is natuurlijk dat het niet meer kan.
Of dat de weersomstandigheden te gevaarlijk zijn...
Ja , dat vermoeden had ik al. Wist het alleen niet zeker eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: Enzo op 03 september 2012 - 21:58:49
Deze foto is na de crash op Spa in 2009, was Grosjean daar ook niet de oorzaak van?


Video:


Met het schaamrood op de kaakjes ;D

Enzo


Franky R.

Citaat van: Sabai op 03 september 2012 - 16:41:54
Ik dacht gister nog dat hij de binnenkant van de sauber wou kiezen maar als ik de beelden nu zo zie kan dat het niet geweest zijn gewoon een kansloze en onozele actie van Romain en misshcien dat de straf toch wel terecht is al ik het zo bekijk. Hij heeft namelijk de kansen voor Hamilton in het wk aardig beperkt met deze stunt.


Geen onlogische gedachte, maar dan zou hij mogelijk Perez in de hairpin kunnen aantikken. De ruimte rechts van Perez was wel erg klein!


En bovendien had hij dankzij de valse start van Pastor veel meer ruimte voor zich, dus beter overzicht. Je zou dus denken dat Romain links van de baan zou blijven rijden, een open plekje zoeken en vinden en dat zo veel mogelijk snelheid meenemen in de bocht.


Maar dat zeg ik... :P

Runningupthathill

Citaat van: Mark F1gge op 03 september 2012 - 22:24:27
Citaat van: Folkert op 03 september 2012 - 22:19:35
Wat ik me nu afvroeg is: wanneer word een race nou op nieuw gestart?

Sinds een jaar of 2 a 3 helemaal niet meer...
Meteen SC en rondjes tuffen...
Tenzij de baan dermate geblokkeerd is natuurlijk dat het niet meer kan.
Of dat de weersomstandigheden te gevaarlijk zijn...

Logisch ook aangezien het belangrijkste punt van een herstart was dat rijders weer konden instappen in de reserve-auto. Aangezien de reserve-auto er niet meer is, kunnen ze beter de race laten verder gaan zonder die rijders.
http://www.f1web.be - Download gratis F1 races

0634

Canada vorig jaar werd geherstart, omdat het niet anders kon. Reserveautos waren ook niet het belangrijkste punt om een race stil te leggen, dat deden ze pas als het echt niet anders kon. Vorig jaar dus nog.

Folkert

Ik lees zo hier en daar echt grappige en onvoorstelbare berichten. Zijn zelfs mensen die Hamilton verantwoordelijk houden voor de crash, omdat hij achter op Grosjean knalt  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)