Team orders voor de titel?

Gestart door Folkert, 25 augustus 2012 - 12:23:07

« vorige - volgende »

Welke rijder(s) zouden eigenlijk een team order moeten krijgen?

Massa, Button, Grosjean,
2 (15.4%)
Alleen Massa
5 (38.5%)
Alleen Button
0 (0%)
Alleen Grosjean
0 (0%)
Alleen Button en Massa
2 (15.4%)
Alleen Button en Grosjean
1 (7.7%)
Alleen Grosjean en Massa
0 (0%)
Alle 3 nog niet, nog genoeg races en het is een enorm wisselend seizoen waar alles nog mogelijk is.
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 11

Kootje

Dat is waar, maar van Lewis geloof ik dat ook.
Die heeft, iig aan mij, toch altijd laten zien graag het gevecht aan te gaan.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 09:35:42
Ja, dat zou iedereen zeggen ;).
Maar wij zouden team orders van bijna alle teams nodig hebben om WK te worden ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 09:39:22
Dat is waar, maar van Lewis geloof ik dat ook.
Die heeft, iig aan mij, toch altijd laten zien graag het gevecht aan te gaan.
Ik niet, gewoon standaard gebrabbel. Als hij kampioen wordt doordat Jenson aan de kant gaat, zal het hem jeuken.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 10:22:21
Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 09:39:22
Dat is waar, maar van Lewis geloof ik dat ook.
Die heeft, iig aan mij, toch altijd laten zien graag het gevecht aan te gaan.
Ik niet, gewoon standaard gebrabbel. Als hij kampioen wordt doordat Jenson aan de kant gaat, zal het hem jeuken.

Tuurlijk, daar zal hij zeker niet van wakker liggen.
Maar ik geloof wel oprecht dat hij 't liever op eigen kracht doet en helemaal geen teamorders wil.

0634

O ja, dat wel. Maar dat zal voor allemaal gelden. Schumacher had in 94 ook liever zonder crash gewonnen maar met een klinkende zege, maar uiteindelijk telt ie wel.

Kootje

Mwah .... weet niet of iedereen er zo over denkt.

Schumi was altijd maar wat blij met de teamorders, en wat die crash betreft .... die veroorzaakte hij toch echt zelf en doelbewust.
Net als dat hij dit in '97 herhaalde, wil hij dus wel degelijk op die wijze winnen, en maakt het hem dus niets uit of het met 'n zege gebeurt of met "vuil"spel.
Als hij maar die titel pakt, hoe dan ook.

Die "hoe dan ook"mentaliteit hebben er denk ik nog wel 'n paar (oa Alonso, Vettel), alleen hebben die zich nog niet verlaagd tot Schumacheriaanse praktijken.
Alhoewel .... twijfel bij Alonso nog steeds of hij niet ook op de hoogte was van Singapore, en z'n truukje in de pitsstraat van Hongarije was ook niet echt netjes te noemen, daarnaast is Vettel's aanvaring met Webber in Turkije voor mij ook nog steeds twijfelachtig.
Maar goed, dat terzijde, van 'n teamordertje meer of minder wordt door deze heren dankbaar gebruik gemaakt en zelfs om gevraagd.
Dat zie ik 'n Hamilton of 'n Button dus niet zo snel doen.

0634

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 12:43:49
Mwah .... weet niet of iedereen er zo over denkt.

Schumi was altijd maar wat blij met de teamorders, en wat die crash betreft .... die veroorzaakte hij toch echt zelf en doelbewust.
Net als dat hij dit in '97 herhaalde, wil hij dus wel degelijk op die wijze winnen, en maakt het hem dus niets uit of het met 'n zege gebeurt of met "vuil"spel.
Als hij maar die titel pakt, hoe dan ook.

Die "hoe dan ook"mentaliteit hebben er denk ik nog wel 'n paar (oa Alonso, Vettel), alleen hebben die zich nog niet verlaagd tot Schumacheriaanse praktijken.
Alhoewel .... twijfel bij Alonso nog steeds of hij niet ook op de hoogte was van Singapore, en z'n truukje in de pitsstraat van Hongarije was ook niet echt netjes te noemen, daarnaast is Vettel's aanvaring met Webber in Turkije voor mij ook nog steeds twijfelachtig.
Maar goed, dat terzijde, van 'n teamordertje meer of minder wordt door deze heren dankbaar gebruik gemaakt en zelfs om gevraagd.
Dat zie ik 'n Hamilton of 'n Button dus niet zo snel doen.

Ik zie het Hamilton zo doen. Die verschilt echt niet van die anderen.

Kootje

Ieder persoon is anders.
En nu ken ik Lewis natuurlijk niet persoonlijk, dus misschien is hij idd net zo'n onspoprtieve hufter.
Ik denk alleen van niet, maar ja ..... wie weet.
De tijd zal 't ons wellicht ooit nog leren.

0634

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 12:50:44
Ieder persoon is anders.
En nu ken ik Lewis natuurlijk niet persoonlijk, dus misschien is hij idd net zo'n onspoprtieve hufter.
Ik denk alleen van niet, maar ja ..... wie weet.
De tijd zal 't ons wellicht ooit nog leren.
Naja, onsportieve hufters wil ik ze persoonlijk niet noemen. Wel gedreven door ambitie.

Je moet niet vergeten: topsporters zijn keihard en enorm egocentrisch. Niet alleen in F1. Mijn opperheld Senna is daar ook een groot voorbeeld van.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 12:52:06
Je moet niet vergeten: topsporters zijn keihard en enorm egocentrisch.

Weet ik, maar je hebt gedreven en gedreven.
Dat je alles wilt geven voor die overwinning of titel vind ik bewonderenswaardig.
Maar er zijn grenzen in wat toelaatbaar is.
Je kunt je namelijk ook verlagen door vieze trucjes uit te halen of ordinair ramwerk te gebruiken.
En dat zie ik sommigen wel, en anderen nu eenmaal niet zo snel doen.

0634

Citaat van: Kootje op 02 september 2012 - 12:59:13
Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 12:52:06
Je moet niet vergeten: topsporters zijn keihard en enorm egocentrisch.

Weet ik, maar je hebt gedreven en gedreven.
Dat je alles wilt geven voor die overwinning of titel vind ik bewonderenswaardig.
Maar er zijn grenzen in wat toelaatbaar is.
Je kunt je namelijk ook verlagen door vieze trucjes uit te halen of ordinair ramwerk te gebruiken.
En dat zie ik sommigen wel, en anderen nu eenmaal niet zo snel doen.
Mja, maar die anderen zijn dan ook vaak niet de groten uit de geschiedenis.

Die allergrootsten hebben gewoon hun hele leven voor een doel gestreden en wijken daar niet vanaf. Verliezen is werkelijk geen optie, en valsspelen, in welke vorm dan ook, levert uiteindelijk het doel op. Winning at all costs. Het doel heiligt de middelen. Als je je hele leven in heb gericht voor een heilig doel dan laat je je daar niet van afhouden door een futiliteit als ethische normen en waarden.

Het is een manier van denken die veel groten hebben en zorgt vaak ook voor bittere rivaliteit in de absolute top, niet alleen in F1. Tja, ik mag dat wel moet ik zeggen.

Kootje

Helaas wel ja, maar ik hou daar niet zo van.
Ik heb liever de groten die het spelletje wel eerlijk spelen.

0634

Dat tekent jouw sportiviteit. Maar ik vrees wel dat jij dan nooit wereldkampioen zult worden ;).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 september 2012 - 13:21:40
Dat tekent jouw sportiviteit. Maar ik vrees wel dat jij dan nooit wereldkampioen zult worden ;).

;D

Gaat idd niet gebeuren, maar dat had meer met 'n gebrek aan inzet als met m'n sportiviteit te maken.
Kon vroeger namelijk 'n zéér aardige pot voetballen, maar heb geen topsportmentaliteit waarin ik bereid ben alles te laten voor m'n sport.
Kon wel heel egoistisch zijn.  ;) :P :D

0634

Daarom: veel te vroeg voor orders! ;)