Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Als ik GvdG was zou ik toch echt mijn F1-kansen afwegen tegenover andere mogelijkheden. Beetje informeren hier en daar in andere klassen zou geen kwaad moeten kunnen. De GP2 is een leuke opstapklasse, maar garantie tot succes is het nooit. Leuke voorbeelden zijn Pantano (kampioen, niet meer gezien) en Kobayashi (middenmoter, contract met Sauber). Aangezien Giedo al een aantal jaar rondrijdt in de GP2 denk ik dat als hij volgend jaar weer geen kans in de F1 krijgt, het daarmee een keer ophoudt.

Franky R.

Citaat van: SanderAlonso op 19 oktober 2012 - 15:25:18
Idd Franky. Ik vind het eigenlijk ook hypocriet dat er mensen zijn die zeggen dat je niet moet gaan betalen voor je zitje. Het is niet goed voor je carriƩre, maar je kan toch zeggen dat je een jaar F1 hebt gereden. Als ik genoeg geld had had ik het iig gedaan
Precies! Hetzelfde geldt ook voor Doornbos en Kwalbers...die ervaring houden ze voor het leven. Niemand die ze dat afpakt.


Dan kun je beter in het ongetwijfeld diepe duisternis springen, i.p.v. dat je op je oude dag tegen een jonge autosportjournalist [Fabian van Tiel  junior?!  ;D ] zit te ouwehoeren dat je vroeger heel dicht tegen de Formule 1 aanzat... ::)


Want jullie weten het; Als hadden is geweest, is hebben te laat.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2012 - 17:09:48
Precies! Hetzelfde geldt ook voor Doornbos en Kwalbers...die ervaring houden ze voor het leven. Niemand die ze dat afpakt.
Dan kun je beter in het ongetwijfeld diepe duisternis springen, i.p.v. dat je op je oude dag tegen een jonge autosportjournalist [Fabian van Tiel  junior?!  ;D ] zit te ouwehoeren dat je vroeger heel dicht tegen de Formule 1 aanzat... ::)
Want jullie weten het; Als hadden is geweest, is hebben te laat.
Fabian van Tiel junior laat nog effe op zich wachten!

Franky R.

#1008
Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2012 - 15:30:55
Als ik GvdG was zou ik toch echt mijn F1-kansen afwegen tegenover andere mogelijkheden. Beetje informeren hier en daar in andere klassen zou geen kwaad moeten kunnen. De GP2 is een leuke opstapklasse, maar garantie tot succes is het nooit. Leuke voorbeelden zijn Pantano (kampioen, niet meer gezien) en Kobayashi (middenmoter, contract met Sauber). Aangezien Giedo al een aantal jaar rondrijdt in de GP2 denk ik dat als hij volgend jaar weer geen kans in de F1 krijgt, het daarmee een keer ophoudt.
Idd. geen garantie tot succes, maar dat geldt voor meerdere promotie-klassen. Als je alle namen zou opschrijven, van jongens die kampioenschappen wonnen in de lagere formuleklassen over de afgelopen 20 jaar...Dan krijg je een boekwerk zo dik als de Gouden Gids.

Het probleem met de GP2-klasse is dat de kampioenen van de laatste vier jaar, meerdere jaren nodig hadden om de titel te pakken. Kijk even mee;

2008: Pantano had al F1-ervaring en toch lukte het hem pas na drie jaar sturen. Overigens reed hij al in 2004 GP2 en werd hij daarbij vernederd door Adam Carroll [bekend door A1GP voor N-Ierland].

2009: Hulkenberg wordt terecht gezien als talent, want pakte in zijn eerste jaar de GP2-titel.

2010: Pastor Maldonado, een twijfelgeval want hij laat zien dat hij de snelheid heeft. Maar ook Pastor reed sinds 2007 in de GP2, dus deed hij er vier jaar over om kampioen te worden. Was zonder zak overheidsgeld Pantano achterna gegaan.

2011: Grosjean. Romain stapte in de GP2 in 2008, dus had hij na twee jaar zijn titel kunnen pakken, maar koos ervoor om Piquet op te volgen. Hoe dat aflipe weten we.

2012: Pantano deel 2, en daar bedoelde ik Valsecchi mee [Kootje]. En ze zullen hem niet missen in de F1. Een misselijkmakend arrogant ventje, dat niet lijkt te beseffen dat hij de titel heeft gewonnen vanwege ervaring van hem en zijn team.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 19 oktober 2012 - 17:13:05
Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2012 - 17:09:48
Precies! Hetzelfde geldt ook voor Doornbos en Kwalbers...die ervaring houden ze voor het leven. Niemand die ze dat afpakt.
Dan kun je beter in het ongetwijfeld diepe duisternis springen, i.p.v. dat je op je oude dag tegen een jonge autosportjournalist [Fabian van Tiel  junior?!  ;D ] zit te ouwehoeren dat je vroeger heel dicht tegen de Formule 1 aanzat... ::)
Want jullie weten het; Als hadden is geweest, is hebben te laat.
Fabian van Tiel junior laat nog effe op zich wachten!
;D ;D ;D


;)

Kootje

Ahum ..... Franky ....... Pantano deel 2 ???
Davide Valsechi is de GP2 kampioen van 2012, niet Giorgio Pantano.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 oktober 2012 - 18:44:06
Ahum ..... Franky ....... Pantano deel 2 ???
Davide Valsechi is de GP2 kampioen van 2012, niet Giorgio Pantano.
Klopt, maar Valsecchi gaat dezelfde kant op als Pantano..dwz geen formule 1 na zijn GP2 titel... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2012 - 18:57:46
Citaat van: Kootje op 19 oktober 2012 - 18:44:06
Ahum ..... Franky ....... Pantano deel 2 ???
Davide Valsechi is de GP2 kampioen van 2012, niet Giorgio Pantano.
Klopt, maar Valsecchi gaat dezelfde kant op als Pantano..dwz geen formule 1 na zijn GP2 titel... ;)

Oke, dan begreep ik je verkeerd.  :-[
Duidelijk nu.

Edwin90

Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2012 - 18:57:46
Citaat van: Kootje op 19 oktober 2012 - 18:44:06
Ahum ..... Franky ....... Pantano deel 2 ???
Davide Valsechi is de GP2 kampioen van 2012, niet Giorgio Pantano.
Klopt, maar Valsecchi gaat dezelfde kant op als Pantano..dwz geen formule 1 na zijn GP2 titel... ;)

Pantano reed Formule 1 voordat hij GP2 kampioen werd. Die heeft carriere op z'n kop zeg maar! Net als Verstappen  ;)

Jehoentelaar

Dus Pantano zien we straks terug in de Eurocup Formula Renault 2.0. En daarna in de Formula Ford. :P

Folkert

Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2012 - 19:49:27
Dus Pantano zien we straks terug in de Eurocup Formula Renault 2.0. En daarna in de Formula Ford. :P
Kan hij straks mooi karten tegen Max ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 19 oktober 2012 - 15:30:55
Als ik GvdG was zou ik toch echt mijn F1-kansen afwegen tegenover andere mogelijkheden. Beetje informeren hier en daar in andere klassen zou geen kwaad moeten kunnen. De GP2 is een leuke opstapklasse, maar garantie tot succes is het nooit. Leuke voorbeelden zijn Pantano (kampioen, niet meer gezien) en Kobayashi (middenmoter, contract met Sauber). Aangezien Giedo al een aantal jaar rondrijdt in de GP2 denk ik dat als hij volgend jaar weer geen kans in de F1 krijgt, het daarmee een keer ophoudt.

Hij wordt volgend jaar ook alweer 28... hij is de jongste niet meer. Van der Garde moet gewoon door naar F1, probeer het via Caterham anders HRT. Ik zei het vorig jaar ook, bij HRT rijd je achteraan maar als je De la Rosa verslaat stijg je in aanzien en wie weet wat er dan mogelijk is in 2014...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 20 oktober 2012 - 01:40:22
bij HRT rijd je achteraan maar als je De la Rosa verslaat stijg je in aanzien en wie weet wat er dan mogelijk is in 2014...

Precies.
Ik snap best dat 't niemands eerste keus is, maar bij gebrek aan betere opties ..... ???
Voor Giedo is dit wellicht z'n laatste kans om, in ieder geval toch deels, z'n dropom waar te maken.
Aanpakken die kans dus. ::)

SDG

Citaat van: Kootje op 20 oktober 2012 - 07:30:56
Precies.
Ik snap best dat 't niemands eerste keus is, maar bij gebrek aan betere opties ..... ???

Ik denk dat zelfs Narain het daarmee helemaal eens zal zijn.  ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 oktober 2012 - 19:20:27
Citaat van: Franky R. op 19 oktober 2012 - 18:57:46
Citaat van: Kootje op 19 oktober 2012 - 18:44:06
Ahum ..... Franky ....... Pantano deel 2 ???
Davide Valsechi is de GP2 kampioen van 2012, niet Giorgio Pantano.
Klopt, maar Valsecchi gaat dezelfde kant op als Pantano..dwz geen formule 1 na zijn GP2 titel... ;)

Oke, dan begreep ik je verkeerd.  :-[
Duidelijk nu.
No Problemo, Kootje...Dat weet je toch?
;)