Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Franky R.

@Wizard,


Ik heb ook enige jaren gekart en ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen, dat je best kunt karten met weinig geld. Je rijdt alleen wel achter de feiten aan, doordat de concurrentie veelal over meer geld beschikt. Dit alleen, als je wil meedoen aan het NK!


Maar ik heb vaak meegedaan aan zogeheten clubkampioenschappen en dat is minstens zo leuk, want competitief op lokaal niveau.


Het is maar wat je ambieert en of dat realistisch is. En het is dan idd. niet realistisch om het NK Karten te rijden, als je geen grote sponsor hebt of rijke ouders/familieleden die willen betalen.


Dus het is de vraag hoe [on]realistisch het beeld is van een Robin Frijns in een Formule 1-auto. IMHO.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 11 oktober 2012 - 16:42:54
Citaat van: Matthijs op 11 oktober 2012 - 12:30:15
Haha, prutser ;)

Ik las op F1Today dat Kobayashi kansloos is voor 2013 als hij geen sponsors meebrengt. Dan is Frijns ook vooralsnog kansloos bij Sauber.
Raar bericht, als Telmex eerder heeft verklaart dat zij Sauber trouw blijft, ondanks de overstap van Perez... ???
Blijkbaar brengt Telmex dan minder geld in het laatje, of zien ze bij Sauber de bui al hangen dat zodra Perez succesvol is, Telmex ook de overstap wil maken. Het zou ook kunnen dat Telmex wel de persoonlijke sponsor van Perez blijft (waren ze al sinds de Formula BMW, al zou ik niet weten hoe ze dat willen uiten), en er zodoende minder geld naar Sauber gaat.

gloudiesaurus

Vergeet niet dat Sauber ook een 3e Mexicaanse coureur, Gutierrez, heeft. En bij McLaren loopt Vodafone rond, die willen Telmex er niet bij hebben  ;)

Kobayashi zegt nu geen sponsorgeld te hebben.... raar in Japan moet toch wel wat te vinden zijn??
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Tuurlijk, maar een Japans bedrijf vinden dat geinteresseerd is in de Europese markt is een tweede. Ook die zijn er veel, maar blijkbaar niet genoeg geinteresseerd om Kamui van voldoende geld te voorzien.

gloudiesaurus

Nah Europees? De Formule 1 is toch wel wereldwijd. En zeker na de 3e plek van Kobayashi moet er toch wat te vinden zijn? Japan heeft een goede sterke economie...

Pic schijnt in de belangstelling te staan van Sauber, die heeft ook een leuk bedrag aan sponsorgeld.

Ik denk overigens dat Petrov zijn dagen langzaam bij Caterham geteld zijn. Kansje voor Vd Garde?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2012 - 00:05:10
Nah Europees? De Formule 1 is toch wel wereldwijd. En zeker na de 3e plek van Kobayashi moet er toch wat te vinden zijn? Japan heeft een goede sterke economie...

Pic schijnt in de belangstelling te staan van Sauber, die heeft ook een leuk bedrag aan sponsorgeld.

Ik denk overigens dat Petrov zijn dagen langzaam bij Caterham geteld zijn. Kansje voor Vd Garde?
Misschien een kansje voor Giedo, maar dan zal ie morgen(vandaag) iets moeten laten zien!

Franky R.

#921
Citaat van: gloudiesaurus op 12 oktober 2012 - 00:05:10
Nah Europees? De Formule 1 is toch wel wereldwijd. En zeker na de 3e plek van Kobayashi moet er toch wat te vinden zijn? Japan heeft een goede sterke economie...

Pic schijnt in de belangstelling te staan van Sauber, die heeft ook een leuk bedrag aan sponsorgeld.

Ik denk overigens dat Petrov zijn dagen langzaam bij Caterham geteld zijn. Kansje voor Vd Garde?


Ik heb idd. niet meer gelezen of gehoord van zijn 'charmante' manager...Petrov lijkt erg moeilijk te vermarkten, terwijl de ene na de andere rijke Rus de meest achterlijke zaken uithaalt met zijn geld [c.q. geld uitgeven in 'Arab-style']... ::) ...Gouden RR, Bentley's mishandelt door Mansory...Drie jachten van 40, 45 en uiteindelijk 55 meter...[maar er is altijd weer een ander met een langere/grotere 'penisvervanger'...]


Arme Petrov...Maar als dat een goede kans biedt voor GvdG, waarom niet?! Hehehehehe! ;D
;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2012 - 00:11:46
Arme Petrov...Maar als dat een goede kans biedt voor GvdG, waarom niet?! Hehehehehe! ;D
;)
Zo ist maar net Franky. De een zijn dood is de ander zijn brood...

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Folkert op 12 oktober 2012 - 08:40:22
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=44857
Als dat eens zou lukken.

Dan geeft Red Bull waarschijnlijk nog liever een vorstelijke loonsverhoging aan Newey om voortaan zeiljachten te ontwerpen.  ;)

Folkert

Ik las laatst nog keer de discussie over Alonso en zijn uitspraak over Lewis, dat hij maar beter kon vertrekken. En dat Mclaren sinds 1999 geen constructeurs titel meer had, maar feitelijk is dat niet waar. Als je heel feitelijk kijkt, hadden ze in 2007 wel de titel. Niet dat het wat boeit, maar moest er ineens aan denken.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Alonso moet gewoon niet mee bemoeien!!!!!!!!!!!!!!

Sabai

Ik vraag me af hoe lang het team van Force India blijft voort bestaan. Lees nu weer dat ze die VJ willen arresteren wegens enorme schulden.

Jehoentelaar

Kingfisher bleek een zeepbel te zijn die vrij snel knapte. Ik geef het team ook niet erg lang meer. Wel jammer, vind het al jaren de mooiste auto's die er rondrijden.

Figge

Zonde als Kamui moet vertrekken door het ontbreken van sponsorgeld. Helaas is de Japanse economie een beetje failliet en nog steeds herstellende van de tsunami. Ik denk niet dat Kamui op heel veel steun van het bedrijfsleven hoeft te rekenen. Maar dat hoop ik wel.
De verhalen over SFI blijven aanhouden. Ik hoop echt niet dat dat gevolgen heeft voor het team. Dat is zeker goede aanvulling op de grid.