Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Folkert op 06 oktober 2012 - 08:29:59

Ja nu ik er over na denk is Button eigenlijk klasse hoger. Maar Kamui schat ik eigenlijk wel in op niveau Webber en Rosberg.

Niets is moeilijker dan iemands uiteindelijke niveau inschatten. Zie Button's merkwaardige carriere of die van Jacques Villeneuve bijvoorbeeld die eigenlijk compleet omgekeerd is aan die van JB.

Maar het type Rosberg (dus niet het niveau) laat zich slecht vergelijken met Kamui. Kamui is de racer, en Rosberg kan dat nu net niet. Webber zit daar tussenin. Kan alles wel zo'n beetje, en is soms heel erg goed, maar is niet steady genoeg in zijn presteren. Lastig inschatten.

In ieder geval zie ik in Kamui weliswaar een publiekslieveling door zijn rijstijl, maar geen natuurtalent dat ooit kampioen gaat worden.

Fabian

Kamui-San verdiend een plaatje in de F1. Ik vind het soms echt heerlijk om die gozer te zien racen. Zou zonde zijn als hij plaats zou moeten maken voor een pay-driver zoals Maldonado. Niet dat Maldonado het slecht doet, maar ik zou het gewoon jammer vinden als Kamui plaats moet maken voor het grote geld.

0634

Je bent te vriendelijk Fabian. Maldonado doet het echt weel slecht hoor dit jaar. Uitschieter hier en daar, maar veel en veel te veel fouten.

Jehoentelaar

Kamui is voor een team als Sauber, dat niet meedoet om de titelstrijd, wel een leuke coureur om in huis te hebben. Juist door zijn rijstijl, en de daardoor ontstane fanbase, zien we die Sauber met zekere regelmaat leuke dingen doen. Da's leuker dan kleurloos rondrijden, ook al zorgt het voor dezelfde resultaten.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:56:21
Je bent te vriendelijk Fabian. Maldonado doet het echt weel slecht hoor dit jaar. Uitschieter hier en daar, maar veel en veel te veel fouten.
Maldonado doet het slecht qua punten en resultaten ja, maar juist goed qua ruwe snelheid. Mijns inziens f1-waardig.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 14:56:21
Je bent te vriendelijk Fabian. Maldonado doet het echt weel slecht hoor dit jaar. Uitschieter hier en daar, maar veel en veel te veel fouten.
Ik ben altijd vriendelijk ;)
Ben het met je eens dat de resultaten niet goed zijn en dat ie veel fouten maakt. Maar hij heeft wel de snelheid. Als ie iets slimmer was geweest dan had ie meer punten gehaald dit seizoen.

Sabai


Wizard

Leuk ingesprongen op speculaties... ;)

Nyoxios

ik krijg steeds meer het idee dat Massa gewoon bij Ferrari blijft.

stiekem hoop ik al sinds vorig jaar dat Kamui bij Ferrari komt, maar dat zal denk ik niet gebeuren..
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Franky R.

Citaat van: Nyoxios op 06 oktober 2012 - 21:21:52
ik krijg steeds meer het idee dat Massa gewoon bij Ferrari blijft.

stiekem hoop ik al sinds vorig jaar dat Kamui bij Ferrari komt, maar dat zal denk ik niet gebeuren..
Ik ben bang dat Massa idd. bij Ferrari aanblijft...Kamui in de Ferrari zou mooi zijn, maar vergeet niet dat Alonso ook een soort vetorecht heeft en hij vind het mindere optreden van Massa helemaal niet erg...

Nyoxios

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2012 - 21:41:34
Citaat van: Nyoxios op 06 oktober 2012 - 21:21:52
ik krijg steeds meer het idee dat Massa gewoon bij Ferrari blijft.

stiekem hoop ik al sinds vorig jaar dat Kamui bij Ferrari komt, maar dat zal denk ik niet gebeuren..
Ik ben bang dat Massa idd. bij Ferrari aanblijft...Kamui in de Ferrari zou mooi zijn, maar vergeet niet dat Alonso ook een soort vetorecht heeft en hij vind het mindere optreden van Massa helemaal niet erg...

maar ik denk ook niet dat Alonso zoveel last krijgt van Kamui?

ik bedoel ik ben een fan van Alonso, en als hij toch de beste coureur is, hoeft hij zich ook niet druk te maken om Kobayashi of hulkenberg?

wat ik me net bedenk: welke plek staat Ferrari in de constructeurs? in verband met Alguesuari die weer gaat rijden?
"Sorry, mijn vinger schoot van de koppeling"

Folkert

Ik hoop niet dat Kimi onverwachts stopt of zo. Maar als ik dat filmpje zag, krijg ik toch wel gevoel dat hij allang getekend heeft voor Lotus.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Tuurlijk. En toch ook volgens 'planning'? Ik zie geen reden voor Kimi om Lotus te verlaten en voor Lotus om afscheid te nemen van Kimi. Die blijft gewoon. Mja, dat is geen sensatie, dus mee de speculatiemolen in!

Kootje

Citaat van: Franky R. op 06 oktober 2012 - 21:41:34
vergeet niet dat Alonso ook een soort vetorecht heeft

Waar basseer je dat op?

Edwin90

Ik denk dat de kansen voor Massa na vandaag wel gekeerd zijn. Prima prestatie.