Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 01 oktober 2012 - 00:39:23
Citaat van: Jeroen op 30 september 2012 - 23:28:22
Ik zie ook niet in wat Whitmarsch nou precies verkeerd zegt.


In principe niet veel, want het was ook Lewis die zei dat hij een auto wilde waarmee hij voor de overwinningen en WK's kon gaan. Daarom dacht ik, en velen met mij, dat Hamilton bij McLaren zou blijven.


In dat context zegt Martin Whitmarsh dus niet veel verkeerd. Dus dat mag Wizard even uitleggen....

Het komt er op neer dat Whtimarsch meent dat McLaren in principe een betere keus is gezien het verleden. En tja, daar valt bar weinig tegen in te brengen lijkt. Sinds Merc zelfstandig is (2010) heeft McLAren 16 zeges behaald, Merc 1...

Dan zeg ik niet dat het automatisch verkeerd is om naar Merc te gaan, maar ik snap de gedachtegang prima.

Wizard

Brawn heeft Honda in 2009 overgenomen en sindsdien 1 titel gehaald. McLaren, even denken, euhm, nul sinds 2009. Maar even los hiervan, want we slaan nu gezamelijk de plank mis, het is geen eens relevant. Behaalde successen geven geen garanties voor de toekomst. En we hebben het wel over een team die de mensen en middelen heeft. Daarom, Frank, vind ik de uitspraken ronduit belachelijk en zeker niet waarheid. Het zijn namelijk dezelfde middelen die eerder succes hebben gehad. Hetzelfde Mercedes wat succesvol was bij McLaren, neemt de boel mee naar Brawn en Brawn op zijn beurt ook een man die net als een Newey, ook weet hoe een team te moeten laten zegevieren. Met de beste wil van de wereld kun je niet roepen dat Hamilton spijt gaat krijgen van zijn keuze. Onzin. Althans, natuurlijk kan het, maar zo stellig als wordt beweerd is het niet.

Fabian

Het is natuurlijk ook een beetje teleurstelling van de kant van McLaren en Whitmarsh. Die hadden volgens mij verwacht dat Lewis wel zou blijven. Het doet een beetje pijn bij McLaren.

Wizard

Natuurlijk maar dan nog. Dit is niet de eerste keer dat McLaren een soort van naschopt.

Fabian

Citaat van: Wizard op 01 oktober 2012 - 09:41:22
Natuurlijk maar dan nog. Dit is niet de eerste keer dat McLaren een soort van naschopt.
Nee das waar. Niet netjes en zeker niet in de richting van Hamilton. Lewis heeft toch veel betekend voor het team en is een groot deel van zijn leven onderdeel geweest van McLaren. Dit hadden ze inderdaad heel wat netter kunnen oplossen.

Fabian


Kootje

bevestigde rijders tot nu toe:

McLaren: Button - Pérez
Red Bull: Vettel - Webber
Ferrari: Alonso -
Lotus:
Mercedes: Rosberg - Hamilton
Sauber:
Force India:
Williams: Maldonado -
Toro Rosso: Ricciardo - Vergne
Caterham:
Marussia:
HRT:

Zijn nog aardig wat vrije stoeltjes over. ::)

Fabian

Maldonado al zeker dat die volgend jaar rijdt? Dat heb ik gemist volgens mij, maar goed dat is niet onlogisch dat die ook volgend jaar racet! Inderdaad stoeltjes genoeg als je het zo ziet. Al denk ik dat ze bij Lotus ook wel door gaan met Kimi en Romain.

0634

Citaat van: Wizard op 01 oktober 2012 - 08:06:47
Brawn heeft Honda in 2009 overgenomen en sindsdien 1 titel gehaald. McLaren, even denken, euhm, nul sinds 2009. Maar even los hiervan, want we slaan nu gezamelijk de plank mis, het is geen eens relevant. Behaalde successen geven geen garanties voor de toekomst. En we hebben het wel over een team die de mensen en middelen heeft. Daarom, Frank, vind ik de uitspraken ronduit belachelijk en zeker niet waarheid. Het zijn namelijk dezelfde middelen die eerder succes hebben gehad. Hetzelfde Mercedes wat succesvol was bij McLaren, neemt de boel mee naar Brawn en Brawn op zijn beurt ook een man die net als een Newey, ook weet hoe een team te moeten laten zegevieren. Met de beste wil van de wereld kun je niet roepen dat Hamilton spijt gaat krijgen van zijn keuze. Onzin. Althans, natuurlijk kan het, maar zo stellig als wordt beweerd is het niet.

Djeez, wat sla jij de plank mis zeg... Die man wordt wat gevraagd en geeft zijn mening. Hij zegt werkelijks niks verkeerd en louter op waarheid gebaseerde feiten. Daar kan je tegenoverstellen dat het verleden geen garanties biedt, en dat is zo. Maar het is een fundering waarop je je ambities kunt funderen. Niks mis mee.
Hij denkt dat Lewis wel eens spijt kan gaan krijgen, nou poeh poeh, wat vreselijk zeg.

Kootje

Citaat van: Fabian op 01 oktober 2012 - 17:59:48
Maldonado al zeker dat die volgend jaar rijdt? Dat heb ik gemist volgens mij, maar goed dat is niet onlogisch dat die ook volgend jaar racet!

Hij heeft 'n contract, dus .....
Zolang ik geen berichten hoor dat dit ontbonden wordt, is hij voor mij bevestigd.


CitaatInderdaad stoeltjes genoeg als je het zo ziet. Al denk ik dat ze bij Lotus ook wel door gaan met Kimi en Romain.

Verwacht ik ook, maar beiden hadden maar 'n éénjarig contract.
En aangezien Räikkönen bij Ferrari genoemd wordt en oa Schumacher bij Lotus durf ik dat geen zekerheidje te noemen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 01 oktober 2012 - 18:38:48
En aangezien Räikkönen bij Ferrari genoemd wordt en oa Schumacher bij Lotus durf ik dat geen zekerheidje te noemen.
Ja dat zou ook nog eens kunnen. Al lijken ze bij Ferrari zicht te richten op Massa, Hulk en di Resta, maar je weet het maar nooit...

0634

Citaat van: Kootje op 01 oktober 2012 - 18:38:48
Verwacht ik ook, maar beiden hadden maar 'n éénjarig contract.
En aangezien Räikkönen bij Ferrari genoemd wordt en oa Schumacher bij Lotus durf ik dat geen zekerheidje te noemen.

hoho, Raikkonen heeft een tweejarig contract plus een optie.

Bouillier heeft overigens dit weekend gemeld dat er 'vrijwel niets' zal veranderen aan Lotus' line-up voor volgend jaar.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2012 - 19:36:27
Bouillier heeft overigens dit weekend gemeld dat er 'vrijwel niets' zal veranderen aan Lotus' line-up voor volgend jaar.
Ze zouden ook gek zijn als ze wel wat gaan veranderen. Lotus heeft gewoon een goede line-up.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2012 - 18:22:42
Djeez, wat sla jij de plank mis zeg... Die man wordt wat gevraagd en geeft zijn mening. Hij zegt werkelijks niks verkeerd en louter op waarheid gebaseerde feiten. Daar kan je tegenoverstellen dat het verleden geen garanties biedt, en dat is zo. Maar het is een fundering waarop je je ambities kunt funderen. Niks mis mee.
Hij denkt dat Lewis wel eens spijt kan gaan krijgen, nou poeh poeh, wat vreselijk zeg.

Oh, dat zijn jouw woorden. Ik zeg nergens dat het vreselijk is. En feiten? Kom op! Op basis van 40 jaar verre geschiedenis  Formule 1 kun je niet gaan roepen dat de keuze voor morgen verkeerd is. Larie! Ik vind het slap, punt.

0634

Citaat van: Fabian op 01 oktober 2012 - 19:40:47
Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2012 - 19:36:27
Bouillier heeft overigens dit weekend gemeld dat er 'vrijwel niets' zal veranderen aan Lotus' line-up voor volgend jaar.
Ze zouden ook gek zijn als ze wel wat gaan veranderen. Lotus heeft gewoon een goede line-up.

Dit is overigens het gesprek waarin Boullier het zegt: http://www.formula1.com/news/interviews/2012/9/13846.html