Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Folkert

Help, wat ben ik begonnen :P

Maarre, misschien is het een open sollicitatie aanbod aan Hamilton, om bij Ferrari te komen rijden.  8)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:56:34
Maar ja ..... in dit geval vind ik het onzin wat Alonso zegt ja.
Net als dat ik niet geloof in "zijn droom" ::), is dat nu echt zo erg?
Of moeten we voortaan alles wat door iemand uit de wereld der F1 gezegd wordt maar voor zoete koek slikken? :-\
Nee toch zeker? :-X
Erg? Nee, dat is het niet. Raar wel. Als iemand dat zegt, zou ik niet weten waarom wij daar aan moeten twijfelen.

Maar soit, ieder zijn ding. Laten we het er maar bij laten.


Franky R.

Citaat van: Enzo op 15 september 2012 - 19:46:25
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_in_overleg_met_schumacher/


Ja, wat is het nu? Moet Rosberg ruilen met HAM? Ik denk niet dat 'Rosbief' dat heel erg gaat vinden... :P
Wat een dolle 'silly season'... ;D

SDG

Citaathttp://www.gppits.net/nieuws/horner_razia_verdient_kans/

Een ideale manier om Ricciardo en Vergne onder druk te zetten...


Wizard

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:21:54
Voor mij staat dat niet los van elkaar.
Als Alonso beweerd dat je het beste McLaren kunt verlaten om je titelkansen te verhogen, net zoals hij dat deed, dan geeft het voor mij geen verschil of dit dan 'n ruil met Mercedes, Ferrari of welk team dan ook is.

Onzin! Dus, als Hamilton overweegt om naar HRT te gaan zou Alonso het zelfde hebben geroepen? Je bent onredelijk. Alonso zet McLaren af tegen Mercedes. Dat hij geen titels heeft gehaald staat daar, nogmaals, compleet los van.

CitaatHet gaat om het: "Net als ik" principe.
Daarmee zegt hij indirect dat zijn titelkansen vergroot zijn sinds zijn vertrek, ik zie dat niet.
Géén titel in 'n Renault & Ferrari tegenover één titel in de McLaren spreekt die stelling voor mij iig tegen.
En in 'n vertrek van Lewis naar AMG zie ik die verghoging van z'n kansen al helemaal niet.

Toekomst!!! Alonso praat niet over een verleden maar toekomst.


CitaatKlopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.

Wat een onzin zeg! Natuurlijk ging Alonso naar McLaren om kampioen te worden, Vettel rijdt ook bij Red Bull om kampioen te worden net als Schumacher naar Benetton ging om kampioen te worden. Dat staat los van ambities.

Citaat
Onzin.

Geen onzin. Feit! Tenzij je de definitie niet kent van wraak.

CitaatZijn ambities zijn in de eerste plaats om WK te worden, zo simpel is dat.

Of je hebt hem gesproken of je lult gigantisch uit je nek. Als Alonso zegt dat het zijn droom is kampioen te willen worden met Ferrari wie ben jij dan om hem als leugenaar neer te zetten? Ik vind jouw reactie te gek voor woorden! Alsof jij het beter weet dan Alonso zelf.

CitaatDat 'n titel met Ferrari extra elan geeft ..... prima, maar het behalen van de titel an sich komt op de eerste plaats.

Dat vind jij. Alonso (en andere rijders) niet. Ik snap dat wel.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 16:32:55
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:21:54

Klopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.

Dat was toen en dit is nu. Kom op man, dat is natuurlijk helemaal geen kulargument. Dromen en ambities veranderen. Alonso wilde per se naar ferrari en wil daar per se kampioen mee worden. Dan heeft hij dus niks te zoeken bij een ander team ook al heeft hij daar meer kansen.

Jij snapt het! En zo is het. Ik snap sowieso niet dat mensen daar überhaupt aan WILLEN twijfelen.

0634

Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 20:00:49
Citaat van: Enzo op 15 september 2012 - 19:46:25
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_in_overleg_met_schumacher/


Ja, wat is het nu? Moet Rosberg ruilen met HAM? Ik denk niet dat 'Rosbief' dat heel erg gaat vinden... :P
Wat een dolle 'silly season'... ;D

Ik las eerder ergens dat het probleem is dat Schumacher twee jaar wil maar Merc niet verder wil dan één jaar.

Kootje

#533
Citaat van: Wizard op 15 september 2012 - 20:24:54Toekomst!!! Alonso praat niet over een verleden maar toekomst.

Door te verwijzen naar de laatste McLaren titel vóór 2008 heeft hij 't wel degelijk ook over het verleden. Sterker nog, hij geeft het verleden juist als belangrijkste reden waarom McLaren niet het juiste team voor Lewis zou zijn.


CitaatWat een onzin zeg! Natuurlijk ging Alonso naar McLaren om kampioen te worden, Vettel rijdt ook bij Red Bull om kampioen te worden net als Schumacher naar Benetton ging om kampioen te worden. Dat staat los van ambities.

Nogmaals, de ambitie om met Ferrari kampioen te worden kreeg hij pas toen hij bij Ferrari reed, niet eerder. Voor die tijd sprak hij alleen over de droom met McLaren de titel te behalen. Zelfs na z'n mislukte huwelijk met McLaren sprak hij alleen daarover en hoe die droom 'n nachtmerrie bleek. Nooit sprak hij over ambities/dromen om dit met Ferrari wél voor elkaar te krijgen, totdat hij voor Ferrari ging rijden. Waar het voor de meeste coureurs dus inderdaad de ultieme droom is om ooit voor hen uit te komen en de titel te bemachtigen, is dat bij Alonso nooit het geval geweest.


Citaat
Geen onzin. Feit! Tenzij je de definitie niet kent van wraak.

Wel onzin, daar hoef ik de definitie van wraak niet voor te kennen. De motivatie en ambitie om de beste te zijn zit er sowieso in bij die gasten, daar heeft hij echt geen wraakgevoelens voor nodig. Mocht hij echter noodgedwongen bij Ferrari vertrekken en vervolgens met bv Lotus de titel pakken, zal deze daardoor idd nog net wat beter smaken. Maar wraak is niet waar 'n topsporter z'n ambities vandaan haalt. Eerzucht is iets wat bij dat slag mens in het bloed zit. En wat nou feit? Ken jij Alonso? Heb jij 'm gesproken? Wie zegt jouw dat Alonso uberhaupt wraakzuchtig is? Dus wie lult er nu uit z'n nek?


CitaatOf je hebt hem gesproken of je lult gigantisch uit je nek. Als Alonso zegt dat het zijn droom is kampioen te willen worden met Ferrari wie ben jij dan om hem als leugenaar neer te zetten? Ik vind jouw reactie te gek voor woorden! Alsof jij het beter weet dan Alonso zelf.

Ik zeg helemaal niet dat hij daar niet van droomt of dat hij liegt. Wederom worden m'n woorden 180* verdraaid, en daar moet je echt eens mee ophouden. Enige wat ik zeg is dat ik het geen argument vind zoals Jeroen hem eerder schetste tov Hamilton. Hammi droomt ook van de titel, en zolang hij bij McLaren rijdt, droomt hij ervan deze nogmaals met McLaren te behalen. Alonso rijdt bij Ferrari, dus logisch dat hij ervan droomt met Ferrari kampioen te worden. Die droom zal veranderen zodra ze voor 'n ander team uit gaan komen, dus hecht ik daar geen waarde aan.


CitaatDat vind jij. Alonso (en andere rijders) niet. Ik snap dat wel.

Alonso (en andere rijders) vinden dus niet dat de titel met Ferrari extra elan geeft? Dat de titel behalen op de eerste plaats komt is namelijk 'n feit. Er is geen topsporter, in welke tak van sport dan ook, die liever voor 'n bepaald team uitkomt dan dat hij/zij de titel binnenhaalt. Geef ze die keuze, en ze zullen allemaal voor de titel gaan. Winnen ten koste van alles, weet je nog?

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 20:00:49
Citaat van: Enzo op 15 september 2012 - 19:46:25
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_in_overleg_met_schumacher/


Ja, wat is het nu? Moet Rosberg ruilen met HAM? Ik denk niet dat 'Rosbief' dat heel erg gaat vinden... :P
Wat een dolle 'silly season'... ;D

Lijkt me ook niet nee.::) Heeft hij eindelijk 'n winnende auto onder z'n reet. (China daar gelaten)

Wizard

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 21:18:13
[Door te verwijzen naar de laatste McLaren titel vóór 2008 heeft hij 't wel degelijk ook over het verleden. Sterker nog, hij geeft het verleden juist als belangrijkste reden waarom McLaren niet het juiste team voor Lewis zou zijn.

Tekstueel kun je knipogen naar het verleden. Nadruk ligt op de toekomst.

CitaatNogmaals, de ambitie om met Ferrari kampioen te worden kreeg hij pas toen hij bij Ferrari reed, niet eerder. Voor die tijd sprak hij alleen over de droom met McLaren de titel te behalen. Zelfs na z'n mislukte huwelijk met McLaren sprak hij alleen daarover en hoe die droom 'n nachtmerrie bleek. Nooit sprak hij over ambities/dromen om dit met Ferrari wél voor elkaar te krijgen, totdat hij voor Ferrari ging rijden. Waar het voor de meeste coureurs dus inderdaad de ultieme droom is om ooit voor hen uit te komen en de titel te bemachtigen, is dat bij Alonso nooit het geval geweest.

Ik heb Alonso zowel voor als na die tijd niet gesproken. Jij wel? Wanneer en waarom hij zijn ambitie veranderen weet ik niet.

Citaat
Wel onzin

Ok. Je hebt gelijk.

CitaatDe motivatie en ambitie om de beste te zijn zit er sowieso in bij die gasten, daar heeft hij echt geen wraakgevoelens voor nodig. Mocht hij echter noodgedwongen bij Ferrari vertrekken en vervolgens met bv Lotus de titel pakken, zal deze daardoor idd nog net wat beter smaken. Maar wraak is niet waar 'n topsporter z'n ambities vandaan haalt. Eerzucht is iets wat bij dat slag mens in het bloed zit. En wat nou feit? Ken jij Alonso? Heb jij 'm gesproken? Wie zegt jouw dat Alonso uberhaupt wraakzuchtig is? Dus wie lult er nu uit z'n nek?

Jij! Overduidelijk. En niet alleen in dit topic.

Citaat
Ik zeg helemaal niet dat hij daar niet van droomt of dat hij liegt. Wederom worden m'n woorden 180* verdraaid, en daar moet je echt eens mee ophouden.

Iets met een boezem en een eigen zak. Als ik Jeroen's reacties lees, sluiten deze inhoudelijk prima aan op hetgeen wat ik schrijf. Dus ligt het eerder aan jouw manier van verwoorden.  Ga daar eens aan werken vooraleer je insinueert dat de hele wereld gek is behalve jij.

CitaatEnige wat ik zeg is dat ik het geen argument vind zoals Jeroen hem eerder schetste tov Hamilton. Hammi droomt ook van de titel, en zolang hij bij McLaren rijdt, droomt hij ervan deze nogmaals met McLaren te behalen. Alonso rijdt bij Ferrari, dus logisch dat hij ervan droomt met Ferrari kampioen te worden. Die droom zal veranderen zodra ze voor 'n ander team uit gaan komen, dus hecht ik daar geen waarde aan.

Zie Enzo's reactie.


Citaat
Alonso (en andere rijders) vinden dus niet dat de titel met Ferrari extra elan geeft?

.........en lees nu eens de bovenstaande alinea.

CitaatDat de titel behalen op de eerste plaats komt is namelijk 'n feit. Er is geen topsporter, in welke tak van sport dan ook, die liever voor 'n bepaald team uitkomt dan dat hij/zij de titel binnenhaalt. Geef ze die keuze, en ze zullen allemaal voor de titel gaan. Winnen ten koste van alles, weet je nog?

Nee. Ik kan me voorstellen dat voor sporters, die succesvol waren, dat anders ligt. 

Verder ook niet relevant, Alonso heeft een mening, ik zie geen probleem. Sterker nog, ik heb het idee dat Alonso het dartpijltje aardig richting de roos gooit.

Kootje

Citaat van: Wizard op 15 september 2012 - 22:40:20
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 21:18:13
[Door te verwijzen naar de laatste McLaren titel vóór 2008 heeft hij 't wel degelijk ook over het verleden. Sterker nog, hij geeft het verleden juist als belangrijkste reden waarom McLaren niet het juiste team voor Lewis zou zijn.
Tekstueel kun je knipogen naar het verleden. Nadruk ligt op de toekomst.

Klopt, maar als hij daarbij refereert aan het verleden, mag ik dat toch ook?


Citaat
CitaatNogmaals, de ambitie om met Ferrari kampioen te worden kreeg hij pas toen hij bij Ferrari reed, niet eerder. Voor die tijd sprak hij alleen over de droom met McLaren de titel te behalen. Zelfs na z'n mislukte huwelijk met McLaren sprak hij alleen daarover en hoe die droom 'n nachtmerrie bleek. Nooit sprak hij over ambities/dromen om dit met Ferrari wél voor elkaar te krijgen, totdat hij voor Ferrari ging rijden. Waar het voor de meeste coureurs dus inderdaad de ultieme droom is om ooit voor hen uit te komen en de titel te bemachtigen, is dat bij Alonso nooit het geval geweest.
Ik heb Alonso zowel voor als na die tijd niet gesproken. Jij wel? Wanneer en waarom hij zijn ambitie veranderen weet ik niet.

Gesproken niet, maar genoeg interviews gezien en gelezen. Nergens sprak hij de ambitie uit om ooit voor Ferrari te racen, totdat het zover was. En dat hij dan nu de ambitie heeft om met Ferrari kampioen te worden is niet meer dan logisch, maar dat maakt het nog niet z'n ultieme droom in de zin zoaLs Jeroen het imo bedoelde.


Citaat
CitaatDe motivatie en ambitie om de beste te zijn zit er sowieso in bij die gasten, daar heeft hij echt geen wraakgevoelens voor nodig. Mocht hij echter noodgedwongen bij Ferrari vertrekken en vervolgens met bv Lotus de titel pakken, zal deze daardoor idd nog net wat beter smaken. Maar wraak is niet waar 'n topsporter z'n ambities vandaan haalt. Eerzucht is iets wat bij dat slag mens in het bloed zit. En wat nou feit? Ken jij Alonso? Heb jij 'm gesproken? Wie zegt jouw dat Alonso uberhaupt wraakzuchtig is? Dus wie lult er nu uit z'n nek?
Jij! Overduidelijk. En niet alleen in dit topic.


Oh ja ..... was ik dat toch bijna vergeten zeg. Alleen de waarheid zoals Wizard hem ziet is de waarheid, een ander zit er sowieso definitief naast. Dat jij eerder de link legt  "Je hebt 'm niet gesproken, dus lul je uit je nek." gaat natuurlijk alleen voor anderen op. Voor de almachtige, alwetende Wizard gelden er uiteraard hele andere regels.



Citaat
Citaat
Ik zeg helemaal niet dat hij daar niet van droomt of dat hij liegt. Wederom worden m'n woorden 180* verdraaid, en daar moet je echt eens mee ophouden.
Iets met een boezem en een eigen zak. Als ik Jeroen's reacties lees, sluiten deze inhoudelijk prima aan op hetgeen wat ik schrijf. Dus ligt het eerder aan jouw manier van verwoorden.  Ga daar eens aan werken vooraleer je insinueert dat de hele wereld gek is behalve jij.

Dat jullie lezen wat jullie willen lezen ligt niet aan mij. Ik tik de dingen exact zoals ik ze zeg, daar zitten geen onderliggende boodschapjes aanvast. Ik kan er niets aan doen dat jullie er de gewoonte op na houden om tussen de regels door te lezen, ook als daar niets te lezen valt. Zelfs nu weer beschuldig je me van 'n uitspraak die ik niet gedaan heb. Waar insinueer ik dat jullie gek zijn? Waar noem ik Alonso 'n leugenaar? Kom met citaten van mij waarin ik die bewoordingen gebruik voordat je me ervan beschuldigt.


Of weet je wat, laat ook maar. Was het al eerder, en ook laatst weer klaar met je, maar heb 't toch nog weer 'n zoveelste kans gegeven. Nu ben ik er echter echt klaar mee. ::) Een dingetje nog: Ga eens bij jezelf te rade waarom de sfeer in discussie altijd omslaat van gemoedelijk naar agressief als jij erbij betrokken bent.  Met mij, met Monaco2011, Folkert, Franky en zelfs al 'n paar keer met Jeroen. Zou het dan echt allemaal aan ons liggen?


Wizard

Citaat van: Kootje op 16 september 2012 - 08:46:46
Klopt, maar als hij daarbij refereert aan het verleden, mag ik dat toch ook?

Jij mag dat.

CitaatGesproken niet, maar genoeg interviews gezien en gelezen. Nergens sprak hij de ambitie uit om ooit voor Ferrari te racen, totdat het zover was. En dat hij dan nu de ambitie heeft om met Ferrari kampioen te worden is niet meer dan logisch, maar dat maakt het nog niet z'n ultieme droom in de zin zoaLs Jeroen het imo bedoelde.

Natuurlijk spreken rijders dat niet uit. Daar wordt ook niet om gevraagd. En als wel, antwoordt je [Alonso] diplomatiek, logisch. Ik neem aan dat jij dat ook wel begrijpt??

Citaat
Oh ja ..... was ik dat toch bijna vergeten zeg. Alleen de waarheid zoals Wizard hem ziet is de waarheid, een ander zit er sowieso definitief naast. Dat jij eerder de link legt  "Je hebt 'm niet gesproken, dus lul je uit je nek." gaat natuurlijk alleen voor anderen op. Voor de almachtige, alwetende Wizard gelden er uiteraard hele andere regels.

Ik neem aan dat ik met een volwassenen discussiëer? Acteer daar ook naar. Met een knipoog naar je functie lijkt me dat niet te veel gevraagd. Enfin, om je toch inhoudelijk te voorzien van een reactie; er is geen waarheid, althans, die is er wel maar die weten wij niet. Doe dan ook niet alsof jij het wel weet. Daar verzet ik mij tegen en dat vind ik onzin ja. Alonso weet prima wat zijn ambities zijn. Of jij ze gehoord of gelezen hebt doet er niet toe. En verandert er ook niks aan.

Citaat
Dat jullie lezen wat jullie willen lezen ligt niet aan mij. Ik tik de dingen exact zoals ik ze zeg, daar zitten geen onderliggende boodschapjes aanvast. Ik kan er niets aan doen dat jullie er de gewoonte op na houden om tussen de regels door te lezen, ook als daar niets te lezen valt. Zelfs nu weer beschuldig je me van 'n uitspraak die ik niet gedaan heb. Waar insinueer ik dat jullie gek zijn? Waar noem ik Alonso 'n leugenaar? Kom met citaten van mij waarin ik die bewoordingen gebruik voordat je me ervan beschuldigt.

Zoals ik al zei, de hele wereld is gek behalve jij!! Ik kan er prima mee leven.

CitaatOf weet je wat, laat ook maar. Was het al eerder, en ook laatst weer klaar met je, maar heb 't toch nog weer 'n zoveelste kans gegeven. Nu ben ik er echter echt klaar mee. ::) Een dingetje nog: Ga eens bij jezelf te rade waarom de sfeer in discussie altijd omslaat van gemoedelijk naar agressief als jij erbij betrokken bent.  Met mij, met Monaco2011, Folkert, Franky en zelfs al 'n paar keer met Jeroen. Zou het dan echt allemaal aan ons liggen?

Het staat je vrij mij hier te bannen. Mocht mijn gedrag nu écht buitensporig zijn, zet actie aan, doe een aanvraag en verwijder mij. Ik heb er écht geen moeite mee. Begrijp me niet verkeerd, ik kom hier héél graag maar forum op 'mijn manier.' En ja, dat is vaker tot op het bot. Maar los daarvan probeer jij constant op deze manier een soort van overwinning uit de discussie te putten. Jammer dat je leden zo afvalt, publiekelijk. Gedraag je naar je leeftijd en naar je functie! Als je klaar met me bent negeer me liever in plaats van dit infantiel gedrag te tentoonspreiden. Of zet actie aan om mijn account te verwijderen. Dát is moderator-waardig! Niet dat wat jij laat zien. Dat kan iedereen.

Sabai

#539
Sorry dat ik my ermee bemoei maar kunnen jullie dit soort discussies niet via een persoonlijke pm afhandelen. Het is niet prettig om te lezen en schrikt nieuwe forumers af om hier deel te nemen aan het forum denk ik zo. Ik vind het juist prettig als er weer een paar nieuwe bijkomen. Merk vaak dat mensen afhaken omdat er door sommige hier wel heel fanatiek gereageerd word.