Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Kootje

#510
Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 11:57:21
Hij roept het al jaaaaaaaren. Het zal vast niet altijd zijn ambitie zijn geweest, maar het is het wel al jaren. WAt hij in de toekomst wil, heb ik geen idee van, maar het nú zijn ambitie om met ferrari kampioen te worden. Wat hij over vijf jaar wil weet niemand. Misschien wil hij dan wel naar Merc, misschien niet, maar dat doet er ook niet toe lijkt me. Hij zit nú bij Ferrari omdat hij nú met Ferrari kampioen wil worden. Lewis heeft die voorkeur niet. Die wil gewoon ergens kampioen worden.

Voordat hij bij McLaren vertrok, had hij die ambitie niet. Of in ieder geval sprak hij 'm niet uit. Dat hij die nu wel uitspreekt lijkt me niet meer dan logisch. Lewis spreekt z'n ambitie minder expliciet uit, maar bij beiden draait het om het winnen van de titel, waar maakt ook Alonso echt geen zak uit.


CitaatBovendien: het heeft er geen reet mee te maken. Hij mag zeggen wat hij denkt, die rare reacties hier meteen gaan nergens over. Laat die man. Wij lullen toch ook maar wat in de rondte, nou hij heeft veel meer verstand van zaken dan wij met zijn allen bij elkaar. Lijkt mij niet dat wij hem dan om zijn mening af moeten doen als: hij is al jaren geen kampioen meer.

Tuurlijk mag Alonso z'n mening geven, ik beweer ook helemaal nergens van niet. Dat maken jullie ervan, ik niet. Ik vraag me alleen af waarop hij z'n mening basseerd dat Lewis, net als hij, elders betere titelkansen heeft? Hij betrekt zichzelf er duidelijk bij, dus zie ik niet in waarom ik dat niet zou mogen. En ja .... als het dan over titelkansen gaat, betrek ik de behaalde titels er ook bij.


Overigens mag ik ook gewoon zeggen wat ik denk. Naar mijn weten is dat juist de intentie van 'n forum, het delen van gedachtes. Ik vind het prima dat je mijn gedachtes niet deelt op dit onderwerp, maar als jij de discussie zo zinloos vindt, waarom voer je 'm dan?


Enzo

Daarnaast gooit Alonso gewoon nog wat olie op het vuur en lacht ie stiekem in z'n vuistje... ;D
Hoe meer onrust bij de tegenstanders hoe meer kans hij maakt op de titel dit jaar.
Elk voordeel is er één wat dat betreft.

0634

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 12:18:49
Lewis spreekt z'n ambitie minder expliciet uit, maar bij beiden draait het om het winnen van de titel, waar maakt ook Alonso echt geen zak uit.
Dat is nieuw voor mij, maar hij zal het wel tegen jou gezegd hebben dan.

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 12:18:49
Overigens mag ik ook gewoon zeggen wat ik denk. Naar mijn weten is dat juist de intentie van 'n forum, het delen van gedachtes. Ik vind het prima dat je mijn gedachtes niet deelt op dit onderwerp, maar als jij de discussie zo zinloos vindt, waarom voer je 'm dan?
Je mag iedere mening geven die je wil. Ik zeg nergens dat je het eens moet zijn met Alonso, integendeel, ik ben het niet eens met hem eens. Maar om dan hier wat smeulend lacherig doen alsof hij geen recht van spreken zou hebben omdat hij al een tijd geen titels heeft gewonnen, zo komt het over althans, vind ik echt bizar om eerlijk te zijn. Wie zijn wij dan met zijn allen hier?

0634

Citaat van: Enzo op 15 september 2012 - 12:19:55
Daarnaast gooit Alonso gewoon nog wat olie op het vuur en lacht ie stiekem in z'n vuistje... ;D
Hoe meer onrust bij de tegenstanders hoe meer kans hij maakt op de titel dit jaar.
Elk voordeel is er één wat dat betreft.
Dat dat erachter zit sluit ik zeker niet uit Enzo.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 12:26:59
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 12:18:49
Lewis spreekt z'n ambitie minder expliciet uit, maar bij beiden draait het om het winnen van de titel, waar maakt ook Alonso echt geen zak uit.
Dat is nieuw voor mij, maar hij zal het wel tegen jou gezegd hebben dan.

Kom op Jeroen, geloof jij echt dat het Alonso ook maar iets uitmaakt waar hij die titel haalt. winnen en titels halen is toch het enige dat telt voor 'n topsporter?


Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 12:18:49
Citaat
Overigens mag ik ook gewoon zeggen wat ik denk. Naar mijn weten is dat juist de intentie van 'n forum, het delen van gedachtes. Ik vind het prima dat je mijn gedachtes niet deelt op dit onderwerp, maar als jij de discussie zo zinloos vindt, waarom voer je 'm dan?
Je mag iedere mening geven die je wil. Ik zeg nergens dat je het eens moet zijn met Alonso, integendeel, ik ben het niet eens met hem eens. Maar om dan hier wat smeulend lacherig doen alsof hij geen recht van spreken zou hebben omdat hij al een tijd geen titels heeft gewonnen, zo komt het over althans, vind ik echt bizar om eerlijk te zijn. Wie zijn wij dan met zijn allen hier?

Nogmaals, ik wil Alonso echt niet het zwijgen opleggen of impliceren dat hij geen recht van spreken zou hebben. Dat hoeft hij zeker niet en heeft hij echt wel, zelfs meer dan ons. Enige dat ik in twijfel trek is z'n uitspraken. Hij beweerd dat het de beste beslissing in z'n leven was om McLaren te verlaten en dat Lewis dat ook zou moeten doen. De reden die hij daarvoor aangeeft is dat men daarmee de titelkansen vergroot. Is het dan zo gek dat ik ga kijken wie er sinds zijn vertrek titels heeft gehaald en waar? ::)

0634

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 14:22:41

Kom op Jeroen, geloof jij echt dat het Alonso ook maar iets uitmaakt waar hij die titel haalt. winnen en titels halen is toch het enige dat telt voor 'n topsporter?
Dat geloof ik inderdaad. Sterker, ik ben er heilig van overtuigd. Er zijn er ook wel meer die dat in het verleden gezegd hebben. Schumacher bijvoorbeeld ging van Benetton naar Ferrari (terwijl hij ook naar McLaren kon) omdat hij per se bij dat team kampioen wilde worden. Ik heb niet zoveel met Ferrari, het schijnt dat anderen dat wel hebben.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 15:04:28
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 14:22:41

Kom op Jeroen, geloof jij echt dat het Alonso ook maar iets uitmaakt waar hij die titel haalt. winnen en titels halen is toch het enige dat telt voor 'n topsporter?
Dat geloof ik inderdaad. Sterker, ik ben er heilig van overtuigd. Er zijn er ook wel meer die dat in het verleden gezegd hebben. Schumacher bijvoorbeeld ging van Benetton naar Ferrari (terwijl hij ook naar McLaren kon) omdat hij per se bij dat team kampioen wilde worden. Ik heb niet zoveel met Ferrari, het schijnt dat anderen dat wel hebben.

Eens met Jeroen, het is een soort prestige om bij Ferrari te rijden en zeker om met dat team titels te winnen.
Vettel heeft ook al zijn ambitie uitgesproken jegens Ferrari, hij wil daar ook ooit rijden.

Wizard

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 11:45:32
Dat haal ik erbij omdat hij zegt dat Hamilton, net als hijzelf deed, er beter aan zou doen om bij McLaren te vertrekken, want daarmee vergroot hij z'n titelkansen. Blijkbaar, volgens Alonso redenatie aangaande de laatste McLaren titel voor 2008, heb je bij McLaren dus weinig kans op de titel. Dan ben ik van mening dat ik zijn titelloze periode best ter sprake mag stellen omdat dit zijn visie imo weerlegd.

Nee hoor. Dat staat er compleet los van. Hij [Alonso] rijdt namelijk niet voor McLaren alsook Mercedes maar voor Ferrari.


CitaatDat vind ik 'n kulargument. Toen hij bij McLaren reed had hij de ambitie bij McLaren kampioen te worden, want dat was z'n droomteam. Nu rijdt hij bij Ferrari en is het niet meer dan logisch dat hij de ambitie uitspreekt ooit daar kampioen mee te worden. Het zou toch wat wezen als hij nu zou roepen dat hij ooit met Lotus 'n titel wil halen nietwaar?? ::)

Kampioen worden bij Ferrari is nu eenmaal de droom van velen. Dat je dit als kulargument neerzet valt me dan ook tegen.

CitaatEn ja, ik weet ook dat hij onlangs riep alleen nog voor Ferrari te willen uitkomen. Maar hoe gauw veranderd dat wanneer Ferrari besluit niet met hem verder te gaan?? (hypothetisch) Denk je dan echt dat hij ermee stopt als Red Bull, Lotus of Mercedes (uitgaande dat dit topteams zijn) hem dan 'n mooie aanbieding doen?? Ik weet bijna zeker van niet, en ook dan zal hij roepen dat hij de ambitie heeft met één van hen de titel te pakken.

Natuurlijk. Zou Ferrari hem dumpen en zijn droom als een zeepbel uiteen doen laten spatten ben je gebrand op 'wraak'. Dat staat los van zijn ambities.

Kootje

#518
Citaat van: Wizard op 15 september 2012 - 15:57:26
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 11:45:32
Dat haal ik erbij omdat hij zegt dat Hamilton, net als hijzelf deed, er beter aan zou doen om bij McLaren te vertrekken, want daarmee vergroot hij z'n titelkansen. Blijkbaar, volgens Alonso redenatie aangaande de laatste McLaren titel voor 2008, heb je bij McLaren dus weinig kans op de titel. Dan ben ik van mening dat ik zijn titelloze periode best ter sprake mag stellen omdat dit zijn visie imo weerlegd.
Nee hoor. Dat staat er compleet los van. Hij [Alonso] rijdt namelijk niet voor McLaren alsook Mercedes maar voor Ferrari.

Voor mij staat dat niet los van elkaar.
Als Alonso beweerd dat je het beste McLaren kunt verlaten om je titelkansen te verhogen, net zoals hij dat deed, dan geeft het voor mij geen verschil of dit dan 'n ruil met Mercedes, Ferrari of welk team dan ook is.
Het gaat om het: "Net als ik" principe.
Daarmee zegt hij indirect dat zijn titelkansen vergroot zijn sinds zijn vertrek, ik zie dat niet.
Géén titel in 'n Renault & Ferrari tegenover één titel in de McLaren spreekt die stelling voor mij iig tegen.
En in 'n vertrek van Lewis naar AMG zie ik die verghoging van z'n kansen al helemaal niet.


Citaat
CitaatDat vind ik 'n kulargument. Toen hij bij McLaren reed had hij de ambitie bij McLaren kampioen te worden, want dat was z'n droomteam. Nu rijdt hij bij Ferrari en is het niet meer dan logisch dat hij de ambitie uitspreekt ooit daar kampioen mee te worden. Het zou toch wat wezen als hij nu zou roepen dat hij ooit met Lotus 'n titel wil halen nietwaar?? ::)
Kampioen worden bij Ferrari is nu eenmaal de droom van velen. Dat je dit als kulargument neerzet valt me dan ook tegen.

Klopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.


Citaat
CitaatEn ja, ik weet ook dat hij onlangs riep alleen nog voor Ferrari te willen uitkomen. Maar hoe gauw veranderd dat wanneer Ferrari besluit niet met hem verder te gaan?? (hypothetisch) Denk je dan echt dat hij ermee stopt als Red Bull, Lotus of Mercedes (uitgaande dat dit topteams zijn) hem dan 'n mooie aanbieding doen?? Ik weet bijna zeker van niet, en ook dan zal hij roepen dat hij de ambitie heeft met één van hen de titel te pakken.
Natuurlijk. Zou Ferrari hem dumpen en zijn droom als een zeepbel uiteen doen laten spatten ben je gebrand op 'wraak'. Dat staat los van zijn ambities.

Onzin.
Zijn ambities zijn in de eerste plaats om WK te worden, zo simpel is dat.
Dat 'n titel met Ferrari extra elan geeft ..... prima, maar het behalen van de titel an sich komt op de eerste plaats.

0634

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:21:54

Klopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.

Dat was toen en dit is nu. Kom op man, dat is natuurlijk helemaal geen kulargument. Dromen en ambities veranderen. Alonso wilde per se naar ferrari en wil daar per se kampioen mee worden. Dan heeft hij dus niks te zoeken bij een ander team ook al heeft hij daar meer kansen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 16:32:55
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:21:54
Klopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.
Dat was toen en dit is nu. Kom op man, dat is natuurlijk helemaal geen kulargument.

Vind ik dus wel.
Je geeft zelf namelijk al aan waarom.
CitaatDromen en ambities veranderen.
Zeker in het geval van Alonso veranderen die dromen en ambities per team waar hij voor uitkomt. ::)
Als hij altijd al had geroepen ooit voor Ferrari uit te willen komen dan had ik het 'n topargument gevonden, maar nu niet.
Nu zie ik het echt als zijnde: Ik kom uit voor dit team, dus droom ik ervan met dit team WK te worden.
Standaard PR praatje dus.

CitaatAlonso wilde per se naar ferrari en wil daar per se kampioen mee worden. Dan heeft hij dus niks te zoeken bij een ander team ook al heeft hij daar meer kansen.

Wie zegt er dan dat hij op zoek moet naar 'n ander team? Ik niet iig. ::) Weet niet waar dat nu weer vandaan komt? ???

Kootje

Maar goed ..... ik ben nu wel klaar met bovenstaande discussie. Jullie snappen m'n punt niet of willen 'm niet snappen, en ik ga m'n mening echt niet wijzigen.  ;D

Ik reageer nu liever ff hierop:
Citaat van: Enzo op 14 september 2012 - 10:25:35
http://www.motorsport.com/#!/f1/news/mercedes-offering-schumacher-2013-contract-report/

Dit verkleint natuurlijk weer de kans dat Lewis daadwerkelijk de overstap maakt, of zou Nico op de schopstoel zitten?

0634

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:42:01
Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 16:32:55
Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:21:54
Klopt, dat is 'n droom van velen ja. Maar dat was niet Alonso's droom, zijn droom was juist om kampioen te worden met McLaren.
Voordat hij naar Ferrari ging heeft hij zich nooit over de droom om met Ferrari kampioen te worden uitgesproken, wel over die met McLaren.
Dus ja .... in het geval van Alonso vind ik dat 'n kulargument.
Dat was toen en dit is nu. Kom op man, dat is natuurlijk helemaal geen kulargument.

Vind ik dus wel.
Je geeft zelf namelijk al aan waarom.
CitaatDromen en ambities veranderen.
Zeker in het geval van Alonso veranderen die dromen en ambities per team waar hij voor uitkomt. ::)
Als hij altijd al had geroepen ooit voor Ferrari uit te willen komen dan had ik het 'n topargument gevonden, maar nu niet.
Nu zie ik het echt als zijnde: Ik kom uit voor dit team, dus droom ik ervan met dit team WK te worden.
Standaard PR praatje dus.

CitaatAlonso wilde per se naar ferrari en wil daar per se kampioen mee worden. Dan heeft hij dus niks te zoeken bij een ander team ook al heeft hij daar meer kansen.

Wie zegt er dan dat hij op zoek moet naar 'n ander team? Ik niet iig. ::) Weet niet waar dat nu weer vandaan komt? ???

Nou ja, prima. Als alles wat Alonso zegt onzin is omdat hij ooit voor andere teams heeft gereden houdt het verder op. Slaat nergens op, maar goed.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 september 2012 - 16:49:53
Nou ja, prima. Als alles wat Alonso zegt onzin is omdat hij ooit voor andere teams heeft gereden houdt het verder op. Slaat nergens op, maar goed.

Nee .... deze reactie slaat ergens op !!!
Je trekt weer conclusies die door mij helemaal niet gemaakt worden. ???

Maar ja ..... in dit geval vind ik het onzin wat Alonso zegt ja.
Net als dat ik niet geloof in "zijn droom" ::), is dat nu echt zo erg?
Of moeten we voortaan alles wat door iemand uit de wereld der F1 gezegd wordt maar voor zoete koek slikken? :-\
Nee toch zeker? :-X

Enzo

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 16:45:16
Maar goed ..... ik ben nu wel klaar met bovenstaande discussie. Jullie snappen m'n punt niet of willen 'm niet snappen, en ik ga m'n mening echt niet wijzigen.  ;D

Ik reageer nu liever ff hierop:
Citaat van: Enzo op 14 september 2012 - 10:25:35
http://www.motorsport.com/#!/f1/news/mercedes-offering-schumacher-2013-contract-report/

Dit verkleint natuurlijk weer de kans dat Lewis daadwerkelijk de overstap maakt, of zou Nico op de schopstoel zitten?

Nah, lastig te zeggen momenteel.

Ik denk dat Hamilton echt wel weg wil bij McLaren, maar ik weet niet zeker of Mercedes het team is waar hij terecht komt.
Je hoeft wat Mercedes betreft iig geen uitsluitsel te verwachten voordat het CA is getekend. Het zou immers raar zijn om een coureur te contracteren terwijl je jezelf niet eens hebt verbonden aan de sport. Dat is denk ik ook de achterliggende reden waarom Schumacher nog niets wil zeggen tot Oktober. Tevens de reden waarom Ecclestone wat roddels over Schumachers vertrek heeft verspreid, om de boel wat onder druk te zetten. Het gerucht gaat zelfs dat Jordan in opdracht van Ecclestone de roddel van Hamilton heeft verspreid...(verborgen agenda's en dubbele bedoelingen)

Alles van een afstand bekeken is het redelijk helder en komt het neer op Merc en het Concorde verdrag. Zodra dat duidelijk is zal er heel snel geschakeld worden verwacht ik.