Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Vieze baas op 30 juli 2012 - 13:43:39
Volgens mij ging hij weg omdat hij geen motivatie meer had? Daar was aan het begin van dit seizoen ook nog twijfel over maar hij heeft dit seizoen in mijn ogen bewezen erg gretig te zijn. Balen van tweede plaatsen, deze man wil gewoon winnen en als ferrari daar volgend jaar toe in staat is en Lotus niet, waarom niet de overstap maken?

Waar Lotus staat, moet blijken. En, bij Lotus kan hij voor zijn eigen succes rijden, bij Ferrari draait het om Alonso. En van een coureur die Massa niet kopje onder kreeg, verwacht ik niet, Alonso het vuur aan de schenen te kunnen leggen.

Figge

Citaat van: Wizard op 30 juli 2012 - 17:14:30
Citaat van: Vieze baas op 30 juli 2012 - 13:43:39
Volgens mij ging hij weg omdat hij geen motivatie meer had? Daar was aan het begin van dit seizoen ook nog twijfel over maar hij heeft dit seizoen in mijn ogen bewezen erg gretig te zijn. Balen van tweede plaatsen, deze man wil gewoon winnen en als ferrari daar volgend jaar toe in staat is en Lotus niet, waarom niet de overstap maken?

Waar Lotus staat, moet blijken. En, bij Lotus kan hij voor zijn eigen succes rijden, bij Ferrari draait het om Alonso. En van een coureur die Massa niet kopje onder kreeg, verwacht ik niet, Alonso het vuur aan de schenen te kunnen leggen.

Ik vind dat Kimi achter het stuur van ongekende kwaliteit is. Hoe hij het buiten de auto doet hangt af van meerdere factoren en ik vind daarom ook niet dat je kunt stellen dat Kimi Massa niet kopje onder kreeg. Kimi en Ferrari was gewoon geen goed huwelijk. Bij Lotus is ie veel beter op zijn plaats. Voor degene die nu gaan zeggen dat ie Grojean niet kopje ook niet kopje onder krijgt... Ook dat is onzin, Grojeans sneldheid is ook ongekend. En daarmee is hij ook met afstand de beste rookie van de afgelopen jaren. Die paar races in 2009 tellen voor mij niet mee.

Los daarvan... Ik kan mij serieus niet voorstellen dat Kimi een overstap naar Ferrari serieus overweegt. Volgens mij doet ie t echt in zijn broek van t lachen.

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 30 juli 2012 - 20:57:37
Los daarvan... Ik kan mij serieus niet voorstellen dat Kimi een overstap naar Ferrari serieus overweegt. Volgens mij doet ie t echt in zijn broek van t lachen.
Dat zou zomaar kunnen. Maar dat laat ie dan niet duidelijk weten. De geruchten zijn niet ontkent door Raikkonen en Ferrari. Mij lijkt het ook stug dat Raikkonen terugkeert bij Ferrari, maar als Kimi weer mee wil doen voor de titel denk ik dat ie meer kans maakt bij Ferrari en dan is het voor Kimi het overwegen waard...

Matthijs

Raikkonen is te goed (en te eigenwijs) om tweede coureur te spelen. Maar hij is niet goed genoeg (imo) om Alonso bij Ferrari te verslaan. Kimi en Fernando samen bij Ferrari is leuk voor ons, maar niet voor Kimi.

Folkert

Kimi moet niet naar Ferrari gaan. Qua snelheid zal hij niets onderdoen voor Alonso, maar Alonso is op andere punten de betere coureur. Daarnaast had Kimi moeite met Ferrari als team en past daar gewoon niet tussen. Teams als Mclaren en Lotus passen meer bij Kimi. Ik wil Hamilton naast Alonso. Punt uit.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 10:10:46
Kimi moet niet naar Ferrari gaan. Qua snelheid zal hij niets onderdoen voor Alonso, maar Alonso is op andere punten de betere coureur. Daarnaast had Kimi moeite met Ferrari als team en past daar gewoon niet tussen. Teams als Mclaren en Lotus passen meer bij Kimi. Ik wil Hamilton naast Alonso. Punt uit.  ;D
Ga jij het effe regelen Folkert!?!  ;) :P

Ik begin nu wel nieuwsgierig te worden naar wat er bij Ferrari gaat gebeuren. Er zouden veel jongelingen op de shortlist staan, maar die moeten dan toch te weinig ervaring hebben als het aan di Montezemolo ligt.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 30 juli 2012 - 20:57:37
Ik vind dat Kimi achter het stuur van ongekende kwaliteit is. Hoe hij het buiten de auto doet hangt af van meerdere factoren en ik vind daarom ook niet dat je kunt stellen dat Kimi Massa niet kopje onder kreeg. Kimi en Ferrari was gewoon geen goed huwelijk. Bij Lotus is ie veel beter op zijn plaats. Voor degene die nu gaan zeggen dat ie Grojean niet kopje ook niet kopje onder krijgt... Ook dat is onzin, Grojeans sneldheid is ook ongekend. En daarmee is hij ook met afstand de beste rookie van de afgelopen jaren. Die paar races in 2009 tellen voor mij niet mee.

Los daarvan... Ik kan mij serieus niet voorstellen dat Kimi een overstap naar Ferrari serieus overweegt. Volgens mij doet ie t echt in zijn broek van t lachen.

Als je qua rauwe snelheid klappen sneller bent, vertaald zich dat wel prestaties. Massa deed echter niks onder voor Kimi. Dat de omstandigheden niet ideaal waren, prima, dat het iets kan uitmaken, ook prima, maar het is ook een kwaliteit om situaties naar je hand te zetten. Op de baan doe je het toch zelf. Maar goed, mij is Kimi destijds tegengevallen en ik geloof best in zijn kennen en kunnen, maar Alonso het vuur aan de schenen leggen zie ik hem niet doen. Bovendien denk ik, net als jij, dat we het met een korreltje zout moeten nemen. Kimi draait een goed seizoen, kan winnen en voor zijn eigen succes rijden. Dat gaat hij écht inwisselen voor een functie als tweede viool bij Ferrari.

Matthijs

Punt is dat we niet zo goed weten hoe snel Raikkonen en Grosjean nu echt zijn. Van beiden was vooraf de snelheid onbekend. Zijn ze nu zo snel omdat de Lotus zo goed is, of zijn ze echt zo goed?

Kootje

Citaat van: Matthijs op 31 juli 2012 - 12:50:01
Punt is dat we niet zo goed weten hoe snel Raikkonen en Grosjean nu echt zijn. Van beiden was vooraf de snelheid onbekend. Zijn ze nu zo snel omdat de Lotus zo goed is, of zijn ze echt zo goed?

Dat laatste.  :)

Daarom zie ik ook geen enkele reden waarom Kimi onder zou moeten doen voor Alonso.
Oke, hij kon Massa in z'n 2e en 3e Ferrari jaar niet de baas, maar toen was z'n motivatie ook al ver beneden peil.
Daarnaast stond de Massa van toen wel 'n stukkie hoger aangeschreven dan de Massa waar Alonso mee/tegen racet.

Echter verwacht ik niet dat Kimi de terugkeer naar Ferrari zal maken.
En wel om het simpele feit dat zijn moeizame relatie met de Ferrari leiding er mede oorzaak van is dat hij 't plezier in het racen verloor.
En aangezien diezelfde mensen nog steeds aan het roer staan. ::)

Niels_

Ik geloof er werkelijk geen hol van dat Massa een deel van zijn kwaliteiten verloren is sinds die crash. De situatie bij Ferrari is gewoon anders geworden.

0634

Citaat van: Folkert op 31 juli 2012 - 10:10:46
Kimi moet niet naar Ferrari gaan. Qua snelheid zal hij niets onderdoen voor Alonso, maar Alonso is op andere punten de betere coureur.
Op snelheid legt hij het ook af.

Wizard

Citaat van: Ńiels op 31 juli 2012 - 17:48:08
Ik geloof er werkelijk geen hol van dat Massa een deel van zijn kwaliteiten verloren is sinds die crash. De situatie bij Ferrari is gewoon anders geworden.

Ook.

gloudiesaurus

Geloof ook niet dat Kimi terugkeert naar Ferrari, denk ook niet dat Domenicale dit zou toestaan.
Sowiezo zou het een hele rare move zijn, Ferrari betaalt 26 miljoen Euro om zijn contract af te kopen en neemt hem 2 jaar later weer terug in dienst??
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2012 - 21:59:28
Geloof ook niet dat Kimi terugkeert naar Ferrari, denk ook niet dat Domenicale dit zou toestaan.
Sowiezo zou het een hele rare move zijn, Ferrari betaalt 26 miljoen Euro om zijn contract af te kopen en neemt hem 2 jaar later weer terug in dienst??
ik had het al gezegd, ze zouden allebei hun ferm belachelijk maken, moest het zover komen

Kootje

Citaat van: robbert op 02 augustus 2012 - 23:01:22
Citaat van: gloudiesaurus op 02 augustus 2012 - 21:59:28
Geloof ook niet dat Kimi terugkeert naar Ferrari, denk ook niet dat Domenicale dit zou toestaan.
Sowiezo zou het een hele rare move zijn, Ferrari betaalt 26 miljoen Euro om zijn contract af te kopen en neemt hem 2 jaar later weer terug in dienst??
ik had het al gezegd, ze zouden allebei hun ferm belachelijk maken, moest het zover komen

Och ..... er zijn wel vaker vreemde moves geweest.
Maar goed ...... ook ik zie deze move niet snel gebeuren hoor.