Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Victor Monza 2008

Citaat van: Jet-Sen op 26 november 2012 - 22:19:48
Als het deze keer wel meezit  ALONSO.

Als je kijkt naar dit seizoen hebben ze allemaal wel eens punten late liggen.

Maar het verschil zit hem volgens mij in de betrouwbaarheid van de Ferrari.

Vettel viel uit door betrouwbaarheids problemen.en liet punten liggen.
Terwijl bij Alonso het 2 keer (Belgie en Japan )door toedoen van een anders was....

Ik vraag me vandaag nog steeds af " Wat Als Grosjean in Spa niemand had Geramd .........."
De regelmaat van Alonso en de betrouwbaarheid van Ferrari ...Alonso is zijn wereldtitel verloren In SPA en niet In Bazilie
En Japan niet te vergeten.

Jet-Sen

Citaat van: Victor Monza 2008 op 26 november 2012 - 22:45:17
Citaat van: Jet-Sen op 26 november 2012 - 22:19:48
Als het deze keer wel meezit  ALONSO.

Als je kijkt naar dit seizoen hebben ze allemaal wel eens punten late liggen.

Maar het verschil zit hem volgens mij in de betrouwbaarheid van de Ferrari.

Vettel viel uit door betrouwbaarheids problemen.en liet punten liggen.
Terwijl bij Alonso het 2 keer (Belgie en Japan )door toedoen van een anders was....

Ik vraag me vandaag nog steeds af " Wat Als Grosjean in Spa niemand had Geramd .........."
De regelmaat van Alonso en de betrouwbaarheid van Ferrari ...Alonso is zijn wereldtitel verloren In SPA en niet In Bazilie
En Japan niet te vergeten.

;D ;D   Dat houden we onder de Noemer "Race incident"

Spa was echt door het niet snugger zijn van Grosjean......

Figge

Ook Spa was een race incident.

Jet-Sen

Citaat van: Figge op 26 november 2012 - 22:57:40
Ook Spa was een race incident.
Zijn straf was duidelijk genoeg dat het hier niet om een race incident ging ...lijkt me duidelijk.

Was volgens mijn gewoon onbedacht en roekeloos rijgedrag.

Figge

Niet mee eens en de schorsing vond ik ook niet terecht. Maar goed geweest is geweest...

Fabian

Al dat ge-als. Ik kan er niks mee. Als ik was gaan karten was ik misschien nu wel de Vettel van Nederland. Ik koos ervoor om te gaan voetballen en bleek niet beter te zijn als Messi dus werd het niks. Met als kom je nergens. Het seizoen is zo verlopen en daar moeten we mee leven. Aan het eind van de rit staat iedereen waar ie hoort te staan. Helaas is dat voor Alonso op de tweede plek.

robbert

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 21:12:23
Ondertussen staat Alonso wel al 6 jaar droog...
Het moet erg frustrerend zijn om er zo vaak net naast te grijpen.

Volgend jaar is een goede kans voor Ferrari met Alonso. Hamilton in een manke Merc en McLaren met een halfzacht rijderskoppel. Red Bull blijft over, maar statistisch gezien moeten zij nu ook eens een slechter jaar hebben... ::)

Dus...

ja wie weet verbrot ferrari het terug.

T.Nuvolari

Citaat van: robbert op 26 november 2012 - 23:43:18
Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 21:12:23
Ondertussen staat Alonso wel al 6 jaar droog...
Het moet erg frustrerend zijn om er zo vaak net naast te grijpen.

Volgend jaar is een goede kans voor Ferrari met Alonso. Hamilton in een manke Merc en McLaren met een halfzacht rijderskoppel. Red Bull blijft over, maar statistisch gezien moeten zij nu ook eens een slechter jaar hebben... ::)

Dus...

ja wie weet verbrot ferrari het terug.

Was jij geen Ferrari fan?

Bart51

Hallo,
Ben nieuw op dit forum,moet alles nog eens bekijken maar ik heb alvast op Alonso gestemd omdat ik denk dat Vettel met de auto van Alonso het niet zover zou gebracht hebben.
Groeten....Bart :)
Groeten...Bart

Folkert

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 22:02:50
Citaat van: Wings op 26 november 2012 - 21:58:00
Mercedes gaat meer geld uitgeven. En hebben Brawn.

Ja dus? Brawn is geen goochelaar, dat hebben we de afgelopen drie jaar wel kunnen zien.
Mercedes gaat weer vanaf blanco beginnen in 2013, een nieuwe auto dus.
De kans dat deze beter is dan een doorontwikkelde RB, McLaren of Ferrari is erg onwaarschijnlijk.
Het reglement is nagenoeg hetzelfde voor 2013, dus ik verwacht geen enorme stap voorwaards van Merc.
Newey en de zijne hadden ook pas na aantal jaar eindelijk echte successen. Als er iemand is die iets moois kan bedenken is het Brawn wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Victor Monza 2008

Citaat van: Folkert op 27 november 2012 - 09:36:35
Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 22:02:50
Citaat van: Wings op 26 november 2012 - 21:58:00
Mercedes gaat meer geld uitgeven. En hebben Brawn.

Ja dus? Brawn is geen goochelaar, dat hebben we de afgelopen drie jaar wel kunnen zien.
Mercedes gaat weer vanaf blanco beginnen in 2013, een nieuwe auto dus.
De kans dat deze beter is dan een doorontwikkelde RB, McLaren of Ferrari is erg onwaarschijnlijk.
Het reglement is nagenoeg hetzelfde voor 2013, dus ik verwacht geen enorme stap voorwaards van Merc.
Newey en de zijne hadden ook pas na aantal jaar eindelijk echte successen. Als er iemand is die iets moois kan bedenken is het Brawn wel.
Zie volgend jaar nog niet zoveel veranderen, ik denk dat ze eerder mikken naar 2014, dan zijn het andere motoren en wordt energierecuperatie nog meer toegepast. De aanwerving van Hamilton heeft daar mee te maken, hij zal er dan reeds van de beginstadia bijzijn. Waarschijnlijk zullen de merken die hun eigen motoren ontwikkelen dan in het voordeel zijn.

Matthijs

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 21:12:23
Ondertussen staat Alonso wel al 6 jaar droog...
Het moet erg frustrerend zijn om er zo vaak net naast te grijpen.

Volgend jaar is een goede kans voor Ferrari met Alonso. Hamilton in een manke Merc en McLaren met een halfzacht rijderskoppel. Red Bull blijft over, maar statistisch gezien moeten zij nu ook eens een slechter jaar hebben... ::)

Dus...
Hij was er vaak dichtbij. Dit jaar op 3 punten, in 2010 op 4 punten en in 2007 zelfs op één schamel puntje. Heel zuur.

SDG

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 21:12:23
Ondertussen staat Alonso wel al 6 jaar droog...
Het moet erg frustrerend zijn om er zo vaak net naast te grijpen.

Volgend jaar is een goede kans voor Ferrari met Alonso. Hamilton in een manke Merc en McLaren met een halfzacht rijderskoppel. Red Bull blijft over, maar statistisch gezien moeten zij nu ook eens een slechter jaar hebben... ::)

Dus...

Tja, in het WRC dachten ze destijds bij Ford wellicht ook dat Citroën en Loeb ooit wel eens een minder jaar zouden hebben, he...

Franky R.

Citaat van: Bart51 op 27 november 2012 - 08:49:35
Hallo,
Ben nieuw op dit forum,moet alles nog eens bekijken maar ik heb alvast op Alonso gestemd omdat ik denk dat Vettel met de auto van Alonso het niet zover zou gebracht hebben.
Groeten....Bart :)
Welkom op het forum, Bart! :)

rafael25

Ik had een droom over de seizoensstart in Melbourne.
Lewis reedt in een mercedes die leek op een combi van de brawn van 2009 en de mclaren van dit jaar met de lage neus.
En reedt pole met vettel op p9 ....Lewis domineerde
Australie - Lewis
Maleisie - Button
China - Lewis
Bahrein - Lewis
Spanje - Lewis
Monaco - Lewis
Canada - Lewis
Valencia - Alonso
GB - Button
Duitsland - Vettel
Hongarije - Lewis
Spa- Lewis
daarna hij werd hij wereldkampioen 2013

Zal dit werkelijkheid worden??????????