Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Nou, zolang Newey daar zit zet ik mijn geld op hen.

Jehoentelaar

Ik ga wederom uit van een strijd tussen Red Bull en Alonso, met Button en een willekeurige verrassing als stoorzenders.

Figge

Citaat van: Enzo op 26 november 2012 - 21:12:23
Ondertussen staat Alonso wel al 6 jaar droog...
Het moet erg frustrerend zijn om er zo vaak net naast te grijpen.

Volgend jaar is een goede kans voor Ferrari met Alonso. Hamilton in een manke Merc en McLaren met een halfzacht rijderskoppel. Red Bull blijft over, maar statistisch gezien moeten zij nu ook eens een slechter jaar hebben... ::)

Dus...


Laten wij maar niet over statistische kansen hebben :)

Ik verwacht dat door de nauwelijks wijzigende reglementen en het laaste jaar met deze motor config dat de huidige auto's, zij het doorontwikkelt, op de startopstelling staan.
Om die reden verwacht ik toch weer RBR als beste. En dus stiekem een 4e titel op rij...
Maar eerst maar eens de eerste wintertest afwachten...

Kootje

Als ik de lijn doortrek van dit seizoenseinde, dan gaat het volgend jaar tussen Button, Vettel en Alonso, en dat is ook de volgorde waar ik ze nu in voorspel.

1, Button: de McLaren is imo op dit moment de beste wagen -met het wegvallen van Hamilton worden er geen punten meer afgesnoept binnen het team
2, Vettel:  teveel circuits waar de RBR niet te kloppen is - onder druk is Vettel echter niet ongenaakbaar
3, Alonso: haalt het meeste uit z'n materiaal, maar dat materiaal komt net iets tekort - sprokkelt daardoor wel z'n podia bij elkaar

Enzo

Volgens mij zal het gaan tussen Vettel en Alonso volgend jaar.
Beide auto's zijn erg snel en dat zijn de beste twee coureurs momenteel imo.

0634

Citaat van: Kootje op 26 november 2012 - 21:32:25
Als ik de lijn doortrek van dit seizoenseinde, dan gaat het volgend jaar tussen Button, Vettel en Alonso, en dat is ook de volgorde waar ik ze nu in voorspel.

1, Button: de McLaren is imo op dit moment de beste wagen -met het wegvallen van Hamilton worden er geen punten meer afgesnoept binnen het team

Sterk punt. Vergeet ook niet, dat als McLaren die betrouwbaarheid (ook van het team) onder controle krijgen ze gewoon de beste wagen hebben (uitgaande van de 2012-wagens). Aangezien ze dan nog maar één kopman hebben, die ook nog eens zelden fouten maakt, is Button inderdaad op voorhand misschien wel een belangrijke kandidaat.

Zou overigens wel zuur zijn voor Lewis, als Mac volgend jaar het team to beat is...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 26 november 2012 - 21:47:55
Zou overigens wel zuur zijn voor Lewis, als Mac volgend jaar het team to beat is...

Nou ja, de kans dat Lewis (ver?)achter een McLaren zal rijden volgend jaar is zeer waarschijnlijk. Dus wat dat betreft lijkt het me meer een langere termijn beslissing van Lewis. In 2014, met de motorwijzigingen, wil je het liefste een constructeur als team hebben zoals Mercedes of Ferrari. Dus teams die hun eigen motor bouwen en daar wellicht profijt aan hebben het eerste seizoen.

Anderzijds houdt McLaren de deur op een kier voor Hamilton. Misschien komt ie na één jaar worstelen in het middenveld wel weer terug?

Wings

Mercedes gaat meer geld uitgeven. En hebben Brawn.

Enzo

Citaat van: Wings op 26 november 2012 - 21:58:00
Mercedes gaat meer geld uitgeven. En hebben Brawn.

Ja dus? Brawn is geen goochelaar, dat hebben we de afgelopen drie jaar wel kunnen zien.
Mercedes gaat weer vanaf blanco beginnen in 2013, een nieuwe auto dus.
De kans dat deze beter is dan een doorontwikkelde RB, McLaren of Ferrari is erg onwaarschijnlijk.
Het reglement is nagenoeg hetzelfde voor 2013, dus ik verwacht geen enorme stap voorwaards van Merc.

Wings

Ok. Ik verwacht wel progress. We zullen zien.

Enzo

Citaat van: Wings op 26 november 2012 - 22:05:23
Ok. Ik verwacht wel progress. We zullen zien.

Progress verwacht ik ook wel, kan haast niet anders... ;D

Jet-Sen

Als het deze keer wel meezit  ALONSO.

Als je kijkt naar dit seizoen hebben ze allemaal wel eens punten late liggen.

Maar het verschil zit hem volgens mij in de betrouwbaarheid van de Ferrari.

Vettel viel uit door betrouwbaarheids problemen.en liet punten liggen.
Terwijl bij Alonso het 2 keer (Belgie en Japan )door toedoen van een anders was....

Ik vraag me vandaag nog steeds af " Wat Als Grosjean in Spa niemand had Geramd .........."
De regelmaat van Alonso en de betrouwbaarheid van Ferrari ...Alonso is zijn wereldtitel verloren In SPA en niet In Bazilie

Jehoentelaar

Ach ja. Wat als de Red Bull het in Valencia en Monza wel volhield. Vooral in Valencia reed hij bij iedereen weg tot de SC.

Jet-Sen

Daar heb je het ALS Hij het vol hiel ......

Ik maak het onderscheid tussen betrouwbaarheid en Aangereden worden .

De opgave door Betrouwbaarheids probleem ligt iets hoger bij RB dan bij Ferrari.
Mss heeft Newey hier ook wel de hand in ....en zijn de ontwerpen iets te belastend voor de motor ........

Folkert

Citaat van: Jehoentelaar op 26 november 2012 - 22:24:03
Ach ja. Wat als de Red Bull het in Valencia en Monza wel volhield. Vooral in Valencia reed hij bij iedereen weg tot de SC.
Dan was Lewis WK;)

Als als. Helaas is daar niets aan te doen.
Trotse vader van Rosalie(L)