Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Hamilton ramt Vettel met een optimistische inhaalactie in bocht nummer 1. Alonso wordt tweede.

Vervolgens discussieren wij nog wekenlang verhit over alle controverse. :)

Kootje



Kootje

Kay dan .... daar kan ik wel mee leven.  :)

Figge

Het moge toch duidelijk zijn dat Vettel de beker steving in één hand vast heeft.
Ik begin echt Vettel de titel te gunnen. Alonso is gewoon niet goed genoeg gebleken dit jaar. Hij heeft de Ferrari niet verder naar voren kunnen brengen. Het soort acties als afgelopen weekend met die bak zorgt ervoor dat ik mijn symphatie voor Ferrari en Alonso begin te verliezen...

0634

Hoezo? Is toch niks mis mee?


Figge

Vind ik wel. Je beinvloed niet alleen je eigen startposities maar ook die van anderen in negatieve zin.
En ik vind het tekenend als je tot dit soort acties moet overgaan. Je zegt er gewoon mee: wij hebben verloren. Wij zijn niet goed genoeg, maar willen zo tegen beter weten in toch winnen dat we onsportieve acties niet schuwen.

0634

Nee, ze zeggen: wij gebruiken alles binnen de reglementen om te winnen.

Zou ik ook doen. Net als dat ik teamorders volkomen begrijp (in deze fase van de titelstrijd).

Jet-Sen

Mja  >:( :( >:( ik zie toch ook Alonso het liefste WK worden .

Dit Jaar Alonso zodat hij zijn 3de Titel binnen heeft en om zijn strijdvaardigheid te belonen .
2013 mag van mij gerust Kimi Nog eens op het hoogste trapje staan.

Laat Vettel eerst nog een jaartje of 3 stuntelen met een mindere auto ,zodat hij bewijst dat hij
ook kan vechten met minder materiaal en geef hem dan nog eens een Titel  :D :D

Maar als we eerlijk zijn .......Vettel heeft de beker al goed naar zich toegetrokken ....En ik hoop echt op klein
mirakel voor volgend weekend  Alonso ten Top

Sabai

Citaat van: Figge op 19 november 2012 - 20:15:14
Het moge toch duidelijk zijn dat Vettel de beker steving in één hand vast heeft.
Ik begin echt Vettel de titel te gunnen. Alonso is gewoon niet goed genoeg gebleken dit jaar. Hij heeft de Ferrari niet verder naar voren kunnen brengen. Het soort acties als afgelopen weekend met die bak zorgt ervoor dat ik mijn symphatie voor Ferrari en Alonso begin te verliezen...

Gelukkig er is er tenminste nog 1 iemand die me begrijpt  :)

robbert

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 21:39:42
Citaat van: Figge op 19 november 2012 - 20:15:14
Het moge toch duidelijk zijn dat Vettel de beker steving in één hand vast heeft.
Ik begin echt Vettel de titel te gunnen. Alonso is gewoon niet goed genoeg gebleken dit jaar. Hij heeft de Ferrari niet verder naar voren kunnen brengen. Het soort acties als afgelopen weekend met die bak zorgt ervoor dat ik mijn symphatie voor Ferrari en Alonso begin te verliezen...

Gelukkig er is er tenminste nog 1 iemand die me begrijpt  :)

dat is iets dat ik al een tijdje zeg, ferrari heeft gewoon problemen, doordat hun wagen niet snel genoeg is.

Victor Monza 2008

Citaat van: Jet-Sen op 19 november 2012 - 21:24:40
Mja  >:( :( >:( ik zie toch ook Alonso het liefste WK worden .

Dit Jaar Alonso zodat hij zijn 3de Titel binnen heeft en om zijn strijdvaardigheid te belonen .
2013 mag van mij gerust Kimi Nog eens op het hoogste trapje staan.

Laat Vettel eerst nog een jaartje of 3 stuntelen met een mindere auto ,zodat hij bewijst dat hij
ook kan vechten met minder materiaal en geef hem dan nog eens een Titel  :D :D

Maar als we eerlijk zijn .......Vettel heeft de beker al goed naar zich toegetrokken ....En ik hoop echt op klein
mirakel voor volgend weekend  Alonso ten Top
Waar Alonso met Minardi nog geen platte prijs reed, heeft de opvolger Torro Rosso in 2008 schitterende resultaten gehaald met jawel Vettel, TR had toen meer punten dan RB op het einde van het seizoen. RB is pas beginnen schitteren nadat Vettel de rangen vervoegde , een beetje zoals Ferrari in de Schumacher periode. Als er iemand bewezen heeft resultaten te halen met minderwaardig materiaal is het Vettel, 35 punten in een seizoen met een TR.
In uiterste nood kan men voor Alonso dat stuntje van Singapore 2008 nog eens herhalen.

0634

Alonso deed het in de minardi uitstekend hoor. Die auto was een stuk minder dsn de prima STR van 08. Die minardi is eerder vergelijkbaar met de HRT: stijf laatste. Wat Alonso kan in een mindere wagen zien we dit jaar.

Kootje

Citaat van: Figge op 19 november 2012 - 20:15:14
Het moge toch duidelijk zijn dat Vettel de beker steving in één hand vast heeft.
Ik begin echt Vettel de titel te gunnen. Alonso is gewoon niet goed genoeg gebleken dit jaar. Hij heeft de Ferrari niet verder naar voren kunnen brengen. Het soort acties als afgelopen weekend met die bak zorgt ervoor dat ik mijn symphatie voor Ferrari en Alonso begin te verliezen...
Citaat van: Jeroen op 19 november 2012 - 20:18:48
Hoezo? Is toch niks mis mee?
Citaat van: Figge op 19 november 2012 - 20:30:43
Vind ik wel. Je beinvloed niet alleen je eigen startposities maar ook die van anderen in negatieve zin.
En ik vind het tekenend als je tot dit soort acties moet overgaan. Je zegt er gewoon mee: wij hebben verloren. Wij zijn niet goed genoeg, maar willen zo tegen beter weten in toch winnen dat we onsportieve acties niet schuwen.
Citaat van: Jeroen op 19 november 2012 - 20:35:50Nee, ze zeggen: wij gebruiken alles binnen de reglementen om te winnen.
Zou ik ook doen. Net als dat ik teamorders volkomen begrijp (in deze fase van de titelstrijd).


Hoewel ik de actie van Ferrari wel begrijp, zelfs best briljant bedacht vind, kan ik me Figge's reactie goed voorstellen.
Er is namelijk wel degelijk veel mis mee.
Het is gewoon op 'n uiterst onsportieve wijze manipuleren van de startgrid om Alonso's titelaspiraties in leven te houden.
Dan kun je zeggen dat het reglementair toegestaan is, maar dat maakt het nog geen sportieve actie.
Begrijpelijk ..... dat zeker, maar netjes ..... absoluut niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 20 november 2012 - 06:39:41
Alonso deed het in de minardi uitstekend hoor. Die auto was een stuk minder dsn de prima STR van 08. Die minardi is eerder vergelijkbaar met de HRT: stijf laatste. Wat Alonso kan in een mindere wagen zien we dit jaar.

Precies, al was de Minardi wel iets beter dan de HRT.
Maar als hij daar 't verschil niet had gemaakt, had Renault hem nooit opgepikt.

Tuurlijk, z'n manager Flavio had daar de touwtjes in handen, maar hij heeft 'm niet voor niets eerst bij Minardi geplaatst.
Bewijs eerst daar wat je kunt, en dan pas kun je voor Renault uitkomen.
En zo geschiedde.


Wat de STR ten opzichte van de RB betreft dat bewuste jaar: Die STR was dat jaar ook gewoon de betere auto.
Tuurlijk, het was geen absolute topauto, dus wat Vettel liet zien was zeker top.
Maar Victor Monza's argument dat hij de RB versloeg gaat niet op.