Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

rafael25

Massa kan niet alonso helpen, Ferrari kan niet alonso helpen, allen maar een persoon die kan alonso helpen
dat is ons heer God, laat gewoon het REGENT KOMEN!!!!!!!!! :)

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 18 november 2012 - 22:50:11
Massa kan niet alonso helpen, Ferrari kan niet alonso helpen, allen maar een persoon die kan alonso helpen
dat is ons heer God, laat gewoon het REGENT KOMEN!!!!!!!!! :)
Ik studeer nu een regendans in..doe dan mee. Hoe meer regendansers, hoe mooier! ;D
;)

Franky R.

Citaat van: Fabian op 18 november 2012 - 22:32:51
Het kan natuurlijk nog wel. Brazilie heeft al vaker voor een rare/verrassende ontknoping gezorgd dus wie weet volgende week ook. Al denk ik dat het Vettel gaat lukken.
Als ik het goed berekend heb, hoeft Vettel niet eens podium te behalen. Maar of Ferrari snel zal zijn in Brazilië...Ik denk dat de 'verkeerde' Ferrari snel zijn zijn...Massa dus... :P
;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 18 november 2012 - 23:16:00
Citaat van: Fabian op 18 november 2012 - 22:32:51
Het kan natuurlijk nog wel. Brazilie heeft al vaker voor een rare/verrassende ontknoping gezorgd dus wie weet volgende week ook. Al denk ik dat het Vettel gaat lukken.
Als ik het goed berekend heb, hoeft Vettel niet eens podium te behalen. Maar of Ferrari snel zal zijn in Brazilië...Ik denk dat de 'verkeerde' Ferrari snel zijn zijn...Massa dus... :P
;)

Bij winst van Alonso mag Vettel niet hoger dan P5 finishen.
Bij 'n P4 komen ze beiden op evenveel punten, maar geven de overwinningen van Vettel de doorslag.

Wordt Alonso 2e, dan mag Vettel niet hoger eindigen dan P8.
In dat geval wordt de strijd met één punt verschil in het voordeel van Alonso beslecht.

Mocht Vettel uitvallen, dan heeft Alonso minimaal P3 nodig om zich tot WK te kronen.
Ook dan pakt hij de titel met één mager, maar o zo belangrijk puntje.

In alle andere gevallen is de titel voor Vettel.

0634

Het komt erop neer dat Vettel feitelijk moet uitvallen. Gezien de snelheid van de RBR zijn er weinig andere mogelijkheden voor Alonso.

Maar hé, onmogelijk is dat niet natuurlijk: Vettel DNF en Alonso op het podium.

Kootje

#1265
Uitvallen of problemen gedurende qualy, maar dan zonder de mazzel van de SC en uitvallende toppers in de race.
Anders is het idd gebeurd voor Alonso. ::)

Maar goed, het kan nog.
Laten we daar dan onze hoop op 'n mooi seizoensslot uithalen.
En wie er uiteindelijk WK wordt boeit me dan niet.
Ben van geen van beide fan, dus ....

FernandoAlonso

Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..
FA: "We Will Fight Untill The End."

Franky R.

Citaat van: FernandoAlonso op 19 november 2012 - 11:18:25
Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..
Ze zitten nu wel met geknepen billen bij Red Bull Racing... ;D
;)

T.Nuvolari

Alonso wint volgende week in Brazilië, voor Raikkonen en Massa. Hamilton 4de en Vettel wordt, na een drivethrough voor het ophouden van Khartikeyan, pas 5de. Schumacher scoort in zijn laatste race nog 1 puntje.

Fabian

Citaat van: M@rc op 19 november 2012 - 14:27:41
Alonso wint volgende week in Brazilië, voor Raikkonen en Massa. Hamilton 4de en Vettel wordt, na een drivethrough voor het ophouden van Khartikeyan, pas 5de. Schumacher scoort in zijn laatste race nog 1 puntje.
Hier teken ik voor.

Sabai

Citaat van: FernandoAlonso op 19 november 2012 - 11:18:25
Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..

Ik zou dan liever willen zien dat Alonso hem op de baan inhaalt en de rest helemaal zoek rijd ipv hopen op het uitvallen van je concurrentie. Anders kan hij beter geen competitie sport doen waar de beste en snelste wint.

Jehoentelaar

Degene met de meeste punten vormt de beste combinatie van team, auto en coureur. Dat, en niks anders. Dan maakt het geen bal uit op welke manier het gebeurt. Het is hooguit leuker voor de fans om Alonso (of Vettel) van achteraan naar voren zien te stormen voor de titel.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:37:39
Citaat van: FernandoAlonso op 19 november 2012 - 11:18:25
Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..

Ik zou dan liever willen zien dat Alonso hem op de baan inhaalt en de rest helemaal zoek rijd ipv hopen op het uitvallen van je concurrentie. Anders kan hij beter geen competitie sport doen waar de beste en snelste wint.
Moet de snelste altijd winnen? Ik kan mij herinneren in de autobiografie van Fangio, dat deze altijd zei zo langzaam mogelijk te rijden. Immers, hoe langzamer je reed...Hoe kleiner de kans op fouten. En in zijn tijd betekende een simpel schuivertje al de vuurdood...


Waarom zou Alonso niet kunnen winnen? Zo langzaam was de Ferrari niet in het mid-seizoen. Waarom zou de coureur die maximaliseert geen WK mogen worden?

Sabai

Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:48:43
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:37:39
Citaat van: FernandoAlonso op 19 november 2012 - 11:18:25
Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..

Ik zou dan liever willen zien dat Alonso hem op de baan inhaalt en de rest helemaal zoek rijd ipv hopen op het uitvallen van je concurrentie. Anders kan hij beter geen competitie sport doen waar de beste en snelste wint.
Moet de snelste altijd winnen? Ik kan mij herinneren in de autobiografie van Fangio, dat deze altijd zei zo langzaam mogelijk te rijden. Immers, hoe langzamer je reed...Hoe kleiner de kans op fouten. En in zijn tijd betekende een simpel schuivertje al de vuurdood...


Waarom zou Alonso niet kunnen winnen? Zo langzaam was de Ferrari niet in het mid-seizoen. Waarom zou de coureur die maximaliseert geen WK mogen worden?

Dat zeg ik toch ook niet. Ik word er alleen zo moe van hoe iedereen hier een ander maar het slechtste en pech toewenst. Je bent toch wel met me eens hoop ik dat je liever een gevecht om de leiding ziet zoals afgelopen race.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 18:00:00
Citaat van: Franky R. op 19 november 2012 - 17:48:43
Citaat van: Sabai op 19 november 2012 - 17:37:39
Citaat van: FernandoAlonso op 19 november 2012 - 11:18:25
Ik hoop zo voor Alonso dat hij het gewoon nog gaat pakken ook :)
De Red Bulls vind ik nou niet echt super betrouwbaar, kijk maar naar dit weekend naar Webber..
Die viel ook ineens uit, misschien Vettel dit weekend ook..

Ik zou dan liever willen zien dat Alonso hem op de baan inhaalt en de rest helemaal zoek rijd ipv hopen op het uitvallen van je concurrentie. Anders kan hij beter geen competitie sport doen waar de beste en snelste wint.
Moet de snelste altijd winnen? Ik kan mij herinneren in de autobiografie van Fangio, dat deze altijd zei zo langzaam mogelijk te rijden. Immers, hoe langzamer je reed...Hoe kleiner de kans op fouten. En in zijn tijd betekende een simpel schuivertje al de vuurdood...


Waarom zou Alonso niet kunnen winnen? Zo langzaam was de Ferrari niet in het mid-seizoen. Waarom zou de coureur die maximaliseert geen WK mogen worden?

Dat zeg ik toch ook niet. Ik word er alleen zo moe van hoe iedereen hier een ander maar het slechtste en pech toewenst. Je bent toch wel met me eens hoop ik dat je liever een gevecht om de leiding ziet zoals afgelopen race.
Je had het over de snelste, vandaar...En Vettel is nu eenmaal de snelste op dit moment [los van Hamilton]. En van een gelijkwaardige strijd is geen sprake, mocht het droog blijven in Brazilie...Dus heeft Alonso minder kans en belangrijker...Hij heeft het ook niet in eigen hand.


Dat klinkt wel logisch, vind ik. Ook ik zie liever een strijd op de baan om het WK...vergis je niet. Maar zoals het er nu voorstaat, ga ik ervan uit dat Vettel WK wordt...Maar ik word graag verrast en eerlijk gezegd...drie keer op rij die "vinger"... :-X