Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Fabian

Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 00:18:51
Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 00:12:12
Citaat van: Folkert op 07 oktober 2012 - 00:10:55
Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 00:08:55
Zolang het maar geen Vettel wordt, maar dat heb ik al vaker gezegd dus ik val in herhaling!
Dan zou ik echt zwaar balen, gezien het niveau van een bepaalde andere rijder dit jaar. Of nou ja, 2 andere.
Ja dan zou ik ook erg balen, maar meer omdat het dan drie keer Vettel is. Twee andere rijders. Je bedoeld Fernando Alonso en Narain Karthikeyan neem ik aan!
Nee, niet Fernando, die heeft gewoon Seizoensverloop gehad. Narian is gewoon benadeeld door alles en iedereen en nu staat ook onterecht zijn stoeltje onder vuur. Ik doelde dus op Verstappen en Nissani.
;D ;D

Folkert

Wat baal ik van dat seizoensverloop zeg. Zoveel seizoensverloop voor Lewis, jammer hij had makkelijk vooraan kunnen staan. En Alonso, jammer maar helaas is zijn seizoensverloop op denk ik.
Nu maar hopen dat Ferrari een betere seizoensverloop kan ontwikkelen de komende races.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Vettel nu in het kielzoch van Alonso met véél beter materiaal. McLaren lijkt ook wat in te leveren en Hamilton laat zich weer eens hangen. Weg motivatie? Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, het moet bijna gek verlopen wilt Vettel geen wereldkampioen worden.

Kootje

Ditmaal pech voor Alonso (gezien de pace van Massa had hij zeker P2 gehaald) en geluk voor de rest.
Vettel, Kimi, Hammi en Button, ze komen allemaal 'n klap dichter bij dan anders het geval zou zijn geweest.
De prestatie op zich danken ze aan zichzelf, maar wel mazzel dat Alonso er tussen uitviel.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:35:57
Vettel nu in het kielzoch van Alonso met véél beter materiaal. McLaren lijkt ook wat in te leveren en Hamilton laat zich weer eens hangen. Weg motivatie? Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, het moet bijna gek verlopen wilt Vettel geen wereldkampioen worden.
Serieus.....Hoezo laat Hamilton zich weer eens hangen? Ik denk dat hij gewoon consolideerde en punten ging binnen halen. Eerder brandde je hem nog af door te veel risico te nemen en niet, zoals Alonso, gaat voor de punten. Nu doet hij het wel is het ineens geen motivatie meer en laat hij zich weer eens hangen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Vond jij Hamilton wel sterk rijden dan? Niet dat Hamilton veel verkeerd deed, helemaal niet, maar Hamilton mag best in de buurt van Button rijden. Bijna een halve minuut achterstand vind ik fors. Dat heeft helemaal niks te maken met risico's nemen als je met je banden in de cliff hangt. Dit vergelijk snap ik dan ook niet.

Kootje

Wat ik begrepen heb reed Hamilton sowieso met 'n compleet verkeerde afstelling.
Dit werd iig na afloop van de kwalificatie gemeld, en in dat geval is P5 nog niet eens zo slecht.
Uiteraard had ik ook op meer gehoopt, maar ja ..... wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen.
Gelukkig voor hem liet Alonso's geluk hem dit keer in de steek waardoor z'n kansen op de titel nog niet verkeken zijn.
Al zal de pechduvel daarvoor ook nog 'n bezoekje moeten brengen aan Vettel die ditmaal optimaal profiteerd van de pech van Alonso.
Ja .... ik heb 't idd wéér over pech en geluk, maar sorry ...... ik kan 't echt niet anders benoemen.

Wizard

Vettel had zonder de uitval van Alonso ook met twee vingers in zijn neus gewonnen hoor. En de rest kan nu eenmaal gebeuren bij de start. Hamilton heb ik inderdaad gehoord over een verkeerde afstelling. Rare is, dat 'dit' voorspelt is door boze tongen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:51:31
Vond jij Hamilton wel sterk rijden dan? Niet dat Hamilton veel verkeerd deed, helemaal niet, maar Hamilton mag best in de buurt van Button rijden. Bijna een halve minuut achterstand vind ik fors. Dat heeft helemaal niks te maken met risico's nemen als je met je auto in de cliff hangt. Dit vergelijk snap ik dan ook niet.
Dat zeg ik ook helemaal niet? Verkeerde afstelling gekozen en kon misschien niet harder. Ik vind je opmerking gewoon erg erg kortzichtig. Sterker nog, die is gewoon kortzichtig.

Vergelijk is gewoon dat ze allebei problemen hadden met de auto en misschien niet harder konden. Vergelijk is reëel. Je rekent Hamilton aan dat hij Button niet kon verslaan, die een bak probleem had. Maar, zo lijkt het iig. , je wuift de banden problemen van Hamilton gewoon weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 09:52:02
Wat ik begrepen heb reed Hamilton sowieso met 'n compleet verkeerde afstelling.
Dit werd iig na afloop van de kwalificatie gemeld, en in dat geval is P5 nog niet eens zo slecht.
Uiteraard had ik ook op meer gehoopt, maar ja ..... wat er niet in zit kun je er ook niet uit halen.
Gelukkig voor hem liet Alonso's geluk hem dit keer in de steek waardoor z'n kansen op de titel nog niet verkeken zijn.
Al zal de pechduvel daarvoor ook nog 'n bezoekje moeten brengen aan Vettel die ditmaal optimaal profiteerd van de pech van Alonso.
Ja .... ik heb 't idd wéér over pech en geluk, maar sorry ...... ik kan 't echt niet anders benoemen.
Hamilton heeft pech gewoon.
Alonso heeft Seizoensverloop. Hoop dat het besmettelijk is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Het gaat dan toch Vettel worden denk ik. Alweer. Helaas.

Kootje

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2012 - 09:53:59
Vettel had zonder de uitval van Alonso ook met twee vingers in zijn neus gewonnen hoor.

Ben ik niet zo zeker van, maar zelfs als dat zo zou zijn is er 'n groot verschil tussen 25 punten inlopen, of maar 7.
Dat verschil heeft hij te danken aan de "pech" van Alonso.


CitaatEn de rest kan nu eenmaal gebeuren bij de start.

Tuurlijk kan het gebeuren, sterker nog, het hoort bij de sport.
Maar daarom is het nog wel 'n gelukje voor Alonso's achtervolgers dat het gebeurd.
Zonder zijn uitvallen had de rest minder grote en wellicht zelfs géén, happen uit z'n voorsprong genomen dan nu het geval is.
En aangezien ze (behalve Kimi) zelf geen aandeel hebben geleverd in Alonso's uitvallen, is dat geluk.

Maar goed, deze discussie ga ik niet weer voeren.
Ik blijf het als pech en geluk benoemen, en wie het daar niet mee eens is heeft pech gehad.  :P


CitaatHamilton heb ik inderdaad gehoord over een verkeerde afstelling. Rare is, dat 'dit' voorspelt is door boze tongen.

Lijkt me sterk dat hij daarover gaat liegen.
Lewis is in de eerste plaats nog steeds sportman en gebrand op het winnen van races en titels.
Dat gaat hij heus niet bewust vergooien omdat hij McLaren verlaat.
Kan ik me echt niet voorstellen.

Folkert

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 10:04:29

En aangezien ze (behalve Kimi) zelf geen aandeel hebben geleverd in Alonso's uitvallen, is dat geluk.

Maar goed, deze discussie ga ik niet weer voeren.
Ik blijf het als pech en geluk benoemen, en wie het daar niet mee eens is heeft pech gehad.  :P


Je bedoelt denk ik: En wie het daar niet mee eens is heeft seizoensverloop gehad ;)
Trotse vader van Rosalie(L)


Wizard

@Kootje: Zoals je weet heb ik een andere visie over pech en geluk. ;) Dat geldt nu ook voor Alonso.

Hamilton gaat zeker geen titel bewust vergooien maar demotivatie heb je niet zelf in de hand. Hetgeen wat voorspeld wordt (ik ben het er overigens niet mee eens) is dat McLaren Button nu liever ziet winnen en dat dit wel eens ten koste zou kunnen gaan van Hamilton. En warempel een race later heeft hij een verkeerde race-afstelling waardoor niet maximaal gescoord kan worden in kwalificatie en race. Dan spoken dat soort uitspraken, wat voor een waanzin dan ook, wel door mijn hoofd. Het is i.i.g. voeding voor de doemdenkers.