Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Sabai

Citaat van: Figge op 05 oktober 2012 - 20:02:08
Zin in deze race... Is naar mijn gevoel wel eens de sleutel van het seizoen... Als de voorsprong van Alonso 30 of meer is na deze race betekent dat volgens mij dat ie WK zal worden...
Mocht Vettel tot 20 punten of minder naderen, dat is Alonso's derde titel nagenoeg gezien denk ik... met nog 5 races voor de boeg...

In 2010 stond Vettel 25 punten op Alonso achter in de laatste race. Dus het is nog lang niet beslist.

Figge

Citaat van: Sabai op 05 oktober 2012 - 20:14:04
Citaat van: Figge op 05 oktober 2012 - 20:02:08
Zin in deze race... Is naar mijn gevoel wel eens de sleutel van het seizoen... Als de voorsprong van Alonso 30 of meer is na deze race betekent dat volgens mij dat ie WK zal worden...
Mocht Vettel tot 20 punten of minder naderen, dat is Alonso's derde titel nagenoeg gezien denk ik... met nog 5 races voor de boeg...

In 2010 stond Vettel 25 punten op Alonso achter in de laatste race. Dus het is nog lang niet beslist.

Dat de strijd nog niet gestreden is zeg ik ook niet. Maar de verwachtingen komen er natuurlijk anders uit zien als de puntentelling kantelt naar een achterstand waar geen overwinning in puntental meer tussen zit.


Sabai

Zelfs dan kan het zo weer omgedraaid zijn. Ik snap wel wat je bedoelt maar dit seizoen is zo onvoorspelbaar dat ik denk dat het in de laatse gp beslist gaat worden.

Figge

Citaat van: Sabai op 05 oktober 2012 - 20:38:56
Zelfs dan kan het zo weer omgedraaid zijn. Ik snap wel wat je bedoelt maar dit seizoen is zo onvoorspelbaar dat ik denk dat het in de laatse gp beslist gaat worden.

Het onvoorspelbare is al een tijd niet meer het bandenpoker oid.
RBR en McLaren zijn duidelijk de besten. Niet Ferrari die nog altijd aan de leiding staan met Alonso.
Het gaat erom dat de voorsprong voor Alosno verdedigbaar blijft. Als voorsprong 20 ptn of kleiner is, dan is het met de huidige vorm niet goed meer te verdedigen...

Folkert

Citaat van: Figge op 05 oktober 2012 - 20:48:58
Citaat van: Sabai op 05 oktober 2012 - 20:38:56
Zelfs dan kan het zo weer omgedraaid zijn. Ik snap wel wat je bedoelt maar dit seizoen is zo onvoorspelbaar dat ik denk dat het in de laatse gp beslist gaat worden.

Het onvoorspelbare is al een tijd niet meer het bandenpoker oid.
RBR en McLaren zijn duidelijk de besten. Niet Ferrari die nog altijd aan de leiding staan met Alonso.
Het gaat erom dat de voorsprong voor Alosno verdedigbaar blijft. Als voorsprong 20 ptn of kleiner is, dan is het met de huidige vorm niet goed meer te verdedigen...

Denk dat het lastig verhaal gaat worden voor Alonso. Al is het nog maar vrijdag, de teams die vandaag vooraan staan zijn over het algemeen ook de teams die voor de podium plekken kunnen gaan. Word interressant wat vettel en webber doen.

De grootste verrassingen worden denk ik Raikkonen en kobayashi.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

die voorsprong van Alonso wordt iedere race kleiner. Als hij geen race meer kan winnen dit seizoen, of dat de concurrentie in japan weer inloopt op alonso, dan zijn de titelkansen van de spanjaard verloren. Zoals al een aantal races aangegeven werd, maar sommige wouden dit niet geloven blijkbaar. Nu heeft de teambaas van ferrari ook aangegeven, dat het een moeilijke zaak wordt om alonso de titel te schenkel, omdat de ferrari gewoon te traag is

0634

Volgens mij is de voorsprong van Alonso alleen geslonken op Spa door de crash en twee weken geleden toen Vettel won. In iedere andere race werd zijn voorsprong juist steeds groter.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 08:22:35
Volgens mij is de voorsprong van Alonso alleen geslonken op Spa door de crash en twee weken geleden toen Vettel won. In iedere andere race werd zijn voorsprong juist steeds groter.
Het wisselt. Dan weer groter, dan weer kleiner. Het geluk voor Alonso is dat elke keer een andere uitdager komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Folkert op 06 oktober 2012 - 08:30:47
Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 08:22:35
Volgens mij is de voorsprong van Alonso alleen geslonken op Spa door de crash en twee weken geleden toen Vettel won. In iedere andere race werd zijn voorsprong juist steeds groter.
Het wisselt. Dan weer groter, dan weer kleiner. Het geluk voor Alonso is dat elke keer een andere uitdager komt.
ja ma nu staat Vettel weer voor hem, en wie is zijn dichte belager op dit moment?? Natuurlijk Vettel, het wordt zeer moeilijk voor alonso

Wizard

Zeker als Vettel morgen onbedreigd naar de winst rijdt!

Fabian

Citaat van: Wizard op 06 oktober 2012 - 12:09:09
Zeker als Vettel morgen onbedreigd naar de winst rijdt!
Dat gaat wel gebeuren denk ik. Er staat geen maat op dit weekend ben ik bang. Of er moet iets fout gaan bij Vettel.

Wizard

Ik ben bang dat Vettel een einde gaat maken aan het stuivertje wisselen.

Folkert

Ben ik nog niet zeker van. Sterker nog, denk dat het volgende week en komende GP's wel weer omdraaid tussen Mclaren en RBR. Lotus is denk ik einde verhaal, maar kan nog wel eens storende factor zijn straks door af en toe goed mee te komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Je hoopt het. Dat is wat anders. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 06 oktober 2012 - 13:01:38
Je hoopt het. Dat is wat anders. ;)
Eigenlijk het zelfde als jij, maar dan andersom ;) IPV angst, heb ik hoop ;)
Trotse vader van Rosalie(L)