Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Figge


0634

Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 20:43:57
Citaat van: Figge op 04 oktober 2012 - 20:34:30
Eens met Robbert...

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/fia-gaat-voorvleugels-mclaren-en-red-bull-onderzoeken/

Het lijkt of Ferrari alle registers opentrekt...

ja volgens mij zullen ze niet direct iets vinden waar ze snelheid kunnen winnen, en gaan ze zo beginnen denk ik. Trouwens de tests met de voorvleugels zijn geslaagd, dus geen vuiltje aan de lucht, en is gewoon een paniekreactie van ferrari
Dat is de vraag. Het is nl niet bekend of de vleugels die goedgekeurd zijn de vleugels zijn die op Singapore meededen, of dat Mac en RBR alvast nieuwe vleugels hebben laten testen, die niet doorbuigen. Is dat laatste het geval, heeft Ferrari zijn doel dus bereikt.

Franky R.

Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 20:08:17
Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2012 - 19:44:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 17:22:53
Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Je bent echt een langspeelplaat waarvan de naald blijft hangen zeg... Je mag een mening hebben maar moet je die echt elke dag verkondigen?

heb je de laatste berichten dan niet gelezen over wat alonso zegt? ??? Ik kan toch moeilijk zeggen dat hij wereldkampioen gaat worden, terwijl heel de wereld kan zien dat de concurrentie inloopt op hem, en dat de ferrari geen goeie snelheid heeft. ???


Geloof me, die Ferrari is heel wat sneller dan dat ze laten merken, Alleen in het grensgebied zijn RBR en McLaren beter.

robbert

Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2012 - 23:55:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 20:08:17
Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2012 - 19:44:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 17:22:53
Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Je bent echt een langspeelplaat waarvan de naald blijft hangen zeg... Je mag een mening hebben maar moet je die echt elke dag verkondigen?

heb je de laatste berichten dan niet gelezen over wat alonso zegt? ??? Ik kan toch moeilijk zeggen dat hij wereldkampioen gaat worden, terwijl heel de wereld kan zien dat de concurrentie inloopt op hem, en dat de ferrari geen goeie snelheid heeft. ???


Geloof me, die Ferrari is heel wat sneller dan dat ze laten merken, Alleen in het grensgebied zijn RBR en McLaren beter.

Waarom moeten ze telkens achtervolgen, als ze dan toch snel zijn??

Edwin90

Nou, telkens, in Monza waren ze het snelste van het veld. Het schippert een beetje. Denk alleen wel dat Mclaren over het algemeen het snelste is, als ze de boel heel houden.

Folkert

Citaat van: Edwin90 op 05 oktober 2012 - 09:44:23
Nou, telkens, in Monza waren ze het snelste van het veld. Het schippert een beetje. Denk alleen wel dat Mclaren over het algemeen het snelste is, als ze de boel heel houden.
Denk dat Monza de uitzondering is, die de regel bevestigd. Ferrari is dus duidelijk te langzaam om rechtstreeks het duel aan te gaan.
Enige voordeel is dat elke race weer een andere coureur het snelste is, al lijkt Lewis er weer goed bij te zitten dit weekend, maar die heeft de grootste achterstand. De titelstrijd kan dus echt wel uitgesteld worden tot de allerlaatste race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: robbert op 05 oktober 2012 - 07:09:03
Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2012 - 23:55:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 20:08:17
Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2012 - 19:44:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 17:22:53
Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Je bent echt een langspeelplaat waarvan de naald blijft hangen zeg... Je mag een mening hebben maar moet je die echt elke dag verkondigen?

heb je de laatste berichten dan niet gelezen over wat alonso zegt? ??? Ik kan toch moeilijk zeggen dat hij wereldkampioen gaat worden, terwijl heel de wereld kan zien dat de concurrentie inloopt op hem, en dat de ferrari geen goeie snelheid heeft. ???


Geloof me, die Ferrari is heel wat sneller dan dat ze laten merken, Alleen in het grensgebied zijn RBR en McLaren beter.

Waarom moeten ze telkens achtervolgen, als ze dan toch snel zijn??


Ik zei het al, in het grensgebied zijn RBR en McLaren sneller... ::)

Kootje

Citaat van: robbert op 05 oktober 2012 - 07:09:03
Citaat van: Franky R. op 04 oktober 2012 - 23:55:04
Geloof me, die Ferrari is heel wat sneller dan dat ze laten merken, Alleen in het grensgebied zijn RBR en McLaren beter.

Waarom moeten ze telkens achtervolgen, als ze dan toch snel zijn??

Achtervolgen ?? ???
Had Alonso niet al 3 races gewonnen, nog eens 6x op het podium gestaan en leid hij niet het kampioenschap ?? :-\

Volgens mij is het juist de rest die in achtervolging is. ::)

Jehoentelaar

Zolang er alternators en versnellingsbakken blijven sneuvelen is de achtervolgingsfase inderdaad snel voorbij. 8)

Folkert

Citaat van: Jehoentelaar op 05 oktober 2012 - 16:14:38
Zolang er alternators en versnellingsbakken blijven sneuvelen is de achtervolgingsfase inderdaad snel voorbij. 8)
Idd, tijd weer voor een anti-roll bar die breekt. Liefst tijdens de race dit keer :P
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 05 oktober 2012 - 16:43:28
Citaat van: Jehoentelaar op 05 oktober 2012 - 16:14:38
Zolang er alternators en versnellingsbakken blijven sneuvelen is de achtervolgingsfase inderdaad snel voorbij. 8)
Idd, tijd weer voor een anti-roll bar die breekt. Liefst tijdens de race dit keer :P

Kijk uit met wat je wenst ;)

Jehoentelaar

Een ARB wil je alsjeblieft niet gesneuveld hebben. Ik kan me een verhaal herinneren van een Nederlandse Formule 3-coureur waarbij dat gebeurde. Vanaf zijn nek verlamd, gelukkig is de huidige techniek nu zo ver dat hij zijn ogen kan gebruiken om enigszins mobiel te kunnen blijven. Maar dat is een van de meest vreselijke dingen die kunnen gebeuren met formuleraces.

Anyway, laten we het niet al te somber inzien voor dit weekend. In het beste scenario rijden Lewis en Sebastian mekaar eraf in de hairpin (130R doen we maar niet, dat maakt zoveel rommel) en wint Alonso de race. 8)

Figge

Zin in deze race... Is naar mijn gevoel wel eens de sleutel van het seizoen... Als de voorsprong van Alonso 30 of meer is na deze race betekent dat volgens mij dat ie WK zal worden...
Mocht Vettel tot 20 punten of minder naderen, dat is Alonso's derde titel nagenoeg gezien denk ik... met nog 5 races voor de boeg...

Matthijs

#1048
Citaat van: Jehoentelaar op 05 oktober 2012 - 19:08:08
Een ARB wil je alsjeblieft niet gesneuveld hebben. Ik kan me een verhaal herinneren van een Nederlandse Formule 3-coureur waarbij dat gebeurde. Vanaf zijn nek verlamd, gelukkig is de huidige techniek nu zo ver dat hij zijn ogen kan gebruiken om enigszins mobiel te kunnen blijven. Maar dat is een van de meest vreselijke dingen die kunnen gebeuren met formuleraces.
Jullie verwarren antirollbar met rollbar. De ARB is een stabilisatorstang en beinvloedt de wegligging. De rollbar zit boven het hoofd van de coureur.

Jehoentelaar

Aha! Dank voor de opheldering! 8)