Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Figge

Ik vind het juist wel tekenend. Het toont aan dat de skills voor het zijn van een F1 coureur in rap tempo veranderen...

Jehoentelaar

Ik zie de link tussen welke skills en welke leeftijd de coureur heeft niet zo.

0634

Ik ook niet. Ik zie alleen dat de tijden veranderen. Een megatalent als Senna debuteerde op zijn 24e. Dan moet je tegenwoordig al 50 GP's hebben gereden, anders ben je al weer afgeserveerd. Het klimaat is anders, maar de skills...

Figge

Ik denk je tegenwoordig veel meer dingen tegelijker tijd moet kunnen dan 10, a 15 jaar geleden. Schumacher zou altijd mentaal "over" hebben tijdens het rijden. Daarbij zijn nu systemen als DRS en KERS gekomen. Ik denk dat een jongere, meer "gadetachtige" generatie hier beter toe in staat is dan de generatie hiervoor. Als dat soort jochies mentaal volwassen genoeg is voor F1... Alonso, Vettel, Hamilton worden ze idd steeds jonger kampioen... Dat vind ik een typische ontwikkeling...

Enzo

Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 21:59:43
Ik denk je tegenwoordig veel meer dingen tegelijker tijd moet kunnen dan 10, a 15 jaar geleden. Schumacher zou altijd mentaal "over" hebben tijdens het rijden. Daarbij zijn nu systemen als DRS en KERS gekomen. Ik denk dat een jongere, meer "gadetachtige" generatie hier beter toe in staat is dan de generatie hiervoor. Als dat soort jochies mentaal volwassen genoeg is voor F1... Alonso, Vettel, Hamilton worden ze idd steeds jonger kampioen... Dat vind ik een typische ontwikkeling...
Nou, daar zeg je wat... Zag laatst mij 5-jarige neefje aan het werk op de I-pad en dat was echt fascinerend om te zien. 8)
Het is gewoon een nieuwe generatie en de route naar de F1 is misschien korter geworden?

0634

Ach ds hele wereld is sneller en ongeduldiger. F1is geen uitzondering.

Jehoentelaar

Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 21:59:43
Ik denk je tegenwoordig veel meer dingen tegelijker tijd moet kunnen dan 10, a 15 jaar geleden. Schumacher zou altijd mentaal "over" hebben tijdens het rijden. Daarbij zijn nu systemen als DRS en KERS gekomen. Ik denk dat een jongere, meer "gadetachtige" generatie hier beter toe in staat is dan de generatie hiervoor. Als dat soort jochies mentaal volwassen genoeg is voor F1... Alonso, Vettel, Hamilton worden ze idd steeds jonger kampioen... Dat vind ik een typische ontwikkeling...
DRS en KERS zijn handelingen die de extra handelingen van vroeger om de auto überhaupt binnen de witte lijnen te houden hebben vervangen. In dat opzicht is de F1 er zeker niet moeilijker op geworden, al zit het complexe van het racen nu ergens anders.

Citaat van: Enzo op 01 oktober 2012 - 22:12:02
Nou, daar zeg je wat... Zag laatst mij 5-jarige neefje aan het werk op de I-pad en dat was echt fascinerend om te zien. 8)
Het is gewoon een nieuwe generatie en de route naar de F1 is misschien korter geworden?
Er zijn veel meer mogelijkheden gekomen om je naar de F1 te werken. Ik weet niet precies hoe het vroeger was op het gebied van feeder series, maar als je nu kijkt wat een enorme hoeveelheid Formule Renaultjes, Formule 3's en weet ik niet wat nog meer er allemaal rondrijdt in Europa, daar is geen touw meer aan vast te knopen. En dan wordt volgend jaar de Britse Formula 4 eraan toegevoegd, die naast de British Formula Ford zal gaan bestaan. Niet dat al die klassen aan de lopende band potentiële F1-coureurs voortbrengen, maar het geheel vormt een enorme autosportladder die voor steeds meer coureurs bereikbaar wordt.

Aan de andere kant verdwijnt er zo nu en dan ook wel weer wat, maar dat zijn ook vaak de klassen die überhaupt weinig te bieden hebben voor coureurs. Uitzondering is de Formula BMW, maar daar had het moederbedrijf er geen zin meer in (of zo).

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 01 oktober 2012 - 22:55:14
Citaat van: Figge op 01 oktober 2012 - 21:59:43
Ik denk je tegenwoordig veel meer dingen tegelijker tijd moet kunnen dan 10, a 15 jaar geleden. Schumacher zou altijd mentaal "over" hebben tijdens het rijden. Daarbij zijn nu systemen als DRS en KERS gekomen. Ik denk dat een jongere, meer "gadetachtige" generatie hier beter toe in staat is dan de generatie hiervoor. Als dat soort jochies mentaal volwassen genoeg is voor F1... Alonso, Vettel, Hamilton worden ze idd steeds jonger kampioen... Dat vind ik een typische ontwikkeling...
DRS en KERS zijn handelingen die de extra handelingen van vroeger om de auto überhaupt binnen de witte lijnen te houden hebben vervangen. In dat opzicht is de F1 er zeker niet moeilijker op geworden, al zit het complexe van het racen nu ergens anders.

Ik denk dat dat het bijvoorbeeld veel lastiger is om je hand in een bocht van het stuur af te halen om met het pookje terug te schakelen  dan dat het is om KERS te gebruiken.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 01 oktober 2012 - 21:21:24
Ik ook niet. Ik zie alleen dat de tijden veranderen. Een megatalent als Senna debuteerde op zijn 24e. Dan moet je tegenwoordig al 50 GP's hebben gereden, anders ben je al weer afgeserveerd. Het klimaat is anders, maar de skills...


Dat heeft met bepaalde wijzigingen in de autosport te maken. Voorheen ging je pas autoracen rond je achtiende, omdat je dan ook voor je rijbewijs kon gaan. Denk maar eens terug aan Jan Lammers, die dispensatie kreeg op Formule Ford te rijden. En Jan was toen 16 jaar!


Tegenwoordig is het heel normaal dat ze op die leeftijd beginnen aan autoracen. De enkeling blijft nog tot de leeftijd van 19 jaar o.i.d. karten...uitgezonderd mannen als Davide Foré [geboren 16-07-1974!!!]. Volgens mij is die Foré onlangs gestopt, want ik kan geen resultaten vinden van na 2009...

robbert

Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Matthijs

Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 17:22:53
Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Je bent echt een langspeelplaat waarvan de naald blijft hangen zeg... Je mag een mening hebben maar moet je die echt elke dag verkondigen?

robbert

Citaat van: Matthijs op 04 oktober 2012 - 19:44:04
Citaat van: robbert op 04 oktober 2012 - 17:22:53
Alonso heeft al aangegeven dat het een wonder zou zijn, dat hij de titel zal pakken. Ja, hij zit al heel het seizoen kritiek te geven over de snelheid van ferrari, en beseft maar al te goed, dat het maar kwestie van tijd is, eer de concurrentie zijn leidersplaats zal overnemen

Je bent echt een langspeelplaat waarvan de naald blijft hangen zeg... Je mag een mening hebben maar moet je die echt elke dag verkondigen?

heb je de laatste berichten dan niet gelezen over wat alonso zegt???? Ik kan toch moeilijk zeggen dat hij wereldkampioen gaat worden, terwijl heel de wereld kan zien dat de concurrentie inloopt op hem, en dat de ferrari geen goeie snelheid heeft. ???

Figge


robbert

Citaat van: Figge op 04 oktober 2012 - 20:34:30
Eens met Robbert...

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/fia-gaat-voorvleugels-mclaren-en-red-bull-onderzoeken/

Het lijkt of Ferrari alle registers opentrekt...

ja volgens mij zullen ze niet direct iets vinden waar ze snelheid kunnen winnen, en gaan ze zo beginnen denk ik. Trouwens de tests met de voorvleugels zijn geslaagd, dus geen vuiltje aan de lucht, en is gewoon een paniekreactie van ferrari

Figge

Precies, als je zelf niet sneller kunt worden, moet je proberen anderen trager te maken...
Ben benieuwd hoe de krachtsverhoudingen liggen dit weekend... Uitganspunt:

Pos   Rijder   Ptn   Achterstand   Punten goedmaken per race
1.   Fernando Alonso   194   
2.   Sebastian Vettel   165   29   4,8
3.   Kimi Räikkönen   149   45   7,5
4.   Lewis Hamilton   142   52   8,7
5.   Mark Webber   132   62   10,3
6.   Jenson Button   119   75   12,5
7.   Nico Rosberg   93   101   16,8
8.   Romain Grosjean   82   112   18,7
9.   Sergio Perez   66   128   21,3
10.   Felipe Massa   51   143   23,8
11.   Paul di Resta   44   150   25,0
12.   Michael Schumacher   43   151   25,2
13.   Kamui Kobayashi   35   159   26,5
14.   Nico Hülkenberg   31   163   27,2
15.   Pastor Maldonado   29   165   27,5
16.   Bruno Senna   25   169   28,2
17.   Jean-Eric Vergne   8   186   31,0
18.   Daniel Ricciardo   6   188   31,3
19.   Timo Glock   0   194   32,3
20.   Heikki Kovalainen   0   194   32,3
21.   Vitaly Petrov   0   194   32,3
22.   Jerome d' Ambrosio   0   194   32,3
23.   Charles Pic   0   194   32,3
24.   Narain Karthikeyan   0   194   32,3
25.   Pedro de la Rosa   0   194   32,3