Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 27 september 2012 - 19:28:07
Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 19:13:28
Citaat van: M@rc op 27 september 2012 - 14:35:22
Dat heeft meer
Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 13:33:36Maar wil ook niet zeggen dat hij alleen een geluksvogel is, dankzij zijn talent/snelheid kon hij profiteren van de pech van Hamilton. Maar dankzij geluk is die mogelijkheid er voor Alonso.

Toch heeft het voor mij meer met de pech van Hamilton te maken dan met het geluk van Alonso. Alonso rijdt gewoon op de goeie plek op het goeie moment. Dat feit kan je niet aan geluk toeschrijven, enkel aan Alonso's talent.
Klopt, dat hij op de juiste plaats rijd op het juiste moment is Alonso's talent. Maar dat iemand uitvalt heeft niks met talent te maken. Dat deel is geluk. Alonso doet niets meer dan dat hij doet voor P4 en toch word hij 3de. Geen inhaalactie, of slim geplande strategie of gevecht voor P3/4/5. Als er een pech vogel is, is er ook een geluksvogel.

Dat de meeste Alonso dit jaar de beste vinden heeft niks met het verschil tussen P4 en P3 te maken. Zij beoordelen hem over wat hij zelf presteerd, en niet op zijn geluk. Hij is nooit bij een incident betrokken, haalt alles uit zijn auto en is constant. Die dingen hebben helemaal niks met geluk te maken. Jij denkt dat iedereen hun mening baseert op gelukjes, maar dat doet men niet. Leer dat toch eens begrijpen en hou toch is op over hoe veel geluk hij wel niet heeft gehad. Ik begin er strondziek van te worden om eerlijk te zijn. Ik sluit me voor de rest helemaal aan bij Wizard.
Daar gaat het toch ook helemaal niet om? Gaat er om dat hij soms geluk heeft. Ik vind ook dat hij het uitstekend doet dit jaar en dat hij daarom geprezen word is ook helemaal terecht. Alleen vind ik het soms net iets te veel. Als of echt alles, maar dan ook alles dankzij zijn talent komt. En daar ben ik het niet mee eens. Zijn talent zorgt voor 70-80% van de resultaten de rest is de auto en geluk. Op 1 incident na is Hamilton ook nooit meer betrokken bij ongelukken en is ook constant als zijn auto het toelaat, of geen dingen buiten zijn schuld om gebeuren. Waar zeg ik dat iedereen zijn mening op gelukjes baseert? Dat verzin je nu zelf. Accepteer het nu zelf gewoon dat Alonso gewoon wel geluk heeft gehad. Waar maak je je druk om? Is het zo erg dat ik sommige dingen geluk zijn? En ja van mij mag je je aan sluiten bij Wizard, maakt het nog niet dat jullie gelijk hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Ik maak me net als Wizard nergens druk om. Maar laten wij de rollen nu eens omdraaien. Accepteer het nu zelf gewoon dat Fernando dit jaar het beste is. Waar maak je je druk om? Waarom steeds aangeven dat Alonso zoveel geluk heeft gehad? Ik vind dat je Alonso's prestatie's daarmee zeer, maar dan ook zeer te kort doet.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 27 september 2012 - 20:29:44
Ik maak me net als Wizard nergens druk om. Maar laten wij de rollen nu eens omdraaien. Accepteer het nu zelf gewoon dat Fernando dit jaar het beste is. Waar maak je je druk om? Waarom steeds aangeven dat Alonso zoveel geluk heeft gehad? Ik vind dat je Alonso's prestatie's daarmee zeer, maar dan ook zeer te kort doet.
Je maakt je nergens druk om, maar je bent het wel spuugzat dat ik het over geluk heb? Klopt niet helemaal toch. Ik doe Alonso's prestaties helemaal niet te kort. Zeker niet zeer, maar dan ook zeer te kort. Ik maak me ook nergens druk om. :)
Alonso is samen met Vettel en Hamilton de beste van dit jaar. Kort gevolgd door Kimi.

We moeten deze discussie eens naar Alonso mailen, die zal zich in een breuk lachen. En misschien zelfs nog toegeven dat hij geluk heeft, maar dat zou hem dan aan zijn edele achterwerk roesten als hij in Brazilië de titel pakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.

SanderD

Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 21:13:30
Citaat van: sanderalonso op 27 september 2012 - 20:29:44
Ik maak me net als Wizard nergens druk om. Maar laten wij de rollen nu eens omdraaien. Accepteer het nu zelf gewoon dat Fernando dit jaar het beste is. Waar maak je je druk om? Waarom steeds aangeven dat Alonso zoveel geluk heeft gehad? Ik vind dat je Alonso's prestatie's daarmee zeer, maar dan ook zeer te kort doet.
Je maakt je nergens druk om, maar je bent het wel spuugzat dat ik het over geluk heb? Klopt niet helemaal toch. Ik doe Alonso's prestaties helemaal niet te kort. Zeker niet zeer, maar dan ook zeer te kort. Ik maak me ook nergens druk om. :)
Alonso is samen met Vettel en Hamilton de beste van dit jaar. Kort gevolgd door Kimi.

We moeten deze discussie eens naar Alonso mailen, die zal zich in een breuk lachen. En misschien zelfs nog toegeven dat hij geluk heeft, maar dat zou hem dan aan zijn edele achterwerk roesten als hij in Brazilië de titel pakt.

Slechte redenatie. Maargoed, ik heb mijn mening uitgesproken en blijf erbij.

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.

Ik ontken helemaal niet dat hij geluk heeft gehad. Ikben de laatste die dat zou doen. Maar ik ben van mening dat Alonso de beste is dit jaar, en vond het onterecht dat mensen zijn prestatie's toewijden aan zijn geluk.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 27 september 2012 - 21:22:16
Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.

Ik ontken helemaal niet dat hij geluk heeft gehad. Ikben de laatste die dat zou doen. Maar ik ben van mening dat Alonso de beste is dit jaar, en vond het onterecht dat mensen zijn prestatie's toewijden aan zijn geluk.
Maar wie wijden zijn prestaties (alleen) toe aan geluk?
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Maar ik zie niemand de prestatie van Alonso enkel aan geluk toeschrijven, nee zelfs Folkert niet.
Maar als je voor bijvoorbeeld Vettel of Hamilton bent kan ik mij best voorstellen dat je vindt dat zij relatief veel pech hebben, waarvan Alonso vervolgens profiteert. En dat is ook gewoon een feit.
Net als dat het een feit is dat Alonso, de meest constante en foutloze prestaties levert dit jaar.


Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.


Niemand probeert dat weg te nuanceren, dat noemt men ontkennen. Of beter gezegd, het anders zien. Zoals staat uitgelegd hoort dat bij een seizoensverloop. Voorbeeld: Als team A 10 keer uitvalt en team B kampioen wordt, heeft team B geen geluk, maar team A de zaakjes niet op orde. Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar. Van geluk (of pech) kun je pas spreken als derden (geen: team, rijder of weer) invloed hebben op de uitslag.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:29:28
Maar ik zie niemand de prestatie van Alonso enkel aan geluk toeschrijven, nee zelfs Folkert niet.
Maar als je voor bijvoorbeeld Vettel of Hamilton bent kan ik mij best voorstellen dat je vindt dat zij relatief veel pech hebben, waarvan Alonso vervolgens profiteert. En dat is ook gewoon een feit.
Net als dat het een feit is dat Alonso, de meest constante en foutloze prestaties levert dit jaar.

Niemand zegt dat iemand beweert dat Alonso alleen geluk heeft. Maar geluk staat wel telkens centraal in de discussie over de prestatie van Alonso. Terwijl prestatie een op zich zelf staand iets is. Dat de uitslag niet representatief is voor de snelheid van Ferrari ontkent niemand. Maar ieder succes(je) relateren aan termen als geluk staat toch gelijk aan de prestaties te willen ondermijnen. Het verplicht matige 'maar Alonso is ook super goed' verbergt dat niet. Ik ga mensen pas geloven als ze klappen voor Alonso. Zonder kanttekeningen. Pas dan ben je oprecht.

Figge

Citaat van: Wizard op 27 september 2012 - 21:33:59
Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.


Niemand probeert dat weg te nuanceren, dat noemt men ontkennen. Of beter gezegd, het anders zien. Zoals staat uitgelegd hoort dat bij een seizoensverloop. Voorbeeld: Als team A 10 keer uitvalt en team B kampioen wordt, heeft team B geen geluk, maar team A de zaakjes niet op orde. Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar. Van geluk (of pech) kun je pas spreken als derden (geen: team, rijder of weer) invloed hebben op de uitslag.

:):):)

Wijze woorden ;)


Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.

Hoewel ik het wel eens ben met je post. Ferrari is de boel ook wel flink aan het downplayen, continu de underdog positie opzoeken en dan toeslaan. Ik denk dat de Ferrari een stuk beter is dan dat Alonso en co ons wil doen laten geloven.

SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:38:19
Citaat van: Wizard op 27 september 2012 - 21:33:59
Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:20:06
Dat is wel waar. Alonso weet dat hij op snelheid gewoon geklopt wordt.
Hij roept ook niet voor niets dat zijn concurenten best om en om mogen blijven uitvallen.
Alonso beseft zelf volgens mij heeft goed dat ie dit jaar best wel de nodige porties geluk heeft.
Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar.


Niemand probeert dat weg te nuanceren, dat noemt men ontkennen. Of beter gezegd, het anders zien. Zoals staat uitgelegd hoort dat bij een seizoensverloop. Voorbeeld: Als team A 10 keer uitvalt en team B kampioen wordt, heeft team B geen geluk, maar team A de zaakjes niet op orde. Dat kunnen velen ontkennen en met een academische discussie proberen weg te nuanceren, maar dat maakt het niet minder waar. Van geluk (of pech) kun je pas spreken als derden (geen: team, rijder of weer) invloed hebben op de uitslag.

:):):)

Wijze woorden ;)

En ze kloppen ook nog eens ;)

Figge

Citaat van: Wizard op 27 september 2012 - 21:37:57
Citaat van: Mark F1gge op 27 september 2012 - 21:29:28
Maar ik zie niemand de prestatie van Alonso enkel aan geluk toeschrijven, nee zelfs Folkert niet.
Maar als je voor bijvoorbeeld Vettel of Hamilton bent kan ik mij best voorstellen dat je vindt dat zij relatief veel pech hebben, waarvan Alonso vervolgens profiteert. En dat is ook gewoon een feit.
Net als dat het een feit is dat Alonso, de meest constante en foutloze prestaties levert dit jaar.

Niemand zegt dat iemand beweert dat Alonso alleen geluk heeft. Maar geluk staat wel telkens centraal in de discussie over de prestatie van Alonso. Terwijl prestatie een op zich zelf staand iets is. Dat de uitslag niet representatief is voor de snelheid van Ferrari ontkent niemand. Maar ieder succes(je) relateren aan termen als geluk staat toch gelijk aan de prestaties te willen ondermijnen. Het verplicht matige 'maar Alonso is ook super goed' verbergt dat niet. Ik ga mensen pas geloven als ze klappen voor Alonso. Zonder kanttekeningen. Pas dan ben je oprecht.

Ik ben zelf van de categorie die klapt voor Alonso. Zonder kanttekeningen. Ik vind Alonso zonder twijfel de best van het veld.
En juist omdat de snelheid van de Ferrari op dit moment niet representatief is voor de stand in het WK, hebben velen het gevoel het dat een uitvalbeurt van een concurrent fortuinlijk is voor Alonso. Dat heeft niets te maken met het feit of Ferrari de betrouwbaarheid beter voor elkaar heeft dan de andere teams. Want dat is ook gewoon een feit. Pas aan het einde van het seizoen kun je een definitieve beoordeling maken het seizoensverloop. Op dit moment is de stand bij de constructeurs nog steeds zo dat McLaren en RBR ondanks de uitvalbeurten vóór Ferrari staan.
Die teams hebben dus blijkbaar toch een betere auto gebouwd. Dat Alonso toch bovenaan staat is te danken aan zijn foutloze en intelligente optreden, maar als je met minder goed materiaal toch al zolang aan de leiding kunt blijven van het klassement, dan kan het niet anders zijn dan dat daar ook geluk bij komt kijken. Toch?