Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Kootje

Citaat van: Franky R.
Denk terug aan zijn strijd met Kimi Räikkönen in 2005. Won Alonso het WK met geluk of omdat McLaren [toen ook al] zo verschrikkelijk stom bezig was?

Hij won met het geluk dat McLaren toen ook al zo verschrikkelijk stom bezig was. :P

Franky R.

Citaat van: Kootje op 25 september 2012 - 15:14:51
Citaat van: Franky R.
Denk terug aan zijn strijd met Kimi Räikkönen in 2005. Won Alonso het WK met geluk of omdat McLaren [toen ook al] zo verschrikkelijk stom bezig was?

Hij won met het geluk dat McLaren toen ook al zo verschrikkelijk stom bezig was. :P
;D ;D ;D
Toegegeven, Alonso was destijds nog lang niet zo ver als dat hij nu is. Maar ik denk dat Alonso het zal redden, het zij nipt...Als ik moet kiezen tussen Alonso of Vettel, dan ga ik voor de Spanjaard. Want van die 'vinger' ben ik helemaal moe. Vettel lijkt ook wel een gedaante-/gedragsverandering te hebben ondergaan. Voorheen vond men hem fris en vrij, tegenwoordig kun je je makkelijk ergeren aan hem met als toppunt het uitschelden van Narain Karthikeyan...

Fabian

Citaat van: Franky R. op 25 september 2012 - 15:31:09
Voorheen vond men hem fris en vrij, tegenwoordig kun je je makkelijk ergeren aan hem met als toppunt het uitschelden van Narain Karthikeyan...
Ja dat sloeg helemaal nergens op. Ben het helemaal met je eens. Vettel lijkt een negatieve verandering door te maken. Als het even niet zo gaat als hij wil dan wordt ie net een huilbaby.

T.Nuvolari

Hamilton is waarschijnlijk al een groot deel van het seizoen de evenknie van Alonso daar ben ik van overtuigd. Dat Alonso een geluksvogel is vind ik flauwekul. Als geen ander haalt hij dit seizoen het onderste uit de kan.
Ik denk dat de Hamilton fans zich beter de vraag kunnen stellen wie de grootste pechvogel is i.p.v. de grootste geluksvogel. Daar steekt hun favoriet met kop en schouders bovenuit natuurlijk.

T.Nuvolari

Citaat van: Fabian op 25 september 2012 - 15:33:00
Citaat van: Franky R. op 25 september 2012 - 15:31:09
Voorheen vond men hem fris en vrij, tegenwoordig kun je je makkelijk ergeren aan hem met als toppunt het uitschelden van Narain Karthikeyan...
Ja dat sloeg helemaal nergens op. Ben het helemaal met je eens. Vettel lijkt een negatieve verandering door te maken. Als het even niet zo gaat als hij wil dan wordt ie net een huilbaby.

Idem. Geen waardig kampioen nu het even niet gaat. 

Franky R.

Citaat van: M@rc op 25 september 2012 - 15:37:56
Hamilton is waarschijnlijk al een groot deel van het seizoen de evenknie van Alonso daar ben ik van overtuigd. Dat Alonso een geluksvogel is vind ik flauwekul. Als geen ander haalt hij dit seizoen het onderste uit de kan.
Ik denk dat de Hamilton fans zich beter de vraag kunnen stellen wie de grootste pechvogel is i.p.v. de grootste geluksvogel. Daar steekt hun favoriet met kop en schouders bovenuit natuurlijk.


Mee eens, maar dan zou ik ook Kimi willen nomineren...Die gast maakt werk van z'n comeback, maar telkens zit er 'iets' tussen. Maar idd. kunnen we Lewis Hamilton beschouwen als de grootste pechvogel van seizoen 2012.




Wizard

Grootste mazzelpik! Samen met Vettel het beste materiaal.

Folkert

Citaat van: Franky R. op 25 september 2012 - 15:11:26
@Folkert,


Oh,
Dan moet ik verstek laten gaan...Want wat Alonso nu laat zien heeft minimaal met geluk te maken en dat zeg ik als Hamilton-fan... :P


Alonso maximaliseert zo goed, dat geluk er vrij weinig mee te maken heeft. Denk terug aan zijn strijd met Kimi Räikkönen in 2005. Won Alonso het WK met geluk of omdat McLaren [toen ook al] zo verschrikkelijk stom bezig was?
Wacht maar, ben bezig met mijn 61 pagina tellende tirade over waarom het wel geluk is  >:(
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Pas nou maar op, want anders pas ik al die 61 pagina's zo aan dat je op een Alonso-fan lijkt ;D

Figge

Citaat van: Wizard op 25 september 2012 - 16:35:11
Grootste mazzelpik! Samen met Vettel het beste materiaal.

Ik dacht dat t juist zo was dat ze niet t beste materiaal hebben, omdat ze minder betrouwbaar zijn :)

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 september 2012 - 16:35:11
Grootste mazzelpik! Samen met Vettel het beste materiaal.
Of Alonso heeft gewoon gefaald in het maken van goede auto voor dit jaar ;) Maar ja, je hebt wel gelijk hoor, Alonso heeft af en toe best veel geluk. Maar met zijn goede prestaties kan hij dat goed benutten.


Citaat van: Jeroen op 25 september 2012 - 18:34:14
Pas nou maar op, want anders pas ik al die 61 pagina's zo aan dat je op een Alonso-fan lijkt ;D

Vettel heeft de slechste auto, maar hij is zo goed, dat hij met een p20 auto ook kan winnen. VETTEL IS DE BESTE.
hahah, kom maar op, subjectieve Vettel fan. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#956
Citaat van: M@rc op 25 september 2012 - 15:37:56
Hamilton is waarschijnlijk al een groot deel van het seizoen de evenknie van Alonso daar ben ik van overtuigd. Dat Alonso een geluksvogel is vind ik flauwekul. Als geen ander haalt hij dit seizoen het onderste uit de kan.
Ik denk dat de Hamilton fans zich beter de vraag kunnen stellen wie de grootste pechvogel is i.p.v. de grootste geluksvogel. Daar steekt hun favoriet met kop en schouders bovenuit natuurlijk.
Daarom heb ik ook mijn medeleven getoond en een verborgen "Hamilton is de grootste pechvogel" topic geopend. ;)

Maar wil ook niet zeggen dat hij alleen een geluksvogel is, dankzij zijn talent/snelheid kon hij profiteren van de pech van Hamilton. Maar dankzij geluk is die mogelijkheid er voor Alonso.

Maar ik hoop echt dat Hamilton nog het WK pakt. Verdiend het in mijn ogen het meeste dit jaar.
Maar het kan nog, als Lotus en Mclaren nu de beste 2 worden met Lewis en Mclaren de beste. En RBR daar achter is de buit binnen.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Dat heeft meer
Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 13:33:36Maar wil ook niet zeggen dat hij alleen een geluksvogel is, dankzij zijn talent/snelheid kon hij profiteren van de pech van Hamilton. Maar dankzij geluk is die mogelijkheid er voor Alonso.

Toch heeft het voor mij meer met de pech van Hamilton te maken dan met het geluk van Alonso. Alonso rijdt gewoon op de goeie plek op het goeie moment. Dat feit kan je niet aan geluk toeschrijven, enkel aan Alonso's talent.

Folkert

Citaat van: M@rc op 27 september 2012 - 14:35:22
Dat heeft meer
Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 13:33:36Maar wil ook niet zeggen dat hij alleen een geluksvogel is, dankzij zijn talent/snelheid kon hij profiteren van de pech van Hamilton. Maar dankzij geluk is die mogelijkheid er voor Alonso.

Toch heeft het voor mij meer met de pech van Hamilton te maken dan met het geluk van Alonso. Alonso rijdt gewoon op de goeie plek op het goeie moment. Dat feit kan je niet aan geluk toeschrijven, enkel aan Alonso's talent.
Klopt, dat hij op de juiste plaats rijd op het juiste moment is Alonso's talent. Maar dat iemand uitvalt heeft niks met talent te maken. Dat deel is geluk. Alonso doet niets meer dan dat hij doet voor P4 en toch word hij 3de. Geen inhaalactie, of slim geplande strategie of gevecht voor P3/4/5. Als er een pech vogel is, is er ook een geluksvogel.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 19:13:28
Citaat van: M@rc op 27 september 2012 - 14:35:22
Dat heeft meer
Citaat van: Folkert op 27 september 2012 - 13:33:36Maar wil ook niet zeggen dat hij alleen een geluksvogel is, dankzij zijn talent/snelheid kon hij profiteren van de pech van Hamilton. Maar dankzij geluk is die mogelijkheid er voor Alonso.

Toch heeft het voor mij meer met de pech van Hamilton te maken dan met het geluk van Alonso. Alonso rijdt gewoon op de goeie plek op het goeie moment. Dat feit kan je niet aan geluk toeschrijven, enkel aan Alonso's talent.
Klopt, dat hij op de juiste plaats rijd op het juiste moment is Alonso's talent. Maar dat iemand uitvalt heeft niks met talent te maken. Dat deel is geluk. Alonso doet niets meer dan dat hij doet voor P4 en toch word hij 3de. Geen inhaalactie, of slim geplande strategie of gevecht voor P3/4/5. Als er een pech vogel is, is er ook een geluksvogel.

Dat de meeste Alonso dit jaar de beste vinden heeft niks met het verschil tussen P4 en P3 te maken. Zij beoordelen hem over wat hij zelf presteerd, en niet op zijn geluk. Hij is nooit bij een incident betrokken, haalt alles uit zijn auto en is constant. Die dingen hebben helemaal niks met geluk te maken. Jij denkt dat iedereen hun mening baseert op gelukjes, maar dat doet men niet. Leer dat toch eens begrijpen en hou toch is op over hoe veel geluk hij wel niet heeft gehad. Ik begin er strondziek van te worden om eerlijk te zijn. Ik sluit me voor de rest helemaal aan bij Wizard.