Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 09 september 2012 - 15:21:19
Toch begin ik lichtjes te twijfelen.... ik weet niet waarom :'(


Omdat Ferrari stapje voor stapje progressie boekt en RBR niet? Niet de snelste auto, maar toch het podium halen op Monza.


Terwijl RBR toch een beetje blijft hangen qua ontwikkeling en snelheid.


Toch knijp ik h'm nog steeds voor Hamilton, mits deze nu eindelijk eens volwassen wordt (naast de baan)! Maar Alonso is nog steeds goed op weg. Ferrari hoeft maar iets te vinden in de auto en het wordt bijna een 'walkover' voor de Spanjaard.

Edwin90

Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Fabian

Alonso zal het allemaal met een smile op zijn gezicht aanzien wat er dit weekend gebeurde.

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 09 september 2012 - 15:35:31
Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Precies.
Het gat is nu 37 punten, en met nog 7 races te gaan betekend dat dus 5,3 punten per race goedmaken.
Niet onmogelijk, maar zeker geen makkie gezien de overige concurentie.

Fabian

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 15:38:32
Citaat van: Edwin90 op 09 september 2012 - 15:35:31
Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Precies.
Het gat is nu 37 punten, en met nog 7 races te gaan betekend dat dus 5,3 punten per race goedmaken.
Niet onmogelijk, maar zeker geen makkie gezien de overige concurentie.
37 punten. Ik dacht(wel met mijn slechte hoofdreken kunsten) dat het verschil 57 punten was...

Okee ik moet stoppen met hoofdrekenen!

0634

Hamilton heeft gewoon een goede kans. Alleen... hij mag niet meer uitvallen, daar komt het eigenlijk wel op neer.

Kootje

Citaat van: Fabian op 09 september 2012 - 15:42:19
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 15:38:32
Citaat van: Edwin90 op 09 september 2012 - 15:35:31
Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Precies.
Het gat is nu 37 punten, en met nog 7 races te gaan betekend dat dus 5,3 punten per race goedmaken.
Niet onmogelijk, maar zeker geen makkie gezien de overige concurentie.
37 punten. Ik dacht(wel met mijn slechte hoofdreken kunsten) dat het verschil 57 punten was...

Okee ik moet stoppen met hoofdrekenen!

179 - 142 = 37 ;)

Fabian

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 15:45:06
Citaat van: Fabian op 09 september 2012 - 15:42:19
Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 15:38:32
Citaat van: Edwin90 op 09 september 2012 - 15:35:31
Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Precies.
Het gat is nu 37 punten, en met nog 7 races te gaan betekend dat dus 5,3 punten per race goedmaken.
Niet onmogelijk, maar zeker geen makkie gezien de overige concurentie.
37 punten. Ik dacht(wel met mijn slechte hoofdreken kunsten) dat het verschil 57 punten was...

Okee ik moet stoppen met hoofdrekenen!

179 - 142 = 37 ;)
Yep. Had de stand net niet goed gezien, maar nu wel. Had al  door dat ik er naast zat... :-[ :-[ :-[

robbert

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 15:38:32
Citaat van: Edwin90 op 09 september 2012 - 15:35:31
Hamilton heeft zich vandaag echt wel tot tweede man in het WK gebombardeerd. Er zal echter wel iets met Alonso moeten gebeuren wil hij met grote stappen dichterbij komen.

Precies.
Het gat is nu 37 punten, en met nog 7 races te gaan betekend dat dus 5,3 punten per race goedmaken.
Niet onmogelijk, maar zeker geen makkie gezien de overige concurentie.

tenzij, dat hamilton zo blijft rijden als in hongarije en vandaag in monza

Kootje

Daarom niet onmogelijk.
Realiteit leert mij echter dat Lewis geen 7 races op rij gaat winnen zolang ook Vettel, Webber, Button en Alonso ook nog mee doen. :'(

Franky R.

Citaat van: Kootje op 09 september 2012 - 16:10:55
Daarom niet onmogelijk.
Realiteit leert mij echter dat Lewis geen 7 races op rij gaat winnen zolang ook Vettel, Webber, Button en Alonso ook nog mee doen. :'(


Tja,


Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. McLaren komt ook nog circuits tegen die hen niet zullen liggen. En Alonso weet dat hij het in eigen handen geeft, dus die zal zeker geen domme dingen doen.

Folkert

Wat ik nog steeds niet begrijp, is dat overal word gedaan als of Alonso de grote winnaar is. Dat is hij in mijn ogen helemaal niet. Lewis is gewoon de grote winnaar. Mclaren heeft de afgelopen 3 races aan getoond het team to beat te zijn en zal echt een hele sterke opmars gaan maken in het 2de deel van 2012.
Ik zie Ferrari en Alonso nog wel eens de zelfde fout maken, zoals ze in 2010 deden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Alonso is de grote winnaar omdat hij de schade tot 'n minimum beperkt heeft.
Z'n directe concurenten vallen uit, terwijl hij dik scoort vanuit 'n waardeloze startpositie.
Op Hamilton en Perez kon hij wel wat puntverlies hebben, al is nu Lewis z'n grootste concurent, maar op Webber en Vettel niet.

0634

Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 00:32:03
Wat ik nog steeds niet begrijp, is dat overal word gedaan als of Alonso de grote winnaar is. Dat is hij in mijn ogen helemaal niet. Lewis is gewoon de grote winnaar. Mclaren heeft de afgelopen 3 races aan getoond het team to beat te zijn en zal echt een hele sterke opmars gaan maken in het 2de deel van 2012.
Ik zie Ferrari en Alonso nog wel eens de zelfde fout maken, zoals ze in 2010 deden.
Natuurlijk is Lewis de grote winnaar. Dat leidt geen twijfel. Maar Alonso is dat natuurlijk ook. Hij had voor deze race 24 pntn voorsprong, toen ging het zaterdag helemaal mis, en nu heeft hij 37 pntn. Dan ben je gewoon een winnaar van het weekend. Zelf claimde hij dan ook nog dat hij op zaterdag de snelste wagen had, dus het gevoel over zijn wagen zal ook prima zijn.

En voor de rest: McLaren is met drie zeges op rij in vorm. Bloedvorm. Maar het momentum is dit jaar wel vaker omgeslagen. Er komen nog wat verschillende banen aan. Ook Vettel en Kimi doen gewoon nog mee. De rest is out.

Folkert

#869
Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 06:37:27
Citaat van: Folkert op 10 september 2012 - 00:32:03
Wat ik nog steeds niet begrijp, is dat overal word gedaan als of Alonso de grote winnaar is. Dat is hij in mijn ogen helemaal niet. Lewis is gewoon de grote winnaar. Mclaren heeft de afgelopen 3 races aan getoond het team to beat te zijn en zal echt een hele sterke opmars gaan maken in het 2de deel van 2012.
Ik zie Ferrari en Alonso nog wel eens de zelfde fout maken, zoals ze in 2010 deden.
Natuurlijk is Lewis de grote winnaar. Dat leidt geen twijfel. Maar Alonso is dat natuurlijk ook. Hij had voor deze race 24 pntn voorsprong, toen ging het zaterdag helemaal mis, en nu heeft hij 37 pntn. Dan ben je gewoon een winnaar van het weekend. Zelf claimde hij dan ook nog dat hij op zaterdag de snelste wagen had, dus het gevoel over zijn wagen zal ook prima zijn.

En voor de rest: McLaren is met drie zeges op rij in vorm. Bloedvorm. Maar het momentum is dit jaar wel vaker omgeslagen. Er komen nog wat verschillende banen aan. Ook Vettel en Kimi doen gewoon nog mee. De rest is out.
Zo had ik het inderdaad nog niet echt gezien. Alonso is ook grote winnaar, wilde ik eigenlijk ook niet echt ontkennen. Maar als er een grote winnaar was dit weekend, zou ik zeggen dat het eerder Hamilton was.

Ik denk dat Webber ook nog wel mee doet, maar dan moet hij volgde races wel goed scoren. Volgens mij waren de afgelopen races(op Spa na) nooit Webbers sterkste races. Maar het word spannend. Al hoop ik nog op 1 race pech van Alonso, zou het helemaal mooi zijn als Hamilton nu gewoon zonder Alonso's pech WK word.
Trotse vader van Rosalie(L)