Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Figge

Mee eens. Ik denk idd ook dat McLaren geluk nodig heeft om weer mee te doen om de titel. Ook al zouden ze vanaf nu echt de snelsten blijken, dan liggen de rijders gewoon te ver achter op punten.
Ik zie Kimi ook veel als titelkandidaat voorbij komen. Ik denk dat dat niet realistisch is. Dat ligt niet aan Kimi, maar aan de Lotus. Die heeft gewoon altijd wat met KERS. Dat kost je gewoon tijd per ronde. Door de onbetrouwbare Lotus gaat hij geen titel halen. Qua snelheid zie ik ze eigenlijk ook niet 123 de beste zijn.
We zullen zondag zien hoe Ferrari uit de zomerstop is gekomen. Als dat redelijk is dan is Alonso kandidaat nummer 1 voor de titel en Vettel de grote uitdager...

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 05 september 2012 - 21:20:59
Mee eens. Ik denk idd ook dat McLaren geluk nodig heeft om weer mee te doen om de titel. Ook al zouden ze vanaf nu echt de snelsten blijken, dan liggen de rijders gewoon te ver achter op punten.
Ik zie Kimi ook veel als titelkandidaat voorbij komen. Ik denk dat dat niet realistisch is. Dat ligt niet aan Kimi, maar aan de Lotus. Die heeft gewoon altijd wat met KERS. Dat kost je gewoon tijd per ronde. Door de onbetrouwbare Lotus gaat hij geen titel halen. Qua snelheid zie ik ze eigenlijk ook niet 123 de beste zijn.
We zullen zondag zien hoe Ferrari uit de zomerstop is gekomen. Als dat redelijk is dan is Alonso kandidaat nummer 1 voor de titel en Vettel de grote uitdager...

ja stel, dat alonso weer niet mee kan mat de top (zoals in hongarije), en mclaren domineert terug. Dan blijf ik erbij, het zal nog heel moeilijk worden voor alonso

Figge

Citaat van: robbert op 05 september 2012 - 22:30:37
Citaat van: Mark F1gge op 05 september 2012 - 21:20:59
Mee eens. Ik denk idd ook dat McLaren geluk nodig heeft om weer mee te doen om de titel. Ook al zouden ze vanaf nu echt de snelsten blijken, dan liggen de rijders gewoon te ver achter op punten.
Ik zie Kimi ook veel als titelkandidaat voorbij komen. Ik denk dat dat niet realistisch is. Dat ligt niet aan Kimi, maar aan de Lotus. Die heeft gewoon altijd wat met KERS. Dat kost je gewoon tijd per ronde. Door de onbetrouwbare Lotus gaat hij geen titel halen. Qua snelheid zie ik ze eigenlijk ook niet 123 de beste zijn.
We zullen zondag zien hoe Ferrari uit de zomerstop is gekomen. Als dat redelijk is dan is Alonso kandidaat nummer 1 voor de titel en Vettel de grote uitdager...

ja stel, dat alonso weer niet mee kan mat de top (zoals in hongarije), en mclaren domineert terug. Dan blijf ik erbij, het zal nog heel moeilijk worden voor alonso

Als Alonso niet snel genoeg is krijgt hij het idd moeilijk... Maar eerst moet blijken hoe Ferrari echt uit de zomerstop is gekomen...
Maar stel dat Alonso niet met de top mee zou kunnen, dan moet McLaren ook nog echt eerst alles op het podium uitrijden, bij voorkeur met beide rijders. En Alonso moet echt niet meer beter kunnen dan P5... Dat zie ik eerlijk niet meer gebeuren. Alonso gaat echt nog wel podiums rijden. Misschien wint ie zelfs nog wel 1 of 2 keer. Je weet het niet.
Daarnaast heeft McLaren ook nog te maken met een rondrijdende vinger in een RBR. Die heeft ook nog een teamgenoot die bij tijd en wijlen wel eens wint... Kimi doet ook nog mee. Door velen gezien als de voornaamste uitdager van Alonso...
Kimi heeft ook een teamgenoot die snel is en nog wel eens op het podium eindigt, misschien zelfs een gelukkig overwinning meepakt...
Stel je voor dat Pastor weer een lucky day heeft... Of Sauber...
Hoe dan ook... Dit zijn veel namen die zonder dat ze het in de gaten hebben voor Felipe Massa spelen. Namelijk als 2e Ferrari rijden punten weghalen bij de concurrenten van Alonso... Dat maakt dat ik Alonso nog steeds bovenaan zet als kanshebber voor de titel...

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 05 september 2012 - 22:50:36
Citaat van: robbert op 05 september 2012 - 22:30:37
Citaat van: Mark F1gge op 05 september 2012 - 21:20:59
Mee eens. Ik denk idd ook dat McLaren geluk nodig heeft om weer mee te doen om de titel. Ook al zouden ze vanaf nu echt de snelsten blijken, dan liggen de rijders gewoon te ver achter op punten.
Ik zie Kimi ook veel als titelkandidaat voorbij komen. Ik denk dat dat niet realistisch is. Dat ligt niet aan Kimi, maar aan de Lotus. Die heeft gewoon altijd wat met KERS. Dat kost je gewoon tijd per ronde. Door de onbetrouwbare Lotus gaat hij geen titel halen. Qua snelheid zie ik ze eigenlijk ook niet 123 de beste zijn.
We zullen zondag zien hoe Ferrari uit de zomerstop is gekomen. Als dat redelijk is dan is Alonso kandidaat nummer 1 voor de titel en Vettel de grote uitdager...

ja stel, dat alonso weer niet mee kan mat de top (zoals in hongarije), en mclaren domineert terug. Dan blijf ik erbij, het zal nog heel moeilijk worden voor alonso

Als Alonso niet snel genoeg is krijgt hij het idd moeilijk... Maar eerst moet blijken hoe Ferrari echt uit de zomerstop is gekomen...
Maar stel dat Alonso niet met de top mee zou kunnen, dan moet McLaren ook nog echt eerst alles op het podium uitrijden, bij voorkeur met beide rijders. En Alonso moet echt niet meer beter kunnen dan P5... Dat zie ik eerlijk niet meer gebeuren. Alonso gaat echt nog wel podiums rijden. Misschien wint ie zelfs nog wel 1 of 2 keer. Je weet het niet.
Daarnaast heeft McLaren ook nog te maken met een rondrijdende vinger in een RBR. Die heeft ook nog een teamgenoot die bij tijd en wijlen wel eens wint... Kimi doet ook nog mee. Door velen gezien als de voornaamste uitdager van Alonso...
Kimi heeft ook een teamgenoot die snel is en nog wel eens op het podium eindigt, misschien zelfs een gelukkig overwinning meepakt...
Stel je voor dat Pastor weer een lucky day heeft... Of Sauber...
Hoe dan ook... Dit zijn veel namen die zonder dat ze het in de gaten hebben voor Felipe Massa spelen. Namelijk als 2e Ferrari rijden punten weghalen bij de concurrenten van Alonso... Dat maakt dat ik Alonso nog steeds bovenaan zet als kanshebber voor de titel...

Precies.
Daarom zie ik Alonso (helaas) ook nog steeds als titelkandidaat nr1.

0634

Niet helaas voor mij: ik zou het prachtig vinden. Niet dat ik hem zo sympathiek vind, dat valt wel mee, en Ferrari is ook nooit mijn team geweest, maar ik zou het meer dan ooit een rijderstitel vinden. Eentje gewonnen niet met de beste wagen, maar met de beste rijder. Dat zie je niet zo vaak.

Maar goed, het wordt Vettel dus waar hebben we het over ;).

robbert

Citaat van: Jeroen op 06 september 2012 - 06:36:28
Niet helaas voor mij: ik zou het prachtig vinden. Niet dat ik hem zo sympathiek vind, dat valt wel mee, en Ferrari is ook nooit mijn team geweest, maar ik zou het meer dan ooit een rijderstitel vinden. Eentje gewonnen niet met de beste wagen, maar met de beste rijder. Dat zie je niet zo vaak.

Maar goed, het wordt Vettel dus waar hebben we het over ;).
ik zou het ook prachtig vinden, maar we moeten realistisch blijven en we zien ook dat mclaren de snelste zijn op dit moment. Dat allemaal door hun nieuwe updates van hongarije.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 06 september 2012 - 06:36:28
Niet helaas voor mij: ik zou het prachtig vinden. Niet dat ik hem zo sympathiek vind, dat valt wel mee, en Ferrari is ook nooit mijn team geweest, maar ik zou het meer dan ooit een rijderstitel vinden. Eentje gewonnen niet met de beste wagen, maar met de beste rijder. Dat zie je niet zo vaak.

Maar goed, het wordt Vettel dus waar hebben we het over ;).
Ben het helemaal met je een, maar dan Lewis ipv Vettel ;)

Maar Ferrari en RBR gaan het moeilijk krijgen in Monza en Lotus en Mclaren zullen denk ik de rollen gaan vervullen voor de overwinning. Mclaren denk ik vanwege hoge snelheid en Lotus van wege de temperatuur.
Ferrari heeft zelf ook aan gegeven te kort te komen op Mclaren en zien dat team als beste/snelste team op dit moment.Ik hoop het ook iig, maar ik sluit geen van de top 6 uit en het kan alle kanten op.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

#802
De enige coureurs die Alonso nog een beetje kunnen bedreigen rijden niet bij McLaren. Vettel, Webber en Raïkkonen.
Button staat op 63 punten, Hamilton op 47. Die laatste heeft misschien nog een waterkansje, maar wel een kleintje. Voor McLaren kan de constructeurstitel er nog inzitten, maar dan moeten ze beide wagens dik in de punten krijgen en de Red Bulls een pak minder dik.

Folkert

#803
Dat is waar, maar Lewis staat niet heel veel achter Vettel en Raikkonen en Webber. 2 goede races van Mclaren en ze staan er weer bij. En ik verwacht Mclaren wel de wagen to beat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Hoop doet leven Folkert... En McLaren is snel, maar ze zijn niet per saldo elke race het team to beat...
In Hongarije zou ik niet willen zeggen dat Hamilton oppermachtig was, 1 seconde voorsprong aan de finish is toch niet echt dominant de snelste zou ik willen zeggen. En in Spa heeft de choatische start er voor gezorgd dat Button niet echt onder druk heeft gestaan.
Volgens mij deed Vettel het in de RBR qua snelheid in de race op Spa misschien wel beter van Jenson.
Topsnelheid op Monza is leuk, maar de is tegenwoorig echt niet meer een specifiek voordeel.
Alle topteams beschikken over een nagenoeg gelijke topsnelheid op dat circuit. Ik kan mij herinneren dat McLaren er vorig jaar met bakken meer vleugel reed dan de rest, maar Vettel was oppermachtig...
Coureurs als Button, Webber, Vettel, Raikkonen, Grojean en uiteraard Alonso, halen bovendien regelmatig punten weg bij bij Lewis...
Dan dan geldt voor Lewis dat hij reeds een achterstand heeft van 47 punten. Of wel, hij en niet Alonso gaat het moielijk krijgen om de titel te pakken.

Ik voorspel dat over 3 races, de mannen van McLaren, als de omstandigheden normaal blijven, enkel nog een rekenkundige kans maken...
Na 5 of 6 races zijn Kimi en Webber hetzelfde lot beschoren, en houden we Alonso en Vettel over tot het einde...

Folkert

Dat Lewis het moeilijk gaat krijgen ben ik ook wel met je eens. Maar de punten worden niet per definitie weg gehaald omdat  ze sneller zijn dan Lewis. IIG niet altijd. Lewis heeft natuurlijk wel sterke resultaten nodig om nog een kans te maken op de titel, maar met 47 punten achterstand is dat niet onmogelijk. Zelf denk ik dat Kimi de meeste kans gaat maken op de titel nu, komen aantal hete races aan en met DDRS zouden zij nog wel eens heel goed uit de verf komen. Maar hoop nog steeds op Lewis en ja toch wel wat pech voor Alonso en Vettel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: Folkert op 06 september 2012 - 11:01:55
Dat Lewis het moeilijk gaat krijgen ben ik ook wel met je eens. Maar de punten worden niet per definitie weg gehaald omdat  ze sneller zijn dan Lewis. IIG niet altijd. Lewis heeft natuurlijk wel sterke resultaten nodig om nog een kans te maken op de titel, maar met 47 punten achterstand is dat niet onmogelijk. Zelf denk ik dat Kimi de meeste kans gaat maken op de titel nu, komen aantal hete races aan en met DDRS zouden zij nog wel eens heel goed uit de verf komen. Maar hoop nog steeds op Lewis en ja toch wel wat pech voor Alonso en Vettel.

Niemand zegt ook dat de punten worden weggehaald doordat dat anderen wel of niet sneller zijn.
De gaat er om dat het gebeurd... Aangereden worden, lekke banden, mislukte pitstops... Je kunt dan wel sneller zijn, maar daar pak je die 25 ptn voor een overwinning niet mee...

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 06 september 2012 - 11:09:14
Citaat van: Folkert op 06 september 2012 - 11:01:55
Dat Lewis het moeilijk gaat krijgen ben ik ook wel met je eens. Maar de punten worden niet per definitie weg gehaald omdat  ze sneller zijn dan Lewis. IIG niet altijd. Lewis heeft natuurlijk wel sterke resultaten nodig om nog een kans te maken op de titel, maar met 47 punten achterstand is dat niet onmogelijk. Zelf denk ik dat Kimi de meeste kans gaat maken op de titel nu, komen aantal hete races aan en met DDRS zouden zij nog wel eens heel goed uit de verf komen. Maar hoop nog steeds op Lewis en ja toch wel wat pech voor Alonso en Vettel.

Niemand zegt ook dat de punten worden weggehaald doordat dat anderen wel of niet sneller zijn.
De gaat er om dat het gebeurd... Aangereden worden, lekke banden, mislukte pitstops... Je kunt dan wel sneller zijn, maar daar pak je die 25 ptn voor een overwinning niet mee...
Ja dat klopt, maar bedoelde eigenlijk dat de punten niet op deze manier blijven verdwijnen. Maar je hebt wel gelijk, Lewis krijgt het moeilijk en moet nu zich zelf op orde krijgen en geen rare dingen doen buiten de baan. Hoewel hij nog geen domme dingen op de baan heeft gedaan, moet hij oppassen dat zijn frustraties niet overslaan op zijn prestaties.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Dat laatste is volgens mij al gebeurd. Hij gooide met een tweet zn telemetrie op www.openriool.com
Tezamen met de geruchten over Mercedes... Dat zou wel eens drama voor de rest van het seizoen kunnen betekenen...

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 06 september 2012 - 14:24:37
Dat laatste is volgens mij al gebeurd. Hij gooide met een tweet zn telemetrie op www.openriool.com
Tezamen met de geruchten over Mercedes... Dat zou wel eens drama voor de rest van het seizoen kunnen betekenen...

Nah, iig een discrepantie tussen Lewis en z'n team.
Het lijkt me dat Jenson nu de voorkeur krijgt in ontwikkeling en aandacht.