Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Matthijs

Dat kan zijn, maar ik heb het idee dat RedBull altijd een relatief lage topsnelheid heeft, op elk circuit. Lijkt alsof de auto gebouwd is met meer downforce dan de concurrentie.

Overigens had Vettel wel pole in Canada, waar rechtelijnsnelheid ook belangrijk is. Ach, wie weet zit ik er wel helemaal naast met RedBull in Monza!  :D

0634

Citaat van: Wizard op 04 september 2012 - 07:55:21
Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 06:36:29
Citaat van: Mark F1gge op 03 september 2012 - 22:22:36
Citaat van: Kootje op 03 september 2012 - 18:20:19
Och .... ze zijn dan wel niet de snelsten van het stel, maar zo langzaam zijn ze ook weer niet.
Als Vettel, Webber, Button, Hamilton, Raïkkönen, Grosjean en hier en daar eens 'n Williams of Sauber de punten blijven verdelen en Fernando blijft gewoon rond P5 finishen is de titel binnen.
En P5 lijkt me gezien z'n resultaten tot nu toe geen onmogelijke opgave voor Fernando.

Dat zou ik niet meteen zo zeggen. Ja de voorsprong vóór de GP van Belgie, was goed verdedigbaar. Webber moest toen 4 ptn per race goedmaken. Vettel nu nog 3!! Op de podiumplekken is het puntenverschil natuurlijk een stuk groter dan die 3 ptn.
Ik zie zomaar Vettel 3 titels op rij pakken... Zijn race gisteren bewees dat hij mogelijk in topvorm uit de zomerstop is gekomen... Een misser in de kwalificatie kan altijd... Maar in de race was hij intimiderend goed zelfs...
Een race als gisteren kan zomaar een keerpunt zijn in het seizoen voor hem...

Eens, zeker als hij Monza goed doorkomt (lijkt me niet ideaal voor RBR) wordt hij kampioen.

Huh? Heb ik dan een andere GP gezien? Ik vond Red Bull uitermate teleurstellend qua snelheid en McLaren zwaait opnieuw het scepter. Lijkt mij toch wel duidelijk dat McLaren de beste papieren in handen heeft.

Ik heb geen idee welke GP jij gezien hebt om eerlijk te zijn.

Ik zag die van Spa. Daar was Vettel op het middelste deel uitstekend, en op de andere delen matig. Dat verteld mij dat hij het op Monza zwaar krijgt met alle rechte stukken, maar daarna komen een paar banen die op het lijf van RBR geschreven zijn.


Wizard

Je bent het toch met me eens dat daar dit seizoen écht geen peil op te trekken is?

0634

Ja. Maar het gaat erin dit topic toch om om te voorspellen wie kampioen wordt? Nou, dat moet ik dan toch ergens op baseren of niet dan?

Natuurlijk is er geen peil op te trekken, maar dan kunnen we beter dit topic dichtgooien en geen voorspellingen meer doen.

Wizard

Dat geldt natuurlijk ook voor doorvragen of niet mee eens zijn. Dat maakt informatie verstrekken tot een discussie. En ik was nieuwschierig naar je beargumentatie. Juist omdat McLaren er weer bovenuit springt en Red Bull niet heul sterk is. Maar ik zal proberen mijn nieuwschierigheid te beheersen. ;)

0634

Het was verder niet lullig bedoeld ofzo, maar wel mijn mening, en als je alleen maar zegt dat er geen peil op te trekken is dan houdt het verder op. Dan gaat het argument 'maar McLaren was nu het snelste', ook niet op.

Ik denk echt dat Vettel dit vlot gaat trekken. McLaren mag dan de snelste zijn, ze krijgen het niet lekker op orde daar, mede door pech, maar ook door eigen falen. Soms is het ook gewoon niet jouw jaar he.

Vettel heeft met Monza een zware race voor de boeg, maar op het middenstuk van Spa deed hij zeker niet onder voor Button, integendeel, en daar baseer ik op dat hij op een aantal van de komende banen erg snel zal zijn. De topsnelheid werkt erg in het voordeel van McLaren, maar zodra ze daar minder van kunnen profiteren vraag ik me af of ze nog steeds bovenaan de lijstjes staan.

Figge

Volgens mij hebben we er vorig jaar gezien dat topsnelheid ook niet echt een issue meer is tegenwoordig.
Vettel was vorig jaar oppermachtig in Monza, met een RBR niet bekend staat om zijn topsnelheid. De max. toeren is voor iedereen hetzelfde en de bakverhoudingen zullen allemaal ook nagenoeg gelijk zijn...
Tuurlijk... Button stond op pole en heeft van begin tot eind geleid in Spa. Maar hij heeft daar ook niet echt hard voor hoeven werken.
Vettel moest van ver komen. Ook na de herstart. Een super race gereden...
Button blijft ondanks deze meevaller, voor mij nog steeds (iets minder, dat wel...) Kansloos voor de titel.
Vettel heeft wel laten zien zondag dat hij een man(netje) is om serieus rekeing mee te houden...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 19:17:37
Het was verder niet lullig bedoeld ofzo, maar wel mijn mening, en als je alleen maar zegt dat er geen peil op te trekken is dan houdt het verder op. Dan gaat het argument 'maar McLaren was nu het snelste', ook niet op.

Ik denk echt dat Vettel dit vlot gaat trekken. McLaren mag dan de snelste zijn, ze krijgen het niet lekker op orde daar, mede door pech, maar ook door eigen falen. Soms is het ook gewoon niet jouw jaar he.

Vettel heeft met Monza een zware race voor de boeg, maar op het middenstuk van Spa deed hij zeker niet onder voor Button, integendeel, en daar baseer ik op dat hij op een aantal van de komende banen erg snel zal zijn. De topsnelheid werkt erg in het voordeel van McLaren, maar zodra ze daar minder van kunnen profiteren vraag ik me af of ze nog steeds bovenaan de lijstjes staan.
Eigen falen? Het is al weer even geleden dat Mclaren of Lewis echt faalde. Maar Mclaren heeft in Hongarije ook laten zien sterk pakket te hebben voor races met (veel) meer downforce.
Niet om Vettels prestatie te niet te doen, want die blijft gewoon sterk, maar hij heeft wel wat voordeel gekregen met de start crash. Ook het niet halen van Q3 zou nog wel eens in zijn voordeel kunnen zijn.
Ik zie Vettel niet zomaar de boven toon halen nu. Denk dat de komende races net zo onvoorspelbaar worden als de eerste 12.
Als er al een team het voor touw gaat trekken, denk ik echt dat Mclaren dat zou zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Folkert op 04 september 2012 - 19:48:01

Eigen falen? Het is al weer even geleden dat Mclaren of Lewis echt faalde.

Ja, maar het seizoen duurt van maart tot november. Als je dan in maart, april en mei fouten maakt en daarna niet meer, kunnen ze nog steeds fataal zijn voor de titel.

CitaatMaar Mclaren heeft in Hongarije ook laten zien sterk pakket te hebben voor races met (veel) meer downforce.
Niet om Vettels prestatie te niet te doen, want die blijft gewoon sterk, maar hij heeft wel wat voordeel gekregen met de start crash. Ook het niet halen van Q3 zou nog wel eens in zijn voordeel kunnen zijn.
Ik zie Vettel niet zomaar de boven toon halen nu. Denk dat de komende races net zo onvoorspelbaar worden als de eerste 12.
Als er al een team het voor touw gaat trekken, denk ik echt dat Mclaren dat zou zijn.

Zou kunnen. Maar het gaat om wie er kampioen wordt en niet wie de races gaat winnen. En dan schat ik Vettel en Red Bull na Monza erg snel in en bovendien simpelweg constanter dan McLaren en Hamilton/Button.

SanderD

Ik denk dat na 2 races de kaarten weer heel anders geschud zijn. Mclaren lijkt het nu weer voor elkaar te hebben. Maar vergeet niet dat veel mensen Mclaren na Silverstone en Hockenheim kansloos noemde. Red Bull idem. Ene race wat minder, op een andere top en weer een ander weekend domineren ze. En Ferrari (Lees: Fernando Alonso) zit er eigenlijk altijd tussen. We weten natuurlijk ook niet wat Alonso gedaan zou hebben op Spa. Massa finishte op een halve minuut, terwijl Alonso vaak wel redelijk ver voor Massa zit.

Het gaat spannend worden.

0634

Ik hoop trouwens allesbehalve op Vettel. Drie keer kampioen op rij... gadver... krijg flashbacks naar die andere Duitser.  >:(

Figge

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 20:15:53
Ik hoop trouwens allesbehalve op Vettel. Drie keer kampioen op rij... gadver... krijg flashbacks naar die andere Duitser.  >:(

Idd dat zou ik echt niet tof vinden...

0634

Citaat van: Mark F1gge op 04 september 2012 - 19:46:22

Button blijft ondanks deze meevaller, voor mij nog steeds (iets minder, dat wel...) Kansloos voor de titel.


Naja, wat heeft kansloos... hij staat maar kort op Hamilton hoor. En als Button kan winnen op Monza, en waarom niet met deze wagen, en Alonso zou nog een keer uitvallen dan doet hij echt weer volop mee. Hij is ook niet mijn eerste kandidaat voor de titel maar vlak hem nog maar niet uit.

Figge

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 20:28:54
Citaat van: Mark F1gge op 04 september 2012 - 19:46:22

Button blijft ondanks deze meevaller, voor mij nog steeds (iets minder, dat wel...) Kansloos voor de titel.


Naja, wat heeft kansloos... hij staat maar kort op Hamilton hoor. En als Button kan winnen op Monza, en waarom niet met deze wagen, en Alonso zou nog een keer uitvallen dan doet hij echt weer volop mee. Hij is ook niet mijn eerste kandidaat voor de titel maar vlak hem nog maar niet uit.

Zeg nooit nooit, maar de kans dat Button de titel gaat halen is natuurlijk nog steeds erg klein. Het betekent dat hij alle 8 races minimaal 8 punten moet goedmaken op Alonso. Dat zie ik simpelweg niet gebeuren. Hamilton moet vanaf nu 6 punten terugpakken in elke race. Dat zie ik eerlijk gezegd ook niet meer gebeuren. Webber is gewoon niet constant genoeg die had tenmiste het podium moeten halen zondag. Raikkonen is wel constant genoeg maar de Lotus is geen kampioenswagen. Ik zie Vettel daarom als de grote uitdager van Alonso. Hij hoeft nog maar 3 punten in elke race goed te maken. Dat is een heel realistisch scenario... En zo goed als zondag heb ik Vettel nog niet veel zien rijden...

0634

Dat zie ik dus ook gebeuren, dat ben ik met je eens hoor.

Ik bedoel alleen te zeggen dat een scenario zoals Spa (winnende McLaren, uitvallende Alonso) zomaar nog kan gebeuren.