Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Maar wel de man die continue scoort. Tot nu toe levert dat Alonso een leidende positie op. En zolang niemand constant scoort, kan hij pareren. Hij wordt pas bedreigd zodra één team, één rijder, het voortouw gaat nemen. En dus constant is. Pas dan hoeft Alonso zich zorgen te maken. Zoals het nu gaat is het prima vol te houden.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 augustus 2012 - 09:30:42
Maar wel de man die continue scoort. Tot nu toe levert dat Alonso een leidende positie op. En zolang niemand constant scoort, kan hij pareren. Hij wordt pas bedreigd zodra één team, één rijder, het voortouw gaat nemen. En dus constant is. Pas dan hoeft Alonso zich zorgen te maken. Zoals het nu gaat is het prima vol te houden.
Maar dat constant scoren van Alonso kan ook ineens voorbij zijn en Kimi en Lewis zijn ook Mannen die dit jaar hebben laten zien ook constant te kunnen scoren. Zelfs als Kimi en Lewis elkaar bestrijden voor de overwinning, gaat het lastig worden voor Alonso.
En Alonso hoeft maar 1 keer pech te hebben en het staat weer heel anders dan nu. Het is niet alleen het constante scoren wat Alonso de leiding geeft en kan behouden. Daarom zei ik ook: Met zijn talent alleen gaat hij denk ik niet de titel redden dit jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Folkert op 19 augustus 2012 - 10:26:56
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2012 - 09:30:42
Maar wel de man die continue scoort. Tot nu toe levert dat Alonso een leidende positie op. En zolang niemand constant scoort, kan hij pareren. Hij wordt pas bedreigd zodra één team, één rijder, het voortouw gaat nemen. En dus constant is. Pas dan hoeft Alonso zich zorgen te maken. Zoals het nu gaat is het prima vol te houden.
Maar dat constant scoren van Alonso kan ook ineens voorbij zijn en Kimi en Lewis zijn ook Mannen die dit jaar hebben laten zien ook constant te kunnen scoren. Zelfs als Kimi en Lewis elkaar bestrijden voor de overwinning, gaat het lastig worden voor Alonso.
En Alonso hoeft maar 1 keer pech te hebben en het staat weer heel anders dan nu. Het is niet alleen het constante scoren wat Alonso de leiding geeft en kan behouden. Daarom zei ik ook: Met zijn talent alleen gaat hij denk ik niet de titel redden dit jaar.

dat is waar. Als mclaren of lotus opeens een goeie update heeft, waardoor ze dominanter worden dan het eerste deel van het seizoen, dan mag alonso nog zo constant zijn, maar zijn voorsprong zal vlug verkleinen

SanderD

En wat als Ferrari opeens een grote update heeft waardoor ze naar voren schieten? Je loopt de hele tijd te schreeuwen over Lotus of Mclaren dat ze misschien een goede update hebben, maar dat is lekker makkelijk. Wie weet heeft HRT wel een mega update waardoor ze het hele veld naar huis rijden.

Dan kan Narain eindelijk laten zien wat hij waard is

robbert

Citaat van: sanderalonso op 19 augustus 2012 - 12:15:12
En wat als Ferrari opeens een grote update heeft waardoor ze naar voren schieten? Je loopt de hele tijd te schreeuwen over Lotus of Mclaren dat ze misschien een goede update hebben, maar dat is lekker makkelijk. Wie weet heeft HRT wel een mega update waardoor ze het hele veld naar huis rijden.

Dan kan Narain eindelijk laten zien wat hij waard is

bij ferrari is er nog niet zoveel bekendgemaakt over een mogelijke update. Bij lotus wel, en mclaren had die al, waardoor ze toch dominant waren in hongarije. Dus daarom. Het kan wel, maar voorlopig is er alleen iets bekend over lotus. En ferrari heeft nog snelheid te kort

Fabian

Citaat van: sanderalonso op 19 augustus 2012 - 12:15:12
En wat als Ferrari opeens een grote update heeft waardoor ze naar voren schieten? Je loopt de hele tijd te schreeuwen over Lotus of Mclaren dat ze misschien een goede update hebben, maar dat is lekker makkelijk. Wie weet heeft HRT wel een mega update waardoor ze het hele veld naar huis rijden.

Dan kan Narain eindelijk laten zien wat hij waard is
Ik denk dat Narain zichzelf meer moet gaan upgraden. Misschien wat meer van die pittige pepers eten.

Ik verwacht overigens ook nog wel een update va Ferrari om bij te blijven bij de concurrentie.

Wizard

Citaat van: Folkert op 19 augustus 2012 - 10:26:56
Maar dat constant scoren van Alonso kan ook ineens voorbij zijn.

Alles kan, maar waarom moet ik dat gemakshalve aannemen? Alonso en Ferrari geven tot nu toe geen krimp en ik ga niet, om jou te verheerlijken, doen alsof dat wel in de lijn der verwachting ligt. Alonso is in topvorm en Ferrari acteert naar behoren en laat nergens steken vallen. Dit zijn de feiten. Dat het eens kan tegenzitten bij een Alonso, prima, maar dat geldt voor de anderen net zo goed. En die combinaties hebben al eerder steken laten vallen dit seizoen en moeten harder aan de bak dan de geöliede combinatie welke nu leidt.

Citaaten Kimi en Lewis zijn ook Mannen die dit jaar hebben laten zien ook constant te kunnen scoren. Zelfs als Kimi en Lewis elkaar bestrijden voor de overwinning, gaat het lastig worden voor Alonso.

Juist niet. Bovendien geloof ik daar niet in. Hamilton gaat niet ineens domineren en Raikkönen/Lotus is niet ineens instaat om zomaar permanent vooraan mee te doen en zich ook nog eens te ontpoppen als titelkandidaat. Wiskundig natuurlijk mogelijk en ja, het kan zomaar, maar dat is niet het meest logische denkbeeld. Bovendien vlak je Red Bull en Ferrari in deze scenario's comleet uit.

CitaatEn Alonso hoeft maar 1 keer pech te hebben en het staat weer heel anders dan nu.

Ja, alleen vestig jij je hoop op dingen die iedereen kunnen gebeuren. Hamilton en Vettel kunnen net zo goed uitvallen waardoor Alonso sneller zichzelf kroont als kampioen dan jij en ik samen durven te dromen. Mogelijke pech is nimmer een plausibel argument.

CitaatHet is niet alleen het constante scoren wat Alonso de leiding geeft en kan behouden. Daarom zei ik ook: Met zijn talent alleen gaat hij denk ik niet de titel redden dit jaar.

Het is juist het constante scoren waarom hij leidt. De snelste zijn ze niet maar de combinatie Ferrari-Alonso is in bloedvorm. Zou Alonso niet stelselmatig voorin hebben kunnen meestrijden om podia, zouden ze nooit het kampioenschap hebben kunnen leiden.

Wizard

Citaat van: robbert op 19 augustus 2012 - 12:31:22
Citaat van: sanderalonso op 19 augustus 2012 - 12:15:12
En wat als Ferrari opeens een grote update heeft waardoor ze naar voren schieten? Je loopt de hele tijd te schreeuwen over Lotus of Mclaren dat ze misschien een goede update hebben, maar dat is lekker makkelijk. Wie weet heeft HRT wel een mega update waardoor ze het hele veld naar huis rijden.

Dan kan Narain eindelijk laten zien wat hij waard is

bij ferrari is er nog niet zoveel bekendgemaakt over een mogelijke update. Bij lotus wel, en mclaren had die al, waardoor ze toch dominant waren in hongarije. Dus daarom. Het kan wel, maar voorlopig is er alleen iets bekend over lotus. En ferrari heeft nog snelheid te kort

Omdat ze niet publiekelijk schreeuwen dat ze snel zijn? Of updates hebben die verschil gaan maken? Juist de stillere wateren hebben diepe gronden. Zomaar aannemen dat Ferrari te kort gaat komen omdat ze weinig nieuws uitbrengen, zou ik niet doen. Dat blufpoker trek ik sneller in twijfel. Wie waar staat moet blijken. En bij Ferrari zit men écht niet stil. Maar vlak teams als Mercedes en Red Bull niet uit. Ik lees alleen McLaren en Lotus, terwijl Red Bull eerder heeft laten zien competitief te kunnen zijn. En Mercedes hoeft maar net dat beetje extra te vinden waardoor ze zo nu en dan kunnen meesnoepen en het kampioenschap ligt open. Geen één team toont zich met hoofd en schouders de snelste. Dus het kampioenschap ligt volledig open en tot nu toe kan het zomaar zijn dat de meest constante combinatie aan de haal gaat met het kampioenschap.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 19 augustus 2012 - 12:15:12
En wat als Ferrari opeens een grote update heeft waardoor ze naar voren schieten? Je loopt de hele tijd te schreeuwen over Lotus of Mclaren dat ze misschien een goede update hebben, maar dat is lekker makkelijk. Wie weet heeft HRT wel een mega update waardoor ze het hele veld naar huis rijden.

Dan kan Narain eindelijk laten zien wat hij waard is
Hallo, ik zeg toch dat ik zoiets verwacht? Loop eens niet direct zelf te schreeuwen als ik iets verwacht.  Staan op aantal sites al over grote updates van Mclaren en Lotus. En van Ferrari is het enige wat ik tot nu toe gelezen heb, dat ze de verkeerde werkende onderdelen hebben aan gepast en dat die nu goed werken Plus een specifieke motor voor Monza(spa weet ik niet eerlijk gezegd) maar dat hebben bijna alle teams. . /Niets over grote update, plus het feit dat Ferrari in Hongarije toch aanzienlijk wat snelheid tekort kwam. Het kan hoor, zeg ook nergens dat Ferrari dat niet kan, maar gezien hun achterstand, de aangekondigde updates van Mclaren, Lotus en Ferrari, verwacht ik niet dat Ferrari ineens 9 tiende in de kwalificatie vind en 4 tiende in de race. Maar we zullen zien, zit zo dicht bij elkaar dat een foutje duur kan komen te staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#714
Citaat van: Wizard op 19 augustus 2012 - 15:03:54


Alles kan, maar waarom moet ik dat gemakshalve aannemen? Alonso en Ferrari geven tot nu toe geen krimp en ik ga niet, om jou te verheerlijken, doen alsof dat wel in de lijn der verwachting ligt. Alonso is in topvorm en Ferrari acteert naar behoren en laat nergens steken vallen. Dit zijn de feiten. Dat het eens kan tegenzitten bij een Alonso, prima, maar dat geldt voor de anderen net zo goed. En die combinaties hebben al eerder steken laten vallen dit seizoen en moeten harder aan de bak dan de geöliede combinatie welke nu leidt.
Je hoeft mij niet te verheerlijken hoor, zeg ook nergens dat dat in de lijn der verwachtingen ligt. Dus wat je nu probeert te zeggen? Geen idee eigenlijk. Zowel Ferrari als Alonso hebben dit jaar ook al steekjes laten vallen. Mclaren heeft idd ook steekjes laten vallen, maar lijkt nu prima op weg naar goede resultaten. Lewis en Kimi verkeren ook in bloedvorm, net zoals Mclaren en Lotus.
Citaat
Juist niet. Bovendien geloof ik daar niet in.
Juist wel. Zodra Kimi en Lewis en Sebastian kunnen, presteren ze. Lewis en Kimi laten ook geen steekjes vallen en wanneer ze de mogelijkheid krijgen, scoren ze direct. Zonder hun pech, kunnen zij ook constant scoren en zulke pech kan Alonso ook overkomen ja. Als Lewis een titel kandidaat is, is Kimi dat ook. Zeker als je de snelheden van deze 2 auto's ziet. Ik vlak ze zeker niet uit, ik verwacht alleen niet dat(zeker Ferrari) ineens iets vind dat het gat verkleint/ overbrugt. Zoals je zelf al weken lang zegt, loopt Ferrari continue beetje achter en missen zij de snelheid om de snelste te zijn. Iets wat Mclaren en Lotus volgens mij wel hebben. Red Bull verwacht ik iets meer van dan Ferrari, maar ze hebben imo best wel last van het geblazen difusor verbod.
Citaat
Ja, alleen vestig jij je hoop op dingen die iedereen kunnen gebeuren. Hamilton en Vettel kunnen net zo goed uitvallen waardoor Alonso sneller zichzelf kroont als kampioen dan jij en ik samen durven te dromen. Mogelijke pech is nimmer een plausibel argument.
Ik vestig mijn hoop er helemaal niet op, het is slechts een mogelijkheid. Wilde alleen schetsen dat Alonso ook de pech kan krijgen die Lewis of Kimi al hebben gehad. En meestal verrekent de pech zich gedurende het jaar wel. Iedereen ongeveer evenveel pech of geluk. Maar daar word natuurlijk niet de titel mee behaald.
Citaat
Het is juist het constante scoren waarom hij leidt. De snelste zijn ze niet maar de combinatie Ferrari-Alonso is in bloedvorm. Zou Alonso niet stelselmatig voorin hebben kunnen meestrijden om podia, zouden ze nooit het kampioenschap hebben kunnen leiden.
Klopt gedeeltelijk ja. Alonso doet zijn ding op moment van meeste belang, maar hij/Ferrari heeft nu niet de snelheid om op zich zelf te winnen.

CitaatHamilton gaat niet ineens domineren en Raikkönen/Lotus is niet ineens instaat om zomaar permanent vooraan mee te doen en zich ook nog eens te ontpoppen als titelkandidaat. Wiskundig natuurlijk mogelijk en ja, het kan zomaar, maar dat is niet het meest logische denkbeeld. Bovendien vlak je Red Bull en Ferrari in deze scenario's comleet uit.
Jij vlakt op jou beurt Kimi en Lotus compleet uit dus. Overigens vlak ik RBR niet echt uit, ik verwacht ze tussen Ferrari en Mclaren, maar er niet voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 19 augustus 2012 - 15:37:03
Je hoeft mij niet te verheerlijken hoor, zeg ook nergens dat dat in de lijn der verwachtingen ligt. Dus wat je nu probeert te zeggen? Geen idee eigenlijk. Zowel Ferrari als Alonso hebben dit jaar ook al steekjes laten vallen. Mclaren heeft idd ook steekjes laten vallen, maar lijkt nu prima op weg naar goede resultaten. Lewis en Kimi verkeren ook in bloedvorm, net zoals Mclaren en Lotus.

Één zwaluw maakt geen zomer. Niet dat de heren niet goed rijden maar in bloedvorm vind ik wat overdreven ná 1 goede race.

Citaat
Juist wel. Zodra Kimi en Lewis en Sebastian kunnen, presteren ze. Lewis en Kimi laten ook geen steekjes vallen en wanneer ze de mogelijkheid krijgen, scoren ze direct. Zonder hun pech, kunnen zij ook constant scoren en zulke pech kan Alonso ook overkomen ja. Als Lewis een titel kandidaat is, is Kimi dat ook. Zeker als je de snelheden van deze 2 auto's ziet. Ik vlak ze zeker niet uit, ik verwacht alleen niet dat(zeker Ferrari) ineens iets vind dat het gat verkleint/ overbrugt. Zoals je zelf al weken lang zegt, loopt Ferrari continue beetje achter en missen zij de snelheid om de snelste te zijn. Iets wat Mclaren en Lotus volgens mij wel hebben. Red Bull verwacht ik iets meer van dan Ferrari, maar ze hebben imo best wel last van het geblazen difusor verbod.

Pech? Nogmaals, zoiets heet een seizoensverloop. En anders heeft Alonso al een héél seizoen pech door niet de snelste auto te bezitten?? Wat jij wilt. En je gaat alweer roepen dat Alonso ook pech kan hebben en nogmaals, jaahaa, net als alle anderen. Dat zijn toch geen argumenten? Het is écht lukraak gokken in je eigen straatje. Want, nogmaals, niemand steekt er met hoofd en schouders bovenuit. Alonso kan het zomaar redden door constant te blijven rijden. Het is écht aan Hamilton (en Vettel) om zich hierin te beteren. Als hun blijven stuivertje wisselen en ook nog eens met Webber en Kimi, kan Alonso prima pareren door structureel te scoren. Bovendien zitten ze in Maranello niet stil. Wie het beste uit de zomerstop komt, weet niemand.

CitaatIk vestig mijn hoop er helemaal niet op, het is slechts een mogelijkheid. Wilde alleen schetsen dat Alonso ook de pech kan krijgen die Lewis of Kimi al hebben gehad. En meestal verrekent de pech zich gedurende het jaar wel. Iedereen ongeveer evenveel pech of geluk. Maar daar word natuurlijk niet de titel mee behaald.

Leuk dat het een optie is alleen geldt deze voor iedereen. Onnodig om herhaaldelijk eventuele pech aan te dragen als argument waarom Alonso niet persé kampioen hoeft te worden. Buiten het feit dat het geen argument is. Uitvallen kan iedereen tenslotte. En tot nu toe is de combinatie Alonso/Ferrari goed geweest voor een zeer betrouwbaar en constant scorend pakket. Hierop zul je dus verder moeten borduren. Tenminste, als je reëel bent.


CitaatKlopt gedeeltelijk ja. Alonso doet zijn ding op moment van meeste belang, maar hij/Ferrari heeft nu niet de snelheid om op zich zelf te winnen.

En dat voor iemand die roept dat we Ferrari onderschatten en Alonso overschatten!?! Je schiet nu je eigen uitspraken omver! Kneiter hard zelfs. Maar prima hoor, ik sluit me 200% aan bij deze uitspraak. Sterker nog, deze uitspraak, deze zin, die houden we erin. Kortom: Helemaal eens met jou vriend Folkert!

Citaat
Jij vlakt op jou beurt Kimi en Lotus compleet uit dus. Overigens vlak ik RBR niet echt uit, ik verwacht ze tussen Ferrari en Mclaren, maar er niet voor.

Nee, dat doe ik niet. Ik vind het niet de meest logische gedachtengang maar het kan zomaar. Dat is niet compleet uitvlakken maar ook niet overtuigd zijn van zijn kansen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 augustus 2012 - 16:59:07


Één zwaluw maakt geen zomer. Niet dat de heren niet goed rijden maar in bloedvorm vind ik wat overdreven ná 1 goede race.
Gelukkig voor mij zijn er al meerdere zwaluwen geweest en hebben beide rijders laten zien goed te kunnen presteren. Lewis is zeker in bloedvorm. En ja, daar komt hij weer, zonder zijn pech had hij toch echt wel heel veel verder naar voren gestaan. En desondanks blijft hij goed rijden. Geen 1 race waar van je echt kan zeggen: Wow Lewis daar rijd je als een natte dweil rond. Als je zijn pech races weg streept, is hij wel degelijk zeer constant. Want met pech, kan je niet zeggen dat een coureur niet constant is.
Citaat

Pech? Nogmaals, zoiets heet een seizoensverloop. En anders heeft Alonso al een héél seizoen pech door niet de snelste auto te bezitten?? Wat jij wilt. En je gaat alweer roepen dat Alonso ook pech kan hebben en nogmaals, jaahaa, net als alle anderen. Dat zijn toch geen argumenten? Het is écht lukraak gokken in je eigen straatje. Want, nogmaals, niemand steekt er met hoofd en schouders bovenuit. Alonso kan het zomaar redden door constant te blijven rijden. Het is écht aan Hamilton (en Vettel) om zich hierin te beteren. Als hun blijven stuivertje wisselen en ook nog eens met Webber en Kimi, kan Alonso prima pareren door structureel te scoren. Bovendien zitten ze in Maranello niet stil. Wie het beste uit de zomerstop komt, weet niemand.
Nee, zoiets heet pech. Situaties waar een coureur geen reed aan kan doen. Geen seizoensverloop. Wat een onzin zeg. En als we jou lijn dan even door trekken is het geen pech voor Alonso, maar Falen van Alonso om geen goede auto te bouwen. Nee, jij komt met goede argumenten. Het is niet gokken, het is kijken naar huidige prestatie niveau, eventuele updates van andere teams en ja, klein beetje lullen in mijn eigen straatje. Maar als je nu eens een keer leest, is het een verwachting die ik heb. Nergens presenteer ik het als feiten. En wat moet Hamilton doen om zich te verbeteren? Die gozer rijd de ballen uit zijn broek dit jaar en bewijst een zeer gegroeid coureur te zijn. Hij hoeft helemaal niet te te verbeteren. En Kimi ook niet. Jij wilt pech afrekenen op de coureur, iig zo lijkt het. Maar Kimi en Lewis zijn zelf wel constant wanneer ze de mogelijkheid krijgen. Wie er als beste uit komt weet niemand nee, maar ik verwacht Lewis/ Mclaren en Kimi en Lotus.

Citaat

Leuk dat het een optie is alleen geldt deze voor iedereen. Onnodig om herhaaldelijk eventuele pech aan te dragen als argument waarom Alonso niet persé kampioen hoeft te worden. Buiten het feit dat het geen argument is. Uitvallen kan iedereen tenslotte. En tot nu toe is de combinatie Alonso/Ferrari goed geweest voor een zeer betrouwbaar en constant scorend pakket. Hierop zul je dus verder moeten borduren. Tenminste, als je reëel bent.
Geen antwoord dus op mijn stelling. Daarnaast zeg ik dus ook nergens dat uit vallen van Alonso de reden is, dat Alonso geen titel mee krijgt dit jaar. Dat baseer ik meer op prestaties van Mclaren en Lewis, Lotus en Kimi en op Ferrari en Fernando. Ferrari Alonso heeft ook al een slippertje gehad, dus is er altijd kans dat zij dat nogmaals doen. Net zoals Mclaren en de rest van het veld dat kunnen doen. Lewis is dit jaar net als Alonso structureel goed voor in te vinden, Mclaren is in een paar races slordig geweest. Maar als Mclaren zaakjes op een rijtje heeft, zijn zij met Lewis ook een combinatie die een van de beste kan zijn.


Citaat
En dat voor iemand die roept dat we Ferrari onderschatten en Alonso overschatten!?! Je schiet nu je eigen uitspraken omver! Kneiter hard zelfs. Maar prima hoor, ik sluit me 200% aan bij deze uitspraak. Sterker nog, deze uitspraak, deze zin, die houden we erin. Kortom: Helemaal eens met jou vriend Folkert!

CitaatEuh? Juist. Niet dus. Nog maar eens lezen. Ferrari is nu niet meer het snelst, maar waren dat in Duitsland wel. Ik schiet niets omver, jij probeert weer mijn woorden te verdraaien en het zo te laten lijken. Na reglementswijzigingen waren ze dat niet meer, daarvoor wel. Prima dat jij mijn laatste zin er wilt in houden. Je raakt er kant nog wal mee en schiet je zelf er alleen maar mee neer. Beter lezen luid nogmaals mijn devies. (en stoppen met verdraaien van posten natuurlijk.)
Jij vlakt op jou beurt Kimi en Lotus compleet uit dus. Overigens vlak ik RBR niet echt uit, ik verwacht ze tussen Ferrari en Mclaren, maar er niet voor.

Nee, dat doe ik niet. Ik vind het niet de meest logische gedachtengang maar het kan zomaar. Dat is niet compleet uitvlakken maar ook niet overtuigd zijn van zijn kansen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 19 augustus 2012 - 17:50:04
[Gelukkig voor mij zijn er al meerdere zwaluwen geweest en hebben beide rijders laten zien goed te kunnen presteren. Lewis is zeker in bloedvorm. En ja, daar komt hij weer, zonder zijn pech had hij toch echt wel heel veel verder naar voren gestaan. En desondanks blijft hij goed rijden. Geen 1 race waar van je echt kan zeggen: Wow Lewis daar rijd je als een natte dweil rond. Als je zijn pech races weg streept, is hij wel degelijk zeer constant. Want met pech, kan je niet zeggen dat een coureur niet constant is.

Als je Alonso's pech wegstreept, reed hij in de snelste auto en was hij al kampioen.

CitaatNee, zoiets heet pech. Situaties waar een coureur geen reed aan kan doen. Geen seizoensverloop. Wat een onzin zeg. En als we jou lijn dan even door trekken is het geen pech voor Alonso, maar Falen van Alonso om geen goede auto te bouwen. Nee, jij komt met goede argumenten. Het is niet gokken, het is kijken naar huidige prestatie niveau, eventuele updates van andere teams en ja, klein beetje lullen in mijn eigen straatje. Maar als je nu eens een keer leest, is het een verwachting die ik heb. Nergens presenteer ik het als feiten. En wat moet Hamilton doen om zich te verbeteren? Die gozer rijd de ballen uit zijn broek dit jaar en bewijst een zeer gegroeid coureur te zijn. Hij hoeft helemaal niet te te verbeteren. En Kimi ook niet. Jij wilt pech afrekenen op de coureur, iig zo lijkt het. Maar Kimi en Lewis zijn zelf wel constant wanneer ze de mogelijkheid krijgen. Wie er als beste uit komt weet niemand nee, maar ik verwacht Lewis/ Mclaren en Kimi en Lotus.


Prima, ik verwacht Kimi niet. Mag het?

CitaatGeen antwoord dus op mijn stelling. Daarnaast zeg ik dus ook nergens dat uit vallen van Alonso de reden is, dat Alonso geen titel mee krijgt dit jaar. Dat baseer ik meer op prestaties van Mclaren en Lewis, Lotus en Kimi en op Ferrari en Fernando. Ferrari Alonso heeft ook al een slippertje gehad, dus is er altijd kans dat zij dat nogmaals doen. Net zoals Mclaren en de rest van het veld dat kunnen doen. Lewis is dit jaar net als Alonso structureel goed voor in te vinden, Mclaren is in een paar races slordig geweest. Maar als Mclaren zaakjes op een rijtje heeft, zijn zij met Lewis ook een combinatie die een van de beste kan zijn.

Ja, Hamilton is ook goed Folkert.


CitaatEuh? Juist. Niet dus. Nog maar eens lezen. Ferrari is nu niet meer het snelst, maar waren dat in Duitsland wel. Ik schiet niets omver, jij probeert weer mijn woorden te verdraaien en het zo te laten lijken. Na reglementswijzigingen waren ze dat niet meer, daarvoor wel. Prima dat jij mijn laatste zin er wilt in houden. Je raakt er kant nog wal mee en schiet je zelf er alleen maar mee neer. Beter lezen luid nogmaals mijn devies. (en stoppen met verdraaien van posten natuurlijk.)
Jij vlakt op jou beurt Kimi en Lotus compleet uit dus. Overigens vlak ik RBR niet echt uit, ik verwacht ze tussen Ferrari en Mclaren, maar er niet voor.

Ik vlak ze niet compleet uit. Lees nu toch eens. Ik geloof er niet direct in maar het kan zomaar. En Ferrari schiet snelheid te kort, tenzij ze winnen? Dan ineens is de Ferrari snel genoeg en ligt het niet aan Alonso? Neem je dit zelf nog wel serieus? Kan het me nauwelijks voorstellen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 augustus 2012 - 18:00:47


Als je Alonso's pech wegstreept, reed hij in de snelste auto en was hij al kampioen.
Welke pech?

Citaat
Prima, ik verwacht Kimi niet. Mag het?
Prima, net zoals ik Red Bull er niet echt bij verwacht. Mag het?
Citaat
Ja, Hamilton is ook goed Folkert.
Ja dat zeg ik toch ook? Ik geef alleen even tegen argument dat Alonso niet de enige coureur is die in bloedvorm verkeerd.

Citaat

Ik vlak ze niet compleet uit. Lees nu toch eens. Ik geloof er niet direct in maar het kan zomaar. En Ferrari schiet snelheid te kort, tenzij ze winnen? Dan ineens is de Ferrari snel genoeg en ligt het niet aan Alonso? Neem je dit zelf nog wel serieus? Kan het me nauwelijks voorstellen.
Kom op Wizard. Dit is toch nergens voor nodig? Je schiet je zelf nu wel heel erg in de voet hoor. Niet zo persoonlijk worden als je er niet meer uit komt met goede argumenten. Beetje verdraaien van wat woorden en opmerkingen en opgevolgd door een persoonlijke aanval had ik niet van jou verwacht eigenlijk. Wil best met je discussiëren, maar houd je zelf beetje in en ga niet zo te keer. Nergens voor nodig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Folkert op 19 augustus 2012 - 18:09:30
Welke pech?

Situaties waar een coureur niks aan kan doen. Je eigen woorden.

Citaat
Prima, net zoals ik Red Bull er niet echt bij verwacht. Mag het?

Die vlak je toch niet uit? Of.....nja, laat ook maar.


CitaatJa dat zeg ik toch ook? Ik geef alleen even tegen argument dat Alonso niet de enige coureur is die in bloedvorm verkeerd.

Wie beweert dat Hamilton niet in vorm is?

Citaat
Kom op Wizard. Dit is toch nergens voor nodig? Je schiet je zelf nu wel heel erg in de voet hoor. Niet zo persoonlijk worden als je er niet meer uit komt met goede argumenten. Beetje verdraaien van wat woorden en opmerkingen en opgevolgd door een persoonlijke aanval had ik niet van jou verwacht eigenlijk. Wil best met je discussiëren, maar houd je zelf beetje in en ga niet zo te keer. Nergens voor nodig.

Ik verdraai niks, Folkert en ga zeker niet te keer. Daarvoor is het te lachwekkend. Alleen, je bent niet consequent. Lees je mening over de lofzang over Alonso en zet deze af tegen je voorspelling hier. Je schiet van links naar rechts en komt aan met argumenten welke elkaar lekschieten. Daarmee confronteer ik je. Complimenten over Alonso alsook kritiek op Hamilton werkt bij jou als een rode lap op een stier. Mja, de tijd heeft me geleerd dat ik daar mee zal moeten leven. Dat gaat niet veranderen. Nja, dan ligt de bal dus bij mij, je hebt gelijk. Enfin, ik doe er niks -meer- mee.

Wie kampioen wordt? De tijd zal het ons leren. Vettel, Hamilton en Alonso zie ik als de rijders met de beste papieren. Webber en Raikkonen zullen zich erin kunnen mengen en wie weet gaat Button nog een rol vervullen, maar ik zie geen één van de laatst genoemde serieus kans maken. En ja, het kan, maar ik voorspel anders.