Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Niels_

Ik snap ook niet waarom steeds weer deze discussie. Elke keer wordt er vanuit gegaan dat Alonso constant profiteerde van de fouten van anderen en daardoor aan de leiding staat. En dat Hamilton zo ver achter staat omdat McLaren het verneukte.

Kom op zeg, in andere topics is al meermaals aangehaald dat Hamilton in een groot aantal races geen winnende pace had, los van het feit dat ie dan pech had door blunders van de pitcrew. Nu kan er wel gezegd worden dat hij dan nog steeds kostbare punten pakte, maar als je daar zo om geeft, moet je niet in duel gaan zoals hij dat deed met Maldonado in Brazilië. Dat was een kansloos gevecht en Maldonado zou hem sowieso gepasseerd hebben. Ook het feit dat ie in Duitsland wou opgeven in het begin is zoiets. Roepen na een paar rondes dat je wil opgeven terwijl er nog meer dan 60 ronden te rijden zijn... Als je dan ziet dat Massa (de man die toch te slecht is voor Ferrari) nog 12e weet te finishen, weet je dat je nog in de buurt van de punten kan komen.

Alonso doet gewoon zijn ding, maar het is niet zo dat hij puur profiteert van de pech van anderen. Van de prestatie van Ferrari word ik niet echt vrolijk vandaag, maar dit zou wel eens 1 van de mindere banen van Ferrari over het hele seizoen kunnen zijn. Ik trek mij op aan die gedachten met in de wetenschap dat Spa en Monza de wagen iets beter zouden moeten liggen.

0634

Och, in de race komt ie wel vaker weer naar voren. Dat zal nu ook wel weer. Bovendien zal Alonso tevreden zijn over het feit dat Webber achter hem staat en Vettel nog langs Grosjean en Lewis moet. Dat zijn toch zijn grootste concurrenten.

Kootje

Citaat van: Ńiels op 29 juli 2012 - 03:24:26
Ik snap ook niet waarom steeds weer deze discussie. Elke keer wordt er vanuit gegaan dat Alonso constant profiteerde van de fouten van anderen en daardoor aan de leiding staat. En dat Hamilton zo ver achter staat omdat McLaren het verneukte.

Omdat dat simpelweg ook zo is.
Doet niets af van de prestatie van Alonso hoor, maar zonder al die pech bij Lewis had hij nooit zo'n grote voorsprong gehad en/of aan de leiding van het WK gegaan.


CitaatKom op zeg, in andere topics is al meermaals aangehaald dat Hamilton in een groot aantal races geen winnende pace had, los van het feit dat ie dan pech had door blunders van de pitcrew. Nu kan er wel gezegd worden dat hij dan nog steeds kostbare punten pakte,

Een winnende pace is ook niet altijd nodig hé, die heeft Alonmso ook niet.
Constant scoreen is dit seizoen belangrijker dan ooit en dat doet Lewis niet, Alonso wel.
Dat is het verschil tussen beide rijders, maar dat wordt wel degelijk veroorzaakt door domme pech, daar kun je gewoon niet omheen.


Citaatmaar als je daar zo om geeft, moet je niet in duel gaan zoals hij dat deed met Maldonado in Brazilië. Dat was een kansloos gevecht en Maldonado zou hem sowieso gepasseerd hebben.

Dat had hij idd beter niet kunnen proberen.
Maar dat neemt niet weg dat Maldonado daar in de fout gaat, niet Hamilton.
Die deed daar niets anders dan hij eerder die race bij Grosjean en Schumacher deed.


CitaatOok het feit dat ie in Duitsland wou opgeven in het begin is zoiets. Roepen na een paar rondes dat je wil opgeven terwijl er nog meer dan 60 ronden te rijden zijn... Als je dan ziet dat Massa (de man die toch te slecht is voor Ferrari) nog 12e weet te finishen, weet je dat je nog in de buurt van de punten kan komen.

Vondt ik ook niet echt van 'n (op dat moment) juiste instelling getuigen.
Maar je kunt dit niet vergelijken met Massa's vleugelwissel.
Massa komt weliswaar achterin het veld terug, maar rijdt nog steeds binnen dezelfde ronde.
Dan maak je, zeker met wat uitvallers, nog kans om je terug te vechten.
Lewis komt terug op 'n ronde (bijna twee) achterstand en is daardoor direct kansloos.
Ik zou dan ook niet zoveel zin meer hebben.


CitaatAlonso doet gewoon zijn ding, maar het is niet zo dat hij puur profiteert van de pech van anderen.

Dat alles aan falen van anderen ligt zegt ook niemand.
Uiteindelijk rijdt hij iedere race gewoon vooraan, dus daar valt niets op af te dingen.
Het enige wat wij zeggen is dat de euforisch reacties op zijn prestaties wel erg overdreven zijn.
Hij rijdt goed, zéér goed zelfs, maar nu wordt er net gedaan alsof hij het veld 2-wekelijks oprolt en eenzaam aan de top staat.
Het klassement geeft dat ook weer, maar dan moet je ook kijken warom dat zo is.
En dan kun je er gewoon niet omheen dat hij vol profiteerd van andermans pech.


CitaatVan de prestatie van Ferrari word ik niet echt vrolijk vandaag, maar dit zou wel eens 1 van de mindere banen van Ferrari over het hele seizoen kunnen zijn. Ik trek mij op aan die gedachten met in de wetenschap dat Spa en Monza de wagen iets beter zouden moeten liggen.

Dat zou ik niet weten.
Maar maak je niet ongerust, zelfs bij 'n minder resultaat behoud hij de leiding.
Die wordt dit jaar gewoon 3-voudig WK omdat hij simpelweg te goed is om dat nog uit handen te geven.
Tenzij ook hij 'n aantal races door pech getroffen wordt en zo de kaarten voor iedereen weer gelijk zijn.

0634

Citaat van: Kootje op 29 juli 2012 - 08:31:55
Dat zou ik niet weten.
Maar maak je niet ongerust, zelfs bij 'n minder resultaat behoud hij de leiding.
Die wordt dit jaar gewoon 3-voudig WK omdat hij simpelweg te goed is om dat nog uit handen te geven.
Tenzij ook hij 'n aantal races door pech getroffen wordt en zo de kaarten voor iedereen weer gelijk zijn
Welnee. Zo groot is die voorsprong niet. Afwachten.

Maar er zijn nu twee discussies die door elkaar heen lopen volgens mij. De wie wordt kampioen discussie en de wie is de beste discussie. Ik denk niet dat Alonso kampioen wordt, maar wel dat hij de beste van het spul is. Dat kan ook he. :)

Folkert

En stiekem (en hard op) Hoop ik nog op 1 of 2 pech weekenden voor Alonso.
En wat betreft de race pace? Ja hij heeft niet elke race de pace om te winnen, maar dat heeft niemand gehad. Zoals Kootje al aan geeft, is dat de manier waarop er gewonnen word. En zonder straf in Spanje had hij echt wel de pace om te winnen. Of iig top 4. Zelfde als in Duitsland top 3 was mogelijk geweest en net als Spanje ook de overwinning. In alle pech gevallen had hij anders ook constant geweest en veel dichter bij gestaan, zo niet boven Alonso.

En ik blijf er bij. Maldonado was fout en Lewis had misschien wel helemaal aan de kant gemoeten, maar hij pakt 1 keer de binnen lijn om te verdedigen en word aan de buitenkant voor bij gereden door Maldonado. Hij remt en Maldonado schiet door omdat er geen plek meer zou zijn en Maldonado schiet weer door en ramt Lewis.
Ok, als ik eerlijk ben had ik gehoopt dat hij gewoon eerder remde en Pastor voorbij liet, dan had hij nu een p4 gehad. Maar racers blijven racers. Voor het zelfde geld kwam er daarna direct een SC Omdat Kimi besloot een Wiskey ijsje te eten miden op het circuit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

De schuldvraag is geen eens belangrijk, zoals Niels al aangeeft was het een kansloos gevecht dus had Hamilton beter zijn verlies kunnen nemen. Dat deed hij niet met een touché als gevolg. Wie ook de schuldige is, het was nog altijd te voorkomen. In die situatie had je positie met hand en tand verdedigen geen enkele toegevoegde waarde. Het gat naar Schumacher was 20 seconden, als ik me niet vergis, dus Hamilton had zich daar beter op kunnen focussen. Dat is nu het verschil tussen Alonso en Hamilton en maakt Alonso completer.

Folkert

Citaat van: Wizard op 29 juli 2012 - 09:47:30
De schuldvraag is geen eens belangrijk, zoals Niels al aangeeft was het een kansloos gevecht dus had Hamilton beter zijn verlies kunnen nemen. Dat deed hij niet met een touché als gevolg. Wie ook de schuldige is, het was nog altijd te voorkomen. In die situatie had je positie met hand en tand verdedigen geen enkele toegevoegde waarde. Het gat naar Schumacher was 20 seconden, als ik me niet vergis, dus Hamilton had zich daar beter op kunnen focussen. Dat is nu het verschil tussen Alonso en Hamilton en maakt Alonso completer.
Met hand en tand verdedigen is ook wel wat over dreven. Hij verdedigde, Pastor sloop naar binnen(of naar buiten dus) remt te laat en schiet van de baan. Had Lewis Pastor moeten laten gaan? Ja omdat WK belangrijker is, nee omdat je een racer bent en je in het recht staat te verdedigen. Je mag als rijder wel een beetje verwachten dat je tegenstander je niet onbeholpen er uit rijd.

En om deze ene fout is Alonso completer? Neen onzin vind ik. Waarom mag ik dan niet aan stippen dat Alonso dus ook niet zo compleet is en fout maakte in Canada. Hij is toch zo begaan met het team en bouwt het team om zich heen? Hij is toch compleet, dus waarom gaat hij "kansloos" verder rijden terwijl hij +- 4 seconde per rondje verliest op zijn concurrenten. Had Hamilton nu dan naar binnen gemoeten voor nieuwe banden? Nee, in die 2 of 3 of 4 ronden had hij denk ik niks meer kunnen winnen en alleen maar verliezen. Gat met Schumacher was dacht ik iets van ca 12 seconde. Hij zou eerder wat verliezen dan wat winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Pastor remt te laat? Hij werd naar buiten gedrukt

SDG

#593
Foutje, verkeerde topic.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:31:47
Pastor remt te laat? Hij werd naar buiten gedrukt
Door wie? Hij rijd zich zelf naast de baan.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 10:37:30
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:31:47
Pastor remt te laat? Hij werd naar buiten gedrukt
Door wie? Hij rijd zich zelf naast de baan.

Ja natuurlijk, anders rijdt hij tegen Lewis aan. Er zat een centimeter of wat tussen.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:41:35
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 10:37:30
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:31:47
Pastor remt te laat? Hij werd naar buiten gedrukt
Door wie? Hij rijd zich zelf naast de baan.

Ja natuurlijk, anders rijdt hij tegen Lewis aan. Er zat een centimeter of wat tussen.
Nou ja dat maakte hem anders toch niks uit, even later reed hij als nog tegen Lewis aan. Pastor zat er niet vol meer naast toen ze de bocht instuurde. Pastor moest daar liften en desnoods de chicane afsnijden om een aanrijding te voorkomen. Niet net buiten de baan gaan en dan proberen zo verder te rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 10:47:15
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:41:35
Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 10:37:30
Citaat van: sanderalonso op 29 juli 2012 - 10:31:47
Pastor remt te laat? Hij werd naar buiten gedrukt
Door wie? Hij rijd zich zelf naast de baan.

Ja natuurlijk, anders rijdt hij tegen Lewis aan. Er zat een centimeter of wat tussen.
Nou ja dat maakte hem anders toch niks uit, even later reed hij als nog tegen Lewis aan. Pastor zat er niet vol meer naast toen ze de bocht instuurde. Pastor moest daar liften en desnoods de chicane afsnijden om een aanrijding te voorkomen. Niet net buiten de baan gaan en dan proberen zo verder te rijden.

Maar dat doet er niks aan af dat hij naar buiten werd gedrukt ;) Pastor had zijn verlies kunnen nemen, maar Lewis ook

Folkert

Ja is ook wel wat van te zeggen. Maar ja tis gebeurt uit eindelijkt wint lewis hier de race en in Brazilie de titel ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 29 juli 2012 - 11:04:49
Ja is ook wel wat van te zeggen. Maar ja tis gebeurt uit eindelijkt wint lewis hier de race en in Brazilie de titel ;D
Hmmm. Dat is wel erg ver naar voren kijken, maar zou zo maar kunnen. Alonso hoopt op regen vandaag dus die zal het allemaal wel goed vinden. Webber achter hem en de rest moet het maar uitvechten.