Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 28 juli 2012 - 21:02:18
OK, OK fair enough  :)
Ben het er niet geheel mee eens... Maar dat mag hier he  ;)

Nee! Dat is ten strengste verboden. Kan het moderaille hierop gepaste sancties aanzetten?? ;)

CitaatOmstandigheden maken dat het niveau van de auto's op specifieke momenten meer of minder gelijkwaardig aan elkaar.
In regenraces gelden natuurkundige wetten, dan droge omstandigheden.
Als heel goede coureurs in minder goede auto's, winnen van andere heel goede coureurs met een betere wagen,
dan is er over het algemeen sprake van bijzondere omstandigheden, zoals regen oid.
Niet omdat die heel goede coureur in de betere auto in eens minder goed is... 

Zoiets. De crux zit 'm vaak in het niet constant zijn. Hoezo kan Vettel Webber niet verslaan en 2 races later Webber Vettel niet bijhouden? Dat heeft toch te maken met rijderskwaliteiten of schiet ik nu naast de roos?

Kootje

#571
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2012 - 20:54:26
komt dat argument weer... 'ja hij had zoveel pech anders stond hij bovenaan...'  ::) Alsof die McLaren overal zo goed was en de rest geen pech heeft gehad.

Natuurlijk komt dat argument weer.
Het is juist de pech van Hamilton die er voor zorgt dat het gat zo groot is en Alonso nu ineens met kop en schouders boven hem uit zou steken.
Terwijl ook Hamilton 'n tot nu toe foutloos seizoen rijdt en meer uit de auto lijkt te halen dan erin zit. (al kan dit niet)


CitaatNatuurlijk heeft de beste man pech gehad en dat heeft hem punten gekost maar waar hij anders had gestaan weet helemaal niemand.

Weten .... nee, dat kan natuurlijk niet, het feit dat hij na 'n zoveelste mislukte pitsstop gewoon foutlloos z'n race uitrijdt was 'm anders natuurlijk niet gelukt. ::)

Natuurlijk kun je dat wel zeggen.
Je weet wat die pitsstops hem hebben gekost, dus kun je ook redelijk inschatten waar hij ze anders gefinished was.
Zelfde geld voor Valencia waar hij eraf werd gereden door Maldonado.
Lijkt me toch vrij safe to say dat hij daar anders minimaal 3e was geworden, dus 15 punten ipv 0.
Spanje waar hij 'n goede pace neerlegde had hij zeker top 4 gereden, Duitsland kijkend naar z'n pace 'n zeker podium.
Tel al die misgelopen punten bij elkaar op en hij zou met gemak 50+ punten meer hebben gehaald.
Komt dan nog bij dat Alonso dan meerdere malen achter hem gezeten had, en daardoor dus minder punten gescoord zou hebben.
Daardoor komt het megagat dat er nu is direct te vervallen.
Ben echt benieuwd of men dan net zo euforisch was geweest over Alonsoi dan nu.

CitaatHamilton rijdt verder goed hoor, er wordt nu net gedaan alsof iemand zegt dat dat niet zo is. Vettel rijdt ook prima en gelukkig doet Button dat nu ook weer.

Daar gaat het me ook niet om.
Het is het MET KOP EN SCHOUDERS waar ik me mateloos aan erger.
Ja ..... Alonso is goed, héél goed zelfs, maar dat zijn Hamilton en Vettel ook.
Die doen echt niets, maar dan ook helemaal niets voor hem onder.

SanderD

Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:16:04
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2012 - 20:54:26
komt dat argument weer... 'ja hij had zoveel pech anders stond hij bovenaan...'  ::) Alsof die McLaren overal zo goed was en de rest geen pech heeft gehad.

Natuurlijk komt dat argument weer.
Het is juist de pech van Hamilton die er voor zorgt dat het gat zo groot is en Alonso nu ineens met kop en schouders boven hem uit zou steken.
Terwijl ook Hamilton 'n tot nu toe foutloos seizoen rijdt en meer uit de auto lijkt te halen dan erin zit. (al kan dit niet)


CitaatNatuurlijk heeft de beste man pech gehad en dat heeft hem punten gekost maar waar hij anders had gestaan weet helemaal niemand.

Weten .... nee, dat kan natuurlijk niet, het feit dat hij na 'n zoveelste mislukte pitsstop gewoon foutlloos z'n race uitrijdt was 'm anders natuurlijk niet gelukt. ::)

Natuurlijk kun je dat wel zeggen.
Je weet wat die pitsstops hem hebben gekost, dus kun je ook redelijk inschatten waar hij ze anders gefinished was.
Zelfde geld voor Valencia waar hij eraf werd gereden door Maldonado.
Lijkt me toch vrij safe to say dat hij daar anders minimaal 3e was geworden, dus 15 punten ipv 0.
Spanje waar hij 'n goede pace neerlegde had hij zeker top 6 gereden, Duitsland kijkend naar z'n pace 'n zeker podium.
Tel al die misgelopen punten bij elkaar op en hij zou met gemak 50+ punten meer hebben gehaald.
Komt dan nog bij dat Alonso dan meerdere malen achter hem gezeten had, en daardoor dus minder punten gescoord zou hebben.
Daardoor komt het megagat dat er nu is direct te vervallen.
Ben echt benieuwd of men dan net zo euforisch was geweest over Alonsoi dan nu.

CitaatHamilton rijdt verder goed hoor, er wordt nu net gedaan alsof iemand zegt dat dat niet zo is. Vettel rijdt ook prima en gelukkig doet Button dat nu ook weer.

Daar gaat het me ook niet om.
Het is het MET KOP EN SCHOUDERS waar ik me mateloos aan erger.
Ja ..... Alonso is goed, héél goed zelfs, maar dat zijn Hamilton en Vettel ook.
Die doen echt niets, maar dan ook helemaal niets voor hem onder.

Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Wizard

Volgens mij had hij een flink gat naar Schumacher en had hij dat kunnen redden.

SanderD

Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:19:55
Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Mij wel.
Ten eerste was de nummer 4 nog ver weg, ten tweede was het nog maar één rondje.
Maar goed .... geef ik je dat voordeel, dan nog was 'n hoge puntenfinish gewoon in de pocket.


Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:21:59
Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Sorry, ik dacht dat hij juist 2e lag, mijn fout.
Dan had 'n 4e plek zijn deel geweest, nog steeds 12 punten ipv 0

SanderD

Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:25:51
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:19:55
Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Mij wel.
Ten eerste was de nummer 4 nog ver weg, ten tweede was het nog maar één rondje.
Maar goed .... geef ik je dat voordeel, dan nog was 'n hoge puntenfinish gewoon in de pocket.


Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:21:59
Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Sorry, ik dacht dat hij juist 2e lag, mijn fout.
Dan had 'n 4e plek zijn deel geweest, nog steeds 12 punten ipv 0

Daar heb je gelijk in. Maar dan had Hamilton maar eieren voor zijn geld moeten kiezen.

Wizard

Exactomundo! Nu heeft of had hij een nulscore. Dat is morsen van belangrijke punten.

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:28:27
Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:25:51
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:19:55
Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Mij wel.
Ten eerste was de nummer 4 nog ver weg, ten tweede was het nog maar één rondje.
Maar goed .... geef ik je dat voordeel, dan nog was 'n hoge puntenfinish gewoon in de pocket.


Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:21:59
Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Sorry, ik dacht dat hij juist 2e lag, mijn fout.
Dan had 'n 4e plek zijn deel geweest, nog steeds 12 punten ipv 0

Daar heb je gelijk in. Maar dan had Hamilton maar eieren voor zijn geld moeten kiezen.

Had hij idd moeten doen, maar ja ..... dat zit niet in z'n aard.
Daarin is Alonso idd verder, maar MET KOP EN SCHOUDERS ??? ...... nee. ;)

janke

Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:38:44
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:28:27
Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:25:51
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:19:55
Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Mij wel.
Ten eerste was de nummer 4 nog ver weg, ten tweede was het nog maar één rondje.
Maar goed .... geef ik je dat voordeel, dan nog was 'n hoge puntenfinish gewoon in de pocket.


Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:21:59
Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Sorry, ik dacht dat hij juist 2e lag, mijn fout.
Dan had 'n 4e plek zijn deel geweest, nog steeds 12 punten ipv 0

Daar heb je gelijk in. Maar dan had Hamilton maar eieren voor zijn geld moeten kiezen.

Had hij idd moeten doen, maar ja ..... dat zit niet in z'n aard.
Daarin is Alonso idd verder, maar MET KOP EN SCHOUDERS ??? ...... nee. ;)

Met kop en schouders? JA ZEKER. F1 is ook af en toe realisme. Wat je ziet. En met de beste wil kan ik niemand anders voorstellen dan Alonso. Vettel zeikt links en rechts. Alonso is bezig waar het om gaat, Winnen en nog eens winnen of blijven scoren.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Tja, kop en schouders ja. Daar blijf ik bij. Ik zie trouwens niet in de berekeningen dat anderen ook pech hebben gehad. Telt dat niet dan? Bovendien, en ik benadruk het nog maar eens: ik heb het niet alleen maar over nu, ik heb het over Alonso's totale loopbaan, van zijn Renault dagen tot nu heeft hij zich ontwikkeld in een absolute wereldtopper die Ferrari draagt zoals schumacher dat ook ooit deed.

Hamilton en Vettel zijn talentvol, maar zijn daar nog niet, net zoals Alonso nog geen Schumacher was toen hij in 06 toch de titel van hem won. Los van wagens of titels is het verschil op dit moment inderdaad flink i.m.o., Lewis en Sebas zullen dat gat de komende jaren kleiner kunnen maken. Daar is niks geks aan, die jongens zijn een jaar of wat jonger.

Folkert

#581
Citaat van: Jeroen op 28 juli 2012 - 17:58:28
Ach Lewis is qua racer en qua snelheid buitengewoon, maar is niet de complete allround coureur die alles beheerst. Dat is Alonso weer veel meer. Lewis is meer de wildebras, geen klassementsrijder. Hij blijft mij altijd aan Mansell herinneren. En da's mooi, want Nigel is een held.
Maar ik zie hem nog wel groeien in allround rijden. Dit jaar doet hij het toch heel behoorlijk. Haalt in wanneer het moet en doet het dan beheerst. Valentia is een uitzondering, maar verder zie ik hem dit jaar niks fout doen. Zelfs Valencia niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat zei ik ja, maar vanwaar de qoute of ging er iets mis?

Folkert

Citaat van: janke op 28 juli 2012 - 22:02:49
Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:38:44
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:28:27
Citaat van: Kootje op 28 juli 2012 - 21:25:51
Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:19:55
Nee, als hij eieren voor zijn geld had gekozen was hij alsnog geen 3de geworden. Hij zat in the cliff, en dan weet je hoe hard het kan gaan. Maldonado was er zeker voorbij gegaan, en het zal me niks verbazen als hij nog meer positie's had kunnen verliezen.

Mij wel.
Ten eerste was de nummer 4 nog ver weg, ten tweede was het nog maar één rondje.
Maar goed .... geef ik je dat voordeel, dan nog was 'n hoge puntenfinish gewoon in de pocket.


Citaat van: sanderalonso op 28 juli 2012 - 21:21:59
Zou best kunnen, ik weet het niet. Maar zijn derde plaats was hij zoiezo kwijt geraakt aan Pastor.

Sorry, ik dacht dat hij juist 2e lag, mijn fout.
Dan had 'n 4e plek zijn deel geweest, nog steeds 12 punten ipv 0

Daar heb je gelijk in. Maar dan had Hamilton maar eieren voor zijn geld moeten kiezen.

Had hij idd moeten doen, maar ja ..... dat zit niet in z'n aard.
Daarin is Alonso idd verder, maar MET KOP EN SCHOUDERS ??? ...... nee. ;)

Met kop en schouders? JA ZEKER. F1 is ook af en toe realisme. Wat je ziet. En met de beste wil kan ik niemand anders voorstellen dan Alonso. Vettel zeikt links en rechts. Alonso is bezig waar het om gaat, Winnen en nog eens winnen of blijven scoren.
Hamilton zeikt ook nooit, beantwoord alleen wat hem gevraagd word en houd zich ook bezig met het WK. Zegt al dat hij het niet opgeeft. 
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2012 - 22:38:09
Dat zei ik ja, maar vanwaar de qoute of ging er iets mis?
Klopt ging iets mis. Denk dat ik per ongeluk de [ / quote ] verwijderde en door typte. vervelend toetsenbord ook altijd >:(
Trotse vader van Rosalie(L)