Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 20:50:25
Ik geef Button geen enkele kans op de titel. Webber en de Lotussen ook niet. Lewis heeft nog een klein kansje, maar dat is wel echt een kleintje hoor.

Hoezo Webber niet?

0634

Citaat van: Wizard op 26 juli 2012 - 21:29:35
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 20:50:25
Ik geef Button geen enkele kans op de titel. Webber en de Lotussen ook niet. Lewis heeft nog een klein kansje, maar dat is wel echt een kleintje hoor.

Hoezo Webber niet?
Omdat zijn teamgenoot beter is.

Wizard

In 2010 zat hij er ook dichtbij. En het was meer mazzel dan kunde dat Vettel won.

0634

Yup. Maar Vettel is nu echt wel verder dan dat.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 21:48:18
Yup. Maar Vettel is nu echt wel verder dan dat.
En aan de Resultaten te zien Webber ook. Vettel lijkt weer een Dipje te krijgen als het tegen zit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Ik vind dat Vettel de titel in 2010 terecht heeft gewonnen. Hij heeft dat jaar mechanische pech gekend (remmen en motor, iig 1x uit leidende positie) waardoor het in de laatste race beslist werd... Dan heeft idd mazzel dat ie de titel alsnog pakte, maar dat had niets met kunde te maken...

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 21:48:18
Yup. Maar Vettel is nu echt wel verder dan dat.

Webber ook! Draait een keurig seizoen en kan Vettel prima bijbenen. Net als in 2010. Dat Vettel gegroeid is als coureur plus een man die eveneens een prima seizoen draait en in staat is het tij te keren en wie weet het kampioenschap naar zijn hand te zetten; eens. Maar daarom is Webber nog niet kansloos. Hij heeft dit seizoen meermaals bewezen Vettel te kunnen verslaan. Misschien in de basis niet de snellere, maar weet dat -wellicht- te compenseren door beter om te springen met de banden. Al met al vind ik Webber geen verkeerde rijder. Komt soms als een duveltje uit een doosje zonder zich structureel op de voorgrond te presenteren.

0634

Citaat van: Folkert op 26 juli 2012 - 21:54:27
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 21:48:18
Yup. Maar Vettel is nu echt wel verder dan dat.
En aan de Resultaten te zien Webber ook. Vettel lijkt weer een Dipje te krijgen als het tegen zit.
Webber niet hoor. Webber was toen ook al over de 30, die zal niet veel beter zijn dan twee jaar terug. Vorig jaar had hij een minder jaar, dat wel, misschien lag de auto hem niet, who knows.

En Vettel, ach waarom heeft hij een dipje dan? Ik zie hem weinig fout doen om eerlijk te zijn. Rijdt een stuk volwassener dan twee jaar geleden. Uiteindelijk blijft hij Mark wel weer voor hoor, no probs.

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juli 2012 - 19:26:15
Citaat van: Folkert op 25 juli 2012 - 11:35:53
Lewis rijd in mijn ogen erg sterk dit jaar en heeft nog geen fout gemaakt en is bijna altijd wel voor in te vinden in het weekend.

Incident met Maldonado vergeten?

CitaatAlonso staat boven aan, zeker want hij rijd bijzonder goed jaar. Maar Lewis laat zich ondanks al die pech niet gek maken en had zonder pech zeker op gelijke hoogte gestaan met Alonso. Daarom vind ik sommige ophemelingen over Alonso niet helemaal terecht, want naast dat hij goed rijd en geen fouten maakt, heeft hij vaak wel portie geluk dat de concurrenten pech hebben. Maar als hij WK word is het natuurlijk volledig terecht.

Oh, Alonso heeft zeker de wind in de zeilen gehad maar draait op eigen kracht natuurlijk ook prima. Dat Alonso niet van de meet af aan vooraan stond lag aan Ferrari niet aan Alonso. Het was het talent van Alonso waardoor toch gepresteerd werd. Waarom zou je dit niet mogen aanstippen?? Of je nu wel of geen fan van Alonso bent, je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een briljante rijder is.

CitaatDaarom hoop ik ook dat Alonso 2 of 3 races pech heeft of mindere races heeft.

Vind ik persoonlijk erg flauw. Zelf baal je ontzettend als je favorietje pech heeft of als het tegenzit, maar dan wens je het wel een ander toe.
Incident zeker niet vergeten, maar deed niks fouts. Hooguit had hij wat rustiger aan kunnen doen, maar de fout ligt bij Pastor niet bij Lewis.
En wil het talent van Alonso ook niet ontkennen of wegstrepen. Maar het geluk en goede wagen mogen ook niet weggestreept worden. En het mag ook aan gestipt worden, vind ik ook terecht. Maar moet wel rekening mee worden gehouden dat de stand zoals die nu is niet 100% op conto van Alonso komt. Eerder 50% Alonso, 25% auto, 25 %pech/geluk. Wil het alleen aanstippen dat er af en toe wat lyrisch word gedaan over Alonso en dat Ferrari nog steeds een rammelbak is. Maar dat Ferrari sinds de gp van Spanje een winwaardige auto heeft is een feit.

En ik hoop het alleen om dat Hamilton dan nog wat kans maakt. Ik gun het Alonso zeer zeker niet, maar Mclaren moet haast wel alles winnen om 1 van haar 2 rijders WK te zien. En daarom hoop ik dan wel dat Alonso gewoon 1 of 2 keer dan flinke pech heeft en Lewis wint. Of Alonso p6 of iets.

Overigens heb ik het voornamelijk over dit jaar dat Alonso niet met kop en schouders boven iedereen uitsteekt. De man is goed en is een neus lengte voor op Hamilton, Webber en Vettel. Misschien nog wel iets meer, maar niet met kop en schouders.
En over de hele carriere genomen? Dan misschien wel met kop boven iedereen uit, maar dat is moeilijk vergelijken aangezien Hamilton en Vettel nog in begin van hun carrière en Alonso al zeker op de helft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ferrari is zeker geen vuilniswagen met wat meer PK's maar toen ze wel minder waren heeft hij het ontbreken van absolute snelheid om kunnen buichen naar prestaties in races en heeft Alonso dit vertaald naar punten. Of daar nu iemand eens voor weg valt of niet. Natuurlijk had hij de wind in de zeilen maar je kunt Alonso dat simpelweg niet aanrekenen. En hij doet gewoon niks fout. Zit er altijd onder alle omstandigheden bij. Dat is alleszeggend. En prima dat jij dat weigert in te zien en krampachtig naar argumenten zoekt om het talent van Alonso te ontkrachtigen, maar daarin sta je alleen. Nou ja, bijna alleen. Er zal vast wel iemand zijn die het ook zo ziet maar de meerderheid is het gewoon eens dat Alonso in topvorm is en dit vertaald naar punten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juli 2012 - 18:31:25
Ferrari is zeker geen vuilniswagen met wat meer PK's maar toen ze wel minder waren heeft hij het ontbreken van absolute snelheid om kunnen buichen naar prestaties in races en heeft Alonso dit vertaald naar punten. Of daar nu iemand eens voor weg valt of niet. Natuurlijk had hij de wind in de zeilen maar je kunt Alonso dat simpelweg niet aanrekenen. En hij doet gewoon niks fout. Zit er altijd onder alle omstandigheden bij. Dat is alleszeggend. En prima dat jij dat weigert in te zien en krampachtig naar argumenten zoekt om het talent van Alonso te ontkrachtigen, maar daarin sta je alleen. Nou ja, bijna alleen. Er zal vast wel iemand zijn die het ook zo ziet maar de meerderheid is het gewoon eens dat Alonso in topvorm is en dit vertaald naar punten.
Kom op Wizard? Waar probeer ik krampachtig het talent van Alonso te ontkrachten? Ik adviseer je dus nogmaals al mijn post te lezen. En neem dit keer de tijd en probeer het later nog een keer. Want ik zet het er helemaal niet plichtmatig neer, Alonso is ook gewoon heel goed. En heeft het ook goed gedaan. Dat + goede auto + Pech voor anderen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

@Folkert en Wizard,


Alonso heeft gemaximaliseerd toen de auto niet 100% was, maar men kan nu niet gaan ontkennen dat de verbeteringen aan de auto Alonso nu nog meer hebben geholpen.

Wizard

Citaat van: Folkert op 27 juli 2012 - 19:34:39
Citaat van: Wizard op 27 juli 2012 - 18:31:25
Ferrari is zeker geen vuilniswagen met wat meer PK's maar toen ze wel minder waren heeft hij het ontbreken van absolute snelheid om kunnen buichen naar prestaties in races en heeft Alonso dit vertaald naar punten. Of daar nu iemand eens voor weg valt of niet. Natuurlijk had hij de wind in de zeilen maar je kunt Alonso dat simpelweg niet aanrekenen. En hij doet gewoon niks fout. Zit er altijd onder alle omstandigheden bij. Dat is alleszeggend. En prima dat jij dat weigert in te zien en krampachtig naar argumenten zoekt om het talent van Alonso te ontkrachtigen, maar daarin sta je alleen. Nou ja, bijna alleen. Er zal vast wel iemand zijn die het ook zo ziet maar de meerderheid is het gewoon eens dat Alonso in topvorm is en dit vertaald naar punten.
Kom op Wizard? Waar probeer ik krampachtig het talent van Alonso te ontkrachten? Ik adviseer je dus nogmaals al mijn post te lezen. En neem dit keer de tijd en probeer het later nog een keer. Want ik zet het er helemaal niet plichtmatig neer, Alonso is ook gewoon heel goed. En heeft het ook goed gedaan. Dat + goede auto + Pech voor anderen.

Omdat je continue zijn rijden, zijn prestatie, teniet probeert te doen door de pech van z'n concurenten (lees: Hamilton) aan te stippen. Hetgeen dat compleet los staat van de prestaties die Alonso neerzet. Dus, ik lees je post prima, maar ben het gewoon oneens met je. Niet dat ik de tegenslag van Hamilton negeer, wel dat het losstaat van Alonso's kennen en kunnen. Dus, zolang je de pech van de concurentie blijft aanstippen als argument om Alonso's kennen en kunnen te nuanceren, blijf ik bij mijn uitspraak. Je postings kan ik nog 800 keer lezen, het verandert weinig aan mijn interpretatie. Wel tof dat je mijn uitspraak richting jou nu op mij afvuurt. Gaande weg leert men. ;)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 27 juli 2012 - 19:55:56
@Folkert en Wizard,


Alonso heeft gemaximaliseerd toen de auto niet 100% was, maar men kan nu niet gaan ontkennen dat de verbeteringen aan de auto Alonso nu nog meer hebben geholpen.

Dat doet ook niemand. Sterker nog, zonder de verbetering, zag ik Alonso niet zegevieren als kampioen. De kansen zijn toegenomen nu de Ferrari competitiever is.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juli 2012 - 23:24:23
Citaat van: Folkert op 27 juli 2012 - 19:34:39
Citaat van: Wizard op 27 juli 2012 - 18:31:25
Ferrari is zeker geen vuilniswagen met wat meer PK's maar toen ze wel minder waren heeft hij het ontbreken van absolute snelheid om kunnen buichen naar prestaties in races en heeft Alonso dit vertaald naar punten. Of daar nu iemand eens voor weg valt of niet. Natuurlijk had hij de wind in de zeilen maar je kunt Alonso dat simpelweg niet aanrekenen. En hij doet gewoon niks fout. Zit er altijd onder alle omstandigheden bij. Dat is alleszeggend. En prima dat jij dat weigert in te zien en krampachtig naar argumenten zoekt om het talent van Alonso te ontkrachtigen, maar daarin sta je alleen. Nou ja, bijna alleen. Er zal vast wel iemand zijn die het ook zo ziet maar de meerderheid is het gewoon eens dat Alonso in topvorm is en dit vertaald naar punten.
Kom op Wizard? Waar probeer ik krampachtig het talent van Alonso te ontkrachten? Ik adviseer je dus nogmaals al mijn post te lezen. En neem dit keer de tijd en probeer het later nog een keer. Want ik zet het er helemaal niet plichtmatig neer, Alonso is ook gewoon heel goed. En heeft het ook goed gedaan. Dat + goede auto + Pech voor anderen.

Omdat je continue zijn rijden, zijn prestatie, teniet probeert te doen door de pech van z'n concurenten (lees: Hamilton) aan te stippen. Hetgeen dat compleet los staat van de prestaties die Alonso neerzet. Dus, ik lees je post prima, maar ben het gewoon oneens met je. Niet dat ik de tegenslag van Hamilton negeer, wel dat het losstaat van Alonso's kennen en kunnen. Dus, zolang je de pech van de concurentie blijft aanstippen als argument om Alonso's kennen en kunnen te nuanceren, blijf ik bij mijn uitspraak. Je postings kan ik nog 800 keer lezen, het verandert weinig aan mijn interpretatie. Wel tof dat je mijn uitspraak richting jou nu op mij afvuurt. Gaande weg leert men. ;)
Dan lees je mijn berichten nog steeds niet goed en wil je volgens mij iets anders lezen. Ik wil helemaal nergens Alonso neer halen of te niet doen. Of Alonso's kunnen en kennen. Enige wat ik wil zeggen is dat de huidige stand niet de huidige onderlinge prestaties of kunnen of kennen weer geeft. Alonso is goed, heel goed. Maar hij is niet "62 punten beter" dan Hamilton.

En nou ja, ik hoop dat je dan ook leert de komende weken of jaren. Je hebt het kennelijk in je, nu nog uitvoeren en je komt er wel ;)
Trotse vader van Rosalie(L)