Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Citaat van: Folkert op 25 juli 2012 - 16:33:32
Ja maar dat is te moeilijk gedacht. En het gaat er om wie dit jaar nou echt het beste is. En ja dan kijk ik alleen naar de pure snelheid en talenten van Hamilton. Hij heeft in de meeste races waarin hij pech had de snelheid gehad om minimaal voor het podium te gaan. En dan kan je wel redelijkerwijs aan nemen dat het ca 50 punten is.
Denk je? Besef wel dat als je de pechgevallen van hem weg laat, je ook de pechgevallen van alle anderen moet weg laten. Ik kan zo al zeggen dat iemand als Vettel dan al een klap meer punten zou hebben gehad.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2012 - 19:31:04
Citaat van: Ńiels op 25 juli 2012 - 15:23:18
Ik vind het allemaal wel erg makkelijk om Alonso titelkandidaat 1 te noemen. Ja, op papier is hij dat ja. Maar een gat van 50 punten is zo snel dichtgereden. Zeker dit seizoen, waar de posities zo snel wisselen.

Klopt helemaal. Er is nog helemaal niets beslist.

Zeker niet. Maar het kwartje lijkt zijn kant uit te rollen. Alonso is simpelweg constant, foutloos, heeft een betrouwbare wagen en teamcrew. Momenteel één van de weinigen die maximaliseert. Dat maakt zijn positie steeds sterker, zeker omdat het bij McLaren gewoon niet wilt vlotten. Dan een gridpenalty, dan een verneukte pitstop, dan Hamilton die botst met Maldonado, nu weer 'flat tire' er is gewoon altijd wat met McLaren/Hamilton. Écht niet hun seizoen! Qua wagensnelheid zitten ze redelijk tot goed. Toegegeven, ze hebben wat verloren maar ansich nog geen nood aan de man. Maar op de één of andere manier krijgt men het daar niet vertaald naar punten. En dat tij zal toch moeten keren wilt Hamilton zich vervoegen tot een serieuze kanshebber. Consistentie legt ontiechelijk veel gewicht in de schaal. Het zal me benieuwen!

0634

Ik ga toch voor Vettel. Qua wagen is de RBR volgens mij net wat beter.

Wizard

Dat idee heb ik ook. Alleen krijgt hij Webber niet van zich afgeschud. Webber die op zijn beurt weer niet constant is...

Folkert

Citaat van: Wizard op 25 juli 2012 - 19:28:42
Citaat van: Folkert op 25 juli 2012 - 16:33:32
Ja maar dat is te moeilijk gedacht. En het gaat er om wie dit jaar nou echt het beste is. En ja dan kijk ik alleen naar de pure snelheid en talenten van Hamilton. Hij heeft in de meeste races waarin hij pech had de snelheid gehad om minimaal voor het podium te gaan. En dan kan je wel redelijkerwijs aan nemen dat het ca 50 punten is.

Dan nog zou Hamilton niet boven Alonso staan. En dat met beter materiaal. Nagaan hoeveel beter Alonso dan is want we waren het eens dat McLaren begin dit seizoen het te kloppen team was.
Misschien dan paar puntjes achter Alonso. Maar in het aller gunstigste geval er wel boven. De 50 punten  waren gerekent op basis van wat Hamilton wel minimaal zou kunnen rijden gezien snelheid en talent. Maar de ferrari was de eerste 3 races verre weg de beste auto, maar na spanje zaten ze er gewoon bij. En nu misschien wel het beste. Alonso had dan ook minder punten gehaald, maar dat Alonso goed heeft gereden wil ik ook helemaal miet tegen spreken, Hamilton staat er in mijn ofen helemaal niet ver achter. Maar dat is wat lastig beoordelen omdat hij heel veel pech heeft en Alonso best wat meevallers heeft. Daarom vind ik de presatie van Alonso door sommige mensen iets te veel opgehemeld en de presatie van Hamilton ondergewaardeerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Ik snap wat je bedoeld, de pech van Lewis en "gelukjes" van Alonso vertellen niet het hele verhaal... Het lijkt alsof Alonso veeelll beter is dan de rest, maar dat is natuurlijk niet helemaal correct. Op dit moment slacht Alonso natuurlijk Massa compleet af, dat doen Hamilton en ook Vettel uiteindelijk niet met hun teamgenoot. Betekent dit dan dat Alonso zooo veeell beter is als de rest? Nee... het is namelijk feitelijk onmogelijk om harder te rijden dan je auto kan. Dus de Ferrari is uiteindelijk niet (veel) slechter gebleken dan de RBR en Macs in de laatste 5 races. Zie ook de prestatie van Massa op Silverstone.
Ik denk dat het beeld dat Alonso zoveel beter lijkt dan de rest komt doordat hij niet tegen de rest van het veld rijdt. Hij rijdt zijn eigen kampioenschap... hij lijkt niet bezig met dagsuccessen. De andere titelkandidaten zijn daar veel meer mee bezig. Die willen winnen om ook daadwerkelijk de beste of snelste te zijn. Die zijn meer met zichzelf en elkaar bezig dan met hun kampioenschap...
En Alonso dwingt ondertussen zijn geluk af en rijdt naar de volgende podiumfinish...
De manier waarop Hamilton roept dat de race voorbij is, en hoe Button Vettel op zijn inhaalactie aanspreekt onderweg naar het podium is erg sprekend.
Dit soort zaken ziet Alonso ook...
De manier waarop Alonso bijvoorbeeld Maldonado feliciteerd met zijn overwinning is overigens ook sprekend, maar dan andersom...

0634

Alonso is ook niet veeeel beter dan de rest, maar wel completer. Dat is het. Dat was Schumacher ook altijd, compleet. Je kan van Lewis Hamilton of Sebastian Vettel lullen wat je wilt, geweldige rijders, maar zo compleet zijn ze gewoon niet. (wel jonger, dus wie weet)

Figge

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 06:44:48
Alonso is ook niet veeeel beter dan de rest, maar wel completer. Dat is het. Dat was Schumacher ook altijd, compleet. Je kan van Lewis Hamilton of Sebastian Vettel lullen wat je wilt, geweldige rijders, maar zo compleet zijn ze gewoon niet. (wel jonger, dus wie weet)

Van een complete Schumacher zie ik niet zo veel tegenwoordig...
En snap de definitie van compleet in context van het seizoen 2012 nog niet zo... Hamilton en ook Vettel hebben wel de nodige tegenslag gekend in de 1e seizoenshelft en hebben, redelijk aannemelijk, meer punten kunnen/moeten hebben dan hun huidige saldo laat zien.
Vooralsnog hebben zij (Ham en Vet) ondanks dat ze niet wonnen, wel redelijk steady gereden. Voor hetzelfde geld hadden we wel gewoon Hamilton aan de leiding van het WK, en stond Alonso 4e ofzo.
Dan was de huidige prestatie van Alonso niet zo op een voetstuk geplaatst, en hadden wij het nu over hoe volwassen Hamilton als rijder is geworden. Of dat Vettel zich toch bewijst als wonderkind...
Daarmee ontken ik niet Alonso's vorm, prestatie of status, maar... We zijn halverwege het seizoen... Wie weet staat Vettel over 4 races 20 punten voor in de titelstrijd... op Hamilton... t kan...in 2012...

Sabai

Citaat van: Mark F1gge op 26 juli 2012 - 08:40:45
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2012 - 06:44:48
Alonso is ook niet veeeel beter dan de rest, maar wel completer. Dat is het. Dat was Schumacher ook altijd, compleet. Je kan van Lewis Hamilton of Sebastian Vettel lullen wat je wilt, geweldige rijders, maar zo compleet zijn ze gewoon niet. (wel jonger, dus wie weet)

Van een complete Schumacher zie ik niet zo veel tegenwoordig...
En snap de definitie van compleet in context van het seizoen 2012 nog niet zo... Hamilton en ook Vettel hebben wel de nodige tegenslag gekend in de 1e seizoenshelft en hebben, redelijk aannemelijk, meer punten kunnen/moeten hebben dan hun huidige saldo laat zien.
Vooralsnog hebben zij (Ham en Vet) ondanks dat ze niet wonnen, wel redelijk steady gereden. Voor hetzelfde geld hadden we wel gewoon Hamilton aan de leiding van het WK, en stond Alonso 4e ofzo.
Dan was de huidige prestatie van Alonso niet zo op een voetstuk geplaatst, en hadden wij het nu over hoe volwassen Hamilton als rijder is geworden. Of dat Vettel zich toch bewijst als wonderkind...
Daarmee ontken ik niet Alonso's vorm, prestatie of status, maar... We zijn halverwege het seizoen... Wie weet staat Vettel over 4 races 20 punten voor in de titelstrijd... op Hamilton... t kan...in 2012...

En dat is waar. Maar ik geef Jeroen wel een beetje gelijk want toen Alonso een stuk jonger was maakte hij ook nog wel eens domme foutjes en die zie je gewoon niet meer. Bij Vettel dacht ik dat hij ze aardig onder de knie had maar nu het een beetje tegen zit.Zie je hem toch ook ongeduldig zijn en tikkeltje gefrustreerd soms. Maar ik weet zeker dat hij over een paar jaar net zo compleet is als Alonso. En Lewis tja ik denk er toch anders over en zie hem geen wk meer worden heeft gewoon in 2008 een lucky jaar gehad wat mij betreft want als je naar zijn DNF kijkt van de laatste jaren dan zie je dat hij er elk jaar een stuk of 3/4 heeft en dat is teveel ongeacht wat de reden ook mag zijn.

Matthijs

CitaatEn Lewis tja ik denk er toch anders over en zie hem geen wk meer worden heeft gewoon in 2008 een lucky jaar gehad wat mij betreft want als je naar zijn DNF kijkt van de laatste jaren dan zie je dat hij er elk jaar een stuk of 3/4 heeft en dat is teveel ongeacht wat de reden ook mag zijn.
Hoe verklaar je dan dat hij in zijn debuutjaar bijna wereldkampioen werd en zelfs Alonso aankon? Natuurlijk zat hem in 2007 alles mee en nu heel veel tegen, maar hij is in een competitieve auto altijd een grote kanshebber gebleken (muv 2011). En wat de DNF's betreft: als je niet meeneemt met welke reden iemand uitvalt is een conclusie trekken natuurlijk zinloos.

Sabai

Citaat van: Matthijs op 26 juli 2012 - 11:38:05
CitaatEn Lewis tja ik denk er toch anders over en zie hem geen wk meer worden heeft gewoon in 2008 een lucky jaar gehad wat mij betreft want als je naar zijn DNF kijkt van de laatste jaren dan zie je dat hij er elk jaar een stuk of 3/4 heeft en dat is teveel ongeacht wat de reden ook mag zijn.
Hoe verklaar je dan dat hij in zijn debuutjaar bijna wereldkampioen werd en zelfs Alonso aankon? Natuurlijk zat hem in 2007 alles mee en nu heel veel tegen, maar hij is in een competitieve auto altijd een grote kanshebber gebleken (muv 2011). En wat de DNF's betreft: als je niet meeneemt met welke reden iemand uitvalt is een conclusie trekken natuurlijk zinloos.

In 2007 had hij ook mazzel en ik vond hem toen eigenlijk niet sterker dan Alonso. Hij werd destijds erg gehyped en ook voorgetrokken bij mclaren.
En met welke reden dan ook bedoel ik dat ik geen zin heb om hier een eindeloze discussie te voeren met de Folkert's en de rest van de Hamilton fanclub hier want daar ga ik hoe dan ook toch nooit mijn gelijk krijgen  ;).

Folkert

Citaat van: Sabai op 26 juli 2012 - 12:06:48
Citaat van: Matthijs op 26 juli 2012 - 11:38:05
CitaatEn Lewis tja ik denk er toch anders over en zie hem geen wk meer worden heeft gewoon in 2008 een lucky jaar gehad wat mij betreft want als je naar zijn DNF kijkt van de laatste jaren dan zie je dat hij er elk jaar een stuk of 3/4 heeft en dat is teveel ongeacht wat de reden ook mag zijn.
Hoe verklaar je dan dat hij in zijn debuutjaar bijna wereldkampioen werd en zelfs Alonso aankon? Natuurlijk zat hem in 2007 alles mee en nu heel veel tegen, maar hij is in een competitieve auto altijd een grote kanshebber gebleken (muv 2011). En wat de DNF's betreft: als je niet meeneemt met welke reden iemand uitvalt is een conclusie trekken natuurlijk zinloos.

In 2007 had hij ook mazzel en ik vond hem toen eigenlijk niet sterker dan Alonso. Hij werd destijds erg gehyped en ook voorgetrokken bij mclaren.
En met welke reden dan ook bedoel ik dat ik geen zin heb om hier een eindeloze discussie te voeren met de Folkert's en de rest van de Hamilton fanclub hier want daar ga ik hoe dan ook toch nooit mijn gelijk krijgen  ;).
Nou ja als je gaat stellen dat de reden niet uit maakt bij het uitvallen van Lewis, dan is het inderdaad ook vrij lastig je gelijk te geven.
Maar fouten en uitval beurten zoals in 2011 ga ik Hamilton ook niet vrijwaarden natuurlijk. Want daar was hij soms te gretig. En ja of hij in 2007  werd voor getrokken? Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar ik zie nergens echt bewijzen dat Hamilton is voor getrokken. En daarnaast in begin van het seizoen zette hij direct Alonso onderdruk en daarna kon Alonso ook niet overduidelijk laten zien dat hij wel sneller was dan Hamilton.
Trotse vader van Rosalie(L)

Matthijs

Hamilton is een goede coureur, hij heeft alleen pech dat hij in het tijdperk van Vettel en Alonso (en in mindere mate Button en Raikkonen) is gekomen.

0634

Citaat van: Mark F1gge op 26 juli 2012 - 08:40:45
Van een complete Schumacher zie ik niet zo veel tegenwoordig...
Nee. Maar hij zit ook niet meer in zijn topjaren volgens mij.

CitaatEn snap de definitie van compleet in context van het seizoen 2012 nog niet zo... Hamilton en ook Vettel hebben wel de nodige tegenslag gekend in de 1e seizoenshelft en hebben, redelijk aannemelijk, meer punten kunnen/moeten hebben dan hun huidige saldo laat zien.
Vooralsnog hebben zij (Ham en Vet) ondanks dat ze niet wonnen, wel redelijk steady gereden. Voor hetzelfde geld hadden we wel gewoon Hamilton aan de leiding van het WK, en stond Alonso 4e ofzo.
Met compleet bedoel ik niet alleen goed rijden en weinig fouten maken. Fernando Alonso is gewoon Ferrari geworden. Het boegbeeld. De kopman. De baas. Denk eens terug aan de winter toen de italiaanse media het team afmaakte bleef hij rustig en gefocused, bleef enorm veel punten pakken en kijk nu eens. Zet daar eens Hamilton tegenover met zijn 'het kan geen kwaad om eens verder te kijken want ik moet wel kunnen winnen' tactiek. Nee, dat helpt lekker. Het is ook volwassenheid trouwens, vandaar ook dat ik zei dat anderen nog niet daar zijn.

0634

Citaat van: Matthijs op 26 juli 2012 - 12:57:19
Hamilton is een goede coureur, hij heeft alleen pech dat hij in het tijdperk van Vettel en Alonso (en in mindere mate Button en Raikkonen) is gekomen.
Welnee. Senna is juist zo goed geworden omdat Prost er was en andersom.