Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Ik reageer op je post in een ander topic. Nu bespreken we in 2 topics, 1 onderwerp.

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 26 juni 2012 - 00:15:00
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 20:49:28
Het was overigens onmogelijk voor Hamilton om Maldonado nog 1,5 ronde achter zich te houden. Het verschil in rondetijd was immens. Onmogelijk. Dat móet je als rijder weten en als race-engineer moet je dat over de radio schreeuwen tegen je coureur.
Mee eens. 'Gewoon' je verlies nemen, en er van leren. Al zal Hamilton er nu wel van geleerd hebben.

Misschien. Maar dat heb ik wel vaker bij hem gedacht. Dit is zijn zesde seizoen, en ook zijn zesde poging kampioen te worden dus hij had allang kunnen weten dat dit soort momenten tricky zijn.

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 26 juni 2012 - 06:46:31
Citaat van: Fabian van Tiel op 26 juni 2012 - 00:15:00
Citaat van: Jeroen op 25 juni 2012 - 20:49:28
Het was overigens onmogelijk voor Hamilton om Maldonado nog 1,5 ronde achter zich te houden. Het verschil in rondetijd was immens. Onmogelijk. Dat móet je als rijder weten en als race-engineer moet je dat over de radio schreeuwen tegen je coureur.
Mee eens. 'Gewoon' je verlies nemen, en er van leren. Al zal Hamilton er nu wel van geleerd hebben.

Misschien. Maar dat heb ik wel vaker bij hem gedacht. Dit is zijn zesde seizoen, en ook zijn zesde poging kampioen te worden dus hij had allang kunnen weten dat dit soort momenten tricky zijn.

Dat is het verschil tussen Alonso en Hamilton. Alonso rijd veel meer met verstand en is verstandig in deze omdatndigheden. Hamilton is nog een pure racer, maar rijd te weinig met zijn verstand om wereldkampioen te worden. Elk jaar odet hij wel iets waarvan je denkt, zo word je geen wereldkampioen. Het is niet zijn fout dat ze gecrashed zijn, maar had hij zijn  verstand gebruikt had hij genoegen genomen met de 4e plaats die hij zeker zou gehouden hebben.

Wizard

Absoluut. Hij is een beetje de Mansell van nu. Maar dan een genuanceerde uitvoering. ;)

Folkert

Dat snap ik dan weer niet. In Bahrein kreeg hij van vele, vooral van jou Wizard, kritiek dat hij te mat reed en niets probeerde. Nu doet hij het wel en is het weer niet goed. Wel consequent blijven.  En dan nog, doet hij het hele jaar al niet berekend rijden en neemt geen onnodige risico's? Spanje, China, Bahrein zijn toch wel races waar hij zijn hete hoofd cool hield en wel de punten pakte.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Wizard op 26 juni 2012 - 11:02:49
Absoluut. Hij is een beetje de Mansell van nu. Maar dan een genuanceerde uitvoering. ;)

Dat zijn overigens wel de smaakmakers van het veld. Mansell was dat toen, Lewis is dat nu. Love him or hate him, hij is nimmer saai. Zo ook Nigel.

Franky R.

Citaat van: Folkert op 26 juni 2012 - 12:15:59
Dat snap ik dan weer niet. In Bahrein kreeg hij van vele, vooral van jou Wizard, kritiek dat hij te mat reed en niets probeerde. Nu doet hij het wel en is het weer niet goed. Wel consequent blijven.  En dan nog, doet hij het hele jaar al niet berekend rijden en neemt geen onnodige risico's? Spanje, China, Bahrein zijn toch wel races waar hij zijn hete hoofd cool hield en wel de punten pakte.


Pst, pst...Folkert...vooroordeel...2011 zal Hamilton nog jaren achtervolgen. Zelfs al pakt hij de WK-titel door op zijn "Prost's" te gaan rijden.


Voorbeeld? Andrea de Cecaris...Was allang een ervaren veteraan in zijn Jordan tijdperk, maar wordt tot op de dag van vandaag herinnerd aan zijn wilde jaren 80 [hij schreef ooit ruim 19 chassis' af binnen een seizoen]...

Figge

Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 26 juni 2012 - 13:35:57
Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...


Waarom maak jij je druk? Daar is het forum ook voor, toch?


Enne, Alonso die een aanrijding heeft? In je dromen, die man is op dreef en die zie ik echt niet crashen oid! Wel erg speculatief, Mark.

Figge

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2012 - 13:44:03
Citaat van: Mark F1gge op 26 juni 2012 - 13:35:57
Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...


Waarom maak jij je druk? Daar is het forum ook voor, toch?


Enne, Alonso die een aanrijding heeft? In je dromen, die man is op dreef en die zie ik echt niet crashen oid! Wel erg speculatief, Mark.

Alles kan. Ook bij Alonso... En ja Alonso is zonder enige twijfel de beste coureur vande afgelopen jaren. En hij verkeerd dit jaar ook nog eens in de vorm van zijn leven. Maar ook hij kan een foutje maken... Ik heb em wel eens zien uitglijden als de strijd in het kampioenschap heftig is.

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2012 - 12:54:46
Citaat van: Folkert op 26 juni 2012 - 12:15:59
Dat snap ik dan weer niet. In Bahrein kreeg hij van vele, vooral van jou Wizard, kritiek dat hij te mat reed en niets probeerde. Nu doet hij het wel en is het weer niet goed. Wel consequent blijven.  En dan nog, doet hij het hele jaar al niet berekend rijden en neemt geen onnodige risico's? Spanje, China, Bahrein zijn toch wel races waar hij zijn hete hoofd cool hield en wel de punten pakte.


Pst, pst...Folkert...vooroordeel...2011 zal Hamilton nog jaren achtervolgen. Zelfs al pakt hij de WK-titel door op zijn "Prost's" te gaan rijden.


Voorbeeld? Andrea de Cecaris...Was allang een ervaren veteraan in zijn Jordan tijdperk, maar wordt tot op de dag van vandaag herinnerd aan zijn wilde jaren 80 [hij schreef ooit ruim 19 chassis' af binnen een seizoen]...

Dat is geen vooroordeel en ik ga ook niet zeggen dat hij een slechte rijder is of iemand die steeds zijn wagens in de prak rijd. Alleen vind ik dat hij niet steeds met zijn verstand rijd. Hij heeft, in mijn ogen, gewoon elk jaar zo'n momentje of een paar momentjes. In Canada was hij geweldig om te zien en heeft hij geen enkele onbezonnen actie gedaan. Die crash nu, is niet zijn fout, noch die van Maldonado, want zoals gezegd stuurt Maldonado wel naar links, maar gaat zijn wagen rechtdoor. Maar had hij eventjes aan zijn punten gedacht had hij Maldonado gewoon voorgelaten. En niemand die zou zeggen dat hij een zwakkeling is, want met versleten banden kun je dezer dagen toch niets meer aanvangen.

robbert

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2012 - 13:44:03
Citaat van: Mark F1gge op 26 juni 2012 - 13:35:57
Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...


Waarom maak jij je druk? Daar is het forum ook voor, toch?


Enne, Alonso die een aanrijding heeft? In je dromen, die man is op dreef en die zie ik echt niet crashen oid! Wel erg speculatief, Mark.

iedereen kan fouten maken, zelfs de allerbeste piloot kan fouten maken. Dus Alonso zijn tijd zal wel nog komen, en dan krijgt de spanjaard terug hopen kritiek over zich en is hamilton de held

Fabian

Citaat van: robbert op 26 juni 2012 - 17:41:00
iedereen kan fouten maken, zelfs de allerbeste piloot kan fouten maken. Dus Alonso zijn tijd zal wel nog komen, en dan krijgt de spanjaard terug hopen kritiek over zich en is hamilton de held
Zo gaat dat toch bijna altijd binnen de sportwereld.

SanderD

Citaat van: robbert op 26 juni 2012 - 17:41:00
Citaat van: Franky R. op 26 juni 2012 - 13:44:03
Citaat van: Mark F1gge op 26 juni 2012 - 13:35:57
Sjemig wat een discussie over een raceincident...
Lewis heeft volgens mij voor het eerst dit jaar een DNF opgelopen door deze aanrijding...
Nou en zeg. Je kunt t allemaal ook over analyseren he...
Hamilton presteert gewoon uitstekend binnen de omstandigheden waar hij invloed op heeft.
En hij doet nog steeds volop mee voor de wereldtitel.
Even een niet onaannemelijk scenario voor Silverstone: Hamilton wint, Vettel 2e...
En Alonso heeft een aanrijding in gevecht met, pak em beet... Kimi, omdat ze beiden van geen
wijken willen weten, gevolg DNF. Dan gaat Hamilton weer naar de leiding in het WK...


Waarom maak jij je druk? Daar is het forum ook voor, toch?


Enne, Alonso die een aanrijding heeft? In je dromen, die man is op dreef en die zie ik echt niet crashen oid! Wel erg speculatief, Mark.

iedereen kan fouten maken, zelfs de allerbeste piloot kan fouten maken. Dus Alonso zijn tijd zal wel nog komen, en dan krijgt de spanjaard terug hopen kritiek over zich en is hamilton de held

Ik denk het niet. Het verschil met hem is dat Hamilton in het einde van 2010 en 2011 slecht gepresteerd heeft. Dan verandert dat niks aan zijn fout, maar daardoor zal hij meer kritiek krijgen. Dat kreeg hij nu ook, was het eenmalig (Wat dit jaar iig zo is) dan zou het minder geweest zijn.

0634

Kom nou, Hamilton is gewoon een rijder met een bepaalde foutmarge. Dat is niet iets van nu, of gisteren, dat heeft hij altijd gehad. Mansell had dat idd ook. Zijn ook pure, aanvallende racers en eigenlijk geen klassementsrijders. Wel heerlijke jongens om naar te kijken. Dat is het verhaal.