Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

SanderD

Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:12:56
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.

Hij doet het goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind hem momenteel niet het beste en wat mij betreft is hij ook niet echt een uitblinker. Iets dat Vettel bijv. vorig jaar wel was.

SanderD

Niet dat hij zoals Sebastian moet rijden hoor, ik vind hem gewoon niet opvallen en doet het naar mijn mening niet echt beter dan menig andere coureurs.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:32:41
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:12:56
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.

Hij doet het goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind hem momenteel niet het beste en wat mij betreft is hij ook niet echt een uitblinker. Iets dat Vettel bijv. vorig jaar wel was.
Maar in zo'n vergelijk is Alonso ook geen uitblinker. Vettel had vorig jaar gewoon echt alles mee. Ver uit de beste wagen, beste team. Team maat die het niet onder de knie kreeg in die auto.
Dit jaar zijn er in mijn ogen vrij weinig uitblinkers. Ook Alonso niet, ook Hamilton niet. Maar als je kijkt naar prestaties van Hamilton, zie je toch duidelijk dat hij enorm is benadeeld door zijn team. Was hij van pole gestart, had hij grote kans te winnen of in de top 3 te komen. ergo: meer punten gehad. Denk dat Lewis zo'n 25-30 punten door de neus zijn geboord.
Heeft 3 poles al gereden, die hij niet door zijn eigen schuld niet zijn verzilverd. (Misschien Australie wel, maar meen ergens gelezen te hebben dat hij probleem had met koppeling.)
Begrijp me niet verkeerd, hij springt er ook niet boven uit, maar hij laat toch wel zien dat hij 1 van de beste is dit seizoen.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 17:23:10
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:32:41
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:12:56
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.

Hij doet het goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind hem momenteel niet het beste en wat mij betreft is hij ook niet echt een uitblinker. Iets dat Vettel bijv. vorig jaar wel was.
Maar in zo'n vergelijk is Alonso ook geen uitblinker. Vettel had vorig jaar gewoon echt alles mee. Ver uit de beste wagen, beste team. Team maat die het niet onder de knie kreeg in die auto.
Dit jaar zijn er in mijn ogen vrij weinig uitblinkers. Ook Alonso niet, ook Hamilton niet. Maar als je kijkt naar prestaties van Hamilton, zie je toch duidelijk dat hij enorm is benadeeld door zijn team. Was hij van pole gestart, had hij grote kans te winnen of in de top 3 te komen. ergo: meer punten gehad. Denk dat Lewis zo'n 25-30 punten door de neus zijn geboord.
Heeft 3 poles al gereden, die hij niet door zijn eigen schuld niet zijn verzilverd. (Misschien Australie wel, maar meen ergens gelezen te hebben dat hij probleem had met koppeling.)
Begrijp me niet verkeerd, hij springt er ook niet boven uit, maar hij laat toch wel zien dat hij 1 van de beste is dit seizoen.

Ik zeg toch ook niet dat Alonso een uitblinker is? Maar als iemand het is, dan is het in mijn ogen wel Alonso. Met een redelijk slechte wagen aan de start van het seizoen op de eerste plek staan had niemand verwacht.

Maar ja, jij vind Hamilton een van de beste dit seizoen, maar naar mijn mening is het nog 'een in een dozijn'. Maar ik hoop dat dat verandert, want ik vind Lewis een van de meest sympathieke coureurs.

Fabian

Als we Hamilton gaan vergelijken met Vettel vorig jaar komen we er niet. Vettel had vorig jaar een topseizoen waarbij hij in de beste auto zat en gewoon veruit de snelste was. Dit seizoen zit het allemaal zo dicht bij elkaar dat constant presteren heel belangrijk is. Wie er dan kampioen wordt? Pff als Maldonado in Canada er weer goed bij zit is ie ook weer kanshebber.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 17:29:30
Ik zeg toch ook niet dat Alonso een uitblinker is? Maar als iemand het is, dan is het in mijn ogen wel Alonso. Met een redelijk slechte wagen aan de start van het seizoen op de eerste plek staan had niemand verwacht.

Maar ja, jij vind Hamilton een van de beste dit seizoen, maar naar mijn mening is het nog 'een in een dozijn'.

Vind je? Hij heeft ander prima races gereden maar niet altijd de wind in de zeilen gehad. Ik zou niet weten waarom hem boven Hamilton te plaatsen. Hamilton is net als Alonso een constante factor. Dat hij niet heeft kunnen maken heeft temeer te maken met het falen van McLaren. Ik vind Hamilton erg sterk. Staat er altijd bij, is altijd een factor om rekening mee te houden. Laat zich niet uit het veld slaan door tegenslagen en maakt weinig fouten. Ik heb Hamilton anders gezien. Ik vind hem een kampioenwaardig seizoen rijden! Ik wil niet zeggen dat Alonso dat niet doet, maar ik kan niet zeggen dat als iemand uitblink het Alonso is en Hamilton gemiddeld presteert. 

Wizard

Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 17:23:10
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:32:41
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:12:56
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.

Hij doet het goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind hem momenteel niet het beste en wat mij betreft is hij ook niet echt een uitblinker. Iets dat Vettel bijv. vorig jaar wel was.
Maar in zo'n vergelijk is Alonso ook geen uitblinker. Vettel had vorig jaar gewoon echt alles mee. Ver uit de beste wagen, beste team. Team maat die het niet onder de knie kreeg in die auto.
Dit jaar zijn er in mijn ogen vrij weinig uitblinkers. Ook Alonso niet, ook Hamilton niet. Maar als je kijkt naar prestaties van Hamilton, zie je toch duidelijk dat hij enorm is benadeeld door zijn team. Was hij van pole gestart, had hij grote kans te winnen of in de top 3 te komen. ergo: meer punten gehad. Denk dat Lewis zo'n 25-30 punten door de neus zijn geboord.
Heeft 3 poles al gereden, die hij niet door zijn eigen schuld niet zijn verzilverd. (Misschien Australie wel, maar meen ergens gelezen te hebben dat hij probleem had met koppeling.)
Begrijp me niet verkeerd, hij springt er ook niet boven uit, maar hij laat toch wel zien dat hij 1 van de beste is dit seizoen.

Hij rijdt zeker kampioenwaardig. Wat me ook opvalt is dat hij z'n emoties onder controle heeft ondanks dat het vaak tegenzat. Afgelopen seizoen was hij een drama als het tegenzat. Wat dat aangaat heeft hij zich ontzettend goed herpakt. Dit is de Hamilton die ik afgelopen seizoen heb gemist.

Niels_

Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:55:32
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/
Wat zijn ze toch lief voor elkaar tegenwoordig...

Hoe dan ook, op dit moment denk ik dat Vettel een grotere titelkandidaat is Hamilton. Waarom? Geen idee, het is een gevoel. Aan een wereldtitel voor Alonso wil ik gewoon nog niet denken.

SanderD

Jullie begrijpen me denk ik verkeerd. Hamilton doet het echt niet slecht, integendeel zelfs, maar ik heb nog niet echt spectaculaire dingen zien doen (Lees: onverwachtte resultaten) in tegenstelling tot sommige anderen. Ik vind bijvoorbeeld dat hij het niet beter doet dan Raikkonen, Webber enz.

rafael25

McLaren zal beide titels. Hamilton, ondanks alle fouten en punten laten liggen door zijn team, is nog steeds slechts 13 punten uit de leiding. Hij krijgt zo veel meer uit de auto dan Button en is zeer consistent. Het is slechts een kwestie van tijd voordat hij zijn eerste overwinning van het seizoen.

robbert

Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:52:46
Met de races die we nu gaan krijgen kan de reeks verschillende winnaars nog wel even doorgaan denk ik.. dus een WK voorspellen zal de komende weken niet makkelijker worden..

Canada.meestal niet te warm en vaak nat (lees loterij)
Valencia.. over het algemeen droog, warm en saaaaaaaaaiiiii
Silverstone was vorig jaar (met de nieuwe layout) een prooi voor Alonso...
mss is canada inderdaad een loterij, maar als het weer normaal is, dan kan je waarschijnlijk al zien wie er nu de beste zal zijn. Als Alonso daar inderdaad terug aan de top is, en met de kwalificatie kort bij de pole staat en in de race makkelijk mee kan met de top, dan zie ik hem inderdaad voor de rest van het seizoen strijden om de titel. Maar als hij daar niet mee kan met de top zoals in australie, china en bahrain, dan zal het nog altijd moeilijk worden. Maar ik heb er goed oog in

Folkert

Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 18:15:04
Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 17:23:10
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:32:41
Citaat van: Franky R. op 31 mei 2012 - 16:12:56
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.

Hij doet het goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind hem momenteel niet het beste en wat mij betreft is hij ook niet echt een uitblinker. Iets dat Vettel bijv. vorig jaar wel was.
Maar in zo'n vergelijk is Alonso ook geen uitblinker. Vettel had vorig jaar gewoon echt alles mee. Ver uit de beste wagen, beste team. Team maat die het niet onder de knie kreeg in die auto.
Dit jaar zijn er in mijn ogen vrij weinig uitblinkers. Ook Alonso niet, ook Hamilton niet. Maar als je kijkt naar prestaties van Hamilton, zie je toch duidelijk dat hij enorm is benadeeld door zijn team. Was hij van pole gestart, had hij grote kans te winnen of in de top 3 te komen. ergo: meer punten gehad. Denk dat Lewis zo'n 25-30 punten door de neus zijn geboord.
Heeft 3 poles al gereden, die hij niet door zijn eigen schuld niet zijn verzilverd. (Misschien Australie wel, maar meen ergens gelezen te hebben dat hij probleem had met koppeling.)
Begrijp me niet verkeerd, hij springt er ook niet boven uit, maar hij laat toch wel zien dat hij 1 van de beste is dit seizoen.

Hij rijdt zeker kampioenwaardig. Wat me ook opvalt is dat hij z'n emoties onder controle heeft ondanks dat het vaak tegenzat. Afgelopen seizoen was hij een drama als het tegenzat. Wat dat aangaat heeft hij zich ontzettend goed herpakt. Dit is de Hamilton die ik afgelopen seizoen heb gemist.
Wilt u aub zich van Wizards Pits account verwijderen voor ik aangifte ga doen  ;DDat wij het nog eens over Hamilton eens zijn. Daar drink ik op en stuur jou gratis drank(je) naar keuze toe :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Simpel, zolang ik hem blijf beoordelen naar zijn rijden, en hij goed rijdt, zijn wij het eens. De schoen gaat pas knellen als prestaties tegenvallen...

Daar gaat mijn glas bier. :(

Wizard

Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 18:33:21
Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:55:32
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/
Wat zijn ze toch lief voor elkaar tegenwoordig...

Hoe dan ook, op dit moment denk ik dat Vettel een grotere titelkandidaat is Hamilton. Waarom? Geen idee, het is een gevoel. Aan een wereldtitel voor Alonso wil ik gewoon nog niet denken.

Zijn prestaties zijn te wisselend.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 18:39:01
Jullie begrijpen me denk ik verkeerd. Hamilton doet het echt niet slecht, integendeel zelfs, maar ik heb nog niet echt spectaculaire dingen zien doen (Lees: onverwachtte resultaten) in tegenstelling tot sommige anderen. Ik vind bijvoorbeeld dat hij het niet beter doet dan Raikkonen, Webber enz.
Maar dat is juist het punt: niemand doet dat echt eigenlijk. Alonso misschien boven verwachtingen omdat iedereen dacht dat de auto zo slecht was/is, maar zeker na Barcalona strijd hij wel mee. Ok, Lewis was sneller dan Alonso, maar hij heeft toch op eigen kracht 1 Mclarens, 2 RBRs, 2 mercedes en 2 Lotussen verslagen. Dat Williams dan hem net de overwinning afsnoept doet voor mij niet zo heel veel eigenlijk.
En op zijn overwinning in Maleisie na, doet Alonso ook niet veel meer of heel onverwachts. Nou ja, misschien wel onverwachts, maar dat komt omdat de verwachtingen niet al te hoog zijn/waren. Die auto kan gewoon mee met de top tot nu toe.

Vind ik persoonlijk dat Hamilton met alle tegenslag die hij tot nu toe heeft gehad, veel beter presteert tov de vele voordelen van Alonso. En daar wil ik zijn prestatie niet te niet doen, want hij doet het mooi wel. Alleen heeft hij de wind even mee en Hamilton de wind tegen.


Citaat van: Wizard op 31 mei 2012 - 22:14:11
Simpel, zolang ik hem blijf beoordelen naar zijn rijden, en hij goed rijdt, zijn wij het eens. De schoen gaat pas knellen als prestaties tegenvallen...

Daar gaat mijn glas bier. :(
Helaas voor mij had ik de bon al op de bus gedaan (naar hogwarts ;)) en zult u nog kunnen genieten van het glas bier.

Maar stiekem hoop ik nu dat het niet meer koud zal zijn
Trotse vader van Rosalie(L)