Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

_Makke_

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:57:19
Ik denk dat ook Kimi geen serieuze kandidaat is. Uiteindelijk gaat de rauwe snelheid doorslag geven. 2 Races falen van Mclaren is op 5 races bijna een 50% score, over een seizoen bekeken een druppel op de gloeiende plaat...

Ik zie hem zeker niet als de grootste favoriet. Maar ja, je weet nooit dat ze bij Lotus een stap voorwaarts zetten. Alles kan in deze fase van de competitie. Het enige dat ik weet is, dat diegene die de titel pakt, hier nog héél lang van zal nagenieten. Een titel is uiteraard altijd mooi. Maar er is een verschil tussen de titel van Vettel vorig jaar (reed in een über dominante wagen) en een titel dit jaar (waar, bij wijze van spreken, iedereen kan winnen). Enfin, het seizoen is uiteraard nog niet gedaan en 't is niet gezegd dat er niet snel een team zal opstaan die een aantal races zal domineren. Maar bon. Voorlopig is dat dus niet. Hoeft voor mij ook helemaal niet. Laat ze de zeges maar onder elkaar verdelen, met af en toe een verrassing zoals in Barcelona. Mooi!

Wizard

En het geeft stof tot discussieren. ;) Maar eerlijk is waar, uiteindelijk maken de beste/snelste auto's het verschil. McLaren is niet het team dat blijft blunderen. En nogmaals, Hamiltn staat er altijd bij. Daarachter is het stuivertje wisselen. Dan loopt de Lotus weer eens hard, dan de Ferrari, dan de Mercedes. Hamilton is eigenlijk de constante factor. Die zit er altijd bij qua snelheid.

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:06:17
En het geeft stof tot discussieren. ;) Maar eerlijk is waar, uiteindelijk maken de beste/snelste auto's het verschil. McLaren is niet het team dat blijft blunderen. En nogmaals, Hamiltn staat er altijd bij. Daarachter is het stuivertje wisselen. Dan loopt de Lotus weer eens hard, dan de Ferrari, dan de Mercedes. Hamilton is eigenlijk de constante factor. Die zit er altijd bij qua snelheid.
Ik moet zeggen dat Kimi er sinds Maleisie ook gewoon goed bij zit. Met uitzondering van China, reed hij elke keer goed en kwam hij stevig in de punten. Met Spanje goede p3 en Bahrein kans op de overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Kan. Maar Lotus kan McLaren (lees: Lewis) niet verslaan op eigen kracht.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:41:10
Kan. Maar Lotus kan McLaren (lees: Lewis) niet verslaan op eigen kracht.
In Bahrein wel en ik denk dat ze dat in Spanje ook gelukt was.

Wizard

Ze kwamen geen eens voorbij aan de Ferrari van Alonso en de Williams van Maldonado. En dan is McLaren nog eens sneller. Bovendien praat je nu over 1 keer dat het wel gelukt is en negeer je omstandigheden. Eens een keer voor McLaren finishen betekent niet dat je de snellere bent hé. Ik begrijp dan ook niet dat je deze eendagsvlieg meeneemt in je beargumentatie terwijl deze het tegenovergestelde bewijst. Qua snelheid is McLaren sneller dan Lotus en vooralsnog vormen ze geen serieuze bedreiging. Ook niet als ze er nog eens voor weten te eindigen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 15:12:56
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:41:10
Kan. Maar Lotus kan McLaren (lees: Lewis) niet verslaan op eigen kracht.
In Bahrein wel en ik denk dat ze dat in Spanje ook gelukt was.
Soms vraag ik me echt af of je races wel kijkt. Bahrein werd de race van Lewis verkloot door de mislukte pitstops en in Spanje door mislukte kwalificatie. Als je de tijden van Lewis ziet op een 2 stopper, kan je er toch met 90% zekerheid van uitgaan dat ze op 3 stops meer dan genoeg snelheid hebben om te winnen. Kijk de tijden nog eens na (en houd er rekening mee dat Lewis gemiddeld 10 rondes langer op de banden reed dan de rest) dan zie je duidelijk dat hij zelfs met banden sparen iedereen redelijk kon bij houden.
De snelheid van Lewis in de 'Mclaren is er gewoon en had de race zeker kunnen winnen. En daar mee wil ik de prestatie van Maldonado en Alonso niet te niet doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD


Wizard

Beetje apart van Button. Natuurlijk hoort McLaren daar niet te staan maar Hamilton vertrok van P24. Dat is dus te verklaren. En Button had toch problemen om temperatuur in zijn banden te krijgen? Bovendien ligt het ene circuit de auto beter dan het andere. Ik hecht me hier geen waarde aan.

SanderD

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 17:33:49
Beetje apart van Button. Natuurlijk hoort McLaren daar niet te staan maar Hamilton vertrok van P24. Dat is dus te verklaren. En Button had toch problemen om temperatuur in zijn banden te krijgen? Bovendien ligt het ene circuit de auto beter dan het andere. Ik hecht me hier geen waarde aan.

Ik wel. Bij Button is het vooral een probleem. Ik had ook ergens gelezen dat zijn balans totaal niet oké was.

Wizard

Dan heeft Button dus een probleem, niet McLaren. Hamilton was wel snel genoeg. Zou het zelfde zijn als Webber in 2011 had geroepen dat Red Bull niet snel genoeg zou zijn. Soms moet je problemen op je zelf projecteren en niet uitstrijken over het team.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 18:03:16
Dan heeft Button dus een probleem, niet McLaren. Hamilton was wel snel genoeg. Zou het zelfde zijn als Webber in 2011 had geroepen dat Red Bull niet snel genoeg zou zijn. Soms moet je problemen op je zelf projecteren en niet uitstrijken over het team.
coureurs praten altijd in meervoud ;) hij zegt ook dat Hamilton het beter deed, maar ook snelheid tekort kwam. Iets wat jullie maar niet willen zien, maar k denk niet dat Button dat uit zn duim zuigt

Wizard

Button riep eerder dat het probleem bij zichzelf lag, dus hij spreekt zich tegen. Hamilton had, afgezien van de straf, geen problemen met de snelheid. Was op zaterdag flink sneller dan de rest. En voor mijn gevoel had hij deze kunnen winnen zonder de opgelegde straf. Maar goed, dat zullen we nooit weten.

SanderD

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 18:29:50
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 18:03:16
Dan heeft Button dus een probleem, niet McLaren. Hamilton was wel snel genoeg. Zou het zelfde zijn als Webber in 2011 had geroepen dat Red Bull niet snel genoeg zou zijn. Soms moet je problemen op je zelf projecteren en niet uitstrijken over het team.
coureurs praten altijd in meervoud ;) hij zegt ook dat Hamilton het beter deed, maar ook snelheid tekort kwam. Iets wat jullie maar niet willen zien, maar k denk niet dat Button dat uit zn duim zuigt

Inderdaad. Button staat er dichter bij dan wij, en weet er meer over dan wij allemaal bij elkaar.

Figge

Button (en alle andere rijders van topteams) bekijkt het volgens mij vanuit het perspectief, dat zij de snelheid moeten hebben om standaard vanaf de 1e rij te starten en vervolgens met een halve ronde voorsprong te winnen. In die zin komt de McLaren snelheid te kort. Van Vettel zag ik ook dit soort quote's voorbij komen deze week.
Ik snap het als Button dit soort zaken zegt. Hij ziet immers ook dat hij waarschijnlijk niet sneller kon in Spanje. Terwijl Hamilton duidelijker sneller was dan hij. Wat doe je dan... Je bezorgdheid over de auto uiten. Voor nu is dat nog geen probleem voor hem... Hij heeft dit jaar al een race gewonnen... Vorig jaar Hamilton ruim verslagen... Zijn positie staat niet onder druk... Als hij zo blijft presteren en Hamilton gaat winnen en blijft van pole vertrekken zal hij over een paar races wel een toontje lager zingen...