Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:59:21
Citaat van: sanderalonso op 15 mei 2012 - 19:41:52
Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 19:23:09
Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:08:34
Hamilton gaat t doen dit jaar...
Hij is kalm, hij is cool. En zn pech moet toch een keer stoppen... Met een probleemloos weekend gaat ie in Monaco gewoon winnen...en weer terug naar de leiding in het WK


Daar teken ik graag voor... :)

Ik niet. Laat Fernando daar maar staan

Sorry Sander, Alonso moet zijn pech periode nog in gaan dit jaar...

nee alonso heeft het hele seizoen al pech dat hij in een trage ferrari rondrijdt

Figge

Citaat van: robbert op 15 mei 2012 - 20:03:49
Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:59:21
Citaat van: sanderalonso op 15 mei 2012 - 19:41:52
Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 19:23:09
Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:08:34
Hamilton gaat t doen dit jaar...
Hij is kalm, hij is cool. En zn pech moet toch een keer stoppen... Met een probleemloos weekend gaat ie in Monaco gewoon winnen...en weer terug naar de leiding in het WK


Daar teken ik graag voor... :)

Ik niet. Laat Fernando daar maar staan

Sorry Sander, Alonso moet zijn pech periode nog in gaan dit jaar...

nee alonso heeft het hele seizoen al pech dat hij in een trage ferrari rondrijdt

Nee dat is gewoon jammer voor Alonso... das gewoon roeien met de riemen die je hebt...
Maar zijn uitvalbeurten en echte pech moet nog komen...

robbert

Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 20:09:35
Citaat van: robbert op 15 mei 2012 - 20:03:49
Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:59:21
Citaat van: sanderalonso op 15 mei 2012 - 19:41:52
Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 19:23:09
Citaat van: Mark F1gge op 15 mei 2012 - 19:08:34
Hamilton gaat t doen dit jaar...
Hij is kalm, hij is cool. En zn pech moet toch een keer stoppen... Met een probleemloos weekend gaat ie in Monaco gewoon winnen...en weer terug naar de leiding in het WK
ik ben niet helemaal akkoord met u. Alonso wil wereldkampioen worden, maar hij heeft pech omdat de ferrari niet vooruit te branden is. En als je zo'n pech bedoelt met uitvallen, die heeft hij ook gehad. Nl in Australie tijdens de kwalificaties. Maar hij weet gewoon beter hoe hij moet omgaan met pech dan hamilton.

Daar teken ik graag voor... :)

Ik niet. Laat Fernando daar maar staan

Sorry Sander, Alonso moet zijn pech periode nog in gaan dit jaar...

nee alonso heeft het hele seizoen al pech dat hij in een trage ferrari rondrijdt

Nee dat is gewoon jammer voor Alonso... das gewoon roeien met de riemen die je hebt...
Maar zijn uitvalbeurten en echte pech moet nog komen...

T.Nuvolari

Die Ferrari zal wel geen topper zijn, maar is er buiten de McLaren (en dan nog) een topwagen dit seizoen? Misschien dat de Lotus nog wat in de buurt komt and that's it. Ik vind het gezeur over die "superslechte" Ferrari wat overdreven als je de prestaties van de andere teams bekijkt.

Figge

ik ben niet helemaal akkoord met u. Alonso wil wereldkampioen worden, maar hij heeft pech omdat de ferrari niet vooruit te branden is. En als je zo'n pech bedoelt met uitvallen, die heeft hij ook gehad. Nl in Australie tijdens de kwalificaties. Maar hij weet gewoon beter hoe hij moet omgaan met pech dan hamilton.

Daar teken ik graag voor...


Australie was helaas geen pech... Maar gewoon dom...
Dat ie beter met pech weet om te gaan dan Hamilton is waar...
Hoewel Hamilton er dit jaar ook erg volwassen mee omgaat...

En begrijp mij niet verkeerd... Ik ben van het Alonsokamp...
Hij is de beste van het spul... Op de voet gevolgd door Hamilton...

SanderD

En alsnog denk ik dat Alonso het zou kunnen halen. Je hebt wel eens dat er een seizoen vrijwel niks misgaat ( vettel 2011).

robbert

Citaat van: sanderalonso op 15 mei 2012 - 21:28:46
En alsnog denk ik dat Alonso het zou kunnen halen. Je hebt wel eens dat er een seizoen vrijwel niks misgaat ( vettel 2011).

als de wagen sterkt verbeterd, dan zie ik dit ook nog wel gebeuren. Maar met een ferrari, zoals die nu is, kan je geen wereldkampioen worden.
Ze zijn wel sterk bezig om te verbeteren, maar het zal moeten vlug gaan

Folkert

#52
Citaat van: Gerard op 15 mei 2012 - 19:35:58
Als het zo doorgaat zijn er 2 kandidaten... Alonso en Vettel zijn tot nu toe de meest constante coureursen niet alleen in punten!!!
Maar het kan zomaar omdraaien als 'men' bij McLaren alles op orde heeft :-)
Zet daar gerust Hamilton voor. Af gelopen 2 races heefr hij dikke pech door blunders van Mclaren. + de pech in china. Hamilton is op de baan dit jaar consistenter dan vettel en Alonso. Hamilton had nu op dikke voorsprong op de concurent als alles normaal was verlopen.
Hamilton wint monaco en de titel. Het word een jaar als 2010, maar dan met Hamilron die de titel pakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ja ik heb ook mijn geld op hamilton gezet. Die mclaren is echt het snelste team van allemaal. Ziet nog gebeuren dat ze vanaf monaco gaan schitteren en zo de meeste races gaan winnen

Gerard

Iedere race een andere winnaar.. daar teken ik voor ;)

Figge

Nou er moet er toch wel eentje net ietsie beter zijn...
Anders is t net een loterij...
Doe maar weer 4 man tot de laatste race... Daar teken ik voor...
Lewis, Fernando, Sebastien en Kimi. Misschien ook Nico...

Wizard

Ik ben er uit. Ik ga voor Lewis Hamilton. Lijkt het minst last te hebben van de slecht werkende Pirelli's en is iedere kwalificatie voorin te vinden. Dat Hamilton niet bovenaan staat heeft meer te maken met het falen van McLaren dan met zijn prestaties. Een vertekend beeld. Verder heb ik niet de indruk dat Ferrari McLaren kan bijbenen. De prestaties van Mercedes GP zijn te wisselvallig om McLaren serieus te bedreigen. Hamilton is de enige die ieder weekend gewoon snel is en uiteindelijk dat gaat omzetten naar resultaten.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 15 mei 2012 - 21:28:46
En alsnog denk ik dat Alonso het zou kunnen halen. Je hebt wel eens dat er een seizoen vrijwel niks misgaat ( vettel 2011).


Je hoopt dat Alonso het gaat halen. ;) De tussenstand zoals deze nu is, is totaal niet representatief. McLaren voert de boventoon en Ferrari komt geenszins bij hun in de buurt. Dus moet Alonso zijn successen putten uit de tegenslag of niet allerdaagse situaties. Probleem is dat dan het 'hele rijtje' mee doorschuift. In Maleisië had Alonso de mazzel dat Sauber zichzelf verrekende met de pistop. Nu dat het niet gebeurde kon zelfs Maldonado het winnen van Ferrari. De races dat Ferrari succesvol is, zijn de races dat de toppers problemen kennen en zelfs dan wordt hun het leven zuur gemaakt door teams die niet winwaardig zijn in een allerdaagse situatie. Alonso is derhalve geen serieuze titelkandidaat. Ferrari zal flinke sprongen voorwaarts moeten maken wil Alonso dat worden en momenteel heb ik nog geen handgrepen om dit klakkeloos aan te nemen.

_Makke_

Citaat van: robbert op 15 mei 2012 - 22:29:07
ja ik heb ook mijn geld op hamilton gezet. Die mclaren is echt het snelste team van allemaal. Ziet nog gebeuren dat ze vanaf monaco gaan schitteren en zo de meeste races gaan winnen

Inderdaad! Ze kunnen bij McLaren beter al 100% voor het volgende seizoen werken. Ze zijn toch al zeker van de 2 titels!

Bon, de ironie-modus uit nu. Ik heb er hoegenaamd geen idee van. Ik heb het gevoel dat McLaren tot vandaag het beste pakket had, maar ze hebben er te weinig uitgehaald. Red Bull is zowat de grijze muis, niet slecht maar ook niet heel goed. Mercedes is te wisselvallig en Ferrari heeft het tot nu toe het beste gedaan. Zéker niet het beste pakket, maar Alonso doet wel volop mee. Blijkbaar hebben ze een grote stap gezet sinds Mugello. Dus ginds zullen ze er nu ook wel echt in beginnen geloven. Renault lijkt ook wel een leuke wagen te hebben, en Raikkonen staat er midden in wat betreft de titelstrijd.

Massa en Schumacher zullen het niet zijn. Rosberg normaal gezien ook niet. Dus er doen, wat mij betreft nog 6 piloten mee. De McLaren en Red Bull piloten, Alonso en Raikkonen.

Wizard

Ik denk dat ook Kimi geen serieuze kandidaat is. Uiteindelijk gaat de rauwe snelheid doorslag geven. 2 Races falen van Mclaren is op 5 races bijna een 50% score, over een seizoen bekeken een druppel op de gloeiende plaat...