Round 4: The Bahrain International Circuit

Gestart door Enzo, 17 april 2012 - 23:05:35

« vorige - volgende »

Folkert

#75

Post verwijderd!
Graag OT blijven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Gerard op 21 april 2012 - 16:21:52
Inderdaad erg knap van Ricciardo! Hopelijk kanhij zich mengen in het gevecht om de podiumplaatsen!

Zou wel héél enthousiast zijn. ;) Overigens stelt Williams vandaag teleur. En Grosjean wederom sneller dan Kimi. Wie had dat gedacht??

Folkert

#77
NVM.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

@Wizard, nou... ik. Ik had iig wel voorspelt dat Kimi het nog zwaar zou krijgen met hem ;).

Verder heb ik kwali niet kunnen zien. Knap gedaan van Ricciardo zo te zien!

Wizard

Onopvallend naar P6. Had het geen eens in de gaten maar het werd ook niet écht in beeld gebracht. Einde kwalificatie viel mij op dat Ricciardo knap vanaf P6 mag vertrekken. Wat betreft Grosjean: Daar wil ik mijn mening wel over bijschaven. Die presteert beter dan ik heb voorspeld. Absoluut. Maar goed, gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden als ik een verkeerde rijderskeuze maak. Overigens vraag ik mij wel oprecht af, of het niet Kimi is, die gewoonweg F1-snelheid heeft verloren. Dat kan een enigszins verkeerd beeld afgeven met betrekking tot de échte snelheid van Grosjean. Wie weet heeft Lotus wel een wagen gebouwd waarmee Hamilton of Alonso naar het podium kunnen rijden....wie zal het zeggen? Dus ik houd nog een slag om de arm.

Kootje

Ik denk dat het vandaag voornamelijk met timing te maken had.
Op het moment dat Grosjean zijn tijd neerzette, stond Kimi al lang en breed binnen.
Tot op dat moment was hij constant de snellere van de twee, en ik denk dan ook dat hij sneller was geweest dan Romain als hij gelijktijdig naar buiten was gegaan.

0634

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 18:16:45
Onopvallend naar P6. Had het geen eens in de gaten maar het werd ook niet écht in beeld gebracht. Einde kwalificatie viel mij op dat Ricciardo knap vanaf P6 mag vertrekken. Wat betreft Grosjean: Daar wil ik mijn mening wel over bijschaven. Die presteert beter dan ik heb voorspeld. Absoluut. Maar goed, gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden als ik een verkeerde rijderskeuze maak.
Zeker niet hoor. Dat heb ik zo vaak gehad. Ik had hele hoge verwachtingen van Rosberg en dat is er ook niet uitgekomen, tot vorige week dan ineens, maar goed, hoe dat zich ontwikkeld moeten we afwachten. Dat geldt ook voor Grosjean trouwens. Op lange termijn verwacht ik Kimi er echt wel voor hoor, maar dat Grosjean kan rijden heeft hij eerder al bewezen.

CitaatOverigens vraag ik mij wel oprecht af, of het niet Kimi is, die gewoonweg F1-snelheid heeft verloren. Dat kan een enigszins verkeerd beeld afgeven met betrekking tot de échte snelheid van Grosjean. Wie weet heeft Lotus wel een wagen gebouwd waarmee Hamilton of Alonso naar het podium kunnen rijden....wie zal het zeggen? Dus ik houd nog een slag om de arm.
Ik denk dat ze een redelijke wagen hebben die net iets achter RBR en Merc aanschurkt. Dus successen zijn niet uitgesloten maar 1,2,3 naar het podium fietsen zal nog niet meevallen.

Kootje

Overigens netjes van DeLaRosa dat hij zichzelf voor de Marussia van Glock heeft gezet.
Hoewel het hier slechts om P22 gaat, zullen ze dat daar als 'n prestatie van formaat beschouwen.

0634

Eensch.

Wat is er trouwens met Schumacher gebeurd?

Kootje

Gegokt en verloren.

Ze dachten al door naar Q2 te zijn en bleven binnen, maar toen gingen er nog 'n vrachtje op softs naar buiten.
Hierdoor werd het voor beide McLarens nog ff spannend en werd Schumi eruit geknikkerd.
Tijd om te reageren was er toen niet meer.

0634

Oi, tja... die dingen gebeuren. Voor ons wel leuk om een snellere deelnemer van achteren te zien komen.

Kootje

Precies.
Ik verwacht overigens ook 'n hoop van Kimi.
Die heeft min of meer bewust Q3 (maar 1 run in Q2) laten lopen om zo banden te sparen.
Komend van P11 en met allemaal vers rubber tot z'n beschikking, moet er toch wel 'n mooi resultaat in zitten.

Kootje

Overigens claimen ze bij Mercedes dat Schumacher bewust binnen bleef vanwege 'n defect aan het DRS systeem.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7689509/Schumi-suffered-a-DRS-failure

Dit kan ik echter maar moeilijk geloven.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de W03 zonder DRS niet sneller zou zijn dan de Caterham.
Persoonlijk had ik die gok wel genomen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:27:51
Overigens claimen ze bij Mercedes dat Schumacher bewust binnen bleef vanwege 'n defect aan het DRS systeem.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7689509/Schumi-suffered-a-DRS-failure

Dit kan ik echter maar moeilijk geloven.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de W03 zonder DRS niet sneller zou zijn dan de Caterham.
Persoonlijk had ik die gok wel genomen.
tja, als Schumacher in Q1 nog een extra run had moeten doen, dan hadden ze wellicht niet genoeg tijd om het probeem voor Q2 te fixen. Dus tja, het blijft een gok, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Dat ze zich op Kovalainen hebben verkeken kan ik me trouwens goed voorstellen, echter hadden ze wel rekening moeten houden met Vergne.

Folkert

Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:27:51
Overigens claimen ze bij Mercedes dat Schumacher bewust binnen bleef vanwege 'n defect aan het DRS systeem.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7689509/Schumi-suffered-a-DRS-failure

Dit kan ik echter maar moeilijk geloven.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de W03 zonder DRS niet sneller zou zijn dan de Caterham.
Persoonlijk had ik die gok wel genomen.
Nou kan ik me wel voorstellen dat Mercedes wel heel veel winst kan halen met DRS, zeker nu het gaat om deze lange rechte stukken.
Ik had die gok niet genomen. Zeker niet dit jaar, nu alles zo verdomt dicht bij elkaar ligt.
Trotse vader van Rosalie(L)