Ferrari in 2012

Gestart door Jozef, 21 maart 2012 - 00:39:46

« vorige - volgende »

"Als je Domenicali was, wie zou er nu in de tweede Ferrari zitten?"

Massa laten zitten
7 (41.2%)
Jarno Trulli
1 (5.9%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Jules Bianchi
0 (0%)
Kamui Kobayashi
0 (0%)
Sergio Perez
7 (41.2%)
Adrian Sutil
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 18 april 2012 - 20:42:05

0634

Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 19:42:21
Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.
Ookal hebben we niet kunnen zien hoe snel Lewis had kunnen gaan, is het zeker zo dat Ferrari wel snelheid heeft. Uitgesloten voor het WK zijn ze nog lang niet, al verwacht ik wel dat Mclaren en RBR de overhand gaan pakken binnen aantal races.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 19:42:21
Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.

Achter een Williams finishen en een Lotus krap achter je weten te houden vind ik niet overtuigend. Hamilton was bovendien een klap sneller tijdens de kwalificatie. Het zou mij derhalve niks verbazen als Ferrari strijdt om de plekken achter het podium en het moet hebben van het falen van de topteams. Op eigen kracht zie ik ze -nog- niet meestrijden.

Jozef

Ik weet niet of er sprake is van een falen bij Red Bull, om maar wat te noemen. Alonso heeft Lotus, Red Bull, Mercedes en Button toch echt op eigen kracht verslagen in Barcelona. Alleen Maldonado en wat mij betreft ook Hamilton waren hem te snel af. Dus ja, waarom zou je dan niet meedoen voor de titel, F1 is toch een loterij geworden.

robbert

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 19:42:21
Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.

inderdaad, daar geef ik u gelijk in. En ze zullen nog lang meestrijden om de titel, als redbull en mclaren geen snelheid hebben. Dus volgens mij moeten ze het nog altijd hebben van pech van de topteams

Franky R.

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 10:47:50
De enige Fisi die ik ken is Fisichella. En ik hoop toch dat je deze niet serieus aandraagt als vervanger voor Massa...
;D ;D ;D


Luca Badoer nummer twee... :P

0634

Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 21:09:52
Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 19:42:21
Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.

Achter een Williams finishen en een Lotus krap achter je weten te houden vind ik niet overtuigend. Hamilton was bovendien een klap sneller tijdens de kwalificatie. Het zou mij derhalve niks verbazen als Ferrari strijdt om de plekken achter het podium en het moet hebben van het falen van de topteams. Op eigen kracht zie ik ze -nog- niet meestrijden.
Jaja, ik ken de argumenten. Maar dit jaar is er niemand die constant sneller is dan de rest. En dus is Ferrari ook niet constant langzamer dan de rest. De ene week strijden ze om plek 8, de andere week om plek 1. Dat is dit jaar genoeg om mee te doen om de wereldtitel. Zeker met Alonso aan het stuur. Je zou wel gek zijn om dit jaar te laten lopen en op volgend jaar te gokken.

gloudiesaurus

Je hebt gelijk Jeroen, maar Ferrari doet alleen mee dankzij de kwaliteiten van Alonso. Anders had Ferrari dit jaar nog niet gewonnen. Maar als Ferrari goede updates heeft en Alonso dan doen ze gewoon mee om de wereldtitel. Zeker als er steeds iemand anders blijft wint, McLaren fouten blijft maken, en Alonso zoals normaal constant scoort...

Alleen jammer dat ze dan niets aan Massa hebben!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Jozef op 20 mei 2012 - 21:14:56
Ik weet niet of er sprake is van een falen bij Red Bull, om maar wat te noemen. Alonso heeft Lotus, Red Bull, Mercedes en Button toch echt op eigen kracht verslagen in Barcelona. Alleen Maldonado en wat mij betreft ook Hamilton waren hem te snel af. Dus ja, waarom zou je dan niet meedoen voor de titel, F1 is toch een loterij geworden.

Dus, Maldonado, die daar bovenop nog eens Alonso verslaat, is nu titelkandidaat?

Wizard

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 22:56:41
Citaat van: Wizard op 20 mei 2012 - 21:09:52
Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 19:42:21
Voorlopig kunnen we na Barcelona iig stellen dat Ferrari nog volop meedoet in de titelstrijd en dat de mensen die hen dit jaar al afschreven toch echt te snel zijn geweest.

Achter een Williams finishen en een Lotus krap achter je weten te houden vind ik niet overtuigend. Hamilton was bovendien een klap sneller tijdens de kwalificatie. Het zou mij derhalve niks verbazen als Ferrari strijdt om de plekken achter het podium en het moet hebben van het falen van de topteams. Op eigen kracht zie ik ze -nog- niet meestrijden.
Jaja, ik ken de argumenten. Maar dit jaar is er niemand die constant sneller is dan de rest. En dus is Ferrari ook niet constant langzamer dan de rest. De ene week strijden ze om plek 8, de andere week om plek 1. Dat is dit jaar genoeg om mee te doen om de wereldtitel. Zeker met Alonso aan het stuur. Je zou wel gek zijn om dit jaar te laten lopen en op volgend jaar te gokken.

Mwa, in Malesië spraken we niet van een doorsnee race en in Spanje was de straf van Hamilton toch een reden dat Alonso kon strijden om de zege. En dan nog won Maldonado, niet hij. Hamilton zit er constant bij alleen heeft hij niet écht de wind mee gehad. En hetgeen wat gebeurde in Spanje gaat hem toch niet nog 5 keer overkomen, lijkt mij. Net zolang hij niet op eigen kracht kan winnen, zie ik hem uiteindelijk afhaken. Derhalve vind ik Alonso -nog- geen serieuze titelstrijder. Hij profiteert maximaal, dat wel, maar daar kun je geen seizoen lang op teren. Je zult zelf ook 'gang' moeten hebben, wil je uiteindelijk een noot mee kunnen zingen.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 20 mei 2012 - 23:02:54
Je hebt gelijk Jeroen, maar Ferrari doet alleen mee dankzij de kwaliteiten van Alonso. Anders had Ferrari dit jaar nog niet gewonnen. Maar als Ferrari goede updates heeft en Alonso dan doen ze gewoon mee om de wereldtitel. Zeker als er steeds iemand anders blijft wint, McLaren fouten blijft maken, en Alonso zoals normaal constant scoort...

Alleen jammer dat ze dan niets aan Massa hebben!

Dan zal McLaren geen goede updates meer moeten hebben. ;)

Jozef

Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:16:27
Citaat van: Jozef op 20 mei 2012 - 21:14:56
Ik weet niet of er sprake is van een falen bij Red Bull, om maar wat te noemen. Alonso heeft Lotus, Red Bull, Mercedes en Button toch echt op eigen kracht verslagen in Barcelona. Alleen Maldonado en wat mij betreft ook Hamilton waren hem te snel af. Dus ja, waarom zou je dan niet meedoen voor de titel, F1 is toch een loterij geworden.

Dus, Maldonado, die daar bovenop nog eens Alonso verslaat, is nu titelkandidaat?

Ja.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 21 mei 2012 - 11:40:52
Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:16:27
Citaat van: Jozef op 20 mei 2012 - 21:14:56
Ik weet niet of er sprake is van een falen bij Red Bull, om maar wat te noemen. Alonso heeft Lotus, Red Bull, Mercedes en Button toch echt op eigen kracht verslagen in Barcelona. Alleen Maldonado en wat mij betreft ook Hamilton waren hem te snel af. Dus ja, waarom zou je dan niet meedoen voor de titel, F1 is toch een loterij geworden.

Dus, Maldonado, die daar bovenop nog eens Alonso verslaat, is nu titelkandidaat?

Ja.


Als je dat serieus meent, dan verkijk jij je nogal op de ontwikkelingsmogelijkheden van Williams vs Ferrari, McLaren en RBR. Ik vind dat je nu wel heel erg overdrijft.


Ik geef je het op een briefje...Vanaf de tweede helft van het seizoen zijn het de top 3 die races gaan winnen, McLaren, Lotus en RBR...Ferrari of beter gezegd Alonso zal voornamelijk profiteren, indien een van de top 3 fouten maakt...Mercedes idem.

Jozef

Dat zeggen we al van in het begin van het seizoen, maar de realiteit is dat we nu in Barcelona gepasseerd zijn en dat McLaren en Red Bull alleen maar weggezakt zijn en dat Alonso nog steeds aan de leiding staat van het WK.

Elk circuit is anders en elk weekend zijn de weersomstandigheden anders, dus er zullen bitter weinig races zijn waarin de teams perfect weten hoe de banden het zullen doen. Op deze manier blijven 75% van de races een loterij en dan kan Maldonado prima het WK winnen, als hij wat geluk heeft.

Maldonado kan de rest van het seizoen gemakkelijk dezelfde resultaten blijven rijden als Alonso, het nadeel voor hem is wel dat hij al op 32 punten achter Alonso staat natuurlijk.

Mijn punt is overigens niet dat Maldonado en Williams zo goed zijn dat ze alles wel kunnen winnen, mijn punt is dat het zo'n loterij is geworden dat er nog steeds 10 titelkandidaten zijn (Ferrari's, McLarens, Red Bulls, Williamsen, Lotussen, Mercedessen en Saubers, alleen Massa en Schumacher haal ik ervan af want zij zijn zielig).

0634

Citaat van: Wizard op 21 mei 2012 - 07:21:44
Mwa, in Malesië spraken we niet van een doorsnee race en in Spanje was de straf van Hamilton toch een reden dat Alonso kon strijden om de zege. En dan nog won Maldonado, niet hij. Hamilton zit er constant bij alleen heeft hij niet écht de wind mee gehad. En hetgeen wat gebeurde in Spanje gaat hem toch niet nog 5 keer overkomen, lijkt mij. Net zolang hij niet op eigen kracht kan winnen, zie ik hem uiteindelijk afhaken. Derhalve vind ik Alonso -nog- geen serieuze titelstrijder. Hij profiteert maximaal, dat wel, maar daar kun je geen seizoen lang op teren. Je zult zelf ook 'gang' moeten hebben, wil je uiteindelijk een noot mee kunnen zingen.
Ik heb geen idee, jij zegt het allemaal. De racepace van McLaren is niet meer wat het in het begin van het seizoen was, ik zou niet weten waarom Hamilton zomaar even zou hebben gewonnen. Zijn andere poles werden ook niet verzilverd. Ik zeg ook niet dat Alonso dé titelkandidaat nummero uno is, ik zeg alleen dat hij gewoon meedoet en dat Ferrari wel gek zou zijn als ze dit jaar zouden lopen en alles op volgend jaar zo richten. That's all.