Wat maakt de Red Bull ineens zo dominant?

Gestart door Enzo, 31 oktober 2012 - 12:28:56

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:45:16
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:28:47
Citaat van: SanderAlonso op 03 november 2012 - 12:24:13
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:20:17
Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:07:22
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 11:20:03
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 08:31:54
Het antwoord op de topicvraag is eigenlijk heel simpel. Twee woorden: Adrian en Newey.

De man is geniaal maar het blijft een team prestatie zoals RBR het zelf ook zegt. Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk gaat maar als ik als eigenaar van mijn bedrijf constant met de eer ervandoor ga dan is de werksfeer snel verknalt. Dus ere wie hem toekomt en je kan me niet wijs maken dat Newey dit helemaal in zijn eentje gedaan heeft. Beetje te ingewikkeld systeem lijkt mij om zo even uit je mouw te schudden.
Newey is natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor de successen, zijn team heeft daar ook groot aandeel in. Maar Newey is de laatste 3 of 4 jaar wel het succes van RBR.
Met alle respect voor Vettel, maar hij plukt de vruchten die Newey voor hem klaar legt. Zet Hamilton, Alonso en Vettel in de zelfde auto en we zouden een heel ander jaar krijgen.

Waar lees jij dat ik de credits aan Vettel geef? Het zit je wel erg hoog he die vinger  :P. Maar om er eens een vergelijking tegenaan te gooien toen Lewis in 2007 en 2008 over veruit de beste wagen beschikte welke 4 gp's pakte hij op een rij? En voor alonso idem in 2007?

De verhoudingen lagen toen wel anders als nu hoor. Toen waren Ferrari en Mclaren wel erg aan elkaar gewaagt.


Ik weet het niet zeker maar volgens mij waren de ondetlinge verschillen tussen de nummers 1 tm 10 veel groter dan tegenwoordig . Waar je nu een verschil ziet van duizendsen van een seconde waren het destijds eerder secondes verschil.
Maar de top 4 lag op enkele tienden van elkaar.

En nu duizendsten

Sabai

Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:07:22
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 11:20:03
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 08:31:54
Het antwoord op de topicvraag is eigenlijk heel simpel. Twee woorden: Adrian en Newey.

De man is geniaal maar het blijft een team prestatie zoals RBR het zelf ook zegt. Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk gaat maar als ik als eigenaar van mijn bedrijf constant met de eer ervandoor ga dan is de werksfeer snel verknalt. Dus ere wie hem toekomt en je kan me niet wijs maken dat Newey dit helemaal in zijn eentje gedaan heeft. Beetje te ingewikkeld systeem lijkt mij om zo even uit je mouw te schudden.
Newey is natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor de successen, zijn team heeft daar ook groot aandeel in. Maar Newey is de laatste 3 of 4 jaar wel het succes van RBR.
Met alle respect voor Vettel, maar hij plukt de vruchten die Newey voor hem klaar legt. Zet Hamilton, Alonso en Vettel in de zelfde auto en we zouden een heel ander jaar krijgen.

Dat maakte ik op uit deze zin. Of ik begrijp je verkeerd  ;)

Folkert

Meestal is het 2 of 3 tiende verschil. No way dat het duizenste zijn. Denk ik maar 1 keer gebeurt dit jaar.
En ja je begreep me verkeerd ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:07:22
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 11:20:03
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 08:31:54
Het antwoord op de topicvraag is eigenlijk heel simpel. Twee woorden: Adrian en Newey.

De man is geniaal maar het blijft een team prestatie zoals RBR het zelf ook zegt. Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk gaat maar als ik als eigenaar van mijn bedrijf constant met de eer ervandoor ga dan is de werksfeer snel verknalt. Dus ere wie hem toekomt en je kan me niet wijs maken dat Newey dit helemaal in zijn eentje gedaan heeft. Beetje te ingewikkeld systeem lijkt mij om zo even uit je mouw te schudden.
Newey is natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor de successen, zijn team heeft daar ook groot aandeel in. Maar Newey is de laatste 3 of 4 jaar wel het succes van RBR.
Met alle respect voor Vettel, maar hij plukt de vruchten die Newey voor hem klaar legt. Zet Hamilton, Alonso en Vettel in de zelfde auto en we zouden een heel ander jaar krijgen.

Wat voor jaar dan?

Folkert

Spannend jaar met een strijd van coureur tegen coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 12:33:47
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:23:13
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 12:18:43
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 11:20:03
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 08:31:54
Het antwoord op de topicvraag is eigenlijk heel simpel. Twee woorden: Adrian en Newey.

De man is geniaal maar het blijft een team prestatie zoals RBR het zelf ook zegt. Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk gaat maar als ik als eigenaar van mijn bedrijf constant met de eer ervandoor ga dan is de werksfeer snel verknalt. Dus ere wie hem toekomt en je kan me niet wijs maken dat Newey dit helemaal in zijn eentje gedaan heeft. Beetje te ingewikkeld systeem lijkt mij om zo even uit je mouw te schudden.
Zeker. Maar hij geeft er vorm aan, haal hem weg en het hele technische team maakt een vrije val. Newey is degene die het verschil maakt.

Hij maakt zeker het verschil maar om hem daarom alle credits te geven doe je zijn collega's tekort vind ik persoonlijk.

Vind ik dus niet. Zeker, het team om hem heen is prima, maar hij is de vormgever en niemand anders. Zie Heineken. Had een geweldige firma om zich heen toen hij het van pa overnam, maar uiteindelijk is het onder hem gefloreerd tot wat het nu is. Goed, geniaal leiderschap straat af op het personeel. Ik durf te stellen dat het team van McLaren of Ferrari even goed is, maar het enige verschil is dat zíj geen Newey hadden. Bovendien is algemeen bekend dat de grote ideeen toch echt van Newey zelf komen. Hij drukt een immens stempel op het ontwerp en de updates. Zonder hem: geen drie titels voor Vettel. Newey is de abolute ster die nou eenmaal kampioenen kan maken. Hij maakte ook Mansell eindelijk kampioen. En Hill, Villeneuve en Hakkinen. Newey is de grootste ster die de F1 thans heeft.

Ik had het niet beter hier neer kunnen zetten. Die man is geniaal. Na Chapman misschien wel de beste ooit. Alhoewel die Gordon Murray ook geen kleintje was.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:59:05
Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:45:16
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:28:47
Citaat van: SanderAlonso op 03 november 2012 - 12:24:13
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 12:20:17
Citaat van: Folkert op 03 november 2012 - 12:07:22
Citaat van: Sabai op 03 november 2012 - 11:20:03
Citaat van: Jeroen op 03 november 2012 - 08:31:54
Het antwoord op de topicvraag is eigenlijk heel simpel. Twee woorden: Adrian en Newey.

De man is geniaal maar het blijft een team prestatie zoals RBR het zelf ook zegt. Ik weet niet hoe het bij jullie op het werk gaat maar als ik als eigenaar van mijn bedrijf constant met de eer ervandoor ga dan is de werksfeer snel verknalt. Dus ere wie hem toekomt en je kan me niet wijs maken dat Newey dit helemaal in zijn eentje gedaan heeft. Beetje te ingewikkeld systeem lijkt mij om zo even uit je mouw te schudden.
Newey is natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor de successen, zijn team heeft daar ook groot aandeel in. Maar Newey is de laatste 3 of 4 jaar wel het succes van RBR.
Met alle respect voor Vettel, maar hij plukt de vruchten die Newey voor hem klaar legt. Zet Hamilton, Alonso en Vettel in de zelfde auto en we zouden een heel ander jaar krijgen.

Waar lees jij dat ik de credits aan Vettel geef? Het zit je wel erg hoog he die vinger  :P. Maar om er eens een vergelijking tegenaan te gooien toen Lewis in 2007 en 2008 over veruit de beste wagen beschikte welke 4 gp's pakte hij op een rij? En voor alonso idem in 2007?

De verhoudingen lagen toen wel anders als nu hoor. Toen waren Ferrari en Mclaren wel erg aan elkaar gewaagt.


Ik weet het niet zeker maar volgens mij waren de ondetlinge verschillen tussen de nummers 1 tm 10 veel groter dan tegenwoordig . Waar je nu een verschil ziet van duizendsen van een seconde waren het destijds eerder secondes verschil.
Maar de top 4 lag op enkele tienden van elkaar.

En nu duizendsten


Oh ja, vertel.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 04 november 2012 - 19:37:28

Ik had het niet beter hier neer kunnen zetten. Die man is geniaal. Na Chapman misschien wel de beste ooit. Alhoewel die ook geen Gordon Murray kleintje was.
Murray was idd ook een topper. Met die aparte Brabhams van hem.

janke

Citaat van: Jeroen op 04 november 2012 - 21:15:29
Citaat van: janke op 04 november 2012 - 19:37:28

Ik had het niet beter hier neer kunnen zetten. Die man is geniaal. Na Chapman misschien wel de beste ooit. Alhoewel die ook geen Gordon Murray kleintje was.
Murray was idd ook een topper. Met die aparte Brabhams van hem.

Alhoewel die ook geen Gordon Murray kleintje was? Dat heb ik er niet zo neer gezet. Maargoed je snapt wat ik bedoel. Murray was een grote, niet alleen in de F1. Zijn auto de McLaren/BMW won ooit de Le Mans wedstrijd.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Ging iets mis met quoten en heb het niet helemaal lekker teruggezet, sorry man...

Maar over Murray heb je natuurlijk gelijk. Jammer dat hij niet meer in F1 actief is trouwens.