F1 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 maart 2012 - 21:42:29

« vorige - volgende »

Edwin90

En wat vinden we ervan?

Ik heb alleen nog maar met controler geprobeerd maar moet zeggen dat het wel erg direct stuurt waardoor je niet meer van die mooie strakke lijnen kunt rijden als voorheen, maar als je dit eenmaal onder de knie hebt het best aardig te doen is. Kan natuurlijk met een racestuur een stuk beter worden.

Ik heb de complete game gepreorderd. Dus hoop dat het daarin een stukje beter gaat met sturen. :)

Franky R.

#16
Citaat van: Edwin90 op 14 september 2012 - 16:42:45
En wat vinden we ervan?

Ik heb alleen nog maar met controler geprobeerd maar moet zeggen dat het wel erg direct stuurt waardoor je niet meer van die mooie strakke lijnen kunt rijden als voorheen, maar als je dit eenmaal onder de knie hebt het best aardig te doen is. Kan natuurlijk met een racestuur een stuk beter worden.

Ik heb de complete game gepreorderd. Dus hoop dat het daarin een stukje beter gaat met sturen. :)


Vreemd Edwin,


Maar ik ben de demo niet tegengekomen in de Gamemarket van XboxLive?! Ik was gisteren wel laat thuis en had niet veel tijd om goed te zoeken. Echter, dacht ik dat het vooraan zou staan. Tenminste, bij mij staan de nieuwste demo's vooraan.


Vanavond weer proberen.


BTW,


Ook F12011 stuurde erg direct en hoekig met de controller. Vandaar dat ik toen de Speed Wheel had gekocht. Veel en veel beter, waarbij je echt naar de apex van een bocht kunt sturen...ipv telkens 1 tikje met de controller.

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 14 september 2012 - 16:42:45
En wat vinden we ervan?

Ik heb alleen nog maar met controler geprobeerd maar moet zeggen dat het wel erg direct stuurt waardoor je niet meer van die mooie strakke lijnen kunt rijden als voorheen, maar als je dit eenmaal onder de knie hebt het best aardig te doen is. Kan natuurlijk met een racestuur een stuk beter worden.

Ik heb de complete game gepreorderd. Dus hoop dat het daarin een stukje beter gaat met sturen. :)


Ik heb de demo gevonden en al uitgeprobeerd...Godver....Wat was dat SLECHT zeg! Ja, alles ziet er gelikter uit, fotootjes van de teambazen en andere gezichten in de pits.


Maar het rijden zelf? Zeer, zeer slecht! Ik heb zowel met de standaard controller als de Speed Wheel gereden.


In beide gevallen reageert de demo totaal hysterisch op de kleinste wijzigingen! Zo stuur ik vlak voor het aanremmen naar de buitenkant van de baan [buiten-binnen-buiten], maar vaak mislukt dat om dat de auto dan reageert alsof ik als een woesteling aan het stuur draai?!


Ook het naar de apex sturen verliep verre van soepel. Ik werd gedwongen om in een bocht correctie's te maken, zonder dat je weet waarom! Zodoende kun je niet soepel en relaxed in-en uitsturen...


Dat was mijn eerste indruk...Ik zal later de instelling voor de Speed Wheel bekijken, om de bewegingen minder heftig af te stellen, want dit slaat nergens op!!! >:(


En ook meteen een flinke bug ontdekt in de rookietest...Er wordt gevraagd om je manuele versnelling in te schakelen, maar de Speed Wheel heeft niet eens RB en LB knoppen! ::)


Ik hoop inderdaad dat ze kei- en keihard gaan werken aan de bestuurbaarheid, want dat is vele malen belangrijker dan mooie beelden..

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 13:59:51
En ook meteen een flinke bug ontdekt in de rookietest...Er wordt gevraagd om je manuele versnelling in te schakelen, maar de Speed Wheel heeft niet eens RB en LB knoppen! ::)

Sorry Franky, maar dat vind ik eerder 'n fout van je speedwheel. ::)

robbert

ja het spel zal dus niet zo goed verkopen. Ik lees op verschillende fora, slechte kritiek over het demo. Ik zal hem alleszins niet kopen. Vind ik dus geldverspilling.

Edwin90

Op het Codemasters Community zijn ze inderdaad niet al te blij met de demo (met name de besturing met een racestuur). Alhoewel de recensies van degenen die de full game hebben gespeeld al wel beter zijn.

Maar je zult zien deze kritieken worden als de game uit is alleen maar erger. Die mensen zijn namelijk op zoek naar een echte Formule 1 simulatie en die geeft Codemasters niet omdat de game voor iedereen bespeelbaar gehouden wordt. En niet dat selecte groepje die echt een simulatie wil i.p.v een arcade game.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 september 2012 - 14:26:27
Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 13:59:51
En ook meteen een flinke bug ontdekt in de rookietest...Er wordt gevraagd om je manuele versnelling in te schakelen, maar de Speed Wheel heeft niet eens RB en LB knoppen! ::)

Sorry Franky, maar dat vind ik eerder 'n fout van je speedwheel. ::)


Ik vind dat geen goed argument, want de Speed Wheel was er al en het is ook nog eens ontwikkeld door Microsoft!


En het gekke is dat je in de demo de Speed Wheel wel kunt selecteren als controller en het kan instellen. Toch is er geen rekening gehouden met het ontbreken van de RB/LB-knoppen.


Dus toch een fout van Codemasters...

Franky R.

Citaat van: robbert op 15 september 2012 - 15:02:32
ja het spel zal dus niet zo goed verkopen. Ik lees op verschillende fora, slechte kritiek over het demo. Ik zal hem alleszins niet kopen. Vind ik dus geldverspilling.


Of ik koop het spel een half jaar later voor veel minder geld...Ik moest eerst kiezen tussen 'Sleeping Dogs' en F12012...Maar ik twijfel nu wel heel erg om 60 euro uit te geven aan een racespel, wat al als demo stront-irritant overkomt... >:(

SDG

Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 19:58:47
Citaat van: robbert op 15 september 2012 - 15:02:32
ja het spel zal dus niet zo goed verkopen. Ik lees op verschillende fora, slechte kritiek over het demo. Ik zal hem alleszins niet kopen. Vind ik dus geldverspilling.


Of ik koop het spel een half jaar later voor veel minder geld...Ik moest eerst kiezen tussen 'Sleeping Dogs' en F12012...Maar ik twijfel nu wel heel erg om 60 euro uit te geven aan een racespel, wat al als demo stront-irritant overkomt... >:(

Aangezien ik nog steeds met Windows XP werk en mijn PS3 zo goed als enkel gebruik als BluRay-speler, hoef ik dus niet na te denken of ik het spel ga kopen of niet. Ik ben immers niet van zinnens om enkel voor F1 2012 ofwel naar Windows 7 over te schakelen nu XP nog goed functioneert of naast mijn stuurwieltje voor PC er ook nog eentje voor de PlayStation te kopen.....

Kootje

Citaat van: Franky R. op 15 september 2012 - 19:55:46
Dus toch een fout van Codemasters...

Weet ik, je hebt ook gelijk. ::)  Vandaar de smiley. ;)
Al is het wel enigszins 'n ontwerpfout van Microsoft dat deze buttons ontbreken, had Codemasters daar gewoon rekening mee moeten houden.

Kootje

Heb trouwens net de demo voor de PS3 gedownload en gespeeld, en ik moet zeggen valt me niets tegen. Autootje stuurt prima in tegenstelling tot eerdere berichten, en alles ziet er zéér strak uit. Denk dat ik 'm wel aan ga schaffen, al zal dat nog niet direct volgende week zijn.

KovalainenFanForever

#26
Ik zou het echt heel vet vinden als je ooit in een F1 game van Codemasters als teambaas kunt fungeren en niet alleen als rijder. Dat je dan, net zoals het systeem van FIFA, rijders kunt kopen en verkopen in de transferperiode, oftewel Silly Season. En niet alleen rijders uit F1, maar ook bijvoorbeeld uit de GP2 of andere opstapklassen. Maar dat je ook sponsors kunt aantrekken, dus ook een heel nieuw livery, en een heel nieuw team probeert op te bouwen door ook technici en engineers aan te trekken van andere teams. Dat is dan allemaal gekoppeld aan een geldbedrag en contracten net zoals in FIFA. Misschien ook de mogelijkheid om dan zelf pitstop-strategieën te bedenken. Dat zou echt een topgame worden dan.

Wat denken jullie? Ik ben er alvast voor. 8) :D

En de besturing valt reuze mee. ik heb een controller en ik kan zelfs, met manual gears, een polelap rijden op Hard difficulty. In de race valt het ook reuze mee. als je het niet kan gewoon meer oefenen.

Fabian

RTL GP had zo'n game. Ik heb die gekocht en het spel is op zich best lachen. alleen jammer dat de echte namen niet in het spel gebruikt mochten worden, maar het lijkt in ieder geval aardig op jouw beschrijving.

Kootje

Heb het nooit zo op die "manager" games, maar van mij mag het erin hoor.
Bij FIFA stoor ik me ook niet aan die optie, dus waarom zou ik dat bij F1 wel doen?
Zolang het maar 'n optie blijft, en geen verplichting wordt. ::)

robbert

en als ze het ook doen zoals bij fifa, dat je nog zelf kunt spelen ook.