Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 november 2012 - 22:31:50
Citaat van: Folkert op 21 november 2012 - 22:26:05

Niemand zegt ook dat Lewis(of een andere rijder) het zomaar voor elkaar zou krijgen. Maar het staat mij ook bij dat Lewis ook heel erg tot extreem gemotiveerd is om de auto elke keer beter te krijgen.
En Schumacher niet? Ik ben geen fan van de man, maar een buitengewone drive en mentaliteit kan hem niet ontzegd worden lijkt me.

CitaatDat hij ook goed overleg en contact heeft met iedereen die aan de auto werkt. 
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zie niet in waarom Lewis de afgelopen 3 jaar de auto niet beter had kunnen maken. Misschien ligt die Mercedes Lewis wel en geeft hij net wel de juiste feedback die engeneers nodig hebben om veranderingen aan de auto goed te kunnen door voeren.

Vind het een beetje te veel lof aan Schumacher, om te zeggen: nou als het Schumacher niet lukt dan lukt het niemand. Lijkt wel als Schumacher als een "God" word beschouwd in die ontwikkeling.
Ik beschouw niemand sinds Senna als God. Hem zeker niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Hamilton met zijn kinderachtige gedrag in staat is om zo'n wagen daadwerkelijk beter te maken dan dat andere zouden doen.
Daarom zei ik ook. Net als Schumacher, heeft Hamilton ook die drive om er alles aan te doen om de beste te worden en de wagen te verbeteren. Maar waarom is het zo onmogelijk dat Hamilton iets kan wat Schumacher niet kan? Ook al is hij kinderachtig, hij wilt nog altijd winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Victor Monza 2008

Citaat van: Folkert op 22 november 2012 - 00:38:22
Citaat van: Jeroen op 21 november 2012 - 22:31:50
Citaat van: Folkert op 21 november 2012 - 22:26:05

Niemand zegt ook dat Lewis(of een andere rijder) het zomaar voor elkaar zou krijgen. Maar het staat mij ook bij dat Lewis ook heel erg tot extreem gemotiveerd is om de auto elke keer beter te krijgen.
En Schumacher niet? Ik ben geen fan van de man, maar een buitengewone drive en mentaliteit kan hem niet ontzegd worden lijkt me.

CitaatDat hij ook goed overleg en contact heeft met iedereen die aan de auto werkt. 
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zie niet in waarom Lewis de afgelopen 3 jaar de auto niet beter had kunnen maken. Misschien ligt die Mercedes Lewis wel en geeft hij net wel de juiste feedback die engeneers nodig hebben om veranderingen aan de auto goed te kunnen door voeren.

Vind het een beetje te veel lof aan Schumacher, om te zeggen: nou als het Schumacher niet lukt dan lukt het niemand. Lijkt wel als Schumacher als een "God" word beschouwd in die ontwikkeling.
Ik beschouw niemand sinds Senna als God. Hem zeker niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Hamilton met zijn kinderachtige gedrag in staat is om zo'n wagen daadwerkelijk beter te maken dan dat andere zouden doen.
Daarom zei ik ook. Net als Schumacher, heeft Hamilton ook die drive om er alles aan te doen om de beste te worden en de wagen te verbeteren. Maar waarom is het zo onmogelijk dat Hamilton iets kan wat Schumacher niet kan? Ook al is hij kinderachtig, hij wilt nog altijd winnen.
Volledig akkoord maar een strijkijzer blijft een strijkijzer, er schort iets aan dat team en dat reeds toen het nog BrawnGP noemde, het lijkt erop of zij het seizoen starten met de eindevolutie van de wagen want hoe verder in het seizoen hoe slechtere resultaten. Zoals reeds eerder gezegd, ze komen met vernieuwingen, maar de uitvoering ervan is Mercedes onwaardig.hetzelfde zie je in DTM, op Paffett na bestond Mercedes niet meer aan het einde van het seizoen.

0634

Citaat van: Folkert op 22 november 2012 - 00:38:22

Daarom zei ik ook. Net als Schumacher, heeft Hamilton ook die drive om er alles aan te doen om de beste te worden en de wagen te verbeteren. Maar waarom is het zo onmogelijk dat Hamilton iets kan wat Schumacher niet kan? Ook al is hij kinderachtig, hij wilt nog altijd winnen.
Dat zeg ik ook niet. Maar het lijkt mij persoonlijk vrijwel uitgesloten, maar daar mag ieder anders over denken, dat als Lewis daar al gereden had, die wagen beter zou zijn geweest dan dat hij nu is.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 22 november 2012 - 07:01:17
Citaat van: Folkert op 22 november 2012 - 00:38:22

Daarom zei ik ook. Net als Schumacher, heeft Hamilton ook die drive om er alles aan te doen om de beste te worden en de wagen te verbeteren. Maar waarom is het zo onmogelijk dat Hamilton iets kan wat Schumacher niet kan? Ook al is hij kinderachtig, hij wilt nog altijd winnen.
Dat zeg ik ook niet. Maar het lijkt mij persoonlijk vrijwel uitgesloten, maar daar mag ieder anders over denken, dat als Lewis daar al gereden had, die wagen beter zou zijn geweest dan dat hij nu is.
Tuurlijk mag iedereen er anders over denken. We leven in vrij land. En het zou idd ook best kunnen dat de Mercedes geen steek verder was gekomen met Hamilton. Maar ik zie geen argumenten die uitsluiten dat Hamilton het wel kan.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Ik zal Lewis altijd herinneren in zijn tijd bij McLaren, ook al gaat hij naar Mercedes zal hij altijd mijn favoriet blijven :)

T.Nuvolari

In de jaren dat Hamilton bij McLaren is heef het team toch al aardig sprongen gemaakt van het middenveld naar de topposities. Niemand die zich wil afvragen wat Hamilton's bijdrage daar bij is? Hij zal het bij Mercedes toch niet slechter doen dan Rosberg en Schumacher.

Dat de wagens van Mercedes steevast slechter worden t.o.v. de rest van het veld vind ik kul. Dit seizoen wel en Brawn GP had simpelweg de centen niet om de wagen zo ver door te ontwikkelen als de tegenstanders. 2010 en 2011 vond ik redelijk stabiel qua uitslagen.

Enzo

Citaat van: M@rc op 05 december 2012 - 14:11:51
In de jaren dat Hamilton bij McLaren is heef het team toch al aardig sprongen gemaakt van het middenveld naar de topposities. Niemand die zich wil afvragen wat Hamilton's bijdrage daar bij is? Hij zal het bij Mercedes toch niet slechter doen dan Rosberg en Schumacher.

Dat de wagens van Mercedes steevast slechter worden t.o.v. de rest van het veld vind ik kul. Dit seizoen wel en Brawn GP had simpelweg de centen niet om de wagen zo ver door te ontwikkelen als de tegenstanders. 2010 en 2011 vond ik redelijk stabiel qua uitslagen.

Het klopt dat het team minder te besteden heeft dan de echte toppers, maar het gebrek aan presteren ligt niet alleen daar aan. In 2010 en 2011 waren ze ook enorm onderbezet en miste ze een hoop denkkracht tov de grote jongens. Dat was in 2012 dus ook nog zichtbaar...

Uiteindelijk gaat het ze vast lukken, maar dan moet alles wel kloppen binnen de organisatie. De W04 is een resultaat van Brawn, Bell, Willis en Costa, het budget is opgeschroefd, de interne organisatie is verbeterd, de supersimulator is af en de windtunnel is verbeterd. Laat het maar zien dan Mercedes...

Folkert

Citaat van: M@rc op 05 december 2012 - 14:11:51
In de jaren dat Hamilton bij McLaren is heef het team toch al aardig sprongen gemaakt van het middenveld naar de topposities. Niemand die zich wil afvragen wat Hamilton's bijdrage daar bij is? Hij zal het bij Mercedes toch niet slechter doen dan Rosberg en Schumacher.

Dat de wagens van Mercedes steevast slechter worden t.o.v. de rest van het veld vind ik kul. Dit seizoen wel en Brawn GP had simpelweg de centen niet om de wagen zo ver door te ontwikkelen als de tegenstanders. 2010 en 2011 vond ik redelijk stabiel qua uitslagen.
Ik geloof dat Mercedes haar pijlen richte op 2013. Enzo merkte volgens mij al keer op dat ze veredelde test uitvoerde voor 2013.

Kan me trouwens vergissen Enzo, sorry als dat zo is.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 05 december 2012 - 14:34:37
Citaat van: M@rc op 05 december 2012 - 14:11:51
In de jaren dat Hamilton bij McLaren is heef het team toch al aardig sprongen gemaakt van het middenveld naar de topposities. Niemand die zich wil afvragen wat Hamilton's bijdrage daar bij is? Hij zal het bij Mercedes toch niet slechter doen dan Rosberg en Schumacher.

Dat de wagens van Mercedes steevast slechter worden t.o.v. de rest van het veld vind ik kul. Dit seizoen wel en Brawn GP had simpelweg de centen niet om de wagen zo ver door te ontwikkelen als de tegenstanders. 2010 en 2011 vond ik redelijk stabiel qua uitslagen.

Het klopt dat het team minder te besteden heeft dan de echte toppers, maar het gebrek aan presteren ligt niet alleen daar aan.

Bedoelde enkel 2009, waar ze als Brawn na een half seizoen werden ingehaald en voorbijgestoken door Red Bull, Ferrari en McLaren.

Victor Monza 2008

Ze hebben Hamilton nodig voor de ontwikkeling van de wagen voor 2014, totaal andere koek. Best dat je daarvoor reeds een driver hebt het jaar voordien, het is niet na GP do Brasil dat ze beginnen met de wagen van 2014.


gloudiesaurus

Lauda die erachter zit?
Ik zie helemaal niks in die man, bij Jaguar ook gigantisch mislukt...

Dat Mercedes haar doelstellingen dit jaar niet haalde is in ieder geval een feit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: Jeroen op 13 december 2012 - 18:35:39
Wat zal de reden zijn?

http://www.gppits.net/nieuws/norbert_haug_stopt_ermee/

Haug zou zomaar het slachtoffer van het wanpresteren kunnen zijn, Mercedes heeft Duitsland en omstreken natuurlijk enorm teleurgesteld de afgelopen drie jaar. Ik heb ook het gevoel dat er een verhaal achter zit iig. Zal eens gaan zoeken naar antwoorden...

Enzo

Het schijnt dat op zijn verjaardag drie weken voor het bekend maken van zijn ontslag, Haug nog strijdlustig sprak over het volgende seizoen en geen intentie had om te stoppen. De Duitse kranten berichten dat Lauda hem eruit heeft gewerkt...

Haug wordt verantwoordelijk gehouden voor dubbel gezichtsverlies voor Mercedes, een slecht DTM seizoen en het niet in staat zijn om Schumacher een fatsoenlijke auto te geven.

Folkert

Citaat van: Enzo op 14 december 2012 - 11:56:32
Het schijnt dat op zijn verjaardag drie weken voor het bekend maken van zijn ontslag, Haug nog strijdlustig sprak over het volgende seizoen en geen intentie had om te stoppen. De Duitse kranten berichten dat Lauda hem eruit heeft gewerkt...

Haug wordt verantwoordelijk gehouden voor dubbel gezichtsverlies voor Mercedes, een slecht DTM seizoen en het niet in staat zijn om Schumacher een fatsoenlijke auto te geven.
Haug zelf ontkent het hele Lauda verhaal iig. http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=46220

Jammer wel, want Haug was inderdaad het gezicht van Mecedes in de Mclaren jaren. "Enorm" vriendelijke man, kreeg altijd zin in braadworsten en bier als ik hem zag.
Trotse vader van Rosalie(L)