De gevolgen van de crisis

Gestart door 0634, 21 januari 2012 - 22:00:28

« vorige - volgende »

Franky R.

Wat ik wel zag aankomen, is vandaag 'gearriveerd'; Mijn contract wordt niet omgezet in vast [had ik ook niet verwacht], maar het wordt ook niet verlengd!


Op twee routes zijn we [ik zeg nu nog 'we'] ruim de helft aan halteplaatsen kwijtgeraakt, waardoor 1 biebbus 2 dagen in de week stilstaat. De opdrachtgever stopte het contract, omdat zij minder geld krijgen van de gemeente en die gemeente krijgt weer minder geld/subsidie van het rijk.


Maar dan vraag je je werkelijk af wat het met "het in stand houden van de kenniseconomie" te maken heeft, als je ziet dat er liefst drie scholen getroffen worden. Die moeten nu of kilometers verderop naar de vaste bieb of ze moeten zelf een kleine boekenkast inkopen [alsof dat gratis is].


Dus zijn er twee man teveel op de bussen. En ik was een van de twee mannen... :-\

Kootje

Das mooi kut Franky.
Niet dat je er veel aan hebt, maar sterkte met het zoeken naar 'n nieuwe job. :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 11 december 2012 - 17:21:10
Das mooi kut Franky.
Niet dat je er veel aan hebt, maar sterkte met het zoeken naar 'n nieuwe job. :-\
Dank je wel, Kootje... :-*

Fabian

Dat is inderdaad mooi kut Franky. Hoop voor je dat je snel nieuw onderdak kunt vinden!

Jehoentelaar

Jeetje, dat is goed balen. Ook namens mij succes in de jacht naar een andere baan!

Enzo

Klote Franky, maar je had ook iets bij TNT toch? Of is dat ook al passé?

gloudiesaurus

Balen zeg Franky! Heb je al wat anders op het oog?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Klote Franky. Ik wens je in ieder geval veel succes in de zoektocht naar iets nieuws.

0634

Klotecrisis duurt veel te lang.... Succes met zoeken Franky.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2012 - 19:34:25
Balen zeg Franky! Heb je al wat anders op het oog?
A.s. Woensdag een gesprekje op Schiphol...Daar zoeken ze iemand met rijbewijs C voor afzetbakken. Ik weet nog vaag wat het werk inhoudt, daar ik vroeger als beveiliger op Schiphol zat [bagagekelder].


Zit dan nog wel met de reiskosten Rotterdam - Schiphol. Daar moet dan nog goed naar worden gekeken.



CitaatKlote Franky, maar je had ook iets bij TNT toch? Of is dat ook al passé?


Heet nu PostNL [En dat kostte voor afdeling Rotterdam alleen al ruim 6 miljoen euro voor nieuwe stickers en bedrijfskleding. maar wel lullen over bezuinigen... ::) ]...Dat zou kunnen, maar dat is dan alleen via de UZB, dus die zitten er dan tussen qua loon.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 15 december 2012 - 10:05:35
Klotecrisis duurt veel te lang.... Succes met zoeken Franky.
En 'we' zullen nog lang in de shit blijven zitten. Een van mijn klanten is econoom en die voorspelde dat Nederland pas per 2017 weer lucht krijgt... :o ...Volgens hem wordt de Nederlandse economie kapot bezuinigd.

T.Nuvolari

Op persoonlijk vlak krijg ik de laatste tijd positief nieuws in mijn elektronische postbus. Kreeg afgelopen 3 weken maar liefst 4 jobs aangeboden. Eéntje krijgt mijn voorkeur en dat is voor een Nederlands bedrijf. Enig, maar klein, nadeel is dat ik richting Twente moet voor een 2de gesprek. 2,5u heen bollen, uurtje praten en 2,5u terug. We zullen er wel blijven slapen.

Enzo

Citaat van: M@rc op 10 januari 2013 - 08:25:45
Op persoonlijk vlak krijg ik de laatste tijd positief nieuws in mijn elektronische postbus. Kreeg afgelopen 3 weken maar liefst 4 jobs aangeboden. Eéntje krijgt mijn voorkeur en dat is voor een Nederlands bedrijf. Enig, maar klein, nadeel is dat ik richting Twente moet voor een 2de gesprek. 2,5u heen bollen, uurtje praten en 2,5u terug. We zullen er wel blijven slapen.

Nice, wat doe jij voor werk eigenlijk?
Pas op voor de Tukkers!  ;)

T.Nuvolari

Inspectie leidingen en drukvaten in de (petro)chemie. Kan gelukkig in Antwerpen blijven wonen en werken, het is om hun Belgische klanten op een "Belgische" manier bij te kunnen staan. Blijkbaar is niet zo makkelijk voor een Belg om met  Nederlanders samen te werken. Jullie zijn nogal direct in jullie communicatie en dat hebben ze hier niet zo graag, daarom dat ze iemand zoeken die minder direct is. Een Belg dus. ;) + het feit dat ik korter bij zit. Ik preferreer ook de directe aanpak, maar dat andere heb ik al doende moeten leren. Op termijn denken ze aan een Belgische afdeling. Als ik daarvan de start kan zijn, zou ik dat heel mooi vinden. Bedrijfsfeestjes op de hoofdzetel worden wel een hele opdracht.

Enzo

Citaat van: M@rc op 10 januari 2013 - 10:26:56
Inspectie leidingen en drukvaten in de (petro)chemie. Kan gelukkig in Antwerpen blijven wonen en werken, het is om hun Belgische klanten op een "Belgische" manier bij te kunnen staan. Blijkbaar is niet zo makkelijk voor een Belg om met  Nederlanders samen te werken. Jullie zijn nogal direct in jullie communicatie en dat hebben ze hier niet zo graag, daarom dat ze iemand zoeken die minder direct is. Een Belg dus. ;) + het feit dat ik korter bij zit. Ik preferreer ook de directe aanpak, maar dat andere heb ik al doende moeten leren. Op termijn denken ze aan een Belgische afdeling. Als ik daarvan de start kan zijn, zou ik dat heel mooi vinden. Bedrijfsfeestjes op de hoofdzetel worden wel een hele opdracht.

Nou, fingers crossed dan maar.
Succes!  8)