Bahrein boycotten?

Gestart door Fabian, 09 januari 2012 - 13:02:48

« vorige - volgende »

Bahrein boycotten

Ja
17 (68%)
Nee
8 (32%)

Totaal aantal stemmen: 22

Niels_

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 maart 2012 - 23:24:24
Citaat van: Sabai op 09 maart 2012 - 20:22:41
Er zijn weer grote protesten in Bahrein. Vraag me af of het dit jaar weer niet doorgaat. Als dat zo is dan hoop ik dat ze er nooit  meer heen gaan.

Bernie blijft stellig volhouden dat het door zal gaan. Maar als de veiligheid wederom niet gegarandeerd kan worden lijkt het me toch dat de teams in opstand zullen komen. Ik denk echter dat het beter is gewoon niet naar Bahrein te gaan.

Fabian

Op Twitter bij Grand Prix Diary hebben ze geruchten opgevangen dat de Bahreinse GP niet door zal gaan. Volgens hen wordt volgende week bekend dat de race niet door zal gaan. Nog even wachten op duidelijkheid dus.

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/gp_bahrein_op_losse_schroeven/

Ik ben nu wel zo'n beetje klaar met dat gedoe over die GP in Bahrein. Aflassen lijkt me het beste.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 27 maart 2012 - 16:59:30
http://www.gppits.net/nieuws/gp_bahrein_op_losse_schroeven/

Ik ben nu wel zo'n beetje klaar met dat gedoe over die GP in Bahrein. Aflassen lijkt me het beste.

Vanwege de politieke onrusten aldaar wel idd.
Maar toch ben ik stiekem wel benieuwd naar 'n race met gebruik van DRS op hun baantje.
Met 3 lange rechte stukken is het er iig 'n uiterst geschikt circuit voor.

Fabian

Citaat van: Kootje op 27 maart 2012 - 17:30:23
Vanwege de politieke onrusten aldaar wel idd.
Maar toch ben ik stiekem wel benieuwd naar 'n race met gebruik van DRS op hun baantje.
Met 3 lange rechte stukken is het er iig 'n uiterst geschikt circuit voor.
Tja dat eeuwige gezeur over het wel of niet doorgaan is onderhand wel genoeg geweest. Maar met DRS zou zo'n race inderdaad weleens wat leuker worden om naar te kijken. Maar vooral de reactie van de chef van de race vind ik vaag. Hij kan de veiligheid niet garanderen, maar acht extra veiligheidsmaatregelen niet nodig. Nu heeft hij wel gelijk dat op Silverstone ook iets zou kunnen gebeuren, maar in Bahrein is het op dit moment erg onrustig. Dan lijkt het mij bij een eventuele doorgang van de race toch wel noodzakelijk extra maatregelen te treffen. Als ik die tweets geloof(van betrouwbare twitteraccounts) twijfel ik toch echt of het doorgaat. Maar ik denk dat Bernie de race door wil laten gaan, dus dan zal het wel doorgaan.

Kootje

Vorig jaar bezweek Bernie uiteindelijk ook onder de druk van de teams en media.
Wellicht lukt het de teams dit jaar weer.
Van de media hoef je iig niet veel te verwachten, die zwijgen -onder het mom van:oud nieuws, is niet interressant meer- al tijden over de toestanden daar.

Fabian

Het zal wederom van de teams moeten komen. Maarja veiligheid boven alles. Lijkt me dat dat op andere circuits met meer zekerheid gegarandeerd kan worden.

Gerard

Ik ben er zo langzamerhand ook wel klaar mee ja... Dat gezeur ierdere keer... Als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden (voor fans) moet het gewoon niet doorgaan!

Fabian

Citaat van: Gerard op 27 maart 2012 - 17:53:03
Ik ben er zo langzamerhand ook wel klaar mee ja... Dat gezeur ierdere keer... Als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden (voor fans) moet het gewoon niet doorgaan!
Ben het met je eens. Zowel teams als fans moeten veilig zijn. Lees net op twitter dat 15 april laatste dag is waarop de beslissing gemaakt kan worden. Dit heeft te maken met het vervoeren van spullen vanuit China.

Franky R.

Het is sowieso niet veilig, als er steeds gesteggel is over de veiligheid... >:(

Fabian

Citaat van: Franky R. op 28 maart 2012 - 11:13:21
Het is sowieso niet veilig, als er steeds gesteggel is over de veiligheid... >:(
Dat het niet veilig is staat al maanden vast. En toch volhouden dat die race er moet komen. Bahrein is niet veilig op dit moment en dat zal op 22 april en de dagen daarvoor niet veranderen.

Figge

#26
Ik heb nee gestemd. Dat komt omdat ik vind, dat F1 geen politieke statement moet/hoeft te maken. Daarvoor heeft de wereld al instituten als VN, NAVO, VS, EU...
Als de mensen die in F1 werken Bahrein willen boycotten, omdat zij zich er niet veilig voelen, dan hebben zij daar een goed en terecht punt. Geld vind ik geen onderwerp van gesprek in het wel of niet doorgaan van de GP van Bahrein...

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 28 maart 2012 - 13:45:52
Ik heb nee gestemd. Dat komt omdat ik vind, dat F1 geen politieke statement moet/hoeft te maken. Daarvoor heeft de wereld al instituten als VN, NAVO, VS, EU...
Als de mensen die in F1 werken Bahrein willen boycotten, omdat zij zich er niet veilig voelen, dan hebben zij daar een goed en terecht punt. Geld vind ik geen onderwerp van gesprek in het wel of niet doorgaan van de GP van Bahrein...
Allereerst welkom op het forum Mark. Geld speelt ook geen rol voor mij in dit onderwerp. Het gaat erom dat teams en fans veilig zijn en dat in grote mate gegarandeerd kan worden. Dat kan bij veel grand prix weekenden worden gegarandeerd, maar in dit geval lijkt dat in Bahrein nog niet zo te zijn.

Kootje

Die garantie kan niemand je geven.

Het is echter wel zo dat er 'n verhoogd risico is in Bahrein.
Ik ben het echter wel met Mark F1gge eens (welkom trouwens) dat dit aan de teams en toeschouwers zelf is om te beslissen daar naartoe af te reizen.

Een politiek statement mag je niet van de FIA/FOCA/FOM etc. verlangen.
In dat geval zijn er namelijk nog wel 'n paar GP's die men moet boycotten.