Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Enzo

Moet zeggen dat Lotus er erg sterk uit ziet. Gelijke tijden als Ferrari in de race-sim, voor zover uit te lezen.
5 teams die mee doen om de knikkers, kan een heel mooi seizoen worden.  8)

Folkert

Sterke runs ook van Lotus, consistent en behoorlijk snel. Mclaren maak ik me ene kant zorgen andere kant hoorde ik her en der over ongelovelijke grip. Als of ze, net als RBR, over rails rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Caterham en Kovalainen zien er ook goed uit volgens de geleerden. Toch leuk als het achterveld zich een beetje met de middenmoot gaat bemoeien

Jozef

Citaat van: Enzo op 02 maart 2012 - 13:31:01
7 rode vlaggen deze morgen!  :o
Zo is het wel weer genoeg jongens...
Het heeft inderdaad veel stilgelegen maar niet echt om boeiende redenen. Vettel is wel vlak voor de lunchpauze stilgevallen, maar ik heb niet meegekregen wat er aan de hand was.

Ik was vandaag op het circuit, het opvallendste voor mij waren de geluiden van de auto's als ze niet op het gas waren. Zowel de Red Bull, de McLaren als de Sauber maakten dan geluiden alsof ze toch off-throttle gas door hun uitlaat liepen te jagen. Bij de Red Bull was dit geluid het extreemst. Bij Ferrari, Mercedes, Williams etc. hoorde je dit dan weer helemaal niet. Ik heb met mijn goedkope fotocamera wat video-opnames gemaakt van hoe de ze door bocht 9 reden (de snelle rechtse bocht in het midden van het circuit), als ik weer thuis ben (na het weekend) zal ik kijken of het geluid hierop te horen is en zal ik het op Youtube gooien.

Ik ben niet ingelezen in de hele zaak met gaten in het reglement omtrent de off-trottle blown diffuser dus ik kon dit geluid niet plaatsen.

Verder viel het op dat Ferrari en Lotus veeuull reden en dat Kobayashi en Alonso rond 16u echt goed hard aan het pushen waren (maar wellicht niet in kwalificatietrim). Ook over Caterham was ik enigszins onder de indruk, ze reden in ieder geval veel. Ik had wel de hele dag geen beschikking over rondetijden dus ik weet niet of het een beetje consistent was. Maar voor zover ik het kan beoordelen, wordt Caterham stilaan een volwaardig F1-team. Dat kunnen we van Marussia en HRT nog niet zeggen...

Oh en bij Williams duurde het heel lang voor ze in actie kwamen vandaag. Ik was pas rond 9u40 op het circuit dus misschien hadden ze daarvoor al gereden en hadden ze een probleem, maar ik heb ze pas om 11u30 of zo pas voor het eerst gezien. Hulkenberg was dan weer de eerste die ik zag rijden toen ik aankwam maar ook hem heb ik daarna heel lang niet gezien. Misschien dat hij ook een probleem had, je krijgt niet veel mee als je naast het circuit staat en de Catalaans sprekende commentator niet begrijpt. :D

Enzo

Gaaf dat je er bij bent Jozef en thanks voor de update!
Ben benieuwd naar de beelden, ben je er morgen ook? 8)

Enzo

Citaat van: Jozef op 02 maart 2012 - 19:19:45
Citaat van: Enzo op 02 maart 2012 - 13:31:01
7 rode vlaggen deze morgen!  :o
Zo is het wel weer genoeg jongens...
Ik was vandaag op het circuit, het opvallendste voor mij waren de geluiden van de auto's als ze niet op het gas waren. Zowel de Red Bull, de McLaren als de Sauber maakten dan geluiden alsof ze toch off-throttle gas door hun uitlaat liepen te jagen. Bij de Red Bull was dit geluid het extreemst. Bij Ferrari, Mercedes, Williams etc. hoorde je dit dan weer helemaal niet. Ik heb met mijn goedkope fotocamera wat video-opnames gemaakt van hoe de ze door bocht 9 reden (de snelle rechtse bocht in het midden van het circuit), als ik weer thuis ben (na het weekend) zal ik kijken of het geluid hierop te horen is en zal ik het op Youtube gooien.

Ik ben niet ingelezen in de hele zaak met gaten in het reglement omtrent de off-trottle blown diffuser dus ik kon dit geluid niet plaatsen.

Bedoel je dit geluid?

Jozef

Ik ben er morgen niet meer bij nee, was maar voor een dagje. Ik ben met een paar vrienden bezig aan een road trip door Frankrijk en Spanje en ik had ze subtiel overtuigd om een dagje F1 te verwerken in het reisprogramma. :)

En ik bedoel inderdaad het geluid op 0:02 in dat filmpje. De McLaren en de Sauber maakten gelijkaardige geluiden maar minder extreem dan de Red Bull.

Enzo

Klinkt inderdaad als een soort overrun. Heb gehoord dat Red Bull voor de komende twee tests een nieuw chassis laten binnen komen. Er zijn geruchten dat dit te maken heeft met de laatste regelwijziging over EBD. Met andere woorden, ze kunnen nu nog met een soort EBD testen maar mogen er niet mee racen. Maar kan er ook helemaal naast zitten... ;D

Jozef

Of ze gebruiken de uitlaatgassen niet voor de diffuser maar voor andere onderdelen zoals wishbones of brake ducts die ze dan strategisch aerodynamisch vormgegeven hebben?

Dit is een eerste voorsmaakje van wat ik vandaag gefilmd heb: Alonso rijdt achter Vettel en het is een beetje moeilijk te horen maar rond seconde 8 hoor je dat de Red Bull begint te ratelen, een geluid dat de Ferrari van Alonso niet maakte. Kwaliteit is jammer genoeg niet zo goed, maar als ik thuis ben zal ik nog wat naar mijn andere clipjes kijken en misschien wat bij elkaar monteren.

Jozef

Oh en wat de neuzen betreft: er zijn er een paar bij die inderdaad heel lelijk zijn (Ferrari, Mercedes, Force India). Andere teams, zoals Lotus, hebben het dan weer redelijk subtiel gedaan waardoor ik het niet storend vind. Maar het ziet er vooral heel onnatuurlijk uit, je ziet gewoon dat zo'n neus er zo uit ziet omdat het moet volgens de regels en niet omdat de auto er harder van gaat. Dat is wel een beetje jammer.

De allerlelijkste neus is voor mij die van Mercedes denk ik.

Enzo

Citaat van: Jozef op 02 maart 2012 - 22:08:44
Of ze gebruiken de uitlaatgassen niet voor de diffuser maar voor andere onderdelen zoals wishbones of brake ducts die ze dan strategisch aerodynamisch vormgegeven hebben?

Dit is een eerste voorsmaakje van wat ik vandaag gefilmd heb: Alonso rijdt achter Vettel en het is een beetje moeilijk te horen maar rond seconde 8 hoor je dat de Red Bull begint te ratelen, een geluid dat de Ferrari van Alonso niet maakte. Kwaliteit is jammer genoeg niet zo goed, maar als ik thuis ben zal ik nog wat naar mijn andere clipjes kijken en misschien wat bij elkaar monteren.

Vet filmpje!  8)

Wizard

Citaat van: Jozef op 02 maart 2012 - 22:08:44
Of ze gebruiken de uitlaatgassen niet voor de diffuser maar voor andere onderdelen zoals wishbones of brake ducts die ze dan strategisch aerodynamisch vormgegeven hebben?

Dit is een eerste voorsmaakje van wat ik vandaag gefilmd heb: Alonso rijdt achter Vettel en het is een beetje moeilijk te horen maar rond seconde 8 hoor je dat de Red Bull begint te ratelen, een geluid dat de Ferrari van Alonso niet maakte. Kwaliteit is jammer genoeg niet zo goed, maar als ik thuis ben zal ik nog wat naar mijn andere clipjes kijken en misschien wat bij elkaar monteren.


Filmpje doet het bij mij niet. :(

janke

Ook ik vind Lotus het zéér goed doen bij de tests. Grosjean simuleerde gisteren een race incl. stops, zonder problemen. Testtijden zeggen dan wel niets, maar toch. Zou voor de competitie natuurlijk schitterend zijn als Lotus kan wedijveren met Ferrari en Mercedes. Misschien wel meer.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 03 maart 2012 - 12:59:52
Ook ik vind Lotus het zéér goed doen bij de tests. Grosjean simuleerde gisteren een race incl. stops, zonder problemen. Testtijden zeggen dan wel niets, maar toch. Zou voor de competitie natuurlijk schitterend zijn als Lotus kan wedijveren met Ferrari en Mercedes. Misschien wel meer.
Ik zie Lotus nog wel voor de overwinningen gaan. Daar waar Mercedes de stap niet lijkt te maken, lijkt Lotus die stap wel te maken. En hoe. Ben erg onder de indruk van hun prestaties tot nu toe.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

CitaatFry today in "La Gazzetta dello sport" admited that the revolutionary concepts of the F2012 do not work and they are going back to more traditional solutions. I think we do not expect good results until Baherein( 2012?).

CitaatLee McKenzie on Twitter: Sadly no interviews from Alonso or Massa this w/end. Alonso was meant to speak Sunday. Maybe it speaks volumes he's staying silent

Ook de race sim van vandaag ziet er niet echt goed uit voor Ferrari. ALs dit werkelijk is wat ze kunnen staan ze achter Force India en net voor Williams... :-\
Is Ferrari in de problemen?