Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Kootje

De snelste tijd vorig jaar tijdens de tests in Barcelona, 'n 1.21.268, werd gereden door Michael Schumacher. ::)

Gewoon even om aan te geven dat tijden niets zeggen.  ;D

Gerard

Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 15:00:09
De snelste tijd vorig jaar tijdens de tests in Barcelona, 'n 1.21.268, werd gereden door Michael Schumacher. ::)

Gewoon even om aan te geven dat tijden niets zeggen.  ;D

Inderdaad! De tijden van deze week zijn allemaal minimaal een seconde langzamer....  :P

Enzo

De betrouwbaarheid is hoog dit jaar, 6 teams hebben meer dan 100 laps gemaakt vandaag.
Dat is wel eens anders geweest...


robbert

Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:23:01
Tsja, als je zo moet winnen. ::)

inderdaad, ferrari ziet dat ze weer niet kunnen strijden om de titel, en zo gaan ze proberen de fia overtuigen om de mercedes en renaultmotoren alsnog af te keuren. die kunnen blijkbaar niet tegen hun verlies.

Folkert

Citaat van: robbert op 24 februari 2012 - 17:57:45
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:23:01
Tsja, als je zo moet winnen. ::)

inderdaad, ferrari ziet dat ze weer niet kunnen strijden om de titel, en zo gaan ze proberen de fia overtuigen om de mercedes en renaultmotoren alsnog af te keuren. die kunnen blijkbaar niet tegen hun verlies.
Kom op Robbert, word beetje eentonig. Ferrari heeft nog 3 weken wat te doen en Massa zei al dat er verbetering inzat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Grappig is, dat het zojuist bekent is geworden dat het niet Ferrari was maar Mercedes die de klokken deed luiden... ;)

Niels_

Waarom moest Brawn zich dan verantwoorden bij de FIA? Of klopt dat niet?

Is trouwens weinig informatie over deze hele zaak te vinden op de nederlandse sites.

robbert

Citaat van: Burorri op 24 februari 2012 - 17:59:09
Citaat van: robbert op 24 februari 2012 - 17:57:45
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:23:01
Tsja, als je zo moet winnen. ::)

inderdaad, ferrari ziet dat ze weer niet kunnen strijden om de titel, en zo gaan ze proberen de fia overtuigen om de mercedes en renaultmotoren alsnog af te keuren. die kunnen blijkbaar niet tegen hun verlies.
Kom op Robbert, word beetje eentonig. Ferrari heeft nog 3 weken wat te doen en Massa zei al dat er verbetering inzat.

we zullen zien, maar op dit vlak staan mclaren en redbull toch voor op ferrari. Die hebben al een race-simulatie kunnen rijden en ferrari nog niet

Enzo

Citaat van: Ńiels op 24 februari 2012 - 18:09:44
Waarom moest Brawn zich dan verantwoorden bij de FIA? Of klopt dat niet?

Is trouwens weinig informatie over deze hele zaak te vinden op de nederlandse sites.

Ik wil er wel een artikel over schrijven, maar heb de tijd niet momenteel.

Over Brawn, het laatste bericht is dat Merc. GP degene is geweest die de loophole heeft aangekaart bij de FIA. De FIA is hierna met Merc naar een oplossing gaan zoeken. RB en McLaren hebben een meeting gehad kort daarna, waarin vermoedelijk de FIA ze heeft verteld dat dit niet mag in de toekomst.

Inmiddels is er aan McLaren gevraagd om de ECU software aan te passen zodat dit niet meer mogelijk is. McLaren levert immers de ECu's aan alle teams.

De loophole was: 'Off-throhtle blowing by mutiple misfires in the engine', dat mag dus niet meer vanaf nu.
In eerste instantie dacht iedereen dat Ferrari de klokkenluider was, maar niets bleek minder waar. Brawn en de zijne hebben dit in gang gezet.

Kootje

Waar halen jullie trouwens die info vandaan als ik vragen mag.
Ik kan iig nergens iets vinden over wie dit aangekaart heeft (dus ook niet over Ferrari), of wie dit gebruikt.
Kan uiteraard aan mij liggen, vandaar de vraag.

Wel vind ik meerdere artikelen over de maas in de regels an sich.
Maar daarin wordt gesproken over 'n ontdekking van de FIA zelf, waarover ze met McLaren gesproken hebben omdat hun de ECU leveren.
Nergens vind ik iig iets waar beweerd wordt dat McLaren, Renault ed daadwerkelijk gebruik maken van deze maas.

Enzo

Via tweet's van Noble en F1 times en het forum van autosport.com.
Daar zitten een hoop gekken die niets beter hebben te doen dan dingen uitzoeken.
Maar het hele voorval krijgt weinig publiciteit, dat ben ik wel met jullie eens.
Waarschijnlijk omdat de teams zelf er niet inhoudelijk op hebben gereageerd.

Kootje

Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 19:35:31
Via tweet's van Noble en F1 times en het forum van autosport.com.
Daar zitten een hoop gekken die niets beter hebben te doen dan dingen uitzoeken.

Aaah oké, das duidelijk.
Toch ...... op hun (Autosport - F1 Times) nieuwssite wordt er iig geen beschuldigend woord aan vuil gemaakt.

Maaruh ..... hoe betrouwbaar is die Noble ??

Citaat
Maar het hele voorval krijgt weinig publiciteit, dat ben ik wel met jullie eens.
Waarschijnlijk omdat de teams zelf er niet inhoudelijk op hebben gereageerd.

Of omdat het idd allemaal wel meevalt ??

Enzo

#612
De inpact die het heeft is moeilijk te meten, omdat we niet weten wat de teams nog van plan waren hiermee.
De enige zekerheden hierover staan in het artikel van autosport.com.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97662

AMuS heeft trouwens ook verklaard dat Mercedes AMG de klokkenluider was en voor wat betreft Noble, die heb ik nog nooit op een onwaarheid weten te betrappen. Dat is één van de meest betrouwbare journalisten op het gebied van de F1.  :)

Kootje

#613
Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 20:02:39
De inpact die het heeft is moeilijk te meten, omdat we niet weten wat de teams nog van plan waren hiermee.
De enige zekerheden hierover staan in het artikel van autosport.com.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97662

Precies.
Maar in dat artikel, net als alle andere artikels die ik hierover gelezen heb, wordt dus met geen woord gerept over eventuele misbruikers van de loophole, of over 'n klokkenluider.
Vandaar dat ik me afvroeg waar jullie het vandaan hadden dat McLaren en Renault deze maas gebruikten en in eerste instantie Ferrari, en nu Mercedes als klokkenluider aanwijzen.

Edit: Vind zojuist 'n artikel waarin beiden worden beschuldigd van klokkenluiden. ::)
        Het Duitse TZ claimt dat het bij Ferrari vandaan komt, terwijl Auto Motor und Sport idd Mercedes de eer geeft.

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/home/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/02_februari/120224_update_software_ecu_door_fia.xml


CitaatAMuS heeft trouwens ook verklaard dat Mercedes AMG de klokkenluider was en voor wat betreft Noble, die heb ik nog nooit op een onwaarheid weten te betrappen. Dat is één van de meest betrouwbare journalisten op het gebied van de F1.  :)

AMuS vind ik persoonlijk niet echt betrouwbaar, en die Noble (net als het Duitse TZ - zie boven) ken ik niet, dus ......
Het was daarom ook niet bedoeld om hem in diskrediet te brengen, toen ik vroeg hoe betrouwbaar hij was.
Er lopen echter genoeg zogenaamde insiders rond, die in werkelijkheid maar wat gissen.
Vandaar.

Enzo

James Allen maakte een vergelijking van de topsnelheden in Barcelona.
De eerste is de quali van vorig jaar en de tweede was tijdens de wintertest afgelopen week.

CitaatMercedes 320.5 321.9
Toro Rosso 319.5 314.6
Caterham 318.5 306.9
Force India 317.5 325.2
Sauber 315.8 313.5
McLaren 314.9 319.2
Ferrari 311.2 321.3
Williams 311.2 321.9
Red Bull 310.3 313.6