Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Bridelance

Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]

janke

Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:42:34
Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]
Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:20:25
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:13:35
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 22:05:17
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 21:49:11
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 21:09:44

En de 2012 bolides zijn per definitie langzamer dan de 2011 bolides?
Nee. Maar het feit dat Merc nu snel is zegt dus geen ene drol. Of vind jij het relevant wat er voor tijden worden gereden in een wagen die niet in Australie op de grid zal verschijnen?

Heb niet gelezen met wat voor een set-up wordt gereden.

Wat kan een set-up nou schelen. Testen met een auto die al een jaar achterloopt. Trouwens al 2 jaar. Ik kan het niet vatten, nee nog steeds niet. Mercedes is de real benchmark in de F1. Ja, dat zal wel. Helpt AMG ook niet. Al zijn ze grandiose motoren bouwers. Voor de rest tot nu toe een farce.

Een farce? Nee dat zeker niet...
Dacht je dat Mercedes binnen twee jaar de gevestigde orde zou verslaan?
Het is een project die langzaam maar zeker steeds meer vorm begint te krijgen. Het team is nu pas op orde en kan in 2013 echt laten zien wat

En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:42:34
Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]

En ik ben er naar een paar Leffe (triple) van overtuigd dat ze de tijden van vorig jaar wel gaan halen. ;)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Bridelance

Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:44:53
Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:42:34
Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]

En ik ben er naar een paar Leffe (triple) van overtuigd dat ze de tijden van vorig jaar wel gaan halen. ;)

Offtopic: Hahaha  ;D   Kga nog snel een Leffe Triple opentrekken en daarbij nog eens over deze stof nadenken  ;)

janke

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Kon hij niet vertrekken?? En toen had McLaren wel belangstelling??
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:48:11
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:44:53
Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:42:34
Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]

En ik ben er naar een paar Leffe (triple) van overtuigd dat ze de tijden van vorig jaar wel gaan halen. ;)

Offtopic: Hahaha  ;D   Kga nog snel een Leffe Triple opentrekken en daarbij nog eens over deze stof nadenken  ;)

Jullie Leffe is een top biertje. Als ook de Duvel.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Ja Button stapte zelf op. Daarnaast mochten/moesten er 310 mensen vertrekken nadat Honda zich had terug getrokken.
Het was overleven voor Brawn en de zijne, met nog maar 90 mensen in dienst, wat nog best (wk)lukte met de goede auto gebouwd door Honda. Maar Mercedes kreeg wel de nasleep van de personeelsreductie. Een slechte auto in 2010 en 2011 was het gevolg. 2012 is het jaar van de wederopstanding en 2013 is het jaar waar je ze vol op mag afrekenen. Als 2013 flopt dan verwacht ik inderdaad dat Mercedes de stekker eruit trekt. Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.  8)

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:35:08
Dat was voor hij een meter reed. Sorry, maar dat soort uitspraken zeggen mij niets, dat ben ik met Kootje eens. Gewoon standaard PR-praatje.

Fry's realisme na 3 testdagen zeggen mij een stuk meer.

Dat mag. Heb uitgelegd waarom ik dat anders zie. Niet dat het per definitie een feit is, wel houd ik alle opties open.

Wizard

Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:44:53
Citaat van: Bridelance op 09 februari 2012 - 22:42:34
Om nog ff te reageren op de reacties hiervoor: het lijkt mij nogal logisch dat de 2012 ietwat trager zullen zijn dan de 2011 wagens. De EBD was immers een manier om downforce te krijgen zonder veel drag. En zoals Newey al aangaf: door de nieuwe regels zijn er gewoon mogelijkheden afgesloten zonder nieuwe mogelijkheden te bieden. Dus echte methodes om downforce te bieden zonder drag zijn er volgens mij niet (maar wie ben ik natuurlijk om dat te besluiten).
Het lijkt mij dan ook logisch dat ze wat trager zullen rondjes draaien dit jaar.


[Mocht deze analyse op niets slaan, ligt dat waarschijnlijk aan het aantal grimbergen, brigands en leffe's dat ik al op heb  :D ]

En ik ben er naar een paar Leffe (triple) van overtuigd dat ze de tijden van vorig jaar wel gaan halen. ;)

;D ;D ;D

robbert

Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:41:28
Over Ferrari, verschillende journalisten op locatie zeggen dat de Ferrari slecht ligt in de bochten, eerder moet remmen voor de bochten etc. Daarnaast hebben ze nog geen snelle tijden laten zien. Dit tezamen zorgt natuurlijk voor enig pessimisme onder de fans.

Maar wat we niet moeten vergeten is dat Ferrari met haar ontwerp weer helemaal opnieuw is begonnen t.o.v. bv McLaren en ReBull die aan het doorontwikkelen zijn. Ze hebben ontzettend veel te testen en uit te vogelen. Het kan best zijn dat ze er in Melbourne gewoon staan, dat is nu echt nog niet te zeggen.

ja dan hebben ze enorm weinig tijd om dit nog goed te maken. Ze konden niet in 1 seizoen veel vooruitgang boeken, hoe gaan ze dat dan doen in een maand tijd? Nee, de wagen moest er al staan van in het begin, of men is al verloren

Enzo

Citaat van: robbert op 09 februari 2012 - 22:58:58
Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:41:28
Over Ferrari, verschillende journalisten op locatie zeggen dat de Ferrari slecht ligt in de bochten, eerder moet remmen voor de bochten etc. Daarnaast hebben ze nog geen snelle tijden laten zien. Dit tezamen zorgt natuurlijk voor enig pessimisme onder de fans.

Maar wat we niet moeten vergeten is dat Ferrari met haar ontwerp weer helemaal opnieuw is begonnen t.o.v. bv McLaren en ReBull die aan het doorontwikkelen zijn. Ze hebben ontzettend veel te testen en uit te vogelen. Het kan best zijn dat ze er in Melbourne gewoon staan, dat is nu echt nog niet te zeggen.


ja dan hebben ze enorm weinig tijd om dit nog goed te maken. Ze konden niet in 1 seizoen veel vooruitgang boeken, hoe gaan ze dat dan doen in een maand tijd? Nee, de wagen moest er al staan van in het begin, of men is al verloren

Mijn glas is vooralsnog halfvol Robbert... ;)

janke

Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:53:27
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Ja Button stapte zelf op. Daarnaast mochten/moesten er 310 mensen vertrekken nadat Honda zich had terug getrokken.
Het was overleven voor Brawn en de zijne, met nog maar 90 mensen in dienst, wat nog best (wk)lukte met de goede auto gebouwd door Honda. Maar Mercedes kreeg wel de nasleep van de personeelsreductie. Een slechte auto in 2010 en 2011 was het gevolg. 2012 is het jaar van de wederopstanding en 2013 is het jaar waar je ze vol op mag afrekenen. Als 2013 flopt dan verwacht ik inderdaad dat Mercedes de stekker eruit trekt. Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.  8)

Oke, dan heeft Button met  McLaren een mega zet gedaan. Maar sorry, Mercedes haalt het ook niet. Net als Ferrari, alweer. We spreken mekaar eind van het seizoen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:35:08
Dat was voor hij een meter reed. Sorry, maar dat soort uitspraken zeggen mij niets, dat ben ik met Kootje eens. Gewoon standaard PR-praatje.

Fry's realisme na 3 testdagen zeggen mij een stuk meer.

Dat probeer ik 'm dus ook duidelijk te maken.
Maar ja ..... vergeefse moeite.

Wizard

Nee hoor, ik lees beide kanten en trek een conclusie. Dus niet er vanuit gaan dat ik geluiden die me niet aanstaan in de wind sla. Mijn reactie was meer een provocatie op het ongegrond in twijfel trekken van Alonso.