Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 februari 2012 - 08:59:20
Citaat van: Franky R. op 07 februari 2012 - 23:41:32

En nogmaals (ik zeg het niet nog een keer), het was Helmut Marko die zelf aangaf tegen de pers dat de RB8 er 'anders' uit zou zien...
http://www.gppits.net/nieuws/rb8_heeft_mooiere_neus_dan_ferrari/

Maar hij ziet er toch anders uit ??
Zij hebben luchthappers in die "trede", terwijl de rest dat niet heeft. ::)


Accoord,


RBR heeft een luchthapper op haar bochel...maar ze hebben een bochel op hun neus. In dat opzicht is er niet veel verschil tussen de Ferrari en RBR.

Enzo

Goede dag voor Schumacher en Mercedes vandaag, al was de snelle tijd wel in de oude auto.  8)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 08 februari 2012 - 16:27:19
Citaat van: Kootje op 08 februari 2012 - 08:59:20
Citaat van: Franky R. op 07 februari 2012 - 23:41:32

En nogmaals (ik zeg het niet nog een keer), het was Helmut Marko die zelf aangaf tegen de pers dat de RB8 er 'anders' uit zou zien...
http://www.gppits.net/nieuws/rb8_heeft_mooiere_neus_dan_ferrari/

Maar hij ziet er toch anders uit ??
Zij hebben luchthappers in die "trede", terwijl de rest dat niet heeft. ::)


Accoord,


RBR heeft een luchthapper op haar bochel...maar ze hebben een bochel op hun neus. In dat opzicht is er niet veel verschil tussen de Ferrari en RBR.

Was ook als kwinkslag bedoeld.
Maar ja, verkeerde smiley hé, dan krijg je dat.
Moest :P zijn.
Sorry !!!

janke

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 17:28:55
Goede dag voor Schumacher en Mercedes vandaag, al was de snelle tijd wel in de oude auto.  8)

Vind het wel raar dat een topteam als Mercedes-AMG met de oude auto komt. Er zullen best wel wat nieuwe onderdelen op zitten maar toch. Ik neem aan dat hij met de nieuwe compound banden rond reed?? Heeft het eigenlijk wel nut om de banden te testen met een oud chassis, vraag.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 08 februari 2012 - 17:59:58
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 17:28:55
Goede dag voor Schumacher en Mercedes vandaag, al was de snelle tijd wel in de oude auto.  8)

Vind het wel raar dat een topteam als Mercedes-AMG met de oude auto komt. Er zullen best wel wat nieuwe onderdelen op zitten maar toch. Ik neem aan dat hij met de nieuwe compound banden rond reed?? Heeft het eigenlijk wel nut om de banden te testen met een oud chassis, vraag.

Mercedes doet dit naar eigen zeggen bewust, om een goede benchmark te hebben. Ze weten hoe de oude banden werkte met de auto van 2011 en kunnen dus de nieuwe banden beter vergelijken met de oude auto. Daarnaast menen ze de tijd liever/beter in de windtunnel te gebruiken. Of het de juiste beslissing is zal pas later blijken....

We zullen zien. :)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 08 februari 2012 - 16:27:19
Citaat van: Kootje op 08 februari 2012 - 08:59:20
Citaat van: Franky R. op 07 februari 2012 - 23:41:32

En nogmaals (ik zeg het niet nog een keer), het was Helmut Marko die zelf aangaf tegen de pers dat de RB8 er 'anders' uit zou zien...
http://www.gppits.net/nieuws/rb8_heeft_mooiere_neus_dan_ferrari/

Maar hij ziet er toch anders uit ??
Zij hebben luchthappers in die "trede", terwijl de rest dat niet heeft. ::)


Accoord,


RBR heeft een luchthapper op haar bochel...maar ze hebben een bochel op hun neus. In dat opzicht is er niet veel verschil tussen de Ferrari en RBR.
dus zwamt Marko uit zn nek??  Volgens mij moet je beter gaan lezen. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar je kunt niet zeggen dat het feitelijk onwaar is wat hij zegt. Marko heeft nooit gezegd dat ze geen 'bochel' zouden hebben

Enzo

Echt een sterke discussie hierboven, ben onder de indruk... ::)

Matthijs

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:22:12
Citaat van: janke op 08 februari 2012 - 17:59:58
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 17:28:55
Goede dag voor Schumacher en Mercedes vandaag, al was de snelle tijd wel in de oude auto.  8)

Vind het wel raar dat een topteam als Mercedes-AMG met de oude auto komt. Er zullen best wel wat nieuwe onderdelen op zitten maar toch. Ik neem aan dat hij met de nieuwe compound banden rond reed?? Heeft het eigenlijk wel nut om de banden te testen met een oud chassis, vraag.

Mercedes doet dit naar eigen zeggen bewust, om een goede benchmark te hebben. Ze weten hoe de oude banden werkte met de auto van 2011 en kunnen dus de nieuwe banden beter vergelijken met de oude auto. Daarnaast menen ze de tijd liever/beter in de windtunnel te gebruiken. Of het de juiste beslissing is zal pas later blijken....

We zullen zien. :)

Ik vind het helemaal niet gek. De nieuwe teams testen van alles en nog wat tegelijk, zeker als je zoals Williams een nieuwe motor hebt. Mercedes kan zich volledig concentreren op testen van de banden. Als iets anders aanvoelt dan vorig jaar, dan weet je dat het aan de banden ligt, want al het andere is identiek. Het is een (bewuste of uit tijdnood geboren) keuze van Mercedes die helemaal niet negatief hoeft uit te pakken.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:42:28
Echt een sterke discussie hierboven, ben onder de indruk... ::)
mooi zo, wat vind jij ervan dan?? lult Marko uit zn nek of niet?

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 08 februari 2012 - 18:44:36
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:42:28
Echt een sterke discussie hierboven, ben onder de indruk... ::)
mooi zo, wat vind jij ervan dan?? lult Marko uit zn nek of niet?

Inhoudelijk kan je best een punt hebben, dat heeft deels ook te maken met perceptie en interpretatie van Marko's opmerking.
Waarom ik de cynische opmerking maak is, omdat ik de manier waarop er naar elkaar wordt gesproken niet echt netjes vind.
Waarom zo hatelijk en aanvallend? (mijn interpretatie)

janke

Citaat van: Matthijs op 08 februari 2012 - 18:42:39
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:22:12
Citaat van: janke op 08 februari 2012 - 17:59:58
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 17:28:55
Goede dag voor Schumacher en Mercedes vandaag, al was de snelle tijd wel in de oude auto.  8)

Vind het wel raar dat een topteam als Mercedes-AMG met de oude auto komt. Er zullen best wel wat nieuwe onderdelen op zitten maar toch. Ik neem aan dat hij met de nieuwe compound banden rond reed?? Heeft het eigenlijk wel nut om de banden te testen met een oud chassis, vraag.

Mercedes doet dit naar eigen zeggen bewust, om een goede benchmark te hebben. Ze weten hoe de oude banden werkte met de auto van 2011 en kunnen dus de nieuwe banden beter vergelijken met de oude auto. Daarnaast menen ze de tijd liever/beter in de windtunnel te gebruiken. Of het de juiste beslissing is zal pas later blijken....

We zullen zien. :)

Ik vind het helemaal niet gek. De nieuwe teams testen van alles en nog wat tegelijk, zeker als je zoals Williams een nieuwe motor hebt. Mercedes kan zich volledig concentreren op testen van de banden. Als iets anders aanvoelt dan vorig jaar, dan weet je dat het aan de banden ligt, want al het andere is identiek. Het is een (bewuste of uit tijdnood geboren) keuze van Mercedes die helemaal niet negatief hoeft uit te pakken.

Ja maar de nieuwe auto met nieuw chassis en aerodynamica (dat neem ik toch aan, met of zonder bobbel) zal toch anders werken? Dan toch ook de banden? Kan dit niet een commercieële doelstelling hebben?
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Ik denk dat ze zo veel mogelijk tijd willen hebben om de auto te ontwikkelen. Zeker als je bedenkt dat het technische team flink versterkt is met Costa, Willis en Bell. Die eerste twee kwamen er natuurlijk laat bij maar kunnen nu elke dag goed gebruiken om nog een bijdrage te leveren. Het kan ook zijn dat ze een innovatief ontwerp hebben die ze geheim willen houden om zoveel mogelijk voordeel te hebben. Of beide... ::)

0634

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 19:07:05
Ik denk dat ze zo veel mogelijk tijd willen hebben om de auto te ontwikkelen. Zeker als je bedenkt dat het technische team flink versterkt is met Costa, Willis en Bell. Die eerste twee kwamen er natuurlijk laat bij maar kunnen nu elke dag goed gebruiken om nog een bijdrage te leveren. Het kan ook zijn dat ze een innovatief ontwerp hebben die ze geheim willen houden om zoveel mogelijk voordeel te hebben. Of beide... ::)
Haug zei zelfs dat het hem verbaasde dat niet meer teams besloten om pas bij de tweede tests de nieuwe wagen te gebruiken. Zo overtuigd was hij van hun manier. Maar ja, of hij gelijk heeft moet blijken. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt.

monaco2011

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:58:05
Citaat van: monaco2011 op 08 februari 2012 - 18:44:36
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 18:42:28
Echt een sterke discussie hierboven, ben onder de indruk... ::)
mooi zo, wat vind jij ervan dan?? lult Marko uit zn nek of niet?

Inhoudelijk kan je best een punt hebben, dat heeft deels ook te maken met perceptie en interpretatie van Marko's opmerking.
Waarom ik de cynische opmerking maak is, omdat ik de manier waarop er naar elkaar wordt gesproken niet echt netjes vind.
Waarom zo hatelijk en aanvallend? (mijn interpretatie)
ik doe helemaal niet hatelijk of aanvallend, ik meen oprecht dat hij beter moet lezen/interpreteren voor hij zo uitvalt naar iemand. En zeker als redactielid (Franky) mag je toch ook wel een beetje goede voorbeeld geven en een poging doen om zaken een beetje objectief te bekijken.
Maar goed, back on topic, ik meld met in maart wel weer waarschijnlijk.

0634

Tja, objectief of niet, ik vind het een foeilelijke generatie F1-wagens, maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. Dat heeft niets te maken ook met negatief doen maar gewoon met smaak. Als het mooi is is het mooi, en dat is die gekke bultneus niet helaas. Gelukkig doet de schoonheid van de wagens niets af een de kwaliteit van racen, dus ik heb alle hoop op een snaarstrak seizoen, net als 2011.