Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Enzo op 07 februari 2012 - 16:24:39
En hier nog een plaatje van de oplossing van McLaren, lijkt ook erg sterk op EBD.
Dit kan nooit goed gaan zo...?  ???

http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2012-02-07/20120207-0266.jpg

Ach, ik ben allang blij dat er toch teams zijn opgestaan met creatieve oplossingen. Zeker nadat de ride-heightcontrol van Lotus ten onrechte werd afgeschoten.

Beide oplossingen (McLaren en Ferrari) lijken mij binnen de regels te zitten...


Enzo

Citaat van: Kootje op 07 februari 2012 - 17:10:10
http://www.gppits.net/nieuws/ebd_nog_niet_geheel_verbannen/

Goed op ingesprongen Kootje, al moet ik je wel een klein beetje verbeteren.
De uitgang en positie van de uitlaat staat min of meer vast, 10% omhoog gericht.
Wat je op de foto's van McLaren en Ferrari ziet is dat het bodywork word gebruikt om de gassen te sturen.
Waarschijnlijk een loop-hole in het reglement, wat vermoedelijk binnenkort gedicht gaat worden.(of massaal gekopieerd)

Kootje

Citaat van: Enzo op 07 februari 2012 - 17:14:35
Citaat van: Kootje op 07 februari 2012 - 17:10:10
http://www.gppits.net/nieuws/ebd_nog_niet_geheel_verbannen/

Goed op ingesprongen Kootje, al moet ik je wel een klein beetje verbeteren.
De uitgang en positie van de uitlaat staat min of meer vast, 10% omhoog gericht.
Wat je op de foto's van McLaren en Ferrari ziet is dat het bodywork word gebruikt om de gassen te sturen.
Waarschijnlijk een loop-hole in het reglement, wat vermoedelijk binnenkort gedicht gaat worden.(of massaal gekopieerd)

Ongetwijfeld zal het bodywork ook 'n rol spelen in de sturing, maar het begint bij de uitblaasrichting van de uitlaatgassen.
En als ik dan naar de foto's kijk, staan de uitlaten niet omhoog maar iets omlaag gericht.
Ik zal echter 'n kleine aanpassing maken in m'n artikel.
Wat het grijze gebied omtrend de positionering betreft, zijn dat de woorden van James Allison, niet van mij.
Lijkt mij toch dat de "technical director" van Lotus wel weet waar hij 't over heeft.
Zo vast als jij claimt, staat het dus duidelijk niet.

Enzo

Citaat van: Kootje op 07 februari 2012 - 17:50:33
Citaat van: Enzo op 07 februari 2012 - 17:14:35
Citaat van: Kootje op 07 februari 2012 - 17:10:10
http://www.gppits.net/nieuws/ebd_nog_niet_geheel_verbannen/

Goed op ingesprongen Kootje, al moet ik je wel een klein beetje verbeteren.
De uitgang en positie van de uitlaat staat min of meer vast, 10% omhoog gericht.
Wat je op de foto's van McLaren en Ferrari ziet is dat het bodywork word gebruikt om de gassen te sturen.
Waarschijnlijk een loop-hole in het reglement, wat vermoedelijk binnenkort gedicht gaat worden.(of massaal gekopieerd)

Ongetwijfeld zal het bodywork ook 'n rol spelen in de sturing, maar het begint bij de uitblaasrichting van de uitlaatgassen.
En als ik dan naar de foto's kijk, staan de uitlaten niet omhoog maar iets omlaag gericht.


Maar je ziet helemaal geen uitlaten, op beide foto's niet.
Echter kwam ik zojuist de onderstaande foto tegen, het lijkt erop dat ze het verbrande bodywork hebben weggesneden.
De hoek van de uitlaat lijkt nu toch opwaards...




Kootje

Je hebt gelijk.
Ik dacht datr ik er wel veilig van uit kon gaan dat het bodywork met de uitlaat meegevormd was.
Niets is blijkbaar minder waar.
Heb m'nb artikel daarom nogmaals iets aangepast.

Enzo

Boeiend is het iig, Newey denkt dat sommige oplossingen illegaal zijn. ::)
Zal dus nog wel een staartje krijgen.

Bridelance

Vergeleken met de Ferrari of de McLaren lijkt de uitlaat van de RB8 behoorlijk eenvoudig (alhoewel het niet eenvoudig zal geweest zijn om hem rond de versnellingsbak enzo te krijgen). Benieuwd wie van de drie het beste systeem zal hebben!


De brake ducts zien er ook wat anders uit op de RB8:


[Sorry voor de wat grote foto's  :P ]

Folkert

Citaat van: Enzo op 07 februari 2012 - 18:24:15
Boeiend is het iig, Newey denkt dat sommige oplossingen illegaal zijn. ::)
Zal dus nog wel een staartje krijgen.
Zegt de man die vorig jaar een "Illegale auto bouwde." Jammer dat de f1 soms zo hypocriet is. Als Mclaren en Ferrari nu de snelste blijken en hun vinden zouden illegaal worden, zou ik dat echt zeer en zeer jammer vinden.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2012 - 06:10:02
Citaat van: monaco2011 op 06 februari 2012 - 23:54:34

hij maakt een vrij onschuldige opmerking en daar komen de reactie's weer... @Jeroen; wat heeft dit nou met onbetrouwbaar te maken?? hij heeft alleen een andere mening als jou.
Ik heb zelf ook niks met die man, dat iemand hem niet mag ok, maar dit gaat weer nergens over..
Och, och, daar is is weer hoor, het neutrale geweten van de Pits.... Ik maak net als Marko een vrij onschuldige opmerking en daar komt Monaco2011 weer hoor... Tjonge zeg, Marko zal er wakker van liggen. Het is je in al je commentaar niet opgevallen dat ik het met een kwinkslag bedoelde? Vast niet nee.

Ga zelf eens in op een onderwerp, ipv op uitspraken van andere forummers. Iets minder zuurkool eten, zou geen kwaad kunnen.
wat een overdreven reactie zeg.. hoe had ik kunnen/moeten zien dat je het met een kwinkslag bedoelde?? ik reageerde vooral op Franky en vroeg jou alleen maar wat er onbetrouwbaar aan was.. kun je ook gewoon zeggen dat je t allemaal heel anders bedoelde...
je bent het toch wel met me eens dat Marko toch wel een mening over de nieuwe RB auto mag geven als daar om gevraagd wordt?? moet die man nu bij elke uitspraak dat ie doet met de grond gelijk worden gemaakt?? ik hoef dat niet te lezen iig en k denk dat de meesten daar niet op zitten te wachten..

maar goed, ik duik nog wel weer een paar weken onder, dr is amper nieuws om op te reageren.. en wat een negativisme in dit topic alleen al zeg.. t wordt hoog tijd dat er weer echt gereden wordt..

0634

Marko mag zeggen wat hij wilt. Wij mogen daarop reageren zoals wij dat willen. Daar is een forum ook voor bedoeld. 

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 07 februari 2012 - 21:28:37
Marko mag zeggen wat hij wilt. Wij mogen daarop reageren zoals wij dat willen. Daar is een forum ook voor bedoeld.
in principe is dat zo, maar op de manier zoals franky dat bij Marko doet gaat een forum echt niet werken. k vind het echt een zwaktebod om maar klakkeloos alles wat met Red Bull van doen heeft af te kraken. En op een forum mag je toch ook zeker reageren op berichten van andere forummers??

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 07 februari 2012 - 22:03:22
Citaat van: Jeroen op 07 februari 2012 - 21:28:37
Marko mag zeggen wat hij wilt. Wij mogen daarop reageren zoals wij dat willen. Daar is een forum ook voor bedoeld.

in principe is dat zo, maar op de manier zoals franky dat bij Marko doet gaat een forum echt niet werken. k vind het echt een zwaktebod om maar klakkeloos alles wat met Red Bull van doen heeft af te kraken
. En op een forum mag je toch ook zeker reageren op berichten van andere forummers??


Pardon?
Laat ik het gezegd hebben...Toon mij waar ik "alles wat RBR doet afkraakt"... ::)
En nogmaals (ik zeg het niet nog een keer), het was Helmut Marko die zelf aangaf tegen de pers dat de RB8 er 'anders' uit zou zien...
http://www.gppits.net/nieuws/rb8_heeft_mooiere_neus_dan_ferrari/


Dat jij ervan maakt dat ik (en Jeroen) Red Bull afkraken...dat is verspilling van energie van jouw kant.

Jozef

Citaat van: Gerard op 07 februari 2012 - 13:54:56
Las vanmorgen overigens een tweet van Olav Mol, dat Kimi nu al sneller is dan Red Bull vorig jaar na 4 dagen testen,.. dus of de nieuwe banden , of de niewe auto's gaan rapper dan voorheen..  :o
Was die nieuwe veiligheidsmaatregel er om de auto's sneller te maken? ??? ;)

Interessant vaststelling.

Bij McLaren ziet het er minder goed uit vind ik. De eerste test met de MP4/26 was ook op Jerez, in gelijkaardige weersomstandigheden. De MP4/27 is slechts 0.4s sneller op zijn eerste dag dan de MP4/26. Toch weinig vind ik.

Maar goed, we blijven het aloude "het zijn maar wintertests" herhalen. Ik ging voor de grap eens opzoeken wie er vorig jaar bij de eerste testdag op 1 stond. Weet je wie het was?

Sebastian Vettel...

0634

http://www.gppits.net/nieuws/lotus_teleurgesteld_over_verbod/

Ik kan me de frustraties goed voorstellen hoor, zeker als je al die tijd goed contact met de FIA hebt onderhouden. Zuur. Vind ik zelf ook zuur, want ik een leuke uitvinding wel weer leuk gevonden!