Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Senergy

#106
Hij is echt geweldig conservatief als je het mij vraagt.

Ik hoop niet dat ze de fout van Ferrari vorig jaar gemaakt hebben (TE conservatief). Ik zie er eigenlijk niets speciaals aan.
(op de uitlaten na, volledig weggewerkt in de carroserie (hier heb ik enig vraagteken bij(koeling)))
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

lieven

Alleen de neus ziet er raar uit.
Onder de neus zelf lijkt er nog een luchthapper ofzo te zitten.
Maar na de geruchten had ik wel iets anders verwacht.


_Makke_

Ik had ook wel wat meer verwacht na de berichtgevingen eerder deze week. Zo baanbrekend lijkt die wagen me niet te zijn. Ik vraag me ook af wat de concurrenten zodanig tegen de borst zou stoten dat ze klacht zouden indienen.

Hopelijk gaan ze geen jaar tegemoet zoals Ferrari vorig jaar.

Matthijs

#109
Citaat van: lieven op 01 februari 2012 - 12:55:15
Alleen de neus ziet er raar uit.
Onder de neus zelf lijkt er nog een luchthapper ofzo te zitten.
Maar na de geruchten had ik wel iets anders verwacht.
Totdat dat blijkt dat die 'luchthapper' onder de neus extra downforce genereert (via de bodemplaat bijvoorbeeld), dan blijkt de auto ontzettend innovatief te zijn!
Ik weet overigens niet of dat zo is, maar die gekke luchthapper is in ieder geval een unieke innovatie.

Edit: ik zie juist veel innovaties: de neus, de extreem smalle onderkant van de sidepods en natuurlijk de gekke uitstulpingen aan de achterkant van de sidepods. Zijn dat de uitlaten?

Gerard

Hier wat meer " studio-kiekjes"  van de nieuwe McLAren..
http://www.gpupdate.net/nl/f1-fotos/8191/mclaren-mp4-27-studio-images/

Opvallend dat er meer en meer vleugeltjes, end-plates etc komen. Dacht dat dat verbannen was na 2008/2009??

lieven


Enzo

http://www.gppits.net/nieuws/video_presentatie_mclaren_mp4-27/
Ik vind het best een mooie auto eigenlijk, gelukkig niet zo'n lelijk geboggelde neus.

Enzo

#113
Hier een teaser van Mercedes. *Edit= fake bleek later*



Mogelijke veranderingen en geruchten:
1. Sidepods will be curved and also have a very slope angle (side viewing):
a) to maintain a clean path of the airflow to the beam wing;
b) to create DF as near as possible to the CoG;
c) this arrangement is design bearing in mind the crash structure requirements.
2. Air intakes will be very low, very small in width but also very wide and practically has the same width like the floor does. This low position benefits from the clean air which is channeled via the fins under the FW and also from the barge boards under the nose.
3. The lower side of the air intake has a curved shape, in order to channel and accelerate the airflow like STR did last year with their double floor.
4. There are no air box intake over the driver`s head because they will reinstate their blade roll hoop. The air box intake will be splitted in two channels which goes on each side of the driver`s cell of survival. They are starting from the sidepods air intake level and go around the back of the driver towards the engine.
5. They will blow the fins placed on the rear break ducts.
6. The exhausts covers and the rear wing will have a linear connection. These exhaust covers are angled like RB6 nose fins, in order to divert the airflow towards both ends of the rear wing.
7. Last but not least, they will have a legal RRH system

Niels_

Citaat van: Enzo op 01 februari 2012 - 14:56:04
http://www.gppits.net/nieuws/video_presentatie_mclaren_mp4-27/
Ik vind het best een mooie auto eigenlijk, gelukkig niet zo'n lelijk geboggelde neus.
Een auto moet snel zijn, niet mooi! 8)

Enzo

Citaat van: Ńiels op 01 februari 2012 - 15:28:51
Citaat van: Enzo op 01 februari 2012 - 14:56:04
http://www.gppits.net/nieuws/video_presentatie_mclaren_mp4-27/
Ik vind het best een mooie auto eigenlijk, gelukkig niet zo'n lelijk geboggelde neus.
Een auto moet snel zijn, niet mooi! 8)

Ik heb ook het liefst een mooie en snelle auto, maar gezien we het nog niet hebben zien rijden valt alleen het uiterlijk te beoordelen.
Wel opvallende uitlaat positie, zo'n bobbel in de side-pod.

T.Nuvolari

Hij ziet er zo simpel uit. Geweldig! 

Matthijs

Citaat van: Enzo op 01 februari 2012 - 15:27:00
Hier een teaser van Mercedes.
4. There are no air box intake over the driver`s head
WTF, back to the eighties?? ;)

Enzo

Citaat van: Matthijs op 01 februari 2012 - 15:42:14
Citaat van: Enzo op 01 februari 2012 - 15:27:00
Hier een teaser van Mercedes.
4. There are no air box intake over the driver`s head
WTF, back to the eighties?? ;)

In 2010 probeerde ze ook iets dergelijks, twee luchthappers links en rechts ipv één grote bovenop.
We gaan het zien, is vooralsnog een gerucht.  ;)

Kootje

Citaat van: Enzo op 01 februari 2012 - 14:56:04
http://www.gppits.net/nieuws/video_presentatie_mclaren_mp4-27/
Ik vind het best een mooie auto eigenlijk, gelukkig niet zo'n lelijk geboggelde neus.

Vind het zelfs 'n schitterende auto.
Ben wel erg benieuwd naar de gedachte achter de neus.
Ietwat vreemde plek voor de uitlaten ???,wellicht proberen ze zo toch 'n blown  diffuser te creeeren ?? :-\
Gelukkig zijn ze ook weer van die vreemde side-pots afgestapt, al zijn deze voor m'n gevoel ook niet conventioneel.
Ze ogen mij nogal plat en breed, maar wel erg mooi.
Nu ben ik het weliswaar volledig met Niels eens, toch wil het oog ook wat.
En mijn ogen zijn alvast tevreden. ;D