Ferrari toen en nu: eeuwige magie ?

Gestart door Schumiiii, 15 november 2011 - 13:25:19

« vorige - volgende »

Schumiiii

Ik zag al van bij de vrije traininen het niet goed zat al kan je der nooit op voortgaan maar toch, anders deed em het goed en nu opeens niet.
Tis soms raar.
En rosberg zal toch moeten opletten want wat deze deed op de moment om schumacher voorbij te gaan, die zal wel nog een koekske van eigen deeg vroeg of laat terug houden, onthoud dat maar.


En bij ferrari mochten ze schumacher nooit weggejaagd hebben, sinds schumacher en co weg zijn bij ferrari, tis nimmer hetzelfde, dat magische is volledig weg van toen, tuurlijk zal ferrari groot blijven en nog kampioen worden maar tis nimmer hetzelfde.

0634

Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.

Vind ik ook. Voor mij had Ferrari meer magie in het pré-schumacher tijdperk dan daarna.

Zoals onze ex-premier Paul Vanden Boeynants antwoordde op de beschuldigingen aangaan de de Roze Baletten "Trop is teveel en teveel is trop!"

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.
en daarvoor?? volgens mij staan ze er nu toch nog beter voor dan voor die periode. 2007 kampioen, 2008 en 2010 op een haar na. En natuurlijk hebben Brawn en Schumacher zelf een hele zooi titels gewonnen, dus meer kwaad dan goed is wel heeeeel erg overdreven ;)

0634

Resultaattechnisch wel. Maar niet alles draait om statistieken. Tot 95 was Ferrari voor mij het enige echte raceteam, een vleugje romantiek. Sindsdien is er een omslag gemaakt, aan een kant begrijpelijk, aan de andere kant doodzonde. Ze waren tot 95 het mooiste team, daarna werden ze het beste team. Nu zijn ze geen van beiden. De status aparte zijn ze al jaren kwijt wat mij betreft. Er zit geen enkel verschil tussen Ferrari of welk ander team dan ook. Qua statistieken zal dat prachtig zijn, maar ik vind het doodzonde.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 17:18:20
Resultaattechnisch wel. Maar niet alles draait om statistieken. Tot 95 was Ferrari voor mij het enige echte raceteam, een vleugje romantiek. Sindsdien is er een omslag gemaakt, aan een kant begrijpelijk, aan de andere kant doodzonde. Ze waren tot 95 het mooiste team, daarna werden ze het beste team. Nu zijn ze geen van beiden. De status aparte zijn ze al jaren kwijt wat mij betreft. Er zit geen enkel verschil tussen Ferrari of welk ander team dan ook. Qua statistieken zal dat prachtig zijn, maar ik vind het doodzonde.
en wat is er dan veranderd?? komt dat alleen door de goede resultaten?? ik denk dat voor veel mensen Ferrari nu juist veel meer een aansprekend team/merk is dan toen. De romantiek is er overal af, geld ook voor teams als McLaren en Williams wat mij betreft.

0634

Klopt, het is ook niet alleen Ferrari, het is overal, alleen was Ferrari jarenlang de grote uitzondering. En het valt todt en de zijnen niet eens kwalijk te nemen, dat was ongetwijfeld hun opdracht. Maar sinds de voor Enzo heilige V12's zijn gedropt, de Italianen de wacht aan zijn gezet, de Alesi's, Arnoux' en Mansells ingewisseld zijn voor Schumachers en Alonso's is het gewoon een team. Qua uitstraling en missie volkomen inwisselbaar met ieder ander team. Zakelijkheid voor alles. Statistieken en resultaten voor liefhebberij. Althans, zo zie ik het.

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 17:18:20
Resultaattechnisch wel. Maar niet alles draait om statistieken. Tot 95 was Ferrari voor mij het enige echte raceteam, een vleugje romantiek. Sindsdien is er een omslag gemaakt, aan een kant begrijpelijk, aan de andere kant doodzonde. Ze waren tot 95 het mooiste team, daarna werden ze het beste team. Nu zijn ze geen van beiden. De status aparte zijn ze al jaren kwijt wat mij betreft. Er zit geen enkel verschil tussen Ferrari of welk ander team dan ook. Qua statistieken zal dat prachtig zijn, maar ik vind het doodzonde.

Ik denk dat dit eerder toevallig is doordat samen met die verandering bij Ferrari, ook de F1 veranderd is. De privé teams begonnen meer om meer te verdwijnen en de F1 begon op alle gebied veel professioneler te worden. En daardoor is de romantiek verdwenen. Ik heb dit gevoel, dat de romantiek in de F1 verdwenen is, sinds Jordan, Minardi en Sauber verkocht zijn geweest en RedBull begon mee te doen voor de prijzen. In hun beginperiode vloog het rock 'n roll gehalte ervan af en dit is de laatste jaren ook verdwenen. Dus kunnen we ook zeggen dat met de komst van Vettel en Newey daar de romantiek verdwenen is.

0634

Maar daarom zeg ik: een team als alle anderen. Dus ook Red Bull ;). Alleen, zoals gezegd, jarenlang was Ferrari de uitzondering.

Schumiiii

De tijd van schumacher ferrari tijdperk; dat was één hechte familie, nog nooit eerder gezien in de F1.
Schumacher die op brawn sprong na een overwinning alleen al was gewoon super, we spreken hier dan nog over schumacher die dat deed, herinner je toen schumacher over de meet ging toen deze defenitief zn' 5de titel behaalde.
De steengoeie en snelle pitstops, de meestal toch steengoeie tacktiek die ze gebruikten.
Die hechte familie is er sindsdien niet meer.
Je wist dat er ooit een dag zou komen dat gedaan zou raken, ik blijft erbij dat dat vooral dienen montezemelo z'n fout is. Met schumacher was het niet maar een gewoon team, een familie zoals ik zeg met de perfecte mensen op de juiste positie op alle vlakken en door lang en hard te werken want men vergeet toch zo snel dat de eerste jaren niet bepaald goed te noemen waren. Het is niet alsof het vanzelf is gegaan.
Ferrari straalde toen echt boven iedereen uit, iedereen had schrik van schumacher en de zijnen, nu heb je dit allemaal niet meer, noppes.


0634

Het verval was al ingezet voor zijn vertrek. Bovendien zijn successen nou eenmaal niet eeuwigdurend. Dat zie je in iedere sport.

janke

#11
Waarom is het altijd Schumacher en zijn Ferrari tijd. Bij Benetton was hij (buiten een paar etter kunstjes) ook een geweldige coureur, toch?? Zijn intro met Jordan was toch ook niet mis?? En inderdaad de man word ouder, maar toch nog steeds met hart en ziel bezig. Daar heb ik wel respekt voor. Al kan ik die man niet luchten of zien. Sorry. Een van s'werelds beste coureurs ooit.
Some things are too important to be left in the past.

0634

natuurlijk. Dat staat buiten kijf lijkt me. Top 5 ooit. Op Zeker.

Wizard

Citaat van: M@rc op 15 november 2011 - 15:19:53
Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 15:09:40
Schumacher en Brawn hebben Ferrari anders meer kwaad gedaan dan goed. Het is sindsdien slechts een team als alle anderen. Meer niet.

Vind ik ook. Voor mij had Ferrari meer magie in het pré-schumacher tijdperk dan daarna.

Zoals onze ex-premier Paul Vanden Boeynants antwoordde op de beschuldigingen aangaan de de Roze Baletten "Trop is teveel en teveel is trop!"

Meer magie door de successen. En als Alonso dit net als Schumacher begin deze eeuw opnieuw klaarspeeld, zal het net zo magisch zijn. Of Brawn daar nu zit of niet, doet daar niks aan af.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 15 november 2011 - 17:18:20
Resultaattechnisch wel. Maar niet alles draait om statistieken. Tot 95 was Ferrari voor mij het enige echte raceteam, een vleugje romantiek. Sindsdien is er een omslag gemaakt, aan een kant begrijpelijk, aan de andere kant doodzonde. Ze waren tot 95 het mooiste team, daarna werden ze het beste team. Nu zijn ze geen van beiden. De status aparte zijn ze al jaren kwijt wat mij betreft. Er zit geen enkel verschil tussen Ferrari of welk ander team dan ook. Qua statistieken zal dat prachtig zijn, maar ik vind het doodzonde.

Hoezo hebben ze een omslag gemaakt??