DTM 2012

Gestart door janke, 11 november 2011 - 12:10:29

« vorige - volgende »

janke

DTM in 2012 weer naar Zandvoort

De prominente autosportklasse telt volgend seizoen tien races en wordt op het oog een stuk interessanter met de komst van een derde constructeur, namelijk BMW. Mercedes en Audi zijn de vaste waarden in de DTM. De Nederlander Renger van der Zande maakt afgelopen seizoen zijn debuut bij Mercedes.
Zandvoort is op de kalender de zevende race. De wedstrijddatum is 26 augustus. De DTM opent op 29 april traditioneel op circuit Hockenheim.

@
Goed nieuws. We zijn zeker van de partij. Benieuwd wat BMW er van gaat maken. Ze strijden niet tegen de 1ste de beste teams natuurlijk. Maar tourwagens bouwen is BMW altijd goed in geweest, waarom nu dan niet?
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Ik ben benieuwd of het weer spannend wordt in de DTM. Maar het zal wel weer moeilijk op tv uitgezonden worden? De Duitsers en Motorstv?

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

@Janke....


CitaatMaar tourwagens bouwen is BMW altijd goed in geweest, waarom nu dan niet?


Omdat de huidige DTM niets met toerwagenracerij te maken heeft? ;)  Maar ik snap wel wat je bedoeld, hoor!


Ik hoop ook op een felle strijd tussen alle merken en coureurs in het DTM!


janke

Citaat van: Franky R. op 11 november 2011 - 17:00:33
@Janke....


CitaatMaar tourwagens bouwen is BMW altijd goed in geweest, waarom nu dan niet?


Omdat de huidige DTM niets met toerwagenracerij te maken heeft? ;)  Maar ik snap wel wat je bedoeld, hoor!


Ik hoop ook op een felle strijd tussen alle merken en coureurs in het DTM!

Ik snap het, Franky. ;)  Maar die Gr5 320 Turbo, de 3.0CSL, ik noem er 2 hadden toch eigenlijk ook niets met toerwagens te maken. Maar vond die DTM en ETCC en wereldkampioenschap Gr5 races altijd wel wat hebben met de BMW's, maar ook de Ford Capri en noem die GR5 kanonnen maar op. Geweldig. Want dan zijn de huidige DTM wagens maar auto's voor mietjes. Naar pk's gemeten.
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: JimmySPA op 11 november 2011 - 16:14:08
Ik ben benieuwd of het weer spannend wordt in de DTM. Maar het zal wel weer moeilijk op tv uitgezonden worden? De Duitsers en Motorstv?

Op zowat alle beelden die ik van het seizoen 2011 gezien heb stond het ESPN-logo...

Franky R.

Citaat van: janke op 11 november 2011 - 17:21:44
Citaat van: Franky R. op 11 november 2011 - 17:00:33
@Janke....


CitaatMaar tourwagens bouwen is BMW altijd goed in geweest, waarom nu dan niet?


Omdat de huidige DTM niets met toerwagenracerij te maken heeft? ;)  Maar ik snap wel wat je bedoeld, hoor!


Ik hoop ook op een felle strijd tussen alle merken en coureurs in het DTM!

Ik snap het, Franky. ;)  Maar die Gr5 320 Turbo, de 3.0CSL, ik noem er 2 hadden toch eigenlijk ook niets met toerwagens te maken. Maar vond die DTM en ETCC en wereldkampioenschap Gr5 races altijd wel wat hebben met de BMW's, maar ook de Ford Capri en noem die GR5 kanonnen maar op. Geweldig. Want dan zijn de huidige DTM wagens maar auto's voor mietjes. Naar pk's gemeten.


Dat van die Groep 5 CSL klopt ook wel...Echter was de raceauto wel gebaseerd op een productiemodel. De huidige DTM is meer een silhouette raceklasse. Dat bedoelde ik.


En het zou idd. mooi zijn, als er weer zoiets was als die oude Groep 5! Al komt de GT-racerij er dicht aan. Maar men werkt/sjoemelt te veel aan die karren.


Gewoon het interieur strippen, betere remmen eronder en nog wat veiligheidszaken en dan...gaan met die handel!


Maar ja, dat zal wel weer te simpel zijn... ::)

janke

 De huidige DTM is meer een silhouette raceklasse. Dat bedoelde ik.

Van die droom helpt BMW ze wel weer vanaf. Real Cars, that's it.



















Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: janke op 11 november 2011 - 23:01:16
De huidige DTM is meer een silhouette raceklasse. Dat bedoelde ik.

Van die droom helpt BMW ze wel weer vanaf. Real Cars, that's it.

'Real Cars, Real Racing', zoals in het WTCC?  ;)

janke

Citaat van: SDG op 11 november 2011 - 23:10:10
Citaat van: janke op 11 november 2011 - 23:01:16
De huidige DTM is meer een silhouette raceklasse. Dat bedoelde ik.

Van die droom helpt BMW ze wel weer vanaf. Real Cars, that's it.

'Real Cars, Real Racing', zoals in het WTCC?  ;)

Dat zou dan dubbel zijn. 2 competities gebaseerd op hetzelfde reglement. Maar als je de auto van BMW bekijkt, is die toch opgebouwd uit het M3 chassis incl. body. Oké met wat vleugeltjes links en rechts. Of vergis ik me hier??
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 12 november 2011 - 11:04:33
Citaat van: SDG op 11 november 2011 - 23:10:10
Citaat van: janke op 11 november 2011 - 23:01:16
De huidige DTM is meer een silhouette raceklasse. Dat bedoelde ik.

Van die droom helpt BMW ze wel weer vanaf. Real Cars, that's it.

'Real Cars, Real Racing', zoals in het WTCC?  ;)

Dat zou dan dubbel zijn. 2 competities gebaseerd op hetzelfde reglement. Maar als je de auto van BMW bekijkt, is die toch opgebouwd uit het M3 chassis incl. body. Oké met wat vleugeltjes links en rechts. Of vergis ik me hier??


Bedoel je de DTM-wagens?
Neuh, dat is gewoon een carbon monocoque met een plastic koetswerkje erover. Dat kon je goed zien, toen die Opel zo gruwelijk hard crashte op Zandvoort.





Geen Opel te zien, hoor! Gewoon een pure 'hardcore' racewagen.

JimmySPA

Idd zit geen straat factor in behalve de body van de auto...

@ Franky Ze zouden een pk of 300 erbij moeten doen dat het spannende auto's worden. Tegenwoordig kunnen die auto's zo mooi gestuurd worden door een bocht. Het moet zo zijn dat die auto nerveus door de bochten gaat dat is gaaf om te zien! Laatst was Brands Hatch op tv in de regen dan is de DTM meteen weer leuk om te kijken...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 12:16:02
Idd zit geen straat factor in behalve de body van de auto...

@ Franky Ze zouden een pk of 300 erbij moeten doen dat het spannende auto's worden. Tegenwoordig kunnen die auto's zo mooi gestuurd worden door een bocht. Het moet zo zijn dat die auto nerveus door de bochten gaat dat is gaaf om te zien! Laatst was Brands Hatch op tv in de regen dan is de DTM meteen weer leuk om te kijken...


Mee eens. Maar meer power betekent ook hogere kosten, dus meer geld. Na al die jaren van geldsmijterij mogen ze nu wel eens op de centjes letten, vind ik!


En een DTM-auto mag maar 1 motor per seizoen gebruiken, dacht ik. Dus dan ga je er geen 300 pk eruit halen en daarmee de duurzaamheid van de motor op het spel zetten.


Mocht men meer power willen, dan zouden ze kunnen kijken naar veel grotere motoren die kunnen draaien op ethanol/methanol net zoals NASCAR dat doet...Een DTM met dikke 7 liter motoren...YUMMIE!
;D ;D ;D

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 14 november 2011 - 20:34:52
Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 12:16:02
Idd zit geen straat factor in behalve de body van de auto...

@ Franky Ze zouden een pk of 300 erbij moeten doen dat het spannende auto's worden. Tegenwoordig kunnen die auto's zo mooi gestuurd worden door een bocht. Het moet zo zijn dat die auto nerveus door de bochten gaat dat is gaaf om te zien! Laatst was Brands Hatch op tv in de regen dan is de DTM meteen weer leuk om te kijken...


Mee eens. Maar meer power betekent ook hogere kosten, dus meer geld. Na al die jaren van geldsmijterij mogen ze nu wel eens op de centjes letten, vind ik!


En een DTM-auto mag maar 1 motor per seizoen gebruiken, dacht ik. Dus dan ga je er geen 300 pk eruit halen en daarmee de duurzaamheid van de motor op het spel zetten.


Mocht men meer power willen, dan zouden ze kunnen kijken naar veel grotere motoren die kunnen draaien op ethanol/methanol net zoals NASCAR dat doet...Een DTM met dikke 7 liter motoren...YUMMIE!
;D ;D ;D

Dat bestaat al. V8Star! Met een "kleine" 5.7L LS1 ! Oke geen 7 liter hoewel er wel een Nederlander is die met een LS7 rondrijdt in zijn V8star.

Eigenlijk houden we maar 1 optie over:
DTM oplappen en V8supercars de oceaan over! Die auto's zijn perfect!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 21:58:23
Citaat van: Franky R. op 14 november 2011 - 20:34:52
Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 12:16:02
Idd zit geen straat factor in behalve de body van de auto...

@ Franky Ze zouden een pk of 300 erbij moeten doen dat het spannende auto's worden. Tegenwoordig kunnen die auto's zo mooi gestuurd worden door een bocht. Het moet zo zijn dat die auto nerveus door de bochten gaat dat is gaaf om te zien! Laatst was Brands Hatch op tv in de regen dan is de DTM meteen weer leuk om te kijken...


Mee eens. Maar meer power betekent ook hogere kosten, dus meer geld. Na al die jaren van geldsmijterij mogen ze nu wel eens op de centjes letten, vind ik!


En een DTM-auto mag maar 1 motor per seizoen gebruiken, dacht ik. Dus dan ga je er geen 300 pk eruit halen en daarmee de duurzaamheid van de motor op het spel zetten.


Mocht men meer power willen, dan zouden ze kunnen kijken naar veel grotere motoren die kunnen draaien op ethanol/methanol net zoals NASCAR dat doet...Een DTM met dikke 7 liter motoren...YUMMIE!
;D ;D ;D

Dat bestaat al. V8Star! Met een "kleine" 5.7L LS1 ! Oke geen 7 liter hoewel er wel een Nederlander is die met een LS7 rondrijdt in zijn V8star.

Eigenlijk houden we maar 1 optie over:
DTM oplappen en V8supercars de oceaan over! Die auto's zijn perfect!


Bel jij de organisatoren van de DTM, effe? :D


;)


JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 20 november 2011 - 22:39:03
Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 21:58:23
Citaat van: Franky R. op 14 november 2011 - 20:34:52
Citaat van: JimmySPA op 14 november 2011 - 12:16:02
Idd zit geen straat factor in behalve de body van de auto...

@ Franky Ze zouden een pk of 300 erbij moeten doen dat het spannende auto's worden. Tegenwoordig kunnen die auto's zo mooi gestuurd worden door een bocht. Het moet zo zijn dat die auto nerveus door de bochten gaat dat is gaaf om te zien! Laatst was Brands Hatch op tv in de regen dan is de DTM meteen weer leuk om te kijken...


Mee eens. Maar meer power betekent ook hogere kosten, dus meer geld. Na al die jaren van geldsmijterij mogen ze nu wel eens op de centjes letten, vind ik!


En een DTM-auto mag maar 1 motor per seizoen gebruiken, dacht ik. Dus dan ga je er geen 300 pk eruit halen en daarmee de duurzaamheid van de motor op het spel zetten.


Mocht men meer power willen, dan zouden ze kunnen kijken naar veel grotere motoren die kunnen draaien op ethanol/methanol net zoals NASCAR dat doet...Een DTM met dikke 7 liter motoren...YUMMIE!
;D ;D ;D

Dat bestaat al. V8Star! Met een "kleine" 5.7L LS1 ! Oke geen 7 liter hoewel er wel een Nederlander is die met een LS7 rondrijdt in zijn V8star.

Eigenlijk houden we maar 1 optie over:
DTM oplappen en V8supercars de oceaan over! Die auto's zijn perfect!


Bel jij de organisatoren van de DTM, effe? :D


;)

Ik had ff gebeld maar ze zeiden dat een oude vent met grijs haar alles tegen houd ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"